Uzmanlık Eğitimi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 20.10.2015 / 211.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
Birleşik Krallıkta Optometri Eğitimi Julie-Anne Little
Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi
Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
ÇOCUK CERRAHİSİ UZMANLIK EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Çalışma Süreleri
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Aile Hekimliğinin Tarihçesi
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
Podoloji Eğitimi – Tanımlar
UZMANLIK EĞİTİMİ’nde ASİSTAN GÖRÜŞLERİ Üniversite Hastaneleri Birliği Toplantısı 26 Ekim 2013 Adana.
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Dönem VI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Tıp Eğitimi Çalışma Kolu’nda Yenilikler
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Prof. Dr. Seher Nilgün Ünal
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
Aile Hekimliği Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. 1.
Simüle Hasta ile Eğitim
KLİNİK BECERİ EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Aİle Hekİmlİğİnİn TanImI ve Tarİhİ
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Student selected components: do students learn what teachers think they teach? Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Dönem VI
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Sunum transkripti:

Uzmanlık Eğitimi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 211

2 Bu bölümde lisans eğitimi tamamlandıktan sonraki eğitimden bahsedilecektir. İngiltere’de bu süre 5 yıldır. Ancak, bazı İngiliz tıp fakültelerinde ABD’deki gibi mezuniyet sonrası 4 yıllık programlar da başlamıştır.

/ 213 GİRİŞ İngiltere’de eğitim dereceleri – İngiltere’de intörnlüğe “foundation year 1” deniyor Burada sıkı gözetim altında üç ana dalda rotasyon yapılır Ölçme ve sınavlar yapılır – Sonraki yıl “foundation year 2” aile hekimliği dahil üç rotasyon daha – Sonra uzmanlık eğitimi başlar 3-8 yıl Burada yıllık değerlendirmeler ve uzmanlık sınavı var

[Foundation Doctor] / 214

Tarihi açıdan – 1968 yılında Royal Commission on Medical Edcuation tarafından Todd raporu yayınlandı Tıp eğitimi kaotik Öneriler: 1 yıl hazırlık, 3 yıl genel eğitim, sonra uzmanlık eğitimi Pre-registration house officer > Senior house officer > registrar > senior registrar [2005’e kadar] – 1990 yılında Sir Kenneth Calman bir reform önerdi Yıllık sınavlar ve mezuniyet sınavı Specialist registrar / 215

– 2003’te modernizasyon çalışmaları Fondation year 1 > 2 > specialty registrar “Medical Education Application Scheme” başlatıldı – 2007’de Prof. John Took’a bir rapor hazırlatıldı. Foundation year 1 Ortak uzmanlık dersleri (dahiliye, cerrahi, aile hekimliği) Uzmanlık eğitimi – 1996’da; English Department of Health uzmanlık dekanlıklarını kaldırmak üzere girişim başlattı [2013’te dekanlıklar “Local Education and Training Boards” ile birleştirildi] / 216

Uluslararası açıdan – Doğu ülkelerinden Batı’ya hekim göçü olduğu gibi, tersi de söz konusu – Sınırların kalkmasıyla hekim dolaşımı artıyor (AB) – 2003 yılında WFME “Postgraduate medical education – WFME global standards for quality improvement” başlıklı kapsamlı bir doküman yayınladı: / 217 Postgraduate Medical Education WFME Global Standards for Quality Improvement

UZMANLIK EĞİTİMİNİN TEMELLERİ Uzmanlık eğitimi intörnlükle başlar. Intörnlükte öğrenci yakın kontrol altında uygulama yapar. Uzmanlık eğitiminin intörnlükten sonraki kısmı 6-8 yıl sürer (aile hekimliği için 4 yıl). Uzmanlık programlarının sayısı uluslararası farklılık göstermekle birlikte, 50 civarındadır. / 218

56 Klinik Uzmanlık / 219

ÖĞRENCİLKTEN HEKİMLİĞE GEÇİŞ İngiltere’de 5 yıllık eğitimini tamamlayan hekimlerin ilk maaşlı işleri foundation year 1’dir [intörnlük]. GMC, öğrencilerin kafa karışıklığını gidermek için tercihan uzmanlık yapacakları alanda bir preregistration house officer’a [intörn] “gölgelik” yapmalarını istemektedir. Yeni mezunlar beceri eğitimlerini “gelişigüzel ve rastgele” olarak tarif etmektedirler. Çalışma saatleri ve iş yükü nedeniyle uzmanla olan temas da azalmaktadır. / 2110

UZMANLIK EĞİTİMİNİN ÖZELLİKLERİ 1.Acemi 2.İleri Başlangıç 3.Yetkin 4.Maharetli 5.Usta / 2111

EĞİTİM STANDARTLARI Müfredat, eğitim, öğrenme, değerlendirme-karne – İngiltere’de standartları General Medical Council koyar. – Çıktılar içerikle ve öğrenilenle uyumlu olmalıdır. Uzmanlık eğitiminin ABC’si – Formal ve informal bileşenleri olan progresif bir program – Eğitici ve eğitim birimi – Proaktif gözetim – Klinik ve eğitim dengesi – Eğitim için yeterli zaman ayrılması – Çıktıların tanımlanması / 2112

/ _egitimi_mufredat.pdf anElKitabiS8.docx

FORMATİF VE SUMMATİF DEĞERLENDİRME Formatif – Servis ve vizitelerdeki sunumlar ve katkılar – Makale saati – Pratik ve cerrahi uygulamalardaki başarı – Morbidite ve mortalite toplantıları – Hasta kayıtlarının incelenmesi – Deneme sınavları – Objektif yöntemler / 2114

Eğitici-öğrenci etkileşimi – Rotasyon öncesi oriyentasyon – Etkileşimli klinik gözetim – Asistan karnesi değerlendirmesi – Düzenli aralıklarla danışmanlık toplantıları – Yapıcı ve destekleyici geribildirim – Kariyer danışmanlığı Bu rolleri gerçekleştirmek için eğitici eğitimi önemli / 2115

Pendleton kuralları The one-minute teacher – Servis, – Poliklinik ve – Ameliyathanede – Hızlı uygulanabilir. / 2116

Summatif – Anabilim dalı – Board – Üniversite İngiltere’de “Annual Review of Competency Progression” – E-portfolio – Sözlü sınav / Yazılı ÇSS Genişletilmiş eşleştirme Kısa cevaplı sorular Klasik sınav (giderek azalıyor) 2.Sözlü 3.Klinik sınavlar Kısa vaka Uzun vaka OSCE 4.Asistan karnesi

İNGİLTERE’DE İNTÖRNLÜK MÜFREDATI (Foundation) Ağustos 2011: – 14 yeterlilik var – Sınavlar bu çıktılara göre yapılır! / 2118

KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR Asistanların %1-2’si problem yaşar Eğitimlerini yarım bırakabilirler! Birmingham puanı – 6 ay içinde 50 puan: dikkatli ol! / 2119

EĞİTİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ Son 30 yıldır yaygın olarak “asistanların eğitimi değerlendirmesi” kullanılıyor. Başka kaynaklar da kullanılmalı (en az 3): / 2120

ÖZET Asistan eğitimi yapmak bir ayrıcalıktır Ustalar mesleğe yeni katılanlara bilgi, beceri, tutum ve profesyonel değerleri aktarırlar Usta-çırak ilişkisi yıllardır başarılı bir şekilde uygulanmıştır. Usta-çırak ilişkisinin avantajlarını kaybetmeden, daha yapılandırılmış bir müfredatla ve değerlendirme yöntemleriyle eğitime devam etmeliyiz. / 2121