BÖLÜM 3 KAVRAMALAR. BÖLÜM 3 KAVRAMALAR 3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Tasarımcıların çözmek istedikleri önemli bir problem de, motor hızını artırmadan yol.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ 2 “GELECEĞİN FREN SİSTEMLERİ”
Advertisements

MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ROTOR Öğr.Gör. Ferhat HALAT.
SORU 1 Kayış kasnak koruyucuları,hangi tip koruyucudur?
Servis Eğitimi, VK-21 Hoş geldiniz.
ATALET(EYLEMSİZLİK) MOMENTİ
KRANK-BİYEL MEKANİZMALARININ DİNAMİĞİ
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
SİSMİK- ELEKTRİK YÖNTEMLER DERS-1
MOTORLU TAŞITLARDA YAKIT
EĞME MOMENTİ-KESME KUVVETİ ATALET MOMENTLERİ VE
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
PARÇACIĞIN KİNEMATİĞİ
HACİM ÖLÇME.
ARAÇ HAREKET İLETİM SİSTEMLERİ
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ-II ÖDEVİ
BASINCIN İLETİMİ PASCAL PRENSİBİ
Yuvarlanma Direnci ve Yuvarlanma Direnci Ölçüm Teknikleri
GEOMETRiK CiSiMLER.
DÜŞEY EKSENLİ RÜZGAR TÜRBİNLERİ
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
Kavrama ve Transmisyon
DSG.
Multitronik Şanzıman.
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
AÇISAL HIZ, AÇISAL İVME VE TORK
KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)
BÖLÜM 6 NEWTON’UN YASALARI VE MOMENTUMUN KORUNUMU Doğrusal momentum:
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
ÖRNEK Bir kolun perno üzerinde yataklandırılması şekildeki montaj resminde gösterilmiştir. Kol ile yan parçalar arasındaki boşluk 0,2…0,6 mm dir. b=16-0,1.
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
RİJİT CİSİMLERİN DÜZLEMSEL KİNETİĞİ
F F Saat ibrelerine Saat ibreleri ters yönde kupl yönünde kupl.
HADDELEME Hazırlayan : HİKMET KAYA.
Yrd. Doç. Dr. Haydar ARSLAN
TARİHSEL GELİŞİM Benz (Alman mühendis), 1885 yılında üç tekerlekli bir otomobil yaparak 1886 yılında patentini almıştır. Benz’in otomobili tek silindirli,
PLANET DİŞLİ SİSTEMLERİ HAZIRLAYAN : SEYFİ POLAT GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ OTOMOTİV ANABİLİM DALI KASIM 2006 ANKARA.
I.2.1. BİR BOYUTTA HAREKET Cisimlerin hareketlerini (devinimlerini) inceleyen fizik bilim dalı Mekanik; Kinematik ve Dinamik olarak ikiye ayrılır.
BÖLÜM 7 TEKERLEK VE LASTİK MEKANİĞİ. BÖLÜM 7 TEKERLEK VE LASTİK MEKANİĞİ.
Hazırlayanlar Hakan TUZ Ozan KALYONCU
BÖLÜM 14 TAŞIT KULLANIM KARAKTERİSTİKLERİ VE DİREKSİYON SİSTEMİ.
BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR. BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR.
BÖLÜM 11 FRENLEME PERFORMANSI VE FRENLER 11.1 FRENLEME PERFORMANSI Taşıtın güvenliğini etkileyen en önemli karakteristiklerden birisi de frenleme performansıdır.
(section 3) Bölüm 3 Helisel dişli çarklar
BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI. BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI.
Aktarma Organları. Günümüzde Senkronizasyon işlemi, senkronizasyon mekanizması tarafından gerçekleştirilmektedir. Bir mekanizma,
BÖLÜM 5 ŞASİ VE KAROSER TASARIMININ TAŞIT PERFORMANSINA ETKİLERİ
BÖLÜM 8 TAŞIT AERODİNAMİĞİ. BÖLÜM 8 TAŞIT AERODİNAMİĞİ.
BÖLÜM 15 SÜRÜŞ KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 15 SÜRÜŞ KARAKTERİSTİKLERİ.
BÖLÜM 12 SÜSPANSİYON SİSTEMİ. BÖLÜM 12 SÜSPANSİYON SİSTEMİ.
BÖLÜM 2 ARAÇ SINIFLANDIRMA
Doğrusal Yataklar (Kızaklar)
Elektrikli Araçlar Hazırlayanlar FURKAN KIŞLAL
Genel Fizik Ders Notları
Genel Fizik Ders notları
DA motorlarının elektrik devre modelleri
RİJİT CİSMİN İKİ BOYUTTA DENGESİ
AKSLAR.
DİFERANSİYEL.
PLASTİK KÜTLE ŞEKİL VERME
AÇISAL HIZ, AÇISAL İVME VE TORK
KADEMESİZ HIZ DEĞİŞTİRME SİSTEMLERİ (VARYATÖRLER)
TERMODİNAMİK A.Ş. EKY/S 25 – EKY/S 40 MODEL KAZANLARIN 4 ADIMDA REDÜKTÖR BAĞLANTISI BİLGİLENDİRME NOTU.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MOHR DAİRESİ DERS NOTLARI M.Feridun Dengizek.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

BÖLÜM 3 KAVRAMALAR

3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Tasarımcıların çözmek istedikleri önemli bir problem de, motor hızını artırmadan yol hızını artırmak, diğer bir deyimle değişken oranlı transmisyon elde etmekti.

3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ

3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Transmisyon sisteminin başlıca görevleri; duruş halinden hareket haline geçişi sağlamak, tork ve dönme hızı dönüşümünü gerçekleştirmek, dönüşlerdeki tekerlek hız farklılıklarını düzenlemek,

aktarma organlarının geleneksel sistemi oldu, Şekil 3.1. 3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Louis Renault’nun 1898 otomobili, öne yerleştirilmiş dikey motoru, ortada vites kutusu ve arkada kardan mili ile hareketin aktarıldığı tahrik dingili ile aktarma organlarının geleneksel sistemi oldu, Şekil 3.1.

3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Transmisyon sistemlerinin minimum taşıt performans hedefleri şöyledir: 0-100 km/h hızlanma 10 s 0-50 km/h hızlanma 4 s En yüksek viteste 80 -120 km/h hızlanma 20 s Maksimum taşıt ivmesi 5 m/s2 Maksimum ivmeye ulaşma süresi 1 s 90 km/h hızda 20 dakika çıkılabilecek yokuş eğimi % 6 Maksimum taşıt hızı 180 km/h

3.2 KAVRAMA Kavrama, motor ile transmisyon mekanizması arasındaki bağlama-ayırma organıdır.

3.2.1 Diskli Kavrama Diskli kavramada sürtünen yüzeyler volan ve kavrama baskı plakası arasına yaylarla sıkıştırılan bir veya bir kaç adet ortası boş diskten ibarettir, Şekil 3.2.

3.2.1 Diskli Kavrama

3.2.1.1 Kavrama Diskinin İlettiği Moment Kavrama diskinin ilettiği momenti belirlemek için, yarıçapı ri ve dış yarıçapı ro olan halka biçimli bir disk üzerinde yarıçapı r ve genişliği sonsuz küçük dr olan bir halkanın ileteceği kuvveti ele alınabilir, Şekil 3.3. Bu halkanın alanı:

3.2.1.1 Kavrama Diskinin İlettiği Moment

3.2.1.2 Disk Boyutları 3.1 … 3.10 arası eşitliklerde yarıçapların 3. kuvvetleri yer almaktadır. ri’nin azaltılması halinde, üçüncü kuvveti ro 3 ün yanında ihmal edilebilir hâle gelmektedir. Malzemenin iyi kullanılması bakımından yapılan çalışmalar, ri/ro oranının en iyi değerinin yaklaşık 0,7 olduğunu göstermiştir. Bu şartı gerçekleyen kavrama halkalarının boyutları Çizelge 3.1’de gösterilmiştir.

3.2.1.2 Disk Boyutları

3.2.1.2 Disk Boyutları

3.2.1.3 Kumanda Mekanizması Mekanik kavramaların kumanda mekanizması şu kısımlardan oluşur: Kavrama üzerine radyal olarak tespit edilmiş olan levyeler (bunların destekleri volana bağlı bir levha üzerinde bulunmaktadır), Şekil 3.2. Kavrama pedalı ve kavrama levyesine etki eden sistem, Şekil 3.4.

3.2.1.3 Kumanda Mekanizması

3.3 HİDROLİK KAVRAMA Mekanik vites kutularında kullanılan mekanik kavramanın yerini, otomatik kavramalarda “tork konverter” olarak adlandırılan hidrolik kavrama almaktadır.

3.3 HİDROLİK KAVRAMA