Ramazan’ı Ramazan yapan dokuz önemli özellik. Bir dahaki Ramazan’a yetişip ye- tişmeyeceğimiz belli değil. Şüphe- siz bu bize hayatı da ölümü de veren.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

بسم الله الرحمن الرحيم Kur’an’ı Anlayalım Ders 5.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
Recep ŞAHAN Kuruceşile Müftüsü /Kurucaşile 1 RAMAZANA GİRERKEN.
Ramazan ayı girdiği zaman Cennet kapıları açılır, Cehennem kapıları kapanır, Şeytanlar zincire vurulur. (Hz.Muhammed)
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
Sözsüz İletişimin Özellikleri
RAMAZAN. ÖYLE BİR AY Kİ O !!! RAMAZAN.
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Kur’an’ın Öğrenilmesi Kolaydır Ders 6 بسم الله الرحمن الرحيم.
Allaha İman İfagat Kazanck 10-D Allahın varlığına ve birliğine inanmak inanç esaslarının biridir. Bu «tevhid inancı» olarakta isimlendirilir. Kelime.
SEMİNER ÇALIŞMASI 23 Haziran 2017
Toplu Taşıma Araçlarına Biniş ve Araçlardan İnişler
Şaban ayının ondördüncü gününü onbeşinci gününe bağlayan gece
TEVFİK İLERİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
EŞSİZ YUVAM TEMASI ETKİNLİKLERİ 2
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Niçin Yaratıldık?
Bugün neler öğreneceğiz?
BEYAZ BULUT YAĞMUR OLMAK İSTEDİ
İNTERNET ORTAMINDA AKADEMİK ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR?
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Dursun Budak Eymir Kasabası İ.Ö.O
CÜMLE TÜRLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE Fiil Cümlesi
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Kırınım, Girişim ve Müzik
Bugün neler öğreneceğiz?
Bilinçli Tercih Seminerine
Din Dersi Paylaşım Portalı
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARININ BESLENMESİNDE
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
Hicret Olayı.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
2 - DEDELER ZAMANI İBRAHİM'in hayatı Yaratılış bölüm
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Ramazan’ı Ramazan yapan dokuz önemli özellik

Bir dahaki Ramazan’a yetişip ye- tişmeyeceğimiz belli değil. Şüphe- siz bu bize hayatı da ölümü de veren yüce Rabb’imizin takdirinde olan bir şey. Madem öyle gelin hep birlikte bu yıl Rabb’imizin bizi bir kere daha ulaştırdığı Rama- zan’ı şanına göre değerlendirebil- menin yollarını arayalım.

Efendimiz’in (a.s.m) mübarek diliyle bize öğretilen her dua çok önemlidir ve önemsenmelidir. Mübarek üç aylara girdiğimizden beri Efendimiz’in (a.s.m) bize öğrettiği ve sürekli yapmamızı istediği bu duanın bizi heyecanlandır- ması lazım. Nasıl heyecanlandırmasın ki! Bu öyle mübarek bir aydır ki onun her bir dakikası, her bir saati bize cennetleri kazandıracak bir hazine mesabesinde.

İşte Efendimiz’in (a.s.m) “Allah’ım Recep ve Şaban’ı hakkımızda hayırlı kıl ve bizi Ramazan’a ulaştır” tarzında ifade buyurduğu o mübarek duası kabul olmuş ve biz bir kere daha bizi büyük bir rahmet deryası gibi karşılayan Ramazan’a kavuşmuş bulunuyoruz. Ramazan boyunca kendimize bir yol haritası çizerek rahmetten en fazla nasıl istifade edebiliriz diye bir gayretin içerisinde olmanın yollarını aramalıyız.

KUR’AN’LA İRTİBATI ARTIRALIM Ramazan, Kur’an ayı. Bu yüce kitabı- mız Kur’anı Kerim’de de böyle yer alı- yor. Madem bu ay Kur’an ayı o halde Kur’an’la olan irtibatımızı bu ayda da- ha bir kavi tutalım. Bazı Allah dostla- rının gecede iki hatim indirdiklerini de dikkate alarak her bir harfine 70 bin sevabın verildiği Kur’an-ı Kerim’i okuyarak manevi kazancımızı artıralım.

TEFEKKÜR EDELİM İlk oruca başladığımız gündün itibaren gün içerisinde elimizi uzattığımız her bir nimetin bize Allah tarafından gönderilen bir nimet oluşunu tefekkür edelim. Ve bu tefekkür bize onun izni olmadan asla ona el uzatma hakkımızın olmadığını hatırlatsın. Zamanın diğer bölümlerinde elimizi ve ağzımızı serbest bırakan kudreti sonsuza hamd ve şükür içerisinde olalım.

ELİMİZE YENİ KİTAPLAR ALALIM Okuma alışkanlıkları olanların okumadan durmayacağı kesin. Ancak bu coşkun rahmet dikkate alınarak bu ayda öyle sı- radan, eften püften kitaplar değil, insanın manevi oluşumuna katkı yapacak kitaplar tercih edilmeli. Efendimiz’in (a.s.m) hayatını okuduysanız bu kez bir başka kaynak veya yazarın kaleminden onun seniye-i hayatlarını okuyun, çok yeni şeyler öğrendiğinize şahit olacaksınız.

HER GÜNÜ DEĞERLENDİRELİM Allah dostlarının “Her gece Kadir, her gelen Hızır bilinmeli” tarzındaki öğütlerini dikkate alarak bütün bir Ramazan’ı aynı şuurla değerlendirmeli. Her gece Allah için sıcacık yataklar terk edilerek o Kudreti Sonsuz’a yönelmeli. Karşımıza çıkan her insana büyük bir hürmet ve nezaketle davranılmalı. Özellikle Ramazan’ın son on gününde gündüz ve gece çok daha iyi değerlendirmeye gayret edilmeli. İmkanı olanlar mutlaka itikafa girerek, son on gününde Efendimiz’in (a.s.m) bu sünnetini ifa edip, hem sünnet sevabını kazanma gayretinde olmalı hem de bu son günler böylece bütün bütün ibadet ve taatla geçirilmeli.

HARAMDAN KAÇINALIM Bu mübarek günlerde mümkün olduğunca göz harama bakmamalı, kulak haram dinlememeli, ağız haram tatmamalı, ayak harama yürümemeli, el harama uzanmamalı ve haramı tutmamalı, burun haramı koklamamalı, dil haramı söylememeli. Bir aylığına bile olsa evlerimize milyonlarca nahoş kare ve sahnelerle nahoş manzaralar pompalayan her türlü yayından uzak durulmalı. Ancak böyle olunca orucun gerçek oruç olduğu düşünülerek çevredeki insanların da bu anlamda olumsuz tavırları münasip bir dille izah edilmeli.

CEMAATE KOŞALIM Hiç olmaza böyle birlerin 70 binlere çıktığı rahmet ayında bizi günde beş kez huzuruna, camiye, cemaate çağı- ran ilahi çağrıya icabet edilmeli. Bu icabette o an yeryüzünün her tarafın- da yapılan ve yapılacak olan duala- rın kabule karine olması da düşünü- lerek bütün ümmet adına hüsnü istik- bal ve hüsnü hatimede bulunulmalı.

YETİMLERİ SEVİNDİRELİM Yetimleri ve çocukları sevindirmeli ve bu asla ihmal edilmemeli. Hele oruca alıştırılan çocukların nazlan- maları karşısında asla kızılmadan onların gönlü yapılmalı.

İFTARDA DUA EDELİM İftar saatlerinin manevi bereket ve kazançları es geçilmemeli. Bu an- larda milyonların birden Allah’ın emriyle başladıkları oruçlarını yine O’nun emriyle ve O’nun nimetiyle açtıkları düşünülerek bu vakitler- de yana yakıla dua edilmeli.

SADAKALARI UNUTMAYALIM Yine Ramazan’da verilen iftar ve sadakaların değerlerinin bir son- suz hazine mesabesinde olduğu akıldan çıkarılmamalı. Bu vesile ile yarım hurma bile olsa yolda kalmı- şa, öğrenciye iftarlar verilerek bu hazineye sahip olunmaya çalışılmalı.

Allah’a el açın ki, yol açılsın Dua, müminin her an, her dilediğini bütün dileklere karşılık veren sonsuz merhamet sahibi bir kudretin kapısında el açıp ona yalvarmanın, O’ndan isteme- nin adı ve adresidir. Hele böyle bereketli zamanlarda bu muhteşem yola koyulup, hulûs-i kalp ile, büyük bir acziyet içeri- sinde o kapının tokmağına dokunmak, mutlaka o kapının açılacağının müjdesini de beraberinde getiyor.