E ğ itimde Feda Edilecek Tek Bir Fert Yoktur… 1800’lü yılların başı… ilk BEP hazırlıkları.. Ormanda bulunan victor’a konuşmayı ve okumayı öğretmeye çalışan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BEP HAZIRLAMA AYHAN ELİÇORA. BEP Bir özel eğitim programıdır. Özel eğitim gerektiren birey için geliştirilmiş ve ailesi tarafından onaylanmış bu program;
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimlerini, destek eğitim hizmetleri de sağlanarak yetersizliği olmayan akranları.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
Bu bölüm; Aral,N., Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma, İstanbul: Morpa Yayınları. Aral, N. ve Gürsoy, F Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel.
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Drama etkinlikleri planlanırken;
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hüseyin Temizel Ortaokulu BEP ve özel eğitim hizmetleri
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DEĞERLENDİRME ve BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
5. Basamak: Özel eğitim hizmetleri için uygunluğa karar verme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Sınıfın İlişki Düzeni.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

E ğ itimde Feda Edilecek Tek Bir Fert Yoktur…

1800’lü yılların başı… ilk BEP hazırlıkları.. Ormanda bulunan victor’a konuşmayı ve okumayı öğretmeye çalışan Itard ilk kez Victor için BEP hazırlamış ve 5 yıl süre ile uygulamıştır. “L'ENFANT SAUVAGE” isimli film

Özel gereksinimli bireyinlerin eğitsel gereksinimlerini karşılamak üzere uygun eğitim ortamlarından ve destek hizmetlerden en üst düzeyde yararlanmasını öngören yazılı dökümandır.

En az 6 ay, en fazla 1 yıllık süreyi kapsayan planlardır.

Özel gereksinimli öğrencilerin son derece yoğun hazırlanan normal eğitim programlarına uymaları çoğu zaman imkansız olmaktadır. Bu nedenle bu bireylerin işlevde bulunma düzeyleri dikkate alınarak farklı eğitim düzenlemelerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu da, eğitimin bireysel olarak planlanmasını gerekli kılmaktadır.

Özel gereksinimli öğrenciler için BEP hazırlarken müfredatta ne gibi uyarlamalar yapabiliriz? A) Müfredat aynen uygulanır ve öğrenci kaynak oda ile desteklenir. B) Müfredat basitleştirilir C) Müfredat geriden takip edilir.

BEP Aile ve okul personeli arasında iletişim aracıdır. BEP öğrencinin gereksinimi olan özel eğitim hizmetleri ve ilişkili destek hizmetlerin öğrenciye sunulacağına dair yazılı bir taahhüttür. BEP okulun, ailenin ve ilişkili tüm birimlerin çalışmalarını izleme ve değerlendirme aracıdır.

BEP, ABD’de 1975 yılında çıkarılan “Tüm Engelli Çocukların Eğitimi Yasası” (PL ) ile zorunlu hale getirilmiştir. Ülkemizde ise 1997 yılında yürürlüğe giren “573 No’lu Kanun Hükmünde Kararname “ ile BEP’in hazırlanması ve uygulanması zorunlu hale getirilmiştir Yılında yayınlanan “Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği”nde ise BEP hakkında detaylı bilgiler sağlanmıştır.

BEP bir ekip çalışmasının ürünü olmalıdır. BEP ekibinde, sınıf öğretmeni, rehber öğretmen, öğrenci, özel eğitim öğretmeni, okul yönetimi ve öğrencinin ailesi yer almalıdır.

1- BEP hazırlayacak ekibin oluşturulması 2- Öğrencinin işlevde bulunma düzeyinin belirlenmesi 3- Uygun eğitim ortamları ve bu ortamlarda sunulacak destek hizmetlerin belirlenmesi 4- Bireyselleştirilmiş öğretim programlarının hazırlanması (UDA ve KDA belirlenmesi ve uygun öğretim materyal ve yöntemlerinin belirlenmesi) 5- BEP’in uygulanması, izlenmesi vee değerlendirilmesi için sorumluların belirlenmesi ve zaman çizelgesinin yapılması

Öğrencinin işlevde bulunma düzeyi Uzun dönemli amaçlar Kısa dönemli amaçlar Özel eğitim ve destek hizmetler Zaman çizelgesi Ekip üyeleri (sorumlu uzmanlar) BEP’in değerlendirilmesi

1- Değerlendirme öncesi çalışmalar 2- Değerlendirme 3- Yerleştirme 4- Program geliştirme 5- Bep’in izlenmesi ve değerlendirilmesi

Tarama / eleme ve gönderme amacıyla değerlendirme Tanılama ve yerleştirme amacıyla değerlendirme Eğitsel programı planlama amacıyla değerlendirme Öğrencinin ilerlemelerini izleme amacıyla değerlendirme Öğretim programının değerlendirilmesi

Formal değerlendirme : standartlaştırılmış testler İnformal değerlendirme: standartlaştırılmamış öğretmen yapımı testler

Takvim yaşı mı? Zeka yaşı mı?

Performans düzeyi ifadelerinde, öğrencinin yapabildikleri ve yapamadıklarına ilişkin ifadeler yer almalıdır. Performans düzey'i ifadeleri, öğrenciye ilişkin güncel bilgileri içermelidir. Performans düzeyi ifadeleri gözlenebilir ve ölçülebilir terimler kullanılarak yazılmalıdır. Bu özelliklere sahip performans düzeyi ifadelerini okuyan her birey, ifadeyi herhangi bir yorum yapmaksızın anlayabilir.

"Öğrenci toplama işlemini bilir" gibi bir performans düzeyi ifadesi yerine, öğrenci iki nesne kümesinin elemanlarını sayar ve sonucu söyler" ifadesi gözlenebilir ve ölçülebilir terimleri de içerdiği için daha uygun olabilir.

Uzun dönemli amaç nedir? Öğrencide uzun bir zaman sonunda (bir dönem veya bir yıl) edinmesini istediğimiz davranışlardır.

Öğrencinin önceki başarısı Öğrencinin var olan performans düzeyi Öğrencinin tercihleri Seçilen amaçların uygulanabilirliği Öğrencinin öncelikli gereksinimleri Amaçların kazanımı için ayrılan zaman

Uzun dönemli amaçlar öğrencinin var olan performans düzeyi ile ilgili olmalı Ölçülebilir ve izlenebilir olmalı

Performansa dayalı uzun dönemli amacı nasıl yazabilirim? Beceri alanı: Özbakım Performans ifadesi: Ayşe 4 yaşında ve anaokuluna devam eden zihin engelli bir öğrencidir. Ayşe, ayakkabısını, çorabını, gömleğini çıkarabilmektedir fakat giyememektedir. Kaşık, çatal ve bıçak kullanarak yemeğini yemekte zorlanmaktadır. Ellerini ve yüzünü yıkar ve kurular. Saçını taramada, diş fırçalamada, sabun kullanmada yetersiz durumdadır.

Yıllık amaçlar (Uzun Dönemli Amaçlar) -Ayşe,gömleğini, çorabını ve bağcıksız ayakkabısını bağımsız olarak giyer -Ayşe, bağımsız olarak kendi yemeğini, çatal, kaşık ve bıçak kullanarak yer -Ayşe bağımsız olarak saçını tarar

Öğrencinin var olan performans düzeyi ile uzun dönemli amaç arasında kalan ve daha kısa sürede gerçekleştirilen alt amaçlardır.

Kısa dönemli amaçların öğeleri 1-Birey 2-Davranış 3-Koşul: (ortam, materyal, yönerge, yardım düzeyi) 4-Ölçüt: (zaman sınırı, doğru cevap yüzdesi ya da oranı, kabul edilebilir en az doğru cevap sayısı, davranışta belirleyici olan önemli bir öğe, ölçütlerin kombinasyonu)

1- Öğrenci: Ayşe (5 yaşında) 2- Davranış: Gömlek giyme 3- Koşul: Giy yönergesi verildiğinde beceri basamaklarını izleyerek 4- Ölçüt: % 100 doğrulukta Ayşe “gömleğini giy” yönergesi verildiğinde gömleğini, beceri basamaklarını izleyerek % 100 doğrulukta giyer

Amaçlar işlevsel olmalı Gerçek ve başarılabilir olmalı Öğrenci için yararlı olmalı

UDA= Berk toplama işlemini bağımsız olarak yapar KDA 1 = Berk tek basamaklı sayı ile tek basamaklı sayıyı elde gerektirmeyecek şekilde 4 denemenin 3’ünde bağımsız olarak doğru olarak yapar. KDA 2 = Berk tek basamaklı sayı ile tek basamaklı sayıyı elde gerektirecek şekilde 4 denemenin 3’ünde bağımsız olarak doğru olarak yapar. KDA 3 = Berk çift basamaklı sayı ile tek basamaklı sayıyı elde gerektirmeyecek şekilde 4 denemenin 3’ünde bağımsız olarak doğru olarak yapar.

Hedef davranış gözlenebilir ve ölçülebilir olmalıdır. Gözlenebilir ve ölçülebilir olduğu taktirde hedef davranışta uzlaşma olur. Hedef davranışı gözlenebilir ve ölçülebilir olmasını sağlamak için davranışı tanımlamak gerekir.

Sınıfta ağlayan bir çocuk için üç ayrı gözlemci şunları söylemiştir. 1- Ali kendini güvende hissetmiyor. 2- Ali şımarık bir çocuk. 3- Öğretmen Ali’ye oturmasını söyledikten sonra bir dakika ağladı.

Öğretmenler genellikle dersi bölen davranışları yavaşlatmak ister. Böyle bir durum için; 1-Ali sınıfta dersi bölücü nitelikte davranış sergiliyor. 2-Ali sınıfta olumsuz davranışlarda bulunarak dersi bölüyor. 3-Ali önünde oturan arkadaşının saçını çekerek dersi bölüyor.

GÖZLENEBİLENLER Altını çizmek Yazmak Söylemek Doldurmak Çizmek Yürümek İşaret etmek GÖZLENEMEYENLER Meraklanmak Hissetmek Öğrenmek Farkında olmak Geliştirmek Anlamak İlgi duymak

Örnekler…