Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Advertisements

Sosyal Bilgiler Öğreniyorum
TÜKETİCİ HAKLARI.
GREENPEACE TARAFINDAN YAPILAN ANKET ÇALIŞMASI
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE TÜKETİCİ HAKLARINA İLİŞKİN BİLİNÇ DÜZEYİ
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
GIDA GÜVENLİĞİ TÜKETİCİ HATTI 2008 YILI FAALİYET RAPORU “GÜVENLİ GIDA SAĞLIKLI TÜRKİYE”
TEMEL İNSAN HAKLARINDAN BİRİDİR
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
YARDIM, AMA KİMDEN? Kazanım: Eğitsel ve kişisel-sosyal sorunlarla karşılaştığında yardım alabileceği birimlere başvurur. 10. Sınıf 38 nolu kazanım etkinliği.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
E.Ü.Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ADEM EROL BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
Hazırlayanlar: Ahmed Özdemir Enes Sartaş Ali Caner Akyüz Atakan Cengiz
BİLİMSEL ARAŞTIRMA BASAMAKLARI
15-22 MART BİLİNÇLİ TÜKETİCİ HAFTASI
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
İŞLETME İLKELERİ İşletmelerin Sınıflandırılması
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
5. Oturum Olası güçlükler ve çözüm yolları
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
5. Oturum Olası güçlükler ve çözüm yolları
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
TÜKETİCİ HAKLARI.
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
BÖLÜM 3 EKONOMİLERDE TEMEL SORUNLAR
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ VE KAYNAKLARIMIZ.
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan:Kerem Dolapçıoğlu
ALISVERiS YAPARKEN NELERE DiKKAT EDERSiNiZ ?
TÜKETİCİ AKADEMİSİ TOPLANTISI 1. Ulusötesi Proje Toplantısı Macaristan 17 Şubat 2016 Kurumsal İletişim Uzmanı Güldem Ulutürk.
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE TÜKETİCİ HAKLARINA İLİŞKİN BİLİNÇ DÜZEYİ
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
Ayıplı Mal Nedir? Aldı ğ ınız ürün beklentilerinizi karşılamamışsa ya da beklentilerinizi azaltmışsa bu ürün ayıplı mal olarak nitelendirilir. Ürünlerin.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE TÜKETİCİ HAKLARINA İLİŞKİN BİLİNÇ DÜZEYİ.
TAKSİTLİ SATIŞ. “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” ile tüketici hakları yasal güvence altına alındı. Tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ilgili, ekonomik.
DÜNYADA TÜKETİCİ HAKLARI ve UYGULAMALARI
Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine.
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
TURİZM İŞLETMELERİNİN UYGULAMA İLE İLGİLİ SORUNLARI: TÜKETİCİ HAKLARININ KORUNMASI Hazırlayan: Gökhan GÜMÜŞ.
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
Tüketici Karar verme Süreci
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI
TÜKETİCİ KONSEYİ HAKEM HEYETİ
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
Fikri Mülkiyet ve Gümrük Mevzuatı Masaları
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
Bağlama Kuralları Gösterici hukuk kurallarıdır
Sunum transkripti:

Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme

Tüketicinin eğitimi; “ bireyin ekonomik faaliyetlerini yönlendirme, ihtiyaçlarını karşılama ve pazarı etkileme gücünü artırmayı hedef alan eğitim ve bilgilendirme yatırımı”

Ülkemizde tüketicilerin eğitim ve bilinç düzeyi ??? Yapılan araştırmalar ülkemizde tüketicilerin çoğunun sahip olduğu hakların farkında olmadığını ve bilinç düzeylerinin çok düşük olduğunu göstermektedir.

ARAŞTIRMA BULGULARI Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Hacettepe Üniversitesi ile yaptığı 2008 yılı araştırma Tüketicilerin tüketici hakları ile ilgili bilgi düzeylerini ölçümlemek için toplam 9 kritere verilen cevaplardan alınan en düşük puan 0, en yüksek puan ise 90’ dır. Tüketicilerin aldıkları puanların ortalamaları 46,3’ dür.

Tüketici bilinç düzeyleri

Tüketiciyi Koruma Amaçlı Kamu Kuruluşlarının Tanınma Durumu

Evrensel 8 Temel Tüketici Hakkı’nın Bilinme Durumu

Tüketicinin Korunması İle İlgili Ayrı Bir Yasanın Olduğunu Bilme Durumu

Tüketicinin Korunması İle İlgili Yasanın Uygulamasından Sorumlu Bakanlığın Bilinme Durumu

Hakem Heyetlerine Başvurma Usulü ile İlgili Bilgi Düzeyi

Hakem Heyetlerinin Nerede Görev Yaptığını Bilme Durumu

Ülkemizde Tüketici Haklarının Korunduğunu Düşünüyor musunuz?

Tüketici Haklarının Korunmamasının Nedenleri

Tüketici Haklarını Daha İyi Öğrenmek Adına Herhangi Bir Eğitim Verilmesi Gerektiğini Düşünüyor musunuz?

Verilmesi Gereken Eğitim Nasıl Olmalı

Özetle; Tüketicilerin % 37,8’ i yasal haklarından haberdar değildir. Tüketicilerin %84,8’ i ayıplı mal veya hizmetle karşılaştığında çözüm için başvuracağı yerleri bilmemektedir. Tüketicilerin %2,8’ i “Evrensel 8 Temel Tüketici Hakkı’ nı bildiklerini belirtmişlerdir. Tüketicilerin % 77,3’ ü Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri’ ni hiç duymamıştır. Tüketicilerin %75,8’ i tüketiciyi koruma amaçlı sivil toplum kuruluşlarını bilmemektedir.

Ülkemizdeki vahim sonu? Tüketicilerin %90,4’ ü “Alo Tüketici Danışma Hattı ” telefon numarasını bilmemektedir. Tüketicilerin 54,2 si Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ u bilmemektedir. Tüketicilerin %42,1’ i haklarının korunmadığını düşünmektedir. Tüketicilerin sadece % 0,5’ i tüketici (Dernek, Vakıf) örgütlerine üyedir. (Ağlamayana Biberon, sağlıklı yaşam Yok)

Sonuç olarak; Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun çıkışından bugüne kadar geçen sürede Türk tüketicisi “ beklenen ve olması gereken” bilgi ve bilinç düzeyine ulaşamamıştır.

“Tüketici eğitimi” Bilgilendirme ve eğitim çabaları ile toplum bireylerine “daha iyi bir tüketici” olma yollarının öğretilmesiyle tüketici bilinç düzeyinin artırılması yönünde daha iyi sonuçlar alınacaktır.

Tüketicinin bilgilendirilmesinde devlete, üniversitelere, özel kuruluşlara ve tüketici örgütlerine önemli görevler düşmektedir.

- İstek ve ihtiyaçlarını ayırt eder -İhtiyaçlarından hareket ederek insanların temel ihtiyaçları hakkında bilgi sahibidir. -Mevcut kaynaklarla ihtiyaçlarını ilişkilendirir Ürün-Kalite -Satın alacağı ürünleri belirlenen standartlara göre değerlendirir BİLİNÇLİ TÜKETİCİ

Vatandaşlık bilinci -Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur -Sosyal bilgilerin, Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak gelişimine katkısını fark eder -Vatandaş olmanın getirdiği sorumlulukları fark eder -Hakların ihlal edildiği durumlar karşısında yetkili kurumlara başvurmanın bir vatandaşlık görevi olduğunu bilir -Hakları ihlal edilenlere karşı yardımcı olmanın insani bir davranış olduğunu belirtir

Hak arama ve kullanma, sorumuluk sahibi olma, Piyasa araştırması yapma  Tüketicilere hak ve sorumluluklarının tanıtılması, öğretilmeli ve böylece bilinçlendirilerek umursamazlıktan kurtarılmalı,  Haklarını arama ve kullanma yolları öğretilmeli  Ürün ve hizmet seçimi, satın alımı, kullanımı, tamiri ve bakımı, elden çıkarma yolları gibi konularda yol gösterici bilgiler veya bu bilgilerin nerelerden bulunabileceği öğretilmeli,  Piyasa araştırması yoluyla fiyatların, markaların karşılaştırılması öğretilmeli ve karar verme becerileri geliştirilmeli