5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Değer eğitimi ve Değer Boyutlandırma
Öğretimin Uyarlanması
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Final Raporunda olması gerekenler
İLETİŞİM.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
PROGRAM DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
KİŞİSEL REHBERLİK.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ

5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM İletişim davranış değişikliği meydana getirmek üzere düşünce, bilgi, duygu, tutum ve becerilerin paylaşılması sürecidir İletişim genel anlamıyla iki birim arasındaki mesaj alış-verişi olarak tanımlanmaktadır İletişim, iki veya daha fazla insan arasında anlamları ortak kılma süreci olarak tanımlanabilir

İLETİŞİMİN ÖGELERİ Kaynak, Mesaj, Kanal, Alıcı Ve Dönüt. Kaynak, iletişim sürecini başlatan kişi Mesaj, kaynaktan alıcıya gönderilen uyarıcılar Kanal, mesajın alıcıya iletilmesini sağlayan araç, yöntem ve teknikler Alıcı, gönderilen mesaja hedef olan kişi Dönüt, alıcının kaynak tarafından gönderilen uyarıcılara verdiği tepkidir

Eğitimde İletişim Süreci ve Öğeleri KAYNAK (Öğretmen) KAYNAK (Öğretmen) İLETİ (İçerik) İLETİ (İçerik) KANAL (Öğretim stratejileri, yöntemleri ve araçları) KANAL (Öğretim stratejileri, yöntemleri ve araçları) ALICI (Öğrenci) ALICI (Öğrenci) GERİBİLDİRİM (Öğrenme Tepkileri) GERİBİLDİRİM (Öğrenme Tepkileri) Kim Ne söylediHangi yollaKime Ne etkisi oldu

Sağlıklı Bir İletişimin Kurulmasını Engelleyen Bazı Hususlar Sınırlama Uyutma Hiyerarşi Alan Korunma Statü Semantik Engeller Psikolojik Engeller

İLETİŞİM İÇİN GEREKENLER: İletişimin oluşup devam etmesinde bir takım değerler de önemlidir. BilimsellikÇalışkanlıkDayanışmaDuyarlılıkDürüstlükBağımsızlıkEstetikSaygıSevgiHoşgörüMisafirperverlik Sağlıklı olmaya önem verme Aile birliğine önem verme SorumlulukTemizlikVatanseverlikYardımseverlik

 “Ne kadar bilirsen bil; söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır." MEVLANA  “Ne kadar bilirsen bil; söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır." MEVLANA

İLETİŞİM İÇİN GEREKENLER Derste ne kadar çok uyarıcı zenginliği sağlanırsa o kadar iletişim güçlü olur. İletişimde sözlü ve yazılı kendini ifade edebilme önemlidir. Karşılıklı iletişimde dinlemeyi bilmek, sakin olmak, güler yüzlü olmak ve anlamlıyı anlamsızdan ayırt etmek gereklidir. Öğretmen kendisi iletişimde çok iyi model olmalıdır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.