SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANELERİNE YAPILAN HASTA ŞİKÂYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ SAĞLIKTA PERFORMANS VE KALİTE DERGİSİ - 3. SAYI - 2012 Uzm. Fzt. Duygu KIRGIN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
İkinci slayta nasıl geçeceğim yav..? Bi bilen yok mu?
BESLENME DESTEK EKİBİ YAPILANMADAKİ SORUNLAR
Dr. Haldun Soygür Psikiyatri Doçenti Farmakoloji Bilim Doktoru (PhD)
Hastane İşletmeciliği Uzmanı GATA Organ Nakli Koordinatörü
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kamu Değeri ve Politika.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIK TURİZMİ VE ÜNİVERSİTELER
Klinik Hasta Bakımına Farklı ve Modern Bir Yaklaşım BÜTÜNLEŞİK BAKIM Uzm. Dr Orhan KOÇ SADEF Yönetim Kurulu Başkanı Ulus Devlet Hastanesi Başhekimi.
Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Performans Göstergeleri
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
Klinik Etiğe Giriş ve Klinik Etiğin Uygulamadaki Yeri Introduction to Clinical Ethics and Role of Clinical Ethics in Practice Tıp Eğitiminde ve Klinik.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
KONULAR SEVK ZİNCİRİ NE ZAMAN VE İLK NERELERDE BAŞLADI? GENEL SAĞLIK SİGORTASI GSS KİMLERİ KAPSAMAKTADIR? GSS SAYILANLARDAN ALINAN PRİM ORANLARI ? KORUYUCU.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
SU MİKROBİYOLOJİSİ LABORATUVARLARINDA METOT VALİDASYONU
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
“ABD Performans Esaslı Bütçeleme ve İç Kontrol Yapısının İncelenmesi”
Dentistanbu l DENTİSTANBUL DİŞ HASTANELERİ Gülümseyin Burası Dentistanbul... Özel Dentistanbul Diş Hastanesi, temelleri 2 Ağustos 2001’de Özel.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI VIII.Zonguldak Oftalmoloji Kursu.
Mobil Devletten Ne Anlamaliyiz?. Mobil Devlet mGCI hakkinda mDevlet Kim icindir ve eDevlet Iliskisi? Vatandas icin mDevlet Kamu Sektoru Icin mDevlet Stratejik.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Hem. Zerrin SAĞLAM ÜNLÜ, Dr. Hülya TOPCU ÇAĞLAR
Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI
Yeni Nesil Laboratuvar
Türkiye Sağlık İnsangücü (13) SKY 204. Epidemiyoloji Dersi
BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI
Özel Körfez Marmara Hastanesi
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Olgularla Diyabette Hedef Değerlere Ulaşma Başarısızlığı Nedenleri
Hatice Şimşek Keskin***
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Organizational Communication
Özlem Aslan1, Canan Yaranoğlu2, Betül Tosun2, Gülcan Bağcivan2
Prof.Dr.Yılmaz Çapan FATUM Müdürü
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
Sunum transkripti:

SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANELERİNE YAPILAN HASTA ŞİKÂYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ SAĞLIKTA PERFORMANS VE KALİTE DERGİSİ - 3. SAYI Uzm. Fzt. Duygu KIRGIN TOPRAK - Doç. Dr. Bayram ŞAHİN EPİDEMİYOLOJİ

Özet Sağlık hizmetlerinde hasta odaklı bakımın temel alındığı günümüzde, sağlık kurumları hastaların ihtiyaç ve beklentilerini karşılayabilmek için hasta deneyimlerini göz önüne almak zorundadırlar. Bu yüzden sağlık kurumları etkili bir hasta ilişkileri yönetimi, Diğer bir deyişle hasta şikâyet yönetim sistemi kurgulamalıdırlar.

Özet Hasta şikâyet yönetim sistemi, hastaların deneyimlerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini kuruma aktaran stratejik bir yönetim aracıdır. Hasta şikâyet yönetim sistemi ile sağlık kurumları hizmet sundukları hasta profilini tanıyarak, gerek hasta bakımında gerekse de kurum içi düzenlemelerde hastalar tarafından algılanan performanslarını değerlendirebilirler.

Özet Türkiye’de özel hastaneler kadar hizmet kalitesini arttırmayı hedefleyen kamu hastaneleri de hizmet sundukları hastaların değerlendirmeleri göz önüne almalıdırlar.

Söz konusu araştırmada Sağlık Bakanlığı hastanelerinin hasta şikâyet yönetim sistemi incelenerek; yapılan şikâyetlerin şikâyet edilen birimlere, sağlık personeline, şikâyet konusuna, hastanelerin türüne (eğitim hastanesi olma durumu, genel veya dal hastanesi olma durumu) ve nasıl sonuçlandırıldığına ilişkin genel görünümünü ortaya koymak, nüfus ve hekim sayısı değişkenleri kontrol edildikten sonra bölgesel gelişmişlik düzeyine göre farklı olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Giriş

GEREÇ VE YÖNTEM Araştırmanın evrenini Türkiye’deki Sağlık Bakanlığı hastaneleri oluşturmaktadır. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı Hasta Hakları Şube Müdürlüğü’nden elde edilen verilere göre yılları arasında Türkiye genelindeki tüm hastanelerden hasta şikâyeti gelmiştir.

GEREÇ VE YÖNTEM Çalışma, Hasta Şikâyetleri Şube Müdürlüğü’nün veri tabanına 2006 yılının son altı ayında gelmiş olan 7287 hasta şikâyeti, 2007 yılında gelmiş olan hasta şikâyeti, 2008 yılında gelmiş olan hasta şikâyeti ve 2009 yılının ilk altı ayında gelmiş olan 9126 hasta şikâyeti olmak üzere toplam şikâyet başvurusunu kapsamaktadır.

Veri Kaynakları ve Verilerin Analizi Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan çalışmalarda 81 il bölgesel gelişmişlik düzeyine göre altı grupta toplanmıştır (Sağlık Bakanlığı, 2006). Ancak, hasta şikâyetlerinin, illerin gelişmişlik düzeyi yanında illerin nüfusuna, hekim sayısına bağlı olarak da değişmesi öngürüldüğünden bölgesel gelişmişlik düzeyine göre yapılacak karşılaştırmalarda illerin nüfusunun ve hekim sayısının da kontrol edilmesi gerekmektedir.

Bulgular Çalışmanın bulguları, kamu hastanelerinde var olan şikâyetlerin özellikleri ve dağılımları hakkında önemli bilgiler sunmakta olup, Bu hastanelerde verilen hizmetlerin, kalitesini değerlendirmede önemli bilgiler sağlayacağı düşünülmektedir.

Bulgular Bu çalışma yılları arasında Hasta Hakları Şube Müdürlüğü veri tabanına gelen toplam hasta şikâyet başvurusunu kapsamaktadır yılının son altı ayında yapılan 7287 şikâyet toplam şikâyetlerin %16,8’ini, 2007 yılında yapılan şikâyet %29,8’ini, 2008 yılında yapılan şikâyet %32,3’ünü ve 2009 yılının ilk altı ayında yapılan 9126 şikâyet toplam şikâyetlerin %21’ini oluşturmaktadır. Elde edilen 2009 yılı verilerinin sadece ilk altı ayı kapsadığını düşündüğümüzde hasta şikâyetlerinin her yıl arttığını söylemek mümkündür.

Sonuç Sonuç olarak bu çalışma tanımlayıcı nitelikte bir çalışmadır. Belirli bölge ve hastanelerde şikâyet sayısının yoğunlaşmasının arkasındaki güçlerin neler olduğu ile ilgili olarak sadece bölgesel gelişmişlik düzeyi, nüfus büyüklüğü ve hekim sayısı ele alınabilmiştir.

Sonuç Ancak hasta şikâyet sayısı ile okuryazarlık düzeyi, kurumların teknolojik yapısı, personel yapısı ve performans göstergeleri arasındaki ilişkinin neler olduğu konusu ortaya konulamamıştır.

Sonuç Bu amaçla gelecekte hastanelerin hasta şikâyet sayıları ile okuryazarlık düzeyleri arasında ilişkilerin incelendiği ya da hastanelerin şikâyet sayıları ile teknoloji, personel yapısı ve performans göstergeleri arasındaki ilişkilerin incelendiği analitik çalışmalar yapılabilir.

Kaynakçalar 1.Allen L.W., Creer E., Leggitt M., (2000). Developing a patient complaint tracking system to improve performance. Joint Commission Journal on Quality Improvement, 26(4), Bendall-Lyon D., Powers T.L., (2001). The role of complaint management in the service recovery process. Joint Commission Journal on Quality Improvement, 27(5), Clark G.L., Kaminski P.F., Rink D.R., (1992). Consumer complaints: Advice on how companies should respond based on an empirical study Journal of Services Marketing, 6(1), Department of Health, Social Services and Public Safety, (2009). 5.Complaints in Health and Social Care-Standards&Guidelines for Resolution&Learning. Erişim tarihi:

TEŞEKKÜRLER