Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Advertisements

Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
Genel Öğretim İlkeleri
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Temel Kavramlar ve İlkeler
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
MERHABA.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MERHABA.
MERHABA.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
REHBERLİK.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM TASARIMI
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MERHABA.
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
ÜNİTE 3: PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Öğretmenlik Mesleği.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Betimsel içerik Normatif içerik
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TANILAMA.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
Öğretim Tasarımı Analiz.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY PROGRAM GELİŞTİRME Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY

1) Doğru davranışı hatırlatıcı uyarı: İPUCU

2) Tekil önermelerden tümel önermelere gitme süreci: TÜMEVARIM

PEKİŞTİREÇ 3) Bir davranışı ileride yenileme olasılığını arttıran uyarıcı: PEKİŞTİREÇ

ÖĞRETİM 4) Öğretim faaliyetlerinin belirlenen hedefler doğrultusunda planlı ve kontrollü yürütülmesi: ÖĞRETİM

5) Öğretilecek konunun açık ve anlaşılır olması: AÇIKLIK

J. DEWEY 6) “Okul, çocuğu hayata hazırlayan değil, hayatın ta kendisidir” önermesini kullanan eğitimci: J. DEWEY

7) İletişim sürecinde mesajdan sonra gelen öğe: KANAL

8) İletişim sürecinde stratejiler iletişimin öğesinde yer alır. KANAL

9) Öğretmen ve öğrencinin ortak yaşantısı sonucu oluşur. ÖĞRENME

10) Program geliştirme merkezden okula, merkeze doğru işler. OKULDAN

ÖLÇME DEĞERLENDİRME UZMANI PROGRAM GELİŞTİRME UZMANI KONU ALANI UZMANI 11) Program Geliştirme Grubu’nun sürekli üyelerinden biri: ÖLÇME DEĞERLENDİRME UZMANI PROGRAM GELİŞTİRME UZMANI KONU ALANI UZMANI İLGİLİ ALANIN ÖĞRETMENLERİ

DAİMİCİLİK 12) “Eğitimin amacı,doğru ve sağlam karakterli bireyler yetiştirmektir.” görüşünü savunan felsefe: DAİMİCİLİK

13) Uygulanacak yöntem ve tekniklerin seçiminde yol göstericidir. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

1.HEDEF 2.İÇERİK 3.EĞT.ÖĞRT.DURUMU 4.DEĞERLENDİRME 14) Eğitim programının öğelerinden dördü: 1.HEDEF 2.İÇERİK 3.EĞT.ÖĞRT.DURUMU 4.DEĞERLENDİRME

15) Disiplin tasarımı program tasarımı yaklaşımıdır. KONU MERKEZLİ

ÖĞRENEN MERKEZLİ 16) Romantik tasarım, tasarımları kapsamında yer alır.

SORUN MERKEZLİ 17)Yaşam şartları tasarımı tasarımları kapsamında yer alır. SORUN MERKEZLİ

PROGRAM GELİŞTİRME 18) Programın uygulamada araştırmacı bir yaklaşımla süreklilik kazanması: PROGRAM GELİŞTİRME

DEMOKRATİK YAKLAŞIM 19) Toplumun demokratik yapısına uygun olarak grupların beklentilerini karşılamaya dayanan ihtiyaç analizi yaklaşımı: DEMOKRATİK YAKLAŞIM

PROGEL (Dacum) 20) Mesleklerin beceri profili çıkarılarak yeterlik alanlarını belirleyen ihtiyaç saptama tekniği: PROGEL (Dacum)

21) Yaşantı ürünü ve nispeten kalıcı izli davranış değişmesi: ÖĞRENME

22) Devinişsel hedef alanı tarafından geliştirilmiştir. SIMPSON

23) Ülkemizin her yöresinde olarak hazırlanan aynı programlar uygulanır. MERKEZİ

BİLİŞSEL HEDEFLER 24) Zihinsel etkinliklerin baskın olduğu hedef alanı: BİLİŞSEL HEDEFLER

KAVRAMA 25) Bir konu alanını grafik çizerek açıklayabilme düzeyinde bir hedeftir. KAVRAMA

26) Bir ilkeyi kitapta yazıldığı gibi yazma, düzeyindedir. BİLGİ

DUYUŞSAL ALAN 27) Beslenme kurallarına uymayanları uyarma ile ilgilidir. DUYUŞSAL ALAN

DEVİNİŞSEL UYARLAMA 28) Önceden kavranılan becerileri yeni durumlarda kullanma alanın Basamağı kapsamındadır. DEVİNİŞSEL UYARLAMA

29) “Ülkesine yararlı bireyler Yetiştirme” hedef kapsamındadır. UZAK

HEDEF 30) Eğitim aracılığı ile bireye kazandırılması kararlaştırılan ölçülebilir özellik: HEDEF

31) Okulların yıllık çalışma programını hazırlar. OKUL MÜDÜRLÜĞÜ

TOPLUM-BİREY KONU ALANI 32) Hedeflerin belirleyicilerinden biri: TOPLUM-BİREY KONU ALANI

EKONOMİ 33) Sınırsız insan isteklerinin sınırlı Kaynaklarla karşılama yollarını arayan bilim dalı: EKONOMİ

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 34) Toplum ve insan ilişkilerinin kuram ve olgularını ortaya koyarak bunu eğitim ile ilişkilendiren alan: EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

1739 35) Türkiye’nin eğitim politikasının ana çerçevesi sayılı yasada yer almaktadır. 1739

36) Tevhid-i Tedrisat Kanunu yılında çıkarılmıştır. 1924

37) İlk Eğitim Programı tarafından yayılmıştır. BOBİT

PSİKOLOJİK 38) Farklı öğrenme stilleri, bireysel ayrılıklar, ilgi ve yetenekler programın temellerinden temeller alanına girer. PSİKOLOJİK

SOSYAL 39) Okul ile aile arasındaki iletişim programın temelleri alanına girer. SOSYAL

40) İdealizmin yön verdiği eğitim felsefesi: ESASİCİLİK

PRAGMATİZM 41) “Deneyimlerle yararlı sonuçlar elde edilir” görüşü felsefi akımına aittir. PRAGMATİZM

42) Hedef cümlelerinin sonunda yer alacak iki sözcük yazınız.

43) Davranış cümlelerinin sonunda yer alacak iki sözcük yazınız.

GENEL KÜLTÜR ALAN BİLGİSİ MESLEKİ FORMASYON 44) Milli Eğitim Temel Kanunu’na göre öğretmenlik yeterlilik alanları: GENEL KÜLTÜR ALAN BİLGİSİ MESLEKİ FORMASYON

DEVİNİŞSEL 45) “Gülleyi uygun bir biçimde tutma” alanın basamağındadır. DEVİNİŞSEL HAZIRLANMA

AKTÜELLİK 46) Çocuğa verilecek bilgilerin güncel olması ilkesi ile ilgilidir. AKTÜELLİK

47) İki birim arasındaki mesaj alış-verişi: İLETİŞİM

48) İletişimin içeriği: MESAJ

49) Alıcının cevabı iletişim açısından adını alır. DÖNÜT

TYLER 50) Hedeflerin belirleyicilerini “Toplum-Konu Alanı-Birey” olarak sınıflanırdan eğitimci: TYLER