TOPLANTI Aşağıda sizin de davet edildiğiniz bir toplantının verildiği odanın, tepeden görünümü yer almaktadır. Aynı veya benzer ilgileri olan kişiler aşağıda.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PARTİ Aşağıda sizin de davet edildiğiniz bir partinin verildiği odanın, tepeden görünümü yer almaktadır. Aynı veya benzer ilgileri olan kişiler aşağıda.
Advertisements

İlgiler ve Meslekler MURAT FİDAN MÜDÜR YARDIMCISI
“İSTEDİĞİNİZİ ELDE ETMENİN TEK YOLU NE İSTEDİĞİNİZİ BİLMEKTİR”
ALAN SEÇİMİ TM TS MF DİL TAŞOVA ANADOLU LİSESİ Gökhan GÜNAY.
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Biyomühendislik Bölümü.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
2016 -LYS ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
LİSELERDE ALAN SEÇİMİ KANDIRA ANADOLU LİSESİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ.
Manavgat Rehberlik ve Araştırma Merkezi MESLEK SEÇİMİ.
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
DİYARBAKIR 2008.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Tercih Edilebilecek Alanlar Sözel – Sosyal Bilimler Eşit Ağırlık –Türkçe Matematik Yabancı Dil Sayısal – Fen Bilimleri.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI’NA HOŞGELDİNİZ… Saadet İLBAY Daire Başkanı.
DERS /MESLEK SEÇİMİ HATİCE ÖZDİN Rehber Öğretmen
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘j’
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
HACI AHMET AKINCI LİSESİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
MESLEK SEÇİMİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
REHBERLİK SERVİSİ.
Aile Atölyeleri Projesi
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
TERCİH.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
LİSELER.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
H.Ahmet Kanatlı And. Lisesi Rehberlik Servisi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TERCİH EDEBİLECEĞİ
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Hoş Geldiniz Sevgili Öğrenciler!
Gelişim ve Temel Kavramlar
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Ректорлуктун билдирүүсү / Бүтүрүүчүлөр
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

TOPLANTI Aşağıda sizin de davet edildiğiniz bir toplantının verildiği odanın, tepeden görünümü yer almaktadır. Aynı veya benzer ilgileri olan kişiler aşağıda yer aldığı biçimde aynı köşelerde gruplanmışlardır. Gerçekçi : Atletik ve mekanik yetenekleri olan; aletler, makineler, hayvan ve bitkilerle veya açık havada çalışmaktan hoşlanan kişiler. Geleneksel: Verilerle çalışmaktan hoşlanan, muhasebe ve sayısal yeteneği olan, bir işi detayları ile ele alan, verilen direktifleri uygulayan kişiler. Girişimci: İnsanları yönetmek, etkilemek ve ikna etmekten hoşlanan, yaratıcı, risk alabilen, yeniliklere açık kişiler. Araştırmacı: Gözlem yapmak, öğrenmek, araştırmak, analiz etmek, değerlendirmek ve problem çözmekten hoşlanan kişiler. Artistik : Sanatsal, iç görü, sezgi ve yaratıcılık gibi yetenekleri olan, rahat, yapılandırılmamış bir ortamda, hayal güçlerini ve yaratıcı-lıklarını kullanarak çalış-maktan hoşlanan kişiler. Sosyal : İnsanları bilgilendirmek, eğitmek, geliştirmekten hoşlanan, kelimeleri kullanmakta becerikli kişiler. CA R I E S

ARAŞTIRICI Tıp Antropoloji Astronomi Fizik Kimya Fizik Mühendisliği Kimya Mühendisliği Biyoloji Matematik Öğr. Psikiyatri Psikoloji Bakteriyoloji Araştırmacı Eczacı Bilgisayar Programcısı Jeoloji Meteoroloji Veterinerlik Botanik Zooloji Oşinografi Müh. Coğrafya Diş Hekimliği Elektrik Müh. Metalurji Elektronik Müh. Havacılık Genetik Müh.

REALİST Orman Müh. End.Ürünleri Tas. Makine Müh. Maden Müh. Ziraat Müh. İnşaat Müh. Endüstri Müh. Uçak Müh. Diş Teknisyenliği Nükleer Enerji Tek. Pilotluk Bilgisayar Müh. Çizgi Film Yapımcısı Deniz Bilimciliği Gemi İnşaatı Müh. Jeodezi ve Fotog. Müh. Petrol Müh. Tekstil Müh. Şehir ve Bölge Planlama Çevre Müh. Veterinerlik Denizcilik Beden Eğitimi Öğr. Mimar Polis Tıp Teknolojisi

YARATICI Tiyatrocu Gazeteci Dansçı Mütercim-Tercüman Felsefe Sanat Öğretmeni Edebiyat Öğretmeni Müzik Öğretmeni Reklamcı Halkla İlişkiler Sitilist Yazar Radyo Programcısı Aktör Tasarım İç Mimari Endüstri Tasarımı Mimarlık Fotoğrafçı Sinema-TV Besteci Grafiker Heykeltraş Seramik Tekstil Dizayn Ressam Restoratör

GİRİŞİMCİ Pazarlamacı Sigortacı Bankacı Emlakçı Endüstri Müh. Avukat Hakim Savcı Hekim İşletmeci Her Türlü Yönetici Turizm İşletmecisi Siyasal Bil. Uluslararası İliş. Kamu Yönetimi

SOSYAL Yöneticilik Gazetecilik Yiyecek-İçecek Müd. Eğitim Yönetimi Tarih Çevre Sağlığı Müh. Turizm Rehberi Rehberlik ve Psk. Danış. Öğretmenlik Politika Sosyoloji Psikoloji Çocuk Gelişimi Turizm ve Otelcilik Halkla İlişkiler Yabancı Diller Tıp Siyasal Bilimler Hukuk Özel Eğitimci Hemşire

DÜZENLİ İktisat Muhasebe Kamu Araştırmacı Finans Uzmanı Bankacı Kütüphaneci Sekreter Editör Ekonometri Maliye Ulaşım Teknolojisi Komputer Teknolojisi Bilgisayar Programcısı Sigortacı Laborant Matematik Müh.

MESLEK SEÇİMİ

MESLEK SEÇİMİ YAŞAM BİÇİMİNİ SEÇMEKTİR! Seçtiğiniz meslek sadece yapacağınız işi değil; Toplumdaki statünüzü Sosyal çevrenizi Ekonomik durumunuzu Eş seçiminizi de etkiler. Meslek yaşamı anlamlı kılar.  Meslek kendinizi gerçekleştirmenize olanak tanır.

Meslek Seçiminde Rol Oynayan Faktörler Mesleğin toplumdaki statüsü MESLEK SEÇİMİ Akranlarının Etkisi ve düşünceleri Meslek hakkındaki bilgi düzeyi Okul başarısı Ailenin ve çevrenin beklentisi İstek ve Hayaller Cinsiyet ve Fiziksel özellikler Ülkenin ekonomik durumu ve teknolojik gelişmeler İlgiler ve yetenekler

Meslek Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyiz? 2

Yetenek, İlgi ve Değerler Yetenek: Yapabilmeye yatkın olduğumuz konular İlgi: Zorlama olmadan yöneldiğimiz, hoşlandığımız konular Değer: Mesleki doyumun ifadesi ( Kazanç, Ün Sahibi Olma, Düzenli Yaşam vb. )

1- KENDİNİ TANIMA A)Yeteneklerin belirlenmesi (Neler Yapabilirim?) Soyut düşünebilme Şekil uzay ilişkisini görebilme Başkalarını anlayabilme Duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme El - Göz koordinasyonu vb.

1- KENDİNİ TANIMA B) İlgi alanlarının belirlenmesi (Neler Yapmaktan Hoşlanırım?) Temel bilimler Sosyal bilimler Canlı varlık Mekanik ilgi Sosyal Yardım Ticaret Güzel sanatlar

1- KENDİNİ TANIMA C) Öncelikli değerlerin ve kişilik özelliklerinin belirlenmesi (Ne istiyorum, karakterim nasıl?) Başarı İş birliği Düzenli yaşam Bağımsızlık Liderlik Yaratıcılık Kazanç Ün sahibi olma vb.

2-MESLEKLERİ TANIMA Meslek için gereken özellikler Eğitim süreci ve mesleğe hazırlanma İş bulma olanakları Çalışma ortamı

2-MESLEKLERİ TANIMA Kazanç durumu Kariyer olanakları Mesleğin olumlu ve olumsuz yönleri Mesleğin günümüzdeki geçerliliği

3-İLGİ DUYULAN MESLEKLERLE KİŞİSEL ÖZELLİKLERİN EŞLEŞTİRİLMESİ (UYGUN KARARIN VERİLMESİ) Mesleğin gerektirdiği özelliklere sahip misiniz? Geliştirmeniz gereken yanlarınız var mı? Gelecek hedeflerinizle ilgili kendinize sorular soruyor musunuz?

MESLEK SEÇİMİNDE YAPILAN YANLIŞLAR A)Çevrenin etkisi ile yapılan yanlışlar (Çevrenin sesleri iç sesleri susturur.) Anne babanın istediği meslekleri seçmek Akran grubunun etkisinde kalmak Öğretmenlerin etkisinde kalmak Toplumsal yargıların etkisinde kalmak

MESLEK SEÇİMİNDE YAPILAN YANLIŞLAR B) Kişisel yanlışlar Popüler meslekleri seçmek Önyargılar Çok gelir getirdiği düşünülen mesleklere yönelmek Yetenekler gözardı edilerek, statüsüne bakılarak meslek seçmek Alınan puana göre tercih yapmak

Yanlış değerlere göre seçim yapmak (para) Duygusal kararlar vermek Daraltma yapmak Alınan puana göre tercih yapmak Bölüm değil okul ya da şehir seçmek Tesadüflere bağlı kalmak

MESLEKLER HAKKINDA BİLGİ EDİNME YOLLARI Rehber öğretmene danışmak Meslekleri tanıtıcı kitaplar, mesleklerle ilgili yazılar ve eğitim köşelerini okumak Değişik mesleklerdeki kişilerle görüşme yapmak Üniversitelerin ders programlarını incelemek, öğrenci ve öğretim üyeleri ile konuşmak TV de mesleklerin tanıtıldığı programları izlemek Mesleklerin uygulanma biçimlerini gözlemek Üniversitelerin web sayfalarını incelemek Meslek tanıtım etkinliklerine katılmak Kendinize sorular sormak

HÜRRİYET İK’DAN SEÇTİĞİMİZ BİR İŞ İLANI