1 tane yüzlük 100 birlik 1 tane yüzlük 10 tane onluk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAYATIMIZDAKİ SAYILAR
Advertisements

DOĞAL SAYILARDA BÖLME İŞLEMİ
DOĞAL SAYILAR.
DOĞAL SAYILAR Sıfırdan başlayarak 0,1,2,3… şeklinde sonsuza kadar devam eden sayılardır.
DOĞAL SAYILAR.
Beş, altı ve yedi basamaklı doğal sayılar
Onluk bozarak çıkarma işlemi
ÜNİTE 1 DOĞAL SAYILAR.
Yedi, sekiz ve dokuz basamaklı doğal sayılarda büyüklük ve küçüklük ilişkisi ● Doğal sayılar arasında bir sıralama veya karşılaştırma yapılırken önce basamak.
MATEMATİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 5. SINIF MATEMATİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 5. SINIF.
MATEMATİK 2. SINIF DOĞAL SAYILARDA TOPLAMA VE ÇIKARMA İŞLEMİ
DOĞAL SAYILAR.
Onluk ve Birlikleri Kavrama
Matematik 3 Doğal sayılar.
VERİLMEYEN RAKAMI BULMA
PERMÜTASYON.
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
ONDALIK KESİRLER Şuayip POLAT MATEMATİK 4 5. ÜNİTE
Arkadaşlar bugün, üç basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini öğreneceğiz. Lütfen arkanıza yaslanın ve beni dikkatle izleyin.
Onluk bozarak çıkarma işlemi
SAYILARI SIRALAYALIM İYİ SEYİRLER.
Yrd. Doç. Dr. Neşet DEMİRCİ
Etkinlik : Aşağıdaki yaptığımız çalışmaları inceleyiniz.
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ ANAMUR ÖZEL YILDIRIMHAN TEKALAN İ. O 4
Beş, altı ve yedi basamaklı doğal sayılarda çözümleme
ONDALIK KESİRLERİN BÜYÜKLÜK – KÜÇÜKLÜK – EŞİTLİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRMA Kazanım 4: İki ondalık kesri karşılaştırarak aralarındaki ilişkiyi, büyük, küçük.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 30 Eylül 2009 Çarşamba 2.SINIF “ U” şeklinde sıralanmış olan uğur böceklerini sayarak onluk ve birliklerini.
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
Adı ve Soyadı: ……….…………………………… Ekim 2009
Aynı-Farklı Kavramı Dilek Selek
Matematik kümeler vedat çelik mesut kılınç.
6.Sınıf ONDALIK KESİRLER
1. Bir zar ardı ardına iki kez atılıyor. Birinci atışta 6 ve
rakamların sayı değeri rakamların sayı değeri
TOPLAMA İŞLEMİ VE ALIŞTIRMALAR.
SAYILARI OKUYUP YAZALIM SIRALAYALIM
Doğal sayılarla zihinden toplama işlemi
Bilgi Yarışması Hamdi KOCA.
Birlik, onluk ve yüzlüklerden oluşmuştur.
MATEMATİK.
HAYATIMIZDAKİ SAYILAR
Aşağıda modellerle yapılan çıkarma işlemini inceleyiniz.
Hazırlayan: Antalya Paylaşım sitemize bekleriz.
GENEL DE Ğ ERLEND İ RME si.com.
“ ”sayı dizesinde kuralı bozan sayı hangisidir?
Keskin.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Doğal Sayılar ve Okunuşları
PROBLEM ÇÖZÜYORUM.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
MEYVELER.
DOĞAL SAYILARDA YUVARLAMA
Sayı değeri
DOĞAL SAYILAR Selçuk DELİBAŞ.
RASYONEL SAYILAR.
ABAKÜSTEKİ SAYILAR.
Doğal Sayılarda Toplama Ve Çıkarma İşlemi
Doğal Sayılarda Çarpma ve Bölme İşlemi
DOĞAL SAYILARDA BÜYÜKLÜK KÜÇÜKLÜK
Ondalık Kesirler Hikmet SIRMA
DOĞAL SAYILAR Sıfırdan başlayarak 0,1,2,3… şeklinde sonsuza kadar devam eden sayılardır.
Sayıların Okunup Yazılması
4 – 5- 6 Basamaklı Doğal Sayılar ve Bölük kavramı
ABAKÜSTE KİM VAR? Hikmet SIRMA.
KONU:TOPLAMA İŞLEMİ PROBLEMLERİ SUNUSU HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
SAYILARI EN YAKIN YÜZLÜĞE YUVARLAMA
Rakamlarımız.
doğal sayısındaki rakamların sayı değerleri toplamı kaçtır?
DOĞAL SAYILAR Sıfırdan başlayarak 0,1,2,3… şeklinde sonsuza kadar devam eden sayılardır.
Sunum transkripti:

1 tane yüzlük 100 birlik 1 tane yüzlük 10 tane onluk

Yüzlük Binlik 10 cm 1 cm 10 cm 10 cm onluk

doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi 1. sınıflarda basamak kavramı ( birler , onlar ) ile doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi

Aşağıdaki boşlukları doldurup , boyasız şekilleri boyayınız. onluk birlik 1 3 onluk birlik …… ….. onluk birlik …..….. 13 …………. …………. onluk birlik …… ……….. onluk birlik …… ……….. onluk birlik …… ……….. ..……. ..……. ..…….

Ek1 1 1 1 1 1 11 15 onluk birlik 1 3 onluk birlik onluk birlik 4 13 14 6 onluk birlik 1 5 onluk birlik 1 7 16 17 15

Tabloları belirtilen sayılara tamamlayınız Tabloları belirtilen sayılara tamamlayınız.Bir onluk elde ettikten sonra kalan birlikleri farklı renklere boyayınız. Ek 2 10 12 14 16 18

Tabloları belirtilen sayılara tamamlayınız Tabloları belirtilen sayılara tamamlayınız.Bir onluk elde ettikten sonra kalan birlikleri farklı renklere boyayınız. Ek 2 10 12 14 16 18

Onluk ve birlikleri eksik olan portakal ,çiçek ve armutları tamamlayarak boyayınız 18 17 19

Onluk ve birlikleri eksik olan portakal ,çiçek ve armutları tamamlayarak boyayınız 18 17 19

Onluk ve birlikleri eksik olan yerleri doldurup boyayınız. 14 1 onluk 7 birlik 17 1 onluk 6 birlik 18

Ek 4 1 onluk 4 birlik 14 17 18

Elma ve çilekleri sesli sayınız Elma ve çilekleri sesli sayınız.Kaç onluk ve birlikten oluştuğunu söyleyiniz Ek 5 Birlik : ……. Onluk : ………. Onluk : ……. Birlik : …….

Ek 5 Elma ve çilekleri kaç tane olduğunu sesli sayınız.Kaç onluk ve birlik olduğunu söyleyiniz Birlik : 4 Onluk : 1 Onluk : 1 Birlik : 5

Her nesne grubundan bir onluk alıp yuvarlak içine alınız.

Her nesne grubundan bir onluk alıp yuvarlak içine alınız.

Masadaki nesneleri sayınız ve sayılarını belirtiniz. Nesneleri bire bir eşleyerek: 1- Hangi nesne grubunun fazla olduğunu belirtiniz. 2-Hangi nesne grubunun az olduğunu belirtiniz. 3- Fazla olan nesne grubunun kaç tane fazla olduğunu belirtiniz. 4- Az olan nesne grubunun kaç tane az olduğunu belirtiniz. 5- Büyük olan sayıyı belirtiniz. 6- Küçük olan sayıyı belirtiniz.

HANGİSİ ÇOK ? MAVİ BALONLAR SARI BALONLAR 1-Balonları saymadan hangi renkteki balonların çok olduğunu söyleyiniz. 2-Tablodaki kutulara balon sayısı kadar balon çizip boyayınız. MAVİ BALONLAR SARI BALONLAR Mavi balonlar kaç tanedir? Rakamla yazınız. ….. Sarı balonlar kaç tanedir? Rakamla yazınız. …… Hangi renkteki balonlar çoktur? işaretleyiniz …… Hangi renkteki balonlar azdır? İşaretleyiniz ...…

doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi 2. sınıflarda basamak kavramı ( birler , onlar ) ile doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi

ELİF’İN RÜYASI Elif bir gece sayma çubuklarının arasında buldu kendini . Hep bir ağızdan biz kaç taneyiz? Diye bağrışıp duruyorlardı ki … Elif korktu, ağlamaya başladı. Elif ‘ in ağladığını gören 9 , yanına yaklaştı. - Neyin var küçük kız , neden ağlıyorsun ? - Bu kadar karışık çubukları nasıl sayacağım ? 9 , Elif’e sakin olmasını , bunun hiç de zor olmayacağını söyledi. Elif , “nasıl olacak “ diye sordu. 9 çubuklara döndü ve “birlik” evinde tek sıra olmalarını söyledi. Çocuklar söyleneni hemen yaptı. Sıra onuncu çubuğa geldiğinde çok sıkıştılar. Çubuklardan biri - Hey bu böyle olmayacak ! Hep birlikte bu eve sığamayız, dedi. Bir diğeri: - Neden onarlı gruplar oluşturup onluk evine gitmiyoruz ? Diye sordu.Herkes bu düşünceye katıldı.Çubuklar iki onluk olup “onluk” evine gittiler.Artan çubuklar da “ birlik” evinde kaldılar. 9 ‘ a - Peki şimdi nasıl okuyacağım? Dedi. Önce “onluk “ evindeki onluk çubukların sayısını, sonra da “birlik” evindeki Birlik çubuklarının sayısını oku .Böylece bütün çubukların sayısını bulabilirsin , dedi. Elif , 9 ‘a teşekkür etti . Gün ışırken uyandı. - Yaşasın ! diye bir sevinç çığlığı attı.Artık ,sayıları kolayca yazıp okuyabileceğine çok seviniyordu

24 2 onluk +4 birlik 20 + 4 ………………… ……… 68 97 ………………. …….. Birler basamağı Onlar basmağı 24 2 onluk +4 birlik 20 + 4 ………………… ……… 68 97 ………………. …….. 78 ……………….. …….

24 2 onluk +4 birlik 20 + 4 6 onluk+ 8 birlik 60+8 68 Birler basamağı Onlar basmağı 24 2 onluk +4 birlik 20 + 4 6 onluk+ 8 birlik 60+8 68 97 9 onluk + 7 birlik 90+ 7 78 7 onluk + 8 birlik 70+8

Nesneleri onluk ve birlik gruplara ayırınız.Sonuçları tabloya yazınız. onlar birler onlar birler

onlar birler 1 7 onlar birler 2 8

4 7 Abaküsteki boncukların gösterdiği sayıları sayınız. onluk birlik

4 7 5 4 7 3 6 4 4 5 . onluk birlik onluk birlik onluk birlik onluk

Aşağıda noktalı olan yerleri doldurunuz. 82 sayısında ……… onluk …… birlik vardır. sayısında ……… onluk……. birlik vardır. 27 sayısında ……… onluk ….. birlik vardır. sayısında ……... onluk …… birlik vardır. 24 sayısında ………. onluk…….birlik vardır. sayısında ……… onluk ….. birlik vardır. 95 sayısında ……… onluk ……..birlik vardır.

82 sayısında 8 onluk 2 birlik vardır.

Tabloları doldurunuz onlar basamağı Birler basamağı onlar basamağı sayı Basamak adları rakamın basamak değeri sayı Basamak adları rakamın basamak değeri

3 7 30 5 3 50 onlar basamağı Birler basamağı onlar basamağı sayı Basamak adları rakamın basamak değeri sayı Basamak adları rakamın basamak değeri

SAYILARI SIRALAYALIM 4 , 5 ten küçüktür. ……… , ………… …….. , ……….

4 , 5 ten küçüktür. 3 , 3 ‘e eşittir. 7 , 4 ‘ten büyüktür.

Aşaığıdaki sayıları uygun evlerin içine yerleştiriniz. 20 , 35 , 87 , 16 , 92 , 65 , 60 , 42 , 59 50 ‘den küçük sayılar 50’den büyük sayılar 20 92

20 , 35 , 87 , 16 , 92 , 65 , 60 , 42 , 59 50 ‘den küçük sayılar 50’den büyük sayılar 20 , 35 , 16 42 92 , 87 65 , 60, 59

23, 15 ‘ten büyük 75 ‘ten küçüktür x Verilen ifadelerin doğru ya da yanlış olduğunu işaretleyerek belirtiniz. Doğru Yanlış 27 , 82 ‘ den küçüktür. 63 , 18 ‘ den küçüktür. 48 , 71‘ den küçüktür. 84 , 84’ e eşittir. 23, 15 ‘ten büyük 75 ‘ten küçüktür 38, 96’dan büyük26’dan küçüktür. x

x x x x 27 , 82 ‘ den küçüktür. x 63 , 18 ‘ den küçüktür. Doğru Yanlış 27 , 82 ‘ den küçüktür. 63 , 18 ‘ den küçüktür. 48 , 71‘ den küçüktür. 84 , 84’ e eşittir. 23, 15 ‘ten büyük 75 ‘ten küçüktür 38, 96’dan büyük, 26’dan küçüktür x x x x X x

Kutulara öyle rakamlar yazın ki oluşan sayılar küçükten büyüğe sıralanmış olsun. 21 27 42 _7 _6 _3 _5 _4 _9 _6 _4 _9

Kutulara öyle rakamlar yazın ki oluşan sayılar küçükten büyüğe sıralanmış olsun. 21 27 42 17 36 53 25 84 99 36 54 79

Boş kutulara uygun sayıları yazınız. önceki aradaki sonraki 28 45 88 24 62 74 56

Boş kutulara uygun sayıları yazınız. önceki aradaki sonraki 28 45 88 12 24 51 62 75 84 52 69 74 18 56 86

Kutulardaki sayıları büyükten küçüğe doğru sıralayarak boş kutulara yazınız. 19 84 35 27 46 52 11 38 46 90 24 73

Kutulardaki sayıları büyükten küçüğe doğru sıralayarak boş kutulara yazınız. 19 84 35 27 46 52 11 38 46 90 24 73 84 35 27 19 52 46 38 11

doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi 3. sınıflarda basamak kavramı ( birler , onlar ) ve yüzler doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi

Dörtlerin Tartışması Üç basamaklı bir sayı olan 444 aynı rakamlardan oluşuyordu. Buna rağmen yüzler basamağındaki 4 ,“ Biz aynı rakamlar olsak da ben sizden büyüğüm!” dedi. Onlar ve birler basamağındaki 4’ler buna karşı çıktılar.“Hayır , hepimiz aynıyız !” Yüzler basamağındaki 4 , neden büyük olduğunu şöyle açıkladı. “ Sizden büyüğüm çünkü ben yüzler basamağındayım ,4 yüzlükten oluşuyorum. Benim değerim 400 . Oysa sen onlar basamağındasın senin değerin 40. Birler basamağındaki 4 ,sen 4 birlikten oluşuyorsun, senin değerin sadece 4.” Tartışmaya devam eden onluk ve birlikteki 4’ler , “Haklısın , senin değerin bulunduğun basamaktan dolayı büyük . Bu basamakları biz hep birlikte oluşturduk. Biz olmasaydık sen de sadece 4 olurdun” dediler.

yüzler onlar birler sayı yüzler onlar birler sayı yüzler onlar birler Basamak değeri Sayı değeri yüzler onlar birler yüzler onlar birler sayı Basamak değeri Sayı değeri

yüzler onlar birler sayı 2 4 200 40 yüzler onlar birler sayı 3 2 9 300 Basamak değeri 200 40 Sayı değeri yüzler onlar birler yüzler onlar birler sayı 3 2 9 Basamak değeri 300 20 Sayı değeri

230 , 498 ve sayılarını basamak tablosunda gösterelim. Basamak adı Basamak değeri okunuşu 230 Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı sayı Basamak adı Basamak değeri okunuşu 498 Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı

okunuşu 230 200 30 iki yüz otuz okunuşu 498 400 90 8 230 , 498 ve sayılarını basamak tablosunda gösterelim. sayı Basamak adı Basamak değeri okunuşu 230 Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı 200 30 iki yüz otuz sayı Basamak adı Basamak değeri okunuşu 498 Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı 400 90 8 dört yüz doksan sekiz

Küçük kare tahtalar şekildeki birleştirilmiştir Küçük kare tahtalar şekildeki birleştirilmiştir.Bu tahtaların oluşturdukları sayıları boşluklara yazınız. 124 _ _ _ _ _ _

124 346 _ _ _ 265 _ _ _

Aşaığıdaki sayıları uygun evlerin içine yerleştiriniz. 201 , 278 , 452 ,786 ,896 , 996, 214, 192, 18, 700 500 den küçük sayılar 500 den büyük sayılar 896 700 201

Aşaığıdaki sayıları uygun evlerin içine yerleştiriniz. 201 , 278 , 452 ,786 ,896 , 996, 214, 192, 18, 700 500 den küçük sayılar 500 den büyük sayılar 700 , 786 , 896 ,996 201 , 278 , 452, 214 , 18 , 192