Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
Advertisements

İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Klinikte öğrenme ve öğretmenin doğası
TIP EĞİTİMİNDE DEĞİŞİM
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Son Sınıf Tıp Öğrencileri & Yaşam Boyu Öğrenme Murt, Çekmecelioğlu, Önal, Yavuz
Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınav (OSCE)
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
Klinik Yetiştiricilik
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Sürdürülen İletişim Becerileri Eğitiminde Görev Alan Standardize Hastaların Performansına İlişkin Öğrenci Görüşleri.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Avrupa Tıp Müfredatlarında Erken Klinik Temas Dr. Okay BAŞAK.
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Dr. İpek Gönüllü Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
Eğitimde Yeniden Yapılanma
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Klinik Etiğe Giriş ve Klinik Etiğin Uygulamadaki Yeri Introduction to Clinical Ethics and Role of Clinical Ethics in Practice Tıp Eğitiminde ve Klinik.
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
I 1/14 Yurt Dışı Bilimsel Etkinlik 26 – 27 Şubat 2015 Hava Harp Okulu.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Kapsamlı Sağlık Bakımı
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
INFORMED CONSENT Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
ETHICAL ISSUES IN HEALTH SERVICES ABOUT TELLING THE TRUTH Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
Simüle Hasta ile Eğitim
KLİNİK BECERİ EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Student selected components: do students learn what teachers think they teach? Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.
Tecrübeye Dayalı Öğrenme (Experiential learning: AMEE guide No. 63) Tıp Eğitimi Seminerleri Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 221.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
ACİL SERVİSTE KOSTİK BİLEŞİKLER İLE ZEHİRLENMELER
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
KÜÇÜK GRUPLARDA SÜREKLİ TIP EĞİTİMİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1

Bugün, 2  Standardize Hasta, tanım ve kısa genel bilgiler  Öğrenme teorileri açısından Standardize Hasta  SH ve Tıp Eğitimde Kullanılma Alanları  Uygulama ve Örnekler  Sorular ve Cevaplar

Tıp eğitiminin temeli Zihinsel süreç  Bilgi  Tutum Uygulama süreci  İletişim (Beceriler)  Motor  Entelektüel (Karar) 3

Eğitim Yöntemleri / 19 4  Toplu eğitim  Küçük grup eğitimi  Bireysel eğitim Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli

5 Beceri eğitiminin yöntemi ne olmalı?

6

7

ÇEP, 2014 sayfa 94 8

Standardize Hasta (SH)  Belli bir hastalığı, eğitim amacıyla tutarlı ve güvenilir bir şekilde taklit ederek yansıtan eğitilmiş kişilerdir. 9 TanımHoward Barrow

Terminoloji  Simüle hasta  Standardize hasta

Neden kullanılmalı? 11  Hazır  Akut ve kronik vakalar  Sık görülmeyen ancak önemli vakalar  Geribildirim  Güvenli eğitim ortamı  Klinik beceriler

Nerede Kullanılır? İletişim  Öykü  Danışmanlık/Hasta eğitimi Motor  Fizik Muayene  Tanısal test uygulama Entelektüel  Tanı testi yorumlama  Tanı karar süreci/sorun çözme  Davranış değişikliği/sorun çözme 12

Nerede Kullanılır? 13  Ölçme ve değerlendirme  Eğitici Eğitimi  Kalite: Bilinmeyen SH

Neden SH?  Kontrol: İçerik, konunun zorluğu, zaman, yer  Güvenlik: Öğrenciler, hastalar, öğretim üyeleri  Etik: Hasta mahremiyeti  Fırsatlar: Tekrarlanabilir, geribildirim

Teorik Arkaplan  Millers Pyramid  Kolbs Experiential Learning theory  Social Constructivism (Vygotsky,)  Cognitive Constructivism (Dewey, Bruner, Piaget)  Social learning theory (Bandura)  Adult learning theory (Knowles, Mezirow)

Reflektif Öğrenme /  Kişi kendi uygulamaları üzerine düşünür ve öğrenmeye çalışır  Çalışırken yansıtma (reflection-in-action): performans sırasında üzerinde düşünme  Vaka sonrası (reflection-on-action): işten sonra

Standardize Hasta Olgusu Yazımı 17  Öğrenim hedefleri  Multidisipliner  Davranış kalıpları  Giriş cümlesi

Standardize Hasta Nasıl Seçilmeli? 18  Yetenek  Devamlılık

ZİRVE ÜNİVERSİTESİ EBN TIP FAKÜLTESİ STANDARDİZE HASTA PROGRAMI 19

Muayene Odaları 20

21

22

Standardize Hasta Tabanlı E ğ itimlerimiz 23  Temel iletişim becerileri  Zor hasta ile görüşme  Depresif hasta ile görüşme  Şizofreni  Aile Planlanması  Anne sütü bilgilendirme  Diyabetik hasta ile görüşme becerileri  Simülasyon ve klinik beceride hibrid model

Temel İ letişim 24  Checklist

Zor hasta 25

Depresyon 26

Şizofreni 27

Kaynaklar 28  Rachel Yudkowsky at Standardized Patient Certificate Program, University of Illinois School of Medicine, Graham Clinical Performance Center  Wallace, Peggy. Coaching Standardized Patients : For Use in the Assessment of Clinical Competence. New York, NY, USA: Springer Publishing Company,  Aktürk, Z. Eğitici Eğitimi Notları,  J.S. Ker Dundee University, The Role of Simulated Patients in the Education of Doctors 7 th Annual Conference Learning in Law Initiative January 7 th 2005  Ronal M Harden. A Practical Guide for Medical Teacher.  Tim Swanwick. Understanding Medical Education Evidence Theory and Practice