Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Uzaktan Eğitimde Bilişim Ortamları ve Teknolojileri
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
E-Öğrenme Nedir?
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Araçları Sınıflandırma İşlemi
3.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
MODÜL 3 – Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Mimio İle İnteraktif Eğitim
Bilgisayar Destekli Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Hazırlayanlar: MELİHCAN İMDAT BİROL KAYA ONUR ALP KILIÇ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
UZAKTAN EĞİTİMDE BİLİŞİM ORTAMLARI VE TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
UZAKTAN EĞİTİMDE BİLİŞİM ORTAMLARI VE TEKNOLOJİLERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretimde Materyal Kullanımı
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik

Öğretim Yazılımları Tekrar ve Alıştırma Yazılımları Birebir Öğretim Yazılımları Benzetim Yazılımları Öğretim amaçlı oyun yazılımları Sorun Çözme Yazılımları

 Hiper metin: metin, durağan grafik, resim, çizim veya tabloları içeren düğüm ve bu düğümlerin birbirine bağlanmasını sağlayan bağlantıların bir arada kullanılması ile bir alana ait bilgi yapının ve bu yapıda yer alan ilişkilerin gösterilmesini sağlar.  Hiper ortam: metinle birlikte, diyagram, animasyon, ses ve videoların yer aldığı hiper metinlerin genişletilmiş biçimidir.

Çoklu ortam Hiper ortam Hiper metin

 Hiper ortamlar ile;  Okuyucuların geçmiş bilgilerine, ihtiyaçlarına göre bilgiye ulaşmaları kendi kontrollerindedir.  Basılı materyallere göre saklanan bilgi miktarı daha fazladır.  Basılı materyallere göre bir sayfada daha zengin içeriğe ulaşılabilir.

 Bilgisayara dayalı etkileşimli bir çoklu ortam teknolojisidir.  İnsan makine etkileşiminde sadece görsel ve işitsel değil, hissetme yoluyla etkileşimi arttırma çalışmalarını kapsar.  İnsan algılarının gerçek olmayan bir dünya ile yanıltılması esassına dayanır.  Tamamen duyusal, çok yönlü etkileşimli, çoklu algılama öğeleri içeren gözlemci merkezli ve üç boyutlu bilgisayar üretimi ortamlardır.  Ses, ışık ve etkileşim gibi özelliklere sahiptir.

 Öğrencilerin düşünme kabiliyetlerini geliştirir.  İşbirlikli öğrenmeyi artırır.  Anlaşılmayan konular için sürekli tekrar olanağı vardır.  Geleneksel eğitime göre daha çok kaynak sunar.  Bireysel öğrenmeyi etkin kılar.  Öğrencilere kendi hızlarında ve düzeylerinde ilerleyebilme olanağı sunar.  Çoklu ortam ve etkileşim olanakları sayesinde sıkıcı çalışmaları cazip hale getirebilir.  Zamanın etkin kullanılmasını sağlar.  Bedensel ve zihinsel engelli öğrenciler için eğitimde fırsat eşitliği sağlar.  Gerçekleştirilmesi tehlikeli ve pahalı olan uygulamaların yapılmasına olanak sağlar.

 Öğrencilerin sosyo- psikolojik gelişimlerini engeller.  Özel donanım ve beceri gerektirir.  Eğitim programını desteklemez.  Öğretimsel niteliği zayıftır.  BDÖ uygulamaları pahalıdır.  BDÖ yazılımını üretenler ile öğreticiler arasındaki koordinasyon eksik tir.