1 tane yüzlük 100 birlik 1 tane yüzlük 10 tane onluk
Yüzlük Binlik 10 cm 1 cm 10 cm 10 cm onluk
doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi 1. sınıflarda basamak kavramı ( birler , onlar ) ile doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi
Aşağıdaki boşlukları doldurup , boyasız şekilleri boyayınız. onluk birlik 1 3 onluk birlik …… ….. onluk birlik …..….. 13 …………. …………. onluk birlik …… ……….. onluk birlik …… ……….. onluk birlik …… ……….. ..……. ..……. ..…….
Ek1 1 1 1 1 1 11 15 onluk birlik 1 3 onluk birlik onluk birlik 4 13 14 6 onluk birlik 1 5 onluk birlik 1 7 16 17 15
Tabloları belirtilen sayılara tamamlayınız Tabloları belirtilen sayılara tamamlayınız.Bir onluk elde ettikten sonra kalan birlikleri farklı renklere boyayınız. Ek 2 10 12 14 16 18
Tabloları belirtilen sayılara tamamlayınız Tabloları belirtilen sayılara tamamlayınız.Bir onluk elde ettikten sonra kalan birlikleri farklı renklere boyayınız. Ek 2 10 12 14 16 18
Onluk ve birlikleri eksik olan portakal ,çiçek ve armutları tamamlayarak boyayınız 18 17 19
Onluk ve birlikleri eksik olan portakal ,çiçek ve armutları tamamlayarak boyayınız 18 17 19
Onluk ve birlikleri eksik olan yerleri doldurup boyayınız. 14 1 onluk 7 birlik 17 1 onluk 6 birlik 18
Ek 4 1 onluk 4 birlik 14 17 18
Elma ve çilekleri sesli sayınız Elma ve çilekleri sesli sayınız.Kaç onluk ve birlikten oluştuğunu söyleyiniz Ek 5 Birlik : ……. Onluk : ………. Onluk : ……. Birlik : …….
Ek 5 Elma ve çilekleri kaç tane olduğunu sesli sayınız.Kaç onluk ve birlik olduğunu söyleyiniz Birlik : 4 Onluk : 1 Onluk : 1 Birlik : 5
Her nesne grubundan bir onluk alıp yuvarlak içine alınız.
Her nesne grubundan bir onluk alıp yuvarlak içine alınız.
Masadaki nesneleri sayınız ve sayılarını belirtiniz. Nesneleri bire bir eşleyerek: 1- Hangi nesne grubunun fazla olduğunu belirtiniz. 2-Hangi nesne grubunun az olduğunu belirtiniz. 3- Fazla olan nesne grubunun kaç tane fazla olduğunu belirtiniz. 4- Az olan nesne grubunun kaç tane az olduğunu belirtiniz. 5- Büyük olan sayıyı belirtiniz. 6- Küçük olan sayıyı belirtiniz.
HANGİSİ ÇOK ? MAVİ BALONLAR SARI BALONLAR 1-Balonları saymadan hangi renkteki balonların çok olduğunu söyleyiniz. 2-Tablodaki kutulara balon sayısı kadar balon çizip boyayınız. MAVİ BALONLAR SARI BALONLAR Mavi balonlar kaç tanedir? Rakamla yazınız. ….. Sarı balonlar kaç tanedir? Rakamla yazınız. …… Hangi renkteki balonlar çoktur? işaretleyiniz …… Hangi renkteki balonlar azdır? İşaretleyiniz ...…
doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi 2. sınıflarda basamak kavramı ( birler , onlar ) ile doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi
ELİF’İN RÜYASI Elif bir gece sayma çubuklarının arasında buldu kendini . Hep bir ağızdan biz kaç taneyiz? Diye bağrışıp duruyorlardı ki … Elif korktu, ağlamaya başladı. Elif ‘ in ağladığını gören 9 , yanına yaklaştı. - Neyin var küçük kız , neden ağlıyorsun ? - Bu kadar karışık çubukları nasıl sayacağım ? 9 , Elif’e sakin olmasını , bunun hiç de zor olmayacağını söyledi. Elif , “nasıl olacak “ diye sordu. 9 çubuklara döndü ve “birlik” evinde tek sıra olmalarını söyledi. Çocuklar söyleneni hemen yaptı. Sıra onuncu çubuğa geldiğinde çok sıkıştılar. Çubuklardan biri - Hey bu böyle olmayacak ! Hep birlikte bu eve sığamayız, dedi. Bir diğeri: - Neden onarlı gruplar oluşturup onluk evine gitmiyoruz ? Diye sordu.Herkes bu düşünceye katıldı.Çubuklar iki onluk olup “onluk” evine gittiler.Artan çubuklar da “ birlik” evinde kaldılar. 9 ‘ a - Peki şimdi nasıl okuyacağım? Dedi. Önce “onluk “ evindeki onluk çubukların sayısını, sonra da “birlik” evindeki Birlik çubuklarının sayısını oku .Böylece bütün çubukların sayısını bulabilirsin , dedi. Elif , 9 ‘a teşekkür etti . Gün ışırken uyandı. - Yaşasın ! diye bir sevinç çığlığı attı.Artık ,sayıları kolayca yazıp okuyabileceğine çok seviniyordu
24 2 onluk +4 birlik 20 + 4 ………………… ……… 68 97 ………………. …….. Birler basamağı Onlar basmağı 24 2 onluk +4 birlik 20 + 4 ………………… ……… 68 97 ………………. …….. 78 ……………….. …….
24 2 onluk +4 birlik 20 + 4 6 onluk+ 8 birlik 60+8 68 Birler basamağı Onlar basmağı 24 2 onluk +4 birlik 20 + 4 6 onluk+ 8 birlik 60+8 68 97 9 onluk + 7 birlik 90+ 7 78 7 onluk + 8 birlik 70+8
Nesneleri onluk ve birlik gruplara ayırınız.Sonuçları tabloya yazınız. onlar birler onlar birler
onlar birler 1 7 onlar birler 2 8
4 7 Abaküsteki boncukların gösterdiği sayıları sayınız. onluk birlik
4 7 5 4 7 3 6 4 4 5 . onluk birlik onluk birlik onluk birlik onluk
Aşağıda noktalı olan yerleri doldurunuz. 82 sayısında ……… onluk …… birlik vardır. sayısında ……… onluk……. birlik vardır. 27 sayısında ……… onluk ….. birlik vardır. sayısında ……... onluk …… birlik vardır. 24 sayısında ………. onluk…….birlik vardır. sayısında ……… onluk ….. birlik vardır. 95 sayısında ……… onluk ……..birlik vardır.
82 sayısında 8 onluk 2 birlik vardır.
Tabloları doldurunuz onlar basamağı Birler basamağı onlar basamağı sayı Basamak adları rakamın basamak değeri sayı Basamak adları rakamın basamak değeri
3 7 30 5 3 50 onlar basamağı Birler basamağı onlar basamağı sayı Basamak adları rakamın basamak değeri sayı Basamak adları rakamın basamak değeri
SAYILARI SIRALAYALIM 4 , 5 ten küçüktür. ……… , ………… …….. , ……….
4 , 5 ten küçüktür. 3 , 3 ‘e eşittir. 7 , 4 ‘ten büyüktür.
Aşaığıdaki sayıları uygun evlerin içine yerleştiriniz. 20 , 35 , 87 , 16 , 92 , 65 , 60 , 42 , 59 50 ‘den küçük sayılar 50’den büyük sayılar 20 92
20 , 35 , 87 , 16 , 92 , 65 , 60 , 42 , 59 50 ‘den küçük sayılar 50’den büyük sayılar 20 , 35 , 16 42 92 , 87 65 , 60, 59
23, 15 ‘ten büyük 75 ‘ten küçüktür x Verilen ifadelerin doğru ya da yanlış olduğunu işaretleyerek belirtiniz. Doğru Yanlış 27 , 82 ‘ den küçüktür. 63 , 18 ‘ den küçüktür. 48 , 71‘ den küçüktür. 84 , 84’ e eşittir. 23, 15 ‘ten büyük 75 ‘ten küçüktür 38, 96’dan büyük26’dan küçüktür. x
x x x x 27 , 82 ‘ den küçüktür. x 63 , 18 ‘ den küçüktür. Doğru Yanlış 27 , 82 ‘ den küçüktür. 63 , 18 ‘ den küçüktür. 48 , 71‘ den küçüktür. 84 , 84’ e eşittir. 23, 15 ‘ten büyük 75 ‘ten küçüktür 38, 96’dan büyük, 26’dan küçüktür x x x x X x
Kutulara öyle rakamlar yazın ki oluşan sayılar küçükten büyüğe sıralanmış olsun. 21 27 42 _7 _6 _3 _5 _4 _9 _6 _4 _9
Kutulara öyle rakamlar yazın ki oluşan sayılar küçükten büyüğe sıralanmış olsun. 21 27 42 17 36 53 25 84 99 36 54 79
Boş kutulara uygun sayıları yazınız. önceki aradaki sonraki 28 45 88 24 62 74 56
Boş kutulara uygun sayıları yazınız. önceki aradaki sonraki 28 45 88 12 24 51 62 75 84 52 69 74 18 56 86
Kutulardaki sayıları büyükten küçüğe doğru sıralayarak boş kutulara yazınız. 19 84 35 27 46 52 11 38 46 90 24 73
Kutulardaki sayıları büyükten küçüğe doğru sıralayarak boş kutulara yazınız. 19 84 35 27 46 52 11 38 46 90 24 73 84 35 27 19 52 46 38 11
doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi 3. sınıflarda basamak kavramı ( birler , onlar ) ve yüzler doğal sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkilerinin öğretimi
Dörtlerin Tartışması Üç basamaklı bir sayı olan 444 aynı rakamlardan oluşuyordu. Buna rağmen yüzler basamağındaki 4 ,“ Biz aynı rakamlar olsak da ben sizden büyüğüm!” dedi. Onlar ve birler basamağındaki 4’ler buna karşı çıktılar.“Hayır , hepimiz aynıyız !” Yüzler basamağındaki 4 , neden büyük olduğunu şöyle açıkladı. “ Sizden büyüğüm çünkü ben yüzler basamağındayım ,4 yüzlükten oluşuyorum. Benim değerim 400 . Oysa sen onlar basamağındasın senin değerin 40. Birler basamağındaki 4 ,sen 4 birlikten oluşuyorsun, senin değerin sadece 4.” Tartışmaya devam eden onluk ve birlikteki 4’ler , “Haklısın , senin değerin bulunduğun basamaktan dolayı büyük . Bu basamakları biz hep birlikte oluşturduk. Biz olmasaydık sen de sadece 4 olurdun” dediler.
yüzler onlar birler sayı yüzler onlar birler sayı yüzler onlar birler Basamak değeri Sayı değeri yüzler onlar birler yüzler onlar birler sayı Basamak değeri Sayı değeri
yüzler onlar birler sayı 2 4 200 40 yüzler onlar birler sayı 3 2 9 300 Basamak değeri 200 40 Sayı değeri yüzler onlar birler yüzler onlar birler sayı 3 2 9 Basamak değeri 300 20 Sayı değeri
230 , 498 ve sayılarını basamak tablosunda gösterelim. Basamak adı Basamak değeri okunuşu 230 Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı sayı Basamak adı Basamak değeri okunuşu 498 Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı
okunuşu 230 200 30 iki yüz otuz okunuşu 498 400 90 8 230 , 498 ve sayılarını basamak tablosunda gösterelim. sayı Basamak adı Basamak değeri okunuşu 230 Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı 200 30 iki yüz otuz sayı Basamak adı Basamak değeri okunuşu 498 Yüzler basamağı onlar basamağı Birler basamağı 400 90 8 dört yüz doksan sekiz
Küçük kare tahtalar şekildeki birleştirilmiştir Küçük kare tahtalar şekildeki birleştirilmiştir.Bu tahtaların oluşturdukları sayıları boşluklara yazınız. 124 _ _ _ _ _ _
124 346 _ _ _ 265 _ _ _
Aşaığıdaki sayıları uygun evlerin içine yerleştiriniz. 201 , 278 , 452 ,786 ,896 , 996, 214, 192, 18, 700 500 den küçük sayılar 500 den büyük sayılar 896 700 201
Aşaığıdaki sayıları uygun evlerin içine yerleştiriniz. 201 , 278 , 452 ,786 ,896 , 996, 214, 192, 18, 700 500 den küçük sayılar 500 den büyük sayılar 700 , 786 , 896 ,996 201 , 278 , 452, 214 , 18 , 192