Emeviler Döneminde Mimari Bagül Hudeyberdiyeva Büşra Kaim Elif Ünal Esra Çakmak Merve Ünlü Münevver Özcan Sümeyra Sağlam
İslam Mimarisinin en erken örnekleri Cami ----- Hz. Peygamber dönemi Medrese -----Karahanlılar ve Gazneliler Türbe ----- Abbasiler Kervansaray Saray ----- Emeviler
Hz. Peygamber & 4 Halife Dönemi Önemli Mimari Eserleri Kabe ( yeniden inşa) 607-608 Mekke Kuba Mescidi 622 Medine Mescidü’n-Nebi Basra Mescidi 635 Basra Kufe Mescidi 635-636 Kufe Mescidü’l-Haram 638 Fustat Amr Mescidi 641 - 642 Fustat- Kahire
Emeviler Döneminin Önemli Mimari Eserleri Kubbetu’s-Sahra 691 Kudüs Mescidü’l-Aksa 702 Ümeyye Camii 705-715 Şam Seydi Ukba Camii 670-728 Kayravan Halep Ulu Camii VIII. Yüzyılın ilk yarısı Halep Kusayr-ı Amra 711 - 715 Amman Kasru Ancar 714-715 Ancar- Bekaa Vadisi Kasrü’l-Hayri’l-Garbi 728 Palmyra Şam yolu üzerinde Kasrü’l- Mişatta 743-744 Ürdün nehrinin doğusunda Kasrü’t-Tuba Amman’ın 100 km güneydoğusunda Hırbetü’l-Mefcer Ürdün- Eriha yakınlarında
----- Genel Özellikleri: Ana yapı malzemesi olarak taş kullanılması Süslemelerde arabesk, insan, hayvan figürlerine yer verilmesi Kubbe ile at nalı ve yuvarlak dilimli kemerleri başarılı şekilde uygulanması Kare minareler yapılması
Dini Mimari
Kubbetu’s - Sahra
Kubbetu’s - Sahra
Kubbetu’s - Sahra
Şam Ümeyye Camii
Şam Ümeyye Camii
Tunus'un Kayrevan şehrinde bulunan ve yapımı 670'de başlatılan Kayrevan Ulu Camii'nin (Seydi Ukba Camii) planı ilk İslam camileri gibidir. 724-727 yıllarında yeniden yapılan yapının minaresi bu sırada yapılmıştır. 836 yılında genişletilen cami bugünkü hâliyle Aglebiler dönemine aittir Seydi Ukba Camii
Tunus'un Kayrevan şehrinde bulunan ve yapımı 670'de başlatılan Kayrevan Ulu Camii'nin (Seydi Ukba Camii) planı ilk İslam camileri gibidir. 724-727 yıllarında yeniden yapılan yapının minaresi bu sırada yapılmıştır. 836 yılında genişletilen cami bugünkü hâliyle Aglebiler dönemine aittir Seydi Ukba Camii
Tunus'un Kayrevan şehrinde bulunan ve yapımı 670'de başlatılan Kayrevan Ulu Camii'nin (Seydi Ukba Camii) planı ilk İslam camileri gibidir. 724-727 yıllarında yeniden yapılan yapının minaresi bu sırada yapılmıştır. 836 yılında genişletilen cami bugünkü hâliyle Aglebiler dönemine aittir Seydi Ukba Camii
Ev & Darül İmare
Çöl sarayları neden tercih edildi. 1. Aşina olunan çöl kültürü 2 Çöl sarayları neden tercih edildi? 1. Aşina olunan çöl kültürü 2. Orta Çağ kentlerindeki hijyen sorunu 3. Güvenlik sorunu 4. Hristiyan halkla yapılan antlaşmalar 5. Gözden uzak rahat bir yaşam sürme arzusu
Kusayr – ı Amra
Qusayr Amrā’nın ana salonunda bugün neredeyse silinmiş fakat zamanında Mousil tarafından kopyaları çıkarılmış Kral figürleri bulunmaktadır. (Resim 1). Bazıları Mousil zamanında da net olmayan bu figürlerin yanlarına Arapça ve Yunanca olarak isimleri yazılmıştır. Okunabilenlerin, Bizans imparatoru (Kayser), Vizigot Kralı (Roderik), Sâsâni şahı (Kisra), Habeş Kralı (Negüs-NecaĢi) oldukları anlaĢılmakta, okunamayanlarında Türk ve Çin Hakanları olduğu sanılmaktadır. Ortadaki figürün baĢındaki Sâsân tâcı net bir şekilde fark edilmektedir. Bu sahnenin, tüm dünya krallarının islâm fetihlerine boyun eğdirmesini temsil ettiği ileri sürülmüştür. Kusayr – ı Amra
Kusayr – ı Amra
Kusayr – ı Amra
Kusayr – ı Amra
Kusayr – ı Amra
Kusayr – ı Amra
Kasru Hayru’l-Garbi
Kasru Hayru’l-Garbi
Hırbetü’l - Mefcer
Hırbetü’l - Mefcer
Mşatta Sarayı'nın büyük giriş kapısının iki yanındaki beşgen kulelerin alt bölümleri, Pergamon Müzesi, Berlin Kasrul Mişatta