UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi GÖREV ANALİZİ
Uçağın ağırlığındaki zamana bağlı değişim,
Kayıp oranı i.Sabit Hızda Tırmanma ii.Yatay İvemelenme iii.Tırmanma ve İvmelenme iv.Kalkış İvmelenmesi Ps>0
f s & Minimum Yakıt Sarfiyatı Uçuş Yolu Fuel consumed specific work (f s )
i.Sabit Hızda Seyir ii.Sabit Hızda Dönüş iii.En İyi Seyir Mach Sayısı ve İrtifası iv.Isınma v.Kalkış Rotasyonu vi.Sabit Enerji Yüksekliği Manevraları Ps=0
Motorun İtki Özgül Yakıt Sarfiyatı Davranışı Motorun çalışma koşullarına göre önceden bilinen sabitler.
I. Sabit Hızda Tırmanma (P s =dh/dt)
II. Yatay İvmelenme [P s =(V/g)(dV/dt)]
III. Tırmanma ve Yatay İvmelenme [P s =dh/dt+(V/g)(dV/dt)]
IV. Kalkış İvmelenmesi [P s =VdV/g 0 dt]
V. Sabit İrtifada & Sabit Hızda Seyir (P s =0)
VI. Sabit İrtifada & Sabit Hızda Dönüş (P s =0)
VII. En İyi Ses Altı Seyir Mach Sayısı ve İrtifası(P s =0)
Menzil Çarpanı (RF) En İyi Mach Sayısı Uçuş Yolu
VIII. Ses Altı Avare Uçuş (Loiter) (P s =0) Dayanıklılık Çarpanı (EF)
IX. Isınma (P s =0)
X. Kalkış Rotasyonu (P s =0)
X. Sabit Enerji Yüksekliği Manevrası (P s =0)
Kalkış Ağırlığının Bulunması
Boş Uçak Ağırlık Oranı
Değişik Motorların İtki Özgül Yakıt Sarfiyatı Korelasyonları (TSFC 1/saat olarak verilmiştir)