UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi GÖREV ANALİZİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
- OTOMATİK UÇUŞ SİSTEMLERİNİN GENEL ÇALIŞMASI - ÇALIŞMA MODLARI - ACTUATORLER Yrd. Doç. Dr. Hamdi ERCAN Uçak Elektrik-Elektronik Bölümü, Sivil Havacılık.
Advertisements

PKK TERÖRÜ İLE ASKERİ MÜCADELE
Sürekli Zaman Aktif Filtre Tasarımı
(Radio Detection and Ranging)
Prof. Dr. Eşref ADALI Yrd. Doç. Dr. Şule Gündüz Öğüdücü Sürüm-A
Sercan DEĞERLİ Mithat ÜNAL Serkan Efe SEVİNİR Oğuzkaan Özçelik
Türk Hava Kuvvetleri’nin kullandığı jet uçakları Bölüm 1: 1. ve 2
Burak Talha İn-Yusuf İslam Niğdelioğlu- Selin Erol-Bedrika Kurt
Eğitim Materyali Departmanı Kadınlar I. ve II. Lig Müsabaka Sistemi ve Fikstürü.
III- Deneysel Çalışmalar IV-Sonuçlar ve Değerlendirme
Eğitim Materyali Departmanı Kadınlar I. ve II. Lig Müsabaka Sistemi ve Fikstürü.
 ANLAMI PEKİŞTİRMEK GÜÇLENDİRMEK VE ÇEKİCİ KILMAK İÇİN DEĞİŞİK YOLLARLA OLUŞTURULAN SÖZCÜK GRUPLARINA İKİLEME DENİR.
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
TAŞIYICI İHTİVA ETMEYEN PLASTİK KATKI MALZEMELERİ ADDILUB 74.
TÜRKİYE HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ.  Pilot read-back süreleri  Frekans dinleme problemleri.(Çağrıya cevap vermeme veya frekans değişikliğinde.
TÜRK ULUSAL SİTE LİSANSI (Turkish National Site License - TRNSL) Pamela Kontowicz Elektronik Kaynaklar Sorumlusu Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi.
TAŞIYICI İHTİVA ETMEYEN PLASTİK KATKI MALZEMELERİ ADDILUB 74.
TAŞIYICI İHTİVA ETMEYEN PLASTİK KATKI MALZEMELERİ
=>SES BİLGİSİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
ROMEN RAKAMLARI.
Eğitim Materyali Departmanı Kadınlar I. ve II. Lig Müsabaka Sistemi ve Fikstürü.
PERİFERİK SİNİRLER. PERİFERİK SİNİRLER *Periferik sinirlerde kayıt yöntemleri ve ileti hızı ölçümleri. *Kronaksi, reobaz *periferik sinir-kas patolojileri.
TAŞIYICI İHTİVA ETMEYEN PLASTİK KATKI MALZEMELERİ ADDILUB 74.
Eğitim Materyali Departmanı Kadınlar I. ve II. Lig Müsabaka Sistemi ve Fikstürü.
Bir hikaye …..
Aydın’dan 07.30’da servisle İzmir’e sonra İtanbul’a gittim.198tl İzmir İstanbul gidiş-dönüş uçak bileti ücreti ödedim. 499 euro ile konaklama giriş-dönüş.
SABİHA GÖKÇEN.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Kraniyal Sinir Hastalıklarında Klinik Bulgular
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Beton Üretimi & Taze Beton Deneyleri
SE FLOW-300 PERFORMANS ARTTIRICI. SE FLOW-300 PERFORMANS ARTTIRICI KULLANIM ORANI % 0,1- % 0,5.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
10. BÖLÜM ALTIMETRE AYAR USULLERİ
ENERJİ.
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
Karbon Ayak İzini Azaltmanın Yolları 1
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – TEMMUZ 2015 KALITE GELIŞTIRME SÜRECİ.
MKM 311 Sistem Dinamiği ve Kontrol
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.
Eşdeğer Sürekli Ses Düzeyi (Leq)
SAYISAL DEVRELERE GİRİŞ ANALOG VE SAYISAL KAVRAMLARI (ANALOG AND DIGITAL) Sakarya Üniversitesi.
Gülşen YILMAZ Fizik (İ.Ö).
Bulanık Mantık Tabanlı Uçak Modeli Tespiti
3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)
HAVAYOLU UÇUŞ PLANLAMADA UÇUŞ ROTASYON OPTİMİZASYONU
Active Control of Spray Combustion
TARİHÇE Boeing (The Boeing Company), dünyanın en büyük sivil ve askeri uçak ve helikopter üreticilerinden bir tanesidir. William Edward Boeing tarafından.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi KISITLARIN İNCELENMESİ.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PERFORMANS ÇEVRİMİ ANALİZİ.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PARAMETRİK ÇEVRİM ANALİZİ (devam)
UCK 421 TEPKİ İLE TAHRİK Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi İTKİ SİSTEMİ İLE HAVA TAŞITININ EŞLEŞTİRİLMESİ.
ELEKTRİK-8
Şirketimiz, 2016 yılından beri insansız hava araçları ve gömülü sistem yazılım çözümleri ile sektörde yer almaktadır. Eskişehir merkezli start-up şirketimiz.
SERAMİK TÜNEL FIRINLARI VE REFRAKTERLERİ
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİK
Neşeli Toplar Poppin Jet İlk Uçağım
İşaretleyiciler
ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
ENERJİ. ENERJİ: Bir cismin iş yapabilme yeteneğine enerji denir. -Farklı enerji türleri vardır. - Nükleer enerji Rüzgar enerjisi Isı ve ışık enerjisi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Aşağıdakilerden hangisi, Dünya’nın geoit oluşunun sonuçlarından biri değildir?
2018 TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi GÖREV ANALİZİ

Uçağın ağırlığındaki zamana bağlı değişim,

Kayıp oranı i.Sabit Hızda Tırmanma ii.Yatay İvemelenme iii.Tırmanma ve İvmelenme iv.Kalkış İvmelenmesi Ps>0

f s & Minimum Yakıt Sarfiyatı Uçuş Yolu Fuel consumed specific work (f s )

i.Sabit Hızda Seyir ii.Sabit Hızda Dönüş iii.En İyi Seyir Mach Sayısı ve İrtifası iv.Isınma v.Kalkış Rotasyonu vi.Sabit Enerji Yüksekliği Manevraları Ps=0

Motorun İtki Özgül Yakıt Sarfiyatı Davranışı Motorun çalışma koşullarına göre önceden bilinen sabitler.

I. Sabit Hızda Tırmanma (P s =dh/dt)

II. Yatay İvmelenme [P s =(V/g)(dV/dt)]

III. Tırmanma ve Yatay İvmelenme [P s =dh/dt+(V/g)(dV/dt)]

IV. Kalkış İvmelenmesi [P s =VdV/g 0 dt]

V. Sabit İrtifada & Sabit Hızda Seyir (P s =0)

VI. Sabit İrtifada & Sabit Hızda Dönüş (P s =0)

VII. En İyi Ses Altı Seyir Mach Sayısı ve İrtifası(P s =0)

Menzil Çarpanı (RF) En İyi Mach Sayısı Uçuş Yolu

VIII. Ses Altı Avare Uçuş (Loiter) (P s =0) Dayanıklılık Çarpanı (EF)

IX. Isınma (P s =0)

X. Kalkış Rotasyonu (P s =0)

X. Sabit Enerji Yüksekliği Manevrası (P s =0)

Kalkış Ağırlığının Bulunması

Boş Uçak Ağırlık Oranı

Değişik Motorların İtki Özgül Yakıt Sarfiyatı Korelasyonları (TSFC 1/saat olarak verilmiştir)