ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership.
Advertisements

ENGELLİ KADIN DOSTU SAĞLIK HİZMETLERİ
Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
DİĞER SOSYAL SINIFLAMALAR
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Rolf Bracke International Geothermal Center Jeotermal.
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Gazi University School of Medicine
Avrupa’da Fen Eğitimi için Topluluk Murat YATAĞAN
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Civic Education, Examples in Turkey
Genel Bilgilendirme Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Kurum Koordinatörü 07 Ekim 2009 Tanışma Toplantısı.
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
YALVAÇ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GATHER TOGETHER FOR BETTER "Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Duygu BAĞCI – Dokuz Eylül Üniversitesi
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
ENGELLİLİĞİ ANLAMAK Yrd. Doç. Dr. Z. Hande Sart Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Mayıs, 2010 Ankara.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training 21. Yüz Yılda Öğrenme Developed with the.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners HAYAT BOYU ÖĞRENME TOPLUMU Learning to Learn Training ÖGRENME KÜLTÜRÜ Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve uyum Learning to Learn Training Motivasyon nedir ve neden ona ihtiyaç duyariz? Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
DIMENSION 70 cm width X 100 cm height Research Title
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ
This project is co-funded by the Europen Union and the Republic of Turkey “ULUSLARARASI REKABET GÜCÜ VE TÜKETİCİNİN KORUNMASI” PANELİ   Tüketici Haklarının.
SINIFLAMA SİSTEMLERİ YRD. DOÇ. DR. Müge SEVAL.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
  ORTAKLAR Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi-Türkiye (Koordinatör) Asociatia Suntem Diferiti-Romanya Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye Dr.
FTR 409 HALK SAĞLIĞINDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Kitapsız Kütüphane Olgusu ve Esenler Belediyesi Adnan Büyükdeniz Dijital Kütüphanesi Doç. Dr. Hüseyin ODABAŞ – Ali KAVAK Çankırı Karatekin.
Şimdi buradasınız: Genel bilgiler >> Literatürün değerlendirilmesi & çalışma metodolojileri>> Biyoistatistik >> Bilgi için gereksinimlerin belirlenmesi.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 8
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 10
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
YETİ YİTİMİ VE AZ GÖRENLERİN REHABİLİTASYON Prof. Dr. Aysun İdil
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Atamalar Adı Soyadı Geçerlilik Bölüm ve Görevi Eski Şirketi ve Görevi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hastane Bilgi Sistemlerinde Veri Madenciliği
Sunum transkripti:

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç (ICF-CY) Versiyonunun Çocuk Gelişiminde Kullanımı D. Melek Er-Sabuncuoglu, Ph.D. Turgut Özal Üniversitesi Ankara Sağlık Yüksekokulu Çocuk Gelisimi Bölümü Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Çocuk Gelişiminde Yeni Gelişmeler II Akademik Paylaşım ve Asistan Eğitimi Toplantısı 25 Nisan 2016 Hacettepe Üniversitesi Kültür Merkezi, R Salonu ANKARA

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İçerik ICF Tarihçesi ICD / ICF Fark ICF’nin Amacı ve İlkeleri ICF-CY Gereksinimi ICF-CY-MedUse

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF Tarihçe-I 1853 İlk Uluslararası İstatistik Kongresi Internatıonal Causes Of Death (ICD) 1855 William Farr-anatomik temelinde sınıflandırma Marc D’Espine-hastalığın doğası sınıflandırma 1891 Jacques Bertillon Başkanlığında bir komite-ölüm nedenleri ile ilgili yeni sınıflandırma1893 de tamamlandı) 1900 Fransa hükümeti, sınıflamanın yenilenmesi çağrısı 10 yıllık yenilenen konferanslar

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF Tarihçe-II 1948 Dünya Sağlık Örgütü kuruldu. International Classification of Diseases (ICD) sistemlerinin gelişmesi 1980 Özürlülük ve Engellerin sınıflandırılması önerildi. International Classification Of Impairments, Disabilities, and Handicaps (ICIDH) Uluslararası konferansta kodlama sisteminde büyük değişiklikler gerçekleşti «Bozukluk, Yetiyitimi ve Engelliliğin Uluslararası Sınıflandırılması» kabul edildi.

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF Tarihçe-III 1999 ICIDH-2 revizyonu başladı International Classification of Functioning, Disability, and Health (ICF) 2007 Genç ve Çocuklar için Sağlık, Yetiyitimi ve İşlevselliğin Uluslararası Sınıflandırması (ICF-CY) Günümüz ICD-10 Türkiye’de ve dünyada yaygın olarak kullanılan sınıflandırma sistemidir.

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICD / ICF Brundtland, WHO Director General, 5/2002 ICD hastalıkları sınıflandırır ICF sağlığı sınıflandırır İkisi birlikte bize, nüfusun sağlığı, birey ve çevresinin etkileşimi ile özel durumunun bireyin tüm potansiyelini kullanarak yaşadığı hayatı nasıl engellediği veya desteklediğini anlayabilmemizi sağlayan hassas birer araçtırlar.

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. ICF Sağlık çıktıları ICD Hastalık (morbidite) bilgisi ICD + ICF Sağlığın ve birey ile çevresi arasındaki engelleyici veya yaşamı destekleyici etkileşimin anlaşılması.

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF’in Amaçları: 1. Ortak dil oluşturmak,2. Kişi ve toplumların sağlık koşullarını da sınıflamak,3. Hastalıklarla ilgili araştırmaların kapsamını genişletmek, 4. Yasaların hazırlanmasında ve çevresel düzenlemelerde kullanılmak. This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF Uygulama Alanları Değerlendirme, tedavi ve özel durumların eşleştirilmesi; mesleki değerlendirme, rehabilitasyon ve sonuç değerlendirme. Klinik Yaşam kalitesi veya çevresel faktörlerin ölçümlenmesinde. Araştırma Sosyal güvenliğin planlaması, çevresel tasarım ve uyarlama. Sosyal Politika Müfredat geliştirmek, sosyal etkinlik oluşturmak ve farkındalığı arttırmak. Eğitimsel Nüfus araştırmaları veya bilgi sistemlerinin yönlendirilmesinde. İstatiksel

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY GEREKSİNİMİ Çocukların işlevlerinin doğası ve yapısı yetişkinlerden farklıdır- çocuklar küçük yetişkinler değillerdir. İşlevin sınıflandırılmasında çocuk «değişken bir hedeftir»- gelişim yıllarında her 6-12 aylık süreçte değişiklikler olur, Çocuklar için öncelikli çevre ve katılım alanları farklıdır. Çocuk ve gençler için olan ICF sürümü belgelemenin sürekliliğini kolaylaştırır; örneğin çocukluktan yetişkinliğe geçiş hizmetleri ve profesyonel ebeveyn arasındaki iletişim

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY’nin Ana Başlıkları-I A. Vücut İşlevleri Zihinsel işlevler, Duyusal işlevler ve ağrı, Ses ve konuşma işlevleri Kardiyovaskuler, hematolojik, immünolojik ve solunum sistemi işlevleri Sindirim, metabolik ve endokrin sistem işlevleri Genitouriner ve üreme işlevleri Noromuskuloskeletal ve hareketle ilgili işlevler Deri ve ilişkili yapıların işlevleri This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY’nin Ana Başlıkları-II B. Vücut Yapıları Sinir sistemi yapıları Göz, kulak ve ilişkili yapılar, Ses ve konuşma ile ilgili yapılar Kardiovaskuler, immünolojik ve solunum sistemi yapıları Sindirim, metabolik ve endokrin sistemle ilgili yapılar Genitouriner ve üreme sistemleriyle ilişkili yapılar Hareketle ilgili yapılar Deri ve ilişkili yapılar This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY’nin Ana Başlıkları-III C. Etkinlikler ve Katılım Öğrenme ve bilgiyi uygulama Genel görevler ve talepler İletişim Yer değiştirme Kendine bakım Ev yasamı Kişilerarası etkileşimler ve ilişkiler Temel yasam alanları This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY’nin Ana Başlıkları-IV D. Çevresel Etmenler Ürünler ve teknoloji Doğal çevre ve cevrede insan yapımı değişiklikler Destek ve ilişkiler Tutumlar Hizmetler, sistemler ve politikalar This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY Dokümantasyon Kullanımı Çerçevesi Sağlık Durumu (engel/hastalık) sendrom, tanı, kategori, zedelenme Bedensel Faktörler Fonksiyonlar&Yapılar yetersizlikler Aktivite Aktiviteler Sınırlılıklar Katılım Kısıtlamalar Çevresel Faktörler Kişisel Faktörler Değerlendirme& Müdahale

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics Tıbbi tanılama ne günlük yaşamdaki fonksiyonlara ne de katılıma yönelik bilgi vermez. ICF-CY 0-18 yaşlar arasında sadece engeli olan çocukları değil tüm çocuklara yönelik evrensel bir modeldir (Simeonsson, 2009). This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics Teşekkür Ederiz. Bu proje, Avrupa Komisyonunun desteği ile sürdürülmektedir. Bu sunum yalnızca yazarın görüşünü yansıtmaktadır ve Komisyon bunun herhangi bir şekilde kullanılmasından sorumlu değildir. Medical School Hamburg, Germany Unıversıty Of Roehampton, England University Children's Hospital Skopje, Republic of Macedonia Office For Informatic, Social And Cultural Cooperation, Austria Ruprecht Karls Unıversıty Heıdelberg / Mannheim Institute Of Public Health, Social And Preventive Medicine, Germany German Society Of Social Pediatrics, Germany Turgut Özal Üniversitesi, Turkey S.I.N.N. Austria Eugenio Medea (Scientific Institute For Research Hospitalization And Health Care)- La Nostra Famiglia, Italy German Association Of İnterdisciplinary Early Childhood Intervention, Germany