Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY PROGRAM GELİŞTİRME Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
1) Doğru davranışı hatırlatıcı uyarı: İPUCU
2) Tekil önermelerden tümel önermelere gitme süreci: TÜMEVARIM
PEKİŞTİREÇ 3) Bir davranışı ileride yenileme olasılığını arttıran uyarıcı: PEKİŞTİREÇ
ÖĞRETİM 4) Öğretim faaliyetlerinin belirlenen hedefler doğrultusunda planlı ve kontrollü yürütülmesi: ÖĞRETİM
5) Öğretilecek konunun açık ve anlaşılır olması: AÇIKLIK
J. DEWEY 6) “Okul, çocuğu hayata hazırlayan değil, hayatın ta kendisidir” önermesini kullanan eğitimci: J. DEWEY
7) İletişim sürecinde mesajdan sonra gelen öğe: KANAL
8) İletişim sürecinde stratejiler iletişimin öğesinde yer alır. KANAL
9) Öğretmen ve öğrencinin ortak yaşantısı sonucu oluşur. ÖĞRENME
10) Program geliştirme merkezden okula, merkeze doğru işler. OKULDAN
ÖLÇME DEĞERLENDİRME UZMANI PROGRAM GELİŞTİRME UZMANI KONU ALANI UZMANI 11) Program Geliştirme Grubu’nun sürekli üyelerinden biri: ÖLÇME DEĞERLENDİRME UZMANI PROGRAM GELİŞTİRME UZMANI KONU ALANI UZMANI İLGİLİ ALANIN ÖĞRETMENLERİ
DAİMİCİLİK 12) “Eğitimin amacı,doğru ve sağlam karakterli bireyler yetiştirmektir.” görüşünü savunan felsefe: DAİMİCİLİK
13) Uygulanacak yöntem ve tekniklerin seçiminde yol göstericidir. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
1.HEDEF 2.İÇERİK 3.EĞT.ÖĞRT.DURUMU 4.DEĞERLENDİRME 14) Eğitim programının öğelerinden dördü: 1.HEDEF 2.İÇERİK 3.EĞT.ÖĞRT.DURUMU 4.DEĞERLENDİRME
15) Disiplin tasarımı program tasarımı yaklaşımıdır. KONU MERKEZLİ
ÖĞRENEN MERKEZLİ 16) Romantik tasarım, tasarımları kapsamında yer alır.
SORUN MERKEZLİ 17)Yaşam şartları tasarımı tasarımları kapsamında yer alır. SORUN MERKEZLİ
PROGRAM GELİŞTİRME 18) Programın uygulamada araştırmacı bir yaklaşımla süreklilik kazanması: PROGRAM GELİŞTİRME
DEMOKRATİK YAKLAŞIM 19) Toplumun demokratik yapısına uygun olarak grupların beklentilerini karşılamaya dayanan ihtiyaç analizi yaklaşımı: DEMOKRATİK YAKLAŞIM
PROGEL (Dacum) 20) Mesleklerin beceri profili çıkarılarak yeterlik alanlarını belirleyen ihtiyaç saptama tekniği: PROGEL (Dacum)
21) Yaşantı ürünü ve nispeten kalıcı izli davranış değişmesi: ÖĞRENME
22) Devinişsel hedef alanı tarafından geliştirilmiştir. SIMPSON
23) Ülkemizin her yöresinde olarak hazırlanan aynı programlar uygulanır. MERKEZİ
BİLİŞSEL HEDEFLER 24) Zihinsel etkinliklerin baskın olduğu hedef alanı: BİLİŞSEL HEDEFLER
KAVRAMA 25) Bir konu alanını grafik çizerek açıklayabilme düzeyinde bir hedeftir. KAVRAMA
26) Bir ilkeyi kitapta yazıldığı gibi yazma, düzeyindedir. BİLGİ
DUYUŞSAL ALAN 27) Beslenme kurallarına uymayanları uyarma ile ilgilidir. DUYUŞSAL ALAN
DEVİNİŞSEL UYARLAMA 28) Önceden kavranılan becerileri yeni durumlarda kullanma alanın Basamağı kapsamındadır. DEVİNİŞSEL UYARLAMA
29) “Ülkesine yararlı bireyler Yetiştirme” hedef kapsamındadır. UZAK
HEDEF 30) Eğitim aracılığı ile bireye kazandırılması kararlaştırılan ölçülebilir özellik: HEDEF
31) Okulların yıllık çalışma programını hazırlar. OKUL MÜDÜRLÜĞÜ
TOPLUM-BİREY KONU ALANI 32) Hedeflerin belirleyicilerinden biri: TOPLUM-BİREY KONU ALANI
EKONOMİ 33) Sınırsız insan isteklerinin sınırlı Kaynaklarla karşılama yollarını arayan bilim dalı: EKONOMİ
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 34) Toplum ve insan ilişkilerinin kuram ve olgularını ortaya koyarak bunu eğitim ile ilişkilendiren alan: EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
1739 35) Türkiye’nin eğitim politikasının ana çerçevesi sayılı yasada yer almaktadır. 1739
36) Tevhid-i Tedrisat Kanunu yılında çıkarılmıştır. 1924
37) İlk Eğitim Programı tarafından yayılmıştır. BOBİT
PSİKOLOJİK 38) Farklı öğrenme stilleri, bireysel ayrılıklar, ilgi ve yetenekler programın temellerinden temeller alanına girer. PSİKOLOJİK
SOSYAL 39) Okul ile aile arasındaki iletişim programın temelleri alanına girer. SOSYAL
40) İdealizmin yön verdiği eğitim felsefesi: ESASİCİLİK
PRAGMATİZM 41) “Deneyimlerle yararlı sonuçlar elde edilir” görüşü felsefi akımına aittir. PRAGMATİZM
42) Hedef cümlelerinin sonunda yer alacak iki sözcük yazınız.
43) Davranış cümlelerinin sonunda yer alacak iki sözcük yazınız.
GENEL KÜLTÜR ALAN BİLGİSİ MESLEKİ FORMASYON 44) Milli Eğitim Temel Kanunu’na göre öğretmenlik yeterlilik alanları: GENEL KÜLTÜR ALAN BİLGİSİ MESLEKİ FORMASYON
DEVİNİŞSEL 45) “Gülleyi uygun bir biçimde tutma” alanın basamağındadır. DEVİNİŞSEL HAZIRLANMA
AKTÜELLİK 46) Çocuğa verilecek bilgilerin güncel olması ilkesi ile ilgilidir. AKTÜELLİK
47) İki birim arasındaki mesaj alış-verişi: İLETİŞİM
48) İletişimin içeriği: MESAJ
49) Alıcının cevabı iletişim açısından adını alır. DÖNÜT
TYLER 50) Hedeflerin belirleyicilerini “Toplum-Konu Alanı-Birey” olarak sınıflanırdan eğitimci: TYLER