TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 29.09.2015 / 231.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-MÜFREDAT HAZIRLAMA
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Bilgi,beceri ve yeterliliklerin kişisel sosyal ve mesleki açıdan geliştirilmesi amacıyla,yaşam boyunca yapılan tüm faaliyetlerdir..
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Müfredat Organizasyonu Basamakları
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Türkiye’de Tıp Eğitiminde Eşyetkilendirme (Akreditasyon)
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Simüle Hasta ile Eğitim
Uzmanlık Eğitimi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 211.
KLİNİK BECERİ EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
SINIF YÖNETİMİ.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
STEM ECOSYSTEMS « « STEM öğrenme ortamları ve içeriklerini oluşturuyoruz.
Strateji ve Öncelikler
Yeni Nesil Laboratuvar
Araş. Gör. Dinçer göksülük
Özel Körfez Marmara Hastanesi
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Programdan Sorular.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231

Tıpta Gelişmeler Çok Hızlı 2020’de tıbbi bilginin yarılanma ömrünün sadece 73 gün olması bekleniyor. / 232 Densen P. Trans Am Clin Climatol Assoc. 2011; 122: 48–58.

Tıp eğitiminde de yeni teknikler ve teknolojiler gelişmektedir. Bu gelişmeler eski yöntemlerin geçersiz olduğu anlamına gelmiyor. / 233

TIP EĞİTİMİNDE YENİ KONULAR 1.Sağlık hizmet sunumunun uluslararasılaşması ve tıp eğitiminin uluslararası boyutu 2.Doktorun rolünün yeniden tanımlanması ve öğrenme çıktılarının önemi 3.Klinik eğitimin uygulama alanının değişmesi 4.Yeni öğrenme teknolojilerinin gelişmesi 5.Ölçme kavramının gelişmesi ve tıp eğitimindeki rolü 6.Profesyonellik / 234

SAĞLIK EĞİTİMİNİN ULUSLARARASILAŞMASI Foundation for Advancement of International Medical Education and Research (FAIMER) World Federation for Medical Education (WFME) Panamerican Federation of Associations of Medical Schools (PAFAMS) Association for Medical Education in Europe (AMEE) MedEdWorld / 235

/ 236

/ 237

/ 238

/ 239

MedEdWorld / 2310

DOKTORUN ROLÜ VE ÖĞRENİM ÇIKTILARI Medical Teacher 2010 sayısının konusu “Competency-based education” / 2311

KLİNİK UYGULAMA ALANINDA DEĞİŞİM Kırsal eğitim ve uzaktan eğitim Ayaktan hasta hizmeti eğitimi Doktorun eğitimi toplumun ihtiyacını karşılayacak şekilde ayarlanmalıdır. Şifa Üniversitesi ayaktan hasta eğitimi için avantajlı / 2312

YENİ ÖĞRENİM TEKNOLOJİLERİ e-öğrenme Mobil cihazlar Medical Teacher Nisan 2011 sayısı Simületörler Hibrit simüle hastalar / 2313

ÖLÇME VE TIP EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ AMEE guide 57 Performans değerlendirme: Mini CEX Profesyonelliğin ölçülmesi Teknolojiye dayalı ölçme Ölçeyle ilgili araştırmalar / 2314

PROFESYONELLİK AMEE Guide 61 Profesyonelliğin müfredata eklenmesi – Saygı – Sorumluluk – Hesap verebilme – Güvenilirlik / 2315

DİĞER GELİŞMELER Müfredat geliştirme stratejileri Gözden kaçırılan öğrenim çıktıları Öğretmen ve öğrencilerin müfredata katkıları Uluslararası akreditasyon Mezuniyet öncesi-sonrası ve STE’nin elişkilendirilmesi Tıp öğrencilerinin seçilmesi (istenen ve istenmeyen özellikler) Liderlik, burslar ve yönetim / 2316

Adaptif (şartlara göre ayarlanan) veya kişiselleştirilmiş müfredat [içerik, yöntem, süre] Teknoloji ile desteklenmiş probleme dayalı öğrenme Mesleklerarası (interprofessional) eğitim Topluma dayalı eğitim Gizli müfredat / 2317

İhmal edilen öğrenim çıktıları ve bunların değerlendirilmesi – Tutumlar – Profesyonellik – Ekip çalışması – Ekip temelli öğrenme (AMEE guide 65) – Hasta güvenliği – Tıbbi hatalar / 2318

Öğrenciler öğrenmede öğretmenle partner olmalı, müfredatta ortak sorumluluk almalıdırlar. – Müfredatın geliştirilmesi – Müfredat dışı ilgi grupları – Web tabanlı öğrenme siteleri – Diğer öğrenci destek kaynaklarının geliştirilmesi / 2319

/ 2320

Reviews/BEME+Guide+No+19/ / 2321

Burslar – AMEE guide 43 Liderlik – ESME kursları / 2322

ÖZET Türkiye’de tıp eğitimi iyi bir yönelimdedir. Ümitvar olabiliriz. Bununla birlikte, gidecek çok yolumuz var Öncelikli konular – Müfredat geliştirme – İhmal edilen öğrenme çıktıları ve değerlendirilmesi – Öğrenci ve öğretmen katkısı – Uluslararası akreditasyon – Eğitimin sürekliliği – Öğrenci seçimi – Liderlik / 2323