Verimli ders çalışma yöntemleri. Gün herkes için 24 saattir. Zamanı iyi kullanan, kötü kullananı geçer. Zamanı iyi kullanan, kötü kullananı geçer. Zamanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
NOT TUTMA.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimsiz Çalışma Her işte olduğu gibi doğru ders çalışmayı da bilmek gerekir. Sınıfları geçmek, öğrendiklerini unutmamak, notları yükseltmek için etkili.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

Verimli ders çalışma yöntemleri

Gün herkes için 24 saattir. Zamanı iyi kullanan, kötü kullananı geçer. Zamanı iyi kullanan, kötü kullananı geçer. Zamanı iyi kullanmanın yolu, program yapmaktan ve programlı çalışmaktan geçer. Programlı çalışmayanlar, istedikleri hedefe ulaşamazlar.

İyi bir program yapabilmek için günlük hayatınızda zaman alan ve hatta zaman kaybına yol açan durumları belirleyin. Önce ne zaman verimli çalışabileceğinizi düşünün. Herkesin bir eşref saati vardır. Verimli çalışabileceğiniz saati belirleyin. O saatlere denk düşecek bir program yapın.

Plan yapmadan önce okulda geçireceğiniz saatleri, yolda geçen vakti, evde yemek yenen zamanı, program dışına almalısınız.

İyi bir plan; günlük en az üç saati kapsamalı, çalışma süresi dakika, dinlenme süresi dakika olmalı, dinlenmeye zaman ayırmalı, dersler zordan kolaya göre seçilmeli. Dinlenmek, iş değiştirmektir, sırtüstü yatmak ve boş vakit geçirmek demek değildir. Buna göre, fen dersinden sonra sosyal bir derse geçmek, insanı dinlendirir. Plana fen derslerinden sonra sosyal dersleri koymalı. Yorucu bir fen bilgisi veya fizik çalıştıktan sonra okumaya başlamak, dinlendirici olabilir.

Görülebilen bir yere asılmalı ki plana uyup uymadığınızı sürekli kontrol edebilin. EN İYİ PLAN, UYGULANABİLEN PLANDIR.

1. Yazarak çalışın. Bir kere yazmak, 10 kere okumaya eş değer öğrenmeyi sağlar. Yazarken dikkatinizi konu üzerine yoğunlaştırırsınız, okurken dikkat kolay dağılır. Verimli ders çalışma

2. Sınava bir gün kala sabaha kadar ders çalışmak zararlıdır. Bir derse 10 saat çalışılacaksa 10 günde birer saat çalışmak daha verimlidir. Aksi hâlde kafa ambalaj olur ve her şey birbirine karışır. ZAMANI VERİMLİ KULLANIN.

3. Çalışırken formülleri, tarih ve sayıları, yer isimlerini ve buna benzer önemli şeyleri not edin. Not tutmak, dikkatinizi konuya yoğunlaştırmanızı sağlar.

4. Tekrar, öğrenmede verimliliği artırır. Konuların önemli yönlerini not edin, akşam yatarken veya sınavlardan önce bu notları tekrarlayın; öğrenmenizi pekiştirir.

5. Masa başında çalışın, kendinize bir çalışma odası veya çalışma köşesi ayarlayın. Uykunuzu getirecek kadar rahat bir ortam içinde olmayın. YATARAK DERS ÇALIŞMAYIN. Elinizde mutlaka kalem ve kâğıt bulunsun. Önemli cümlelerin altını çizin, çok önemli formül ve cümleleri not edin.

6. Mutlaka planlı ve düzenli çalışın. 7. Bekleme zamanlarını kullanın. Servisin gelmesini beklerken 5-15 dakika içinde tuttuğunuz notları tekrarlayabilirsiniz. Kısa kısa zamanları birleştirip uzun zamanlar elde edebilirsiniz. Otobüste, serviste, teneffüste önemli konuları tekrarlarsanız başarınız artar.

8. Dikkatinizi dağıtacak konuları zihninizden uzaklaştırın. Beyninizi yönetin. İstediğiniz konulara odaklanın. 9. Ailenizle ve kardeşlerinizle anlaşın. Ders çalışma planınızı anne-baba ve kardeşlerinize gösterin. O saatte sizi rahatsız etmemelerini söyleyin. Hatta anne ve babanıza, programa uyma konusunda tembellik ettiğiniz zamanlarda sizi uyarmalarını söyleyin.

10. Ders çalışmanıza engel olan arkadaş ve kardeşleriniz varsa onlara “hayır” demesini bilin. Zamanınızı kimseye çaldırmayın. 11. Ders çalışırken cep telefonunuzu kapalı tutun. Konsantrasyonunuzu kimseye bozdurmayın.

12. Televizyonlu odada çalışmayın. Başka odanız yoksa televizyonu kapatın. TELEVİZYON, BAŞARIYI ENGELLER. Çoğu TV programı, insanları eğlendirmek için hazırlanıyor. Ders çalışırken TV ve bilgisayardan uzak durun.

1. Sağda solda dolaşmayın, kendinizi çalışma masasının başına atın. 2. Ders kitapları ve defterler dışında başka şeylerle uğraşmayın. Verimli ders çalışabilmek için mutlaka şu kurallara uyun:

3. Cep telefonu, kaset ve CD çalar gibi şeylerden uzak durun. 4. Ders çalışırken radyo dinlemeyin.

5. Çalışma odanızda ve ders çalıştığınız masada sizi meşgul edecek malzemeler bulundurmayın. 6. Ders çalışmak için yer aramayın; kendini motive edebilen, her yerde çalışabilir.

7. Arkadaşlarınıza zamanını çaldırmayın; ders çalışma zamanında onlara “hayır” diyebilmelisiniz. 8. Çalışma programına uymak için gayret gösterin.

9. Verimli ders çalışabildiğiniz zamanları hatırlayın. O an neler hissetmişseniz yine hissetmeye çalışın. Zihninizi yönlendirin.

Okuma, en kolay öğrenme biçimidir. İnsanın diğer varlıklardan en önemli farkı, okuması, okuduğunu yorumlaması ve düşünce üretmesidir. Bu durum, çok okuyanlarla okumayanlar arasında farka yol açar. Okuma kitapları kadar, ders kitaplarını hızlı okumanın ve daha iyi anlamanın metotları var. Okuyun-anlatın-tekrarlayın

Şu prensipleri unutmayın: 1. Birincisi, kitap okurken bütün dikkatinizi okumaya verin. 2. Önemli kelime ve kavramların, cümlelerin altını çizin. 3. Önemli konuların ve paragrafların yanına işaretler koyun. 4. Çok daha önemli bilgileri, küçük not fişlerine ve kâğıtlara yazın. Yazarak çalışma, öğrenme oranını artırır. 5. Kısaltmalar yaparak not tutmayı öğrenin.

6. Paragraflarda ana fikir, çoğu zaman ilk cümlede bulunur; daha sonra onu açıklayan cümleler gelir. “Kısaca, özet olarak, sonuç olarak, genel olarak” gibi ifadelerden sonra önemli fikirler gelir. Paragraf sorularını çözerken buna dikkat etmek gerekir. 7. Tablo, grafik, şema ve şekiller, metinde anlatılanları kısa yoldan anlatır; can alıcı noktaları vurgular. Onlara dikkat ederek konunun özünü veya önemli noktalarını anlamak daha kolay olur.

8. Bölüm özetleri, bölümün içindekileri özetler ve ana fikri verir. Okuduklarınızın özetini ve önemli bölümlerini belirlerseniz, konu tekrarı yaparken işiniz kolay olur. Metnin bütününü, okumaz; sadece özetlediğiniz, altını çizdiğiniz veya not aldığınız kısımları okursunuz. Hafızanız diğer kısımları hatırlamakta size yardım eder. Böylece zaman kazanmış olursunuz.

Okuduğunuzu anlatmak, bilgiyi kalıcı hâle getirmenin ve verimli öğrenmenin en kestirme yoludur. Okuduklarınızı annenize, babanıza, kardeşinize, arkadaşınıza ve kendi kendinize anlatın. Okuduklarınızı anlatın

1. İnsan kullandığı bilgiyi kolay kolay unutmaz. 2. Anlatırken tuttuğunuz notlardan faydalanın. 3. Odanızda kendi kendinize tekrar edin. Tekrar, öğrenmeyi pekiştirir. 4. Anlatırken hafızanız aktif hâle gelir; bilgiyi tekrarlarsınız. Tekrarlanan bilgi, zihinde kalıcı hâle gelir. Okuduğunu anlatmak, şu faydaları sağlar:

5. Sesli tekrar, dikkatinizi yüksek tutar; daha iyi öğrenirsiniz. 6. Kelimeleri sesli telâffuz, bilgiyi hafızanızda canlandırmanızı sağlar. Otuz-kırk dakikada çalıştığınız bir konuyu beş-altı dakikada özetleyebilmelisiniz.

Çalışılan veya öğretmen ders anlatırken öğrenilen bilgilerin hafızamızda daha iyi kalması için daha sonra tekrarlanması gerekir. Tekrar, kalıcı hale getirir

1. Kısa süreli hafıza. 2. Uzun süreli hafıza. Öğrenilen bilgiler kısa süreli hafızaya kaydedilir. Buradaki bilgiler 24 saat içinde yüzde 80 oranında unutulur. Asıl kalıcı bilgiler, uzun süreli hafızaya kaydedilen bilgilerdir. Hafıza, iki bölümden meydana gelir:

Dikkatle dinlediğimiz, önem verdiğimiz, yazdığımız ve not aldığımız bilgiler, çoğunlukla uzun süreli hafızaya kaydedilir. Kısa süreli hafızaya kaydedilen bilgilerin kaybedilmemesi için tekrarlanması gerekir. Tekrar sayesinde önemli bilgiler, kısa süreli hafızadan uzun süreli hafızaya aktarılır ve kalıcı bilgi hâline dönüştürülür.

1. Tanımlar önemlidir, tekrarlayın. 2. Formüller önemlidir. 3. Tarifler ve örnekler önemlidir. (Zarf nedir, kaça ayrılır, örnekler neler? vb.) 4. Öğrenilen bilgiler arasında benzerlikleri ve farklılıkları bulun, kıyaslayın. Karşılaştırma, öğrenmeyi kolaylaştırır. 5. Konuları örnekleriyle öğrenin. Tekrar yaparken şunlara dikkat edin:

Tekrardan maksat, daha önce tutulan notların gözden geçirilmesidir. Belli periyotlarla yapılmalıdır. 1. Bilgiyi bir gün saklamak için: Öğrenme açısından konuyu çalıştıktan sonra yapılacak 10 dakikalık tekrar, bilginin hafızada bir gün korunmasını sağlar. 2. Bilgiyi bir hafta saklamak için: Konuyu 24 saat sonra tekrarlarsanız bilgiyi hafızanızda bir hafta koruyabilirsiniz. 3. Bilgiyi bir ay saklamak için: Bir hafta içinde yapılan 5-10 dakikalık tekrar, bilginin bir ay hafızada saklanmasını sağlar. 4. Bilgiyi, uzun süreli saklamak için: Bilgiyi öğrendikten bir ay sonra yapılacak tekrar, uzun süre hafızada korunmasını sağlar.

Verimli ders çalışma için sonuç olarak şunları söyleyebiliriz: 1. Plan yapın ve zamanınızı iyi değerlendirin. 2. Plana mutlaka uyun; uygulanmayan plan, faydasızdır. 3. Verimli ders çalışma prensiplerini öğrenin. Sonuç

4. Ders çalışırken teneffüs yapmayı ihmal etmeyin. 5. Ders dinlerken ve çalışırken not tutun, bu notları sonra tekrar okuyun. 6. Tekrar, öğrenilen bilgilerin hafızada daha uzun süre kalmasını sağlar. 7. Zaman hırsızlarına vaktini çaldırmayın. Moral Dünyası Dergisi Eğitimci-yazar Ali Erkan Kavaklı "Verimli ders çalışma yöntemleri"