ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

SINAV KAYGISI.
GELİŞİM ÖĞRENME ÖĞRENMENİN DOĞASI-Sadreddin ARSLAN
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
BEBEKLER Giriş.
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
ÖĞRENMENIN DOĞASI Gülay ÇENGEL
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ROL OYNAMA.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Bilimlerine Giriş.
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi
Gelişime Giriş.
DENETLEYİCİ ve DÜZENLEYİCİ SİSTEMLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Davranış Bilimleri Hafta III.
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
KONU: SAĞLIĞA ZARARLI MADDELER
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ İNSAN MÜHENDİSLİĞİ DERSİ SES VE GÜRÜLTÜ Prof. Dr. Ahmet PEKER.
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
Sınav Kaygınızı Azaltın
Ψ ÖĞRENME.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
TUTUM VE DAVRANIŞLAR.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
Öğrenme Psikolojisi.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DAVRANIŞ VE DAVRANIŞIN BİYOLOJİK TEMELLERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BİLİŞSEL GELİŞİM.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
ÖĞRENME.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Teknoloji Nedir?.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
Duyuşsal Alan.
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
ÖĞRENME.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
ÖĞRENME.
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming) ÖĞRENMEK İÇİN ETKİN DİNLEMEK GEREKLİDİR.

Öğrenme; tekrar veya yaşantı sonucu davranışlarda gözlenen oldukça devamlı bir değişikliktir. Şimdi bu tanımdaki ögeleri, tek tek ele alalım. Öğrenme bir ara değişkendir: İnsan yaşamında çok önemli yeri olan öğrenme bir bilişsel süreçtir. Buna göre, öğrenme, uyarıcı ile davranış arasına giren bir ara değişkendir. Öğrenme; tekrar veya yaşantı sonucu davranışlarda gözlenen oldukça devamlı bir değişikliktir. Şimdi bu tanımdaki ögeleri, tek tek ele alalım. Öğrenme bir ara değişkendir: İnsan yaşamında çok önemli yeri olan öğrenme bir bilişsel süreçtir. Buna göre, öğrenme, uyarıcı ile davranış arasına giren bir ara değişkendir.

Tekrar ya da yaşantı: Büyüme veya olgunlaşma süreci içinde ortaya çıkan davranış değişiklikleri öğrenme değildir. Örneğin büluğ dönemindeki hormonal değişiklikler nedeniyle karşı cinse ilgi duymaya başlama, öğrenme değildir. Hastalık ve hasar sonucu meydana gelen değişiklikler de öyle. İçgüdüler öğrenme değildir. Bebekte emme davranışı doğuştan vardır, kimsenin bunu öğret- mesine gerek yoktur. Refleksler otomatik olarak yapftğımız doğuştan tepkilerdir. Siz “doğuştan” teriminin “doğduğunda” anlamına gelmediğini arftk biliyorsunuz. Doğuştan terimi, olgunlaşma süreci içinde sonradan ortaya çıkan davranışları (konuşma gibi) da içeriyordu.

Davranış: Psikoloji biliminin davranışları incelediğini artık çok iyi biliyorsunuz. Öğrenme bir ara değişkendir. Biz onun davranışa yansımasını gözlüyoruz. Davranışta değişiklik: Öğrenmenin ölçüsü, davranıştaki değişikliktir. Kısacası, öğrenme yararlı ve uyumlu, olumlu davranış değişikliğini içerebileceği gibi yararsız ve uyumsuz, yani olumsuz değişiklikleri de içerebilir. Davranış: Psikoloji biliminin davranışları incelediğini artık çok iyi biliyorsunuz. Öğrenme bir ara değişkendir. Biz onun davranışa yansımasını gözlüyoruz. Davranışta değişiklik: Öğrenmenin ölçüsü, davranıştaki değişikliktir. Kısacası, öğrenme yararlı ve uyumlu, olumlu davranış değişikliğini içerebileceği gibi yararsız ve uyumsuz, yani olumsuz değişiklikleri de içerebilir.

DAVRANIŞÖğrenmeRefleks/içgüdü Köpeğin, acıkınca yemek kabının başına gitmesi Özge’nin böcek görünce midesinin bulanması Yeni doğan bebeğin eline bir nesne verilince onu sıkıca tutması Gözüne hava püskürtülen Eda’nın gözünü kırpması Mert’in karanlıktan korkması Fenerbahçe’nin Galatasaray’a gol atınca taraftarının sevinmesi.

DAVRANIŞÖğrenmeRefleks/içgüdü Köpeğin, acıkınca yemek kabının başına gitmesi Özge’nin böcek görünce midesinin bulanması Yeni doğan bebeğin eline bir nesne verilince onu sıkıca tutması Gözüne hava püskürtülen Eda’nın gözünü kırpması Mert’in karanlıktan korkması Fenerbahçe’nin Galatasaray’a gol atınca taraftarının sevinmesi. X X X X X X

SORU-1 Öğrenme pek çok etmen doğrultusunda gerçekleşmektedir. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen faktörlerden biri değildir? A) Genel uyarılmışlık halinin yüksek olması B) Öğrenme ortamının gürültülü olması C) Tekrarlar yapılması D) Öğrenilecek konunun kişinin gereksinimini karşılaması E) Elde edilen sonucun bildirilmesi Öğrenme pek çok etmen doğrultusunda gerçekleşmektedir. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen faktörlerden biri değildir? A) Genel uyarılmışlık halinin yüksek olması B) Öğrenme ortamının gürültülü olması C) Tekrarlar yapılması D) Öğrenilecek konunun kişinin gereksinimini karşılaması E) Elde edilen sonucun bildirilmesi

SORU-1 Öğrenme pek çok etmen doğrultusunda gerçekleşmektedir. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen faktörlerden biri değildir? A) Genel uyarılmışlık halinin yüksek olması B) Öğrenme ortamının gürültülü olması C) Tekrarlar yapılması D) Öğrenilecek konunun kişinin gereksinimini karşılaması E) Elde edilen sonucun bildirilmesi Öğrenme pek çok etmen doğrultusunda gerçekleşmektedir. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen faktörlerden biri değildir? A) Genel uyarılmışlık halinin yüksek olması B) Öğrenme ortamının gürültülü olması C) Tekrarlar yapılması D) Öğrenilecek konunun kişinin gereksinimini karşılaması E) Elde edilen sonucun bildirilmesi

SORU-2 Öğrenme, yaşantı veya deneyimler sonucu davranışta meydana gelen kalıcı değişikliklerdir. Buna göre, aşağıdakilerden hangisi öğrenme yoluyla oluşmuş bir davranış biçimi değildir? A) Matematik problemlerini çözmede başarısız olan gencin, matematik çalışmaktan vazgeçmesi B) Pavlov’un köpeğinin, zil sesini duyunca salya salgılaması C) Misafir geldiğinde, çocuğun evi dağıtmaması D) Kaplumbağaların yılın belli zamanlarında yumurtalarını sahile bırakmaları E) Kediye karşı korkusu olan birinin, “kedi” denildiğinde ürpermesi Öğrenme, yaşantı veya deneyimler sonucu davranışta meydana gelen kalıcı değişikliklerdir. Buna göre, aşağıdakilerden hangisi öğrenme yoluyla oluşmuş bir davranış biçimi değildir? A) Matematik problemlerini çözmede başarısız olan gencin, matematik çalışmaktan vazgeçmesi B) Pavlov’un köpeğinin, zil sesini duyunca salya salgılaması C) Misafir geldiğinde, çocuğun evi dağıtmaması D) Kaplumbağaların yılın belli zamanlarında yumurtalarını sahile bırakmaları E) Kediye karşı korkusu olan birinin, “kedi” denildiğinde ürpermesi

SORU-2 Öğrenme, yaşantı veya deneyimler sonucu davranışta meydana gelen kalıcı değişikliklerdir. Buna göre, aşağıdakilerden hangisi öğrenme yoluyla oluşmuş bir davranış biçimi değildir? A) Matematik problemlerini çözmede başarısız olan gencin, matematik çalışmaktan vazgeçmesi B) Pavlov’un köpeğinin, zil sesini duyunca salya salgılaması C) Misafir geldiğinde, çocuğun evi dağıtmaması D) Kaplumbağaların yılın belli zamanlarında yumurtalarını sahile bırakmaları E) Kediye karşı korkusu olan birinin, “kedi” denildiğinde ürpermesi Öğrenme, yaşantı veya deneyimler sonucu davranışta meydana gelen kalıcı değişikliklerdir. Buna göre, aşağıdakilerden hangisi öğrenme yoluyla oluşmuş bir davranış biçimi değildir? A) Matematik problemlerini çözmede başarısız olan gencin, matematik çalışmaktan vazgeçmesi B) Pavlov’un köpeğinin, zil sesini duyunca salya salgılaması C) Misafir geldiğinde, çocuğun evi dağıtmaması D) Kaplumbağaların yılın belli zamanlarında yumurtalarını sahile bırakmaları E) Kediye karşı korkusu olan birinin, “kedi” denildiğinde ürpermesi

SORU-3 Aşağıdakilerden hangisi öğrenme İçin söylenemez? A) Tekrarlar sonucu elde edilir. B) Süreklilik gösterir. C)Davranış değişikliklerine yol açar. D) Kalıcıdır. E) Her organizmada aynı şekilde görülür. Aşağıdakilerden hangisi öğrenme İçin söylenemez? A) Tekrarlar sonucu elde edilir. B) Süreklilik gösterir. C)Davranış değişikliklerine yol açar. D) Kalıcıdır. E) Her organizmada aynı şekilde görülür.

SORU-3 Aşağıdakilerden hangisi öğrenme İçin söylenemez? A) Tekrarlar sonucu elde edilir. B) Süreklilik gösterir. C)Davranış değişikliklerine yol açar. D) Kalıcıdır. E) Her organizmada aynı şekilde görülür. Aşağıdakilerden hangisi öğrenme İçin söylenemez? A) Tekrarlar sonucu elde edilir. B) Süreklilik gösterir. C)Davranış değişikliklerine yol açar. D) Kalıcıdır. E) Her organizmada aynı şekilde görülür.

SORU-4 Heyecanlanınca adrenalin salgılamamız, korkunca kalp atışlarımızın hızlanması, utanınca yanaklarımızın kızarması öğrenilmiş davranışlar değildir. Çünkü bu davranışlar ne deneyim sonucu meydana gelmiştir ne de süreklidir. Buna göre, bir davranışın öğrenme olabilmesi için aşağıdaki unsurlardan hangisi olması gerekir? A) Aşırı heyecanlar sonunda yaşanması B) Davranış değişimlerinin yaşantı sonucu meydana gelmesi ve sürekli olması C) Doğuştan getirilmiş davranışlar olması D) Daha sonradan kazanılan anlık davranışlar olması E) İnsana özgü davranışlar olması Heyecanlanınca adrenalin salgılamamız, korkunca kalp atışlarımızın hızlanması, utanınca yanaklarımızın kızarması öğrenilmiş davranışlar değildir. Çünkü bu davranışlar ne deneyim sonucu meydana gelmiştir ne de süreklidir. Buna göre, bir davranışın öğrenme olabilmesi için aşağıdaki unsurlardan hangisi olması gerekir? A) Aşırı heyecanlar sonunda yaşanması B) Davranış değişimlerinin yaşantı sonucu meydana gelmesi ve sürekli olması C) Doğuştan getirilmiş davranışlar olması D) Daha sonradan kazanılan anlık davranışlar olması E) İnsana özgü davranışlar olması

SORU-4 Heyecanlanınca adrenalin salgılamamız, korkunca kalp atışlarımızın hızlanması, utanınca yanaklarımızın kızarması öğrenilmiş davranışlar değildir. Çünkü bu davranışlar ne deneyim sonucu meydana gelmiştir ne de süreklidir. Buna göre, bir davranışın öğrenme olabilmesi için aşağıdaki unsurlardan hangisi olması gerekir? A) Aşırı heyecanlar sonunda yaşanması B) Davranış değişimlerinin yaşantı sonucu meydana gelmesi ve sürekli olması C) Doğuştan getirilmiş davranışlar olması D) Daha sonradan kazanılan anlık davranışlar olması E) İnsana özgü davranışlar olması Heyecanlanınca adrenalin salgılamamız, korkunca kalp atışlarımızın hızlanması, utanınca yanaklarımızın kızarması öğrenilmiş davranışlar değildir. Çünkü bu davranışlar ne deneyim sonucu meydana gelmiştir ne de süreklidir. Buna göre, bir davranışın öğrenme olabilmesi için aşağıdaki unsurlardan hangisi olması gerekir? A) Aşırı heyecanlar sonunda yaşanması B) Davranış değişimlerinin yaşantı sonucu meydana gelmesi ve sürekli olması C) Doğuştan getirilmiş davranışlar olması D) Daha sonradan kazanılan anlık davranışlar olması E) İnsana özgü davranışlar olması