TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Lojistik Yönetimi Ders – V
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Birnur GARİP Havva KURT Merve DİNMEZ
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Yeni Pazarlama Teknikleri
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİ GELİŞTİRME
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Toplam Kalite Yönetimi
HİZMET KALİTESİ.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
KAL İ TE VE VER İ ML İ L İ K. Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (Makina,Teçhizat,İnsan, vb.)ile.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
MÜŞTERİ ODAKLILIK.
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
Kalite ile ilgili kavramlar
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Kalite Nedir? Kalitenin terim olarak 2 özelliği vardır : Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin kusursuzluk veya üstünlük derecesi olarak tanımlanır. Burada unsur; mal veya hizmetlerin tüketici ve müşterilerin beklentilerini karşılayacak yeterliliğe sahip olmasıdır. Bu bağlamda ‘’ Kalite ‘’ ; Tüketici ve müşterinin mal ve hizmetleri zihinsel olarak kusursuz ve tatmin edici bulup kabul etmesidir. Kalitenin terim olarak 2 özelliği vardır : 1- Dayanıklılık ve güvenilirlik gibi bazı fiziksel özellikler 2- Müşteri memnuniyeti ve alıcının beklentilerini karşılanması Bir mal veya hizmetin kalitesi, sahibinin ondan neler istediğine ve beklediğine bağlıdır. J.TURAN Kaliteyi ; ‘’ Amaç veya kullanıma uygunluk ‘’ olarak tanımlanmıştır.

Toplam Kalite Yönetimi Müşteri tatmininin artırılması ve maliyetlerin düşürülmesine yardımcı olan insan odaklı bir üretim olarak tanımlayabiliriz. Toplam Kalite Yönetimi, en üst düzey personelden en alt personele kadar tüm çalışanları, tüm bölüm ve işlevleri ve bunlara ilave olarak dağıtım kanalı ve müşterileri de kapsayan bütünleşik bir bakış açısından başarıya ulaşılmaktır. Aynı zamanda süreçlerin, ürünlerin ve hizmetlerin sürekli iyileştirilmesi yoluyla; müşteri memnuniyeti ve çalışanların bağlılığını sağlayan bir yönetim felsefesidir.

Toplam Kalite Yönetiminin Amacı Savurganlığı önlemek, Verimliliği arttırmak, Kaliteyi arttırmak, Maliyetleri azaltmak, İşlem zamanını kısaltmak, Gelişmelerin sürekli izlenerek örgütsel faaliyetlere aktarılmasını sağlamak.

KAİZEN Japonca “Daha İyi’’ anlamına gelen Kaizen kavramı sürekli gelişmeyi ve iyileştirmeyi teşvik eden bir sistemdir.

MÜŞTERİ ÖNCELİĞİ Müşteri Dün; Müşteri Bugün; Mal ve hizmete aç Fazla beklentisi olmayan Bulduğu ürün veya hizmetten memnun olan Fazla eleştirmeyen Düşünce ve davranışları hızla değişen Daha fazla istekte bulunan Daha fazla nazlı olan

Müşteri Ne Bekler? Özel İlgi Üretim ve Hizmette Güvenirlilik Hizmet ve Üretimde Çeşit Zenginliği Satış Sonrası İyi Servis Makul Fiyat Üstün Kalite Kolaylık Yenilik Konfor

ÇALIŞANLARIN KENETLENMESİ Çalışanlarda müşteri değil midir? Emeklerini vermekte ve karşılığında para almaktadırlar. Onlarında memnun edilmesi gerekmez mi? Ham madde olarak kullanılan malzemeler ve alınan hizmetler üretimin kalitesini belirler. Bu nedenle tedarikçiler ile karşılıklı kazanç ilkesine dayanan bir ilişki kurmak gerekir.

SÜREÇ YAKLAŞIMI

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME Planla Uygula Kontrol et Önlem al Küçük adımlarla sürekli daha iyi olana yönelmektir.

Toplam Kalite Yönetiminin Sağladığı İyileşmeler Müşterilerin tatmini Pazar payı Karlılık Maliyetler Çalışma ortamı ve ilişkiler Organizasyonel etkililik İşletme varlıklarının getirisi

Teşekkürler.. Esra Günez