Simüle Hasta ile Eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
Klinikte öğrenme ve öğretmenin doğası
SENARYO NEDİR ? PDÖ’nün temel eğitim gereci
Onbir Genç Görme Engelli Yetişkinin Yardımcı Teknoloji kullanımı üzerine eğitimsel Tecrübeleri ve Sonuçlarına İlişkin Görüşleri Author: Önder İşlek, Department.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
Uygulama Dersi Proje Örneği
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
2 dakikada hep beraber tus birikimi yapalım
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
Klinik Yetiştiricilik
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Dünya hep dönüyor.
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Sürdürülen İletişim Becerileri Eğitiminde Görev Alan Standardize Hastaların Performansına İlişkin Öğrenci Görüşleri.
NÖROENDOKRİN TÜMÖRLER GEP-NET
ZAMANI ÖĞRENELİM.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ODTÜ TEKNOKENT Gerçekleştirilen Etkinliklerimizden Örnekler.
Amaç ve kazanımlar 13 Aralık öncesi yapılması gerekenler Geçiş süreci ve sonrası İyi bir yazılımdan beklentilerimiz MED Yazlım hakkında bilgi MEDAHBS yazılımının.
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Çocuk Kardiyolojisi Bilim Dalı Olgu Sunumu 9 Mayıs 2013.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY ORTAK İZLEME.
Mevsim Şeridi
ANTALYA KALİTE ÖDÜLÜ S Ü R E Ç Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya.
Rapor Düzenlemede Yardımcı Araçlar ve Bilgisayar Programları
İSTANBUL, DÜZCE, ESKIŞEHIR OCAK 2010 DR. MUSTAFA ATASOY, BAŞHEKIM YRD. DR. ŞAHIN ASLAN, BAŞHEKIM YRD. DR. ADEM DURSUN, BAŞ MÜDÜR ALI ÖZSOY, MÜDÜR.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
ADLİ BİLİMLER Diğer bilimler tarafından geliştirilen teknoloji ve bilginin adli olaylara uygulanmasını içerir.
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
2010 TAKVİMİ İYİ SENELER.
1.HAFTA 25 Ağustos 2009 SALI 2.HAFTA 02 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 3.HAFTA 08 EYLÜL 2009 SALI 4.HAFTA 16 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 5.HAFTA 22 EYLÜL 2009 SALI 6.HAFTA.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
Hacettepe Biyoetik E ğ itim Uygulama ve Araştırma Merkezi (HÜBAM) Faaliyetleri Hacettepe Biyoetik E ğ itim Uygulama ve Araştırma.
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
2014 – 2015 PROGRAMI. BAŞVURU TARİHLERİ Başvuru Başlangıç Tarihi: 17 Kasım 2014 Başvuru Bitiş Tarihi: 30 Ocak 2015 * Türkiye geneli ayrılan kontenjan.
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Vet. Hekim Ahmet SAFRAN Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ZAMANI ÖĞRENELİM.
Eylül Ayında Yapılacak İş ve İşlemler
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğr.Gör. Naci KANATLAR.
KLİNİK BECERİ EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri
POLİKLİNİKTE EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
ACİL SERVİSTE KOSTİK BİLEŞİKLER İLE ZEHİRLENMELER
Yerbilimlerinde Bilgisayar Uygulamaları
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
2014 Yeni Slayt Masa Takvimi
2010 Aylık Takvim Bu şablonu, duvar takvimi olarak kullanmak için yazdırabilir veya kendi sununuza eklemek için herhangi bir ayın sayfasını kopyalayabilirsiniz.
2010 TAKVİMİ İYİ SENELER.
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 4. VE 5. SINIF AKADEMİK TAKVİMİ
Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
2016 AYLARA GÖRE MESLEK GRUPLARI YENİ KAYIT DAĞILIMLARI
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Ocak 2010 PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 1 2 3
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Sunum transkripti:

Simüle Hasta ile Eğitim Dr. S. Ayhan ÇALIŞKAN ayhan.caliskan@ege.edu.tr

Sunum planı Tanımlar Simüle Hasta ile eğitimin özellikleri Ege ÜTF’de Simüle Hastalarla eğitim

Simülasyon özellikle eğitimde kullanılmak üzere herhangi bir davranışın oluşturulması/geliştirilmesi için bir durum ya da sürece benzer/eş koşullar oluşturulması tekniği http://wordnetweb.princeton.edu/perl/webwn?s=simulation

1963 Howard S. Barrows University of Southern California (USC) Los Angeles

Simüle Hasta “sağlık çalışanlarının, eğitimi, sınanması veya iletişim/muayene beceri uygulamaları için bir hasta senaryosunu ya da kendi öykü ve fizik muayene bulgularını sunmak üzere eğitilmiş kişidir.” HS Barrows Simulated (Standardized) Patients and Other Human Simulations, 1987

Simüle Hasta Gerçek hastayı, deneyimli klinisyenin ayırt edemeyeceği biçimde simüle etmek üzere eğitilmiş kişidir. Simüle hasta, gerçek hastanın yalnızca öyküsünü değil, beden dili, fizik bulguları, duygusal ve kişilik özelliklerini de ortaya koyar.” HS Barrows Simulated (Standardized) Patients and Other Human Simulations, 1987

Neden Simüle Hasta? Gerçek hastalarla karşılaşmadan önce öğrencilerin deneyim kazanması Klinik ortamda öğrencilerin tümünün aynı şekilde/aynı hasta(lık)larla ilgili deneyim edinememesi

Neden Simüle Hasta? Klinik ortam koşullarının olumsuzluğu Sınavlarda gerçek hasta kullanma güçlüğü Gerçek hastaların sürekli kullanılamaması

SH avantajları Her zaman bulunabilirler Hekimle görüşmeye hazır ve istekli olmaları Tüm öğrencilere benzer rol: karşılaştırılabilir performans İstenilen kolaylıkta/zorlukta olgular yaratabilme olanağı

SH avantajları İstenilen sayıda deneme-yanılma fırsatı Zamanı kısaltabilme olanağı Görüşmeleri durdurup yeniden başlatabilme SH’dan doğrudan, zamanında geribildirim

SH dezavantajları Kaynak sorunları Teknik/Altyapı Zaman Ekonomik Bazı fizik bulguların simüle edilememesi

EÜTF’de SH ile Eğitim 2001 - EÜ BAP 2004 - SH Lab. 2004-2005 - SH Eğitim

SH Lab. odaları Tam donanımlı 5 poliklinik odası Bilgisayar ve digital görüntü kaydı

SH ile eğitim 3’lü öğrenci grupları Çrş.-Perş.-Cuma 30 dk. görüşme 20 dk. Anamnez+FM 10 dk. Geribildirim (Akran ve SH )

1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 EÜTF Eğitim Programı Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran 1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 Stajlar 5. Sınıf 6. Sınıf İntörnlük

1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 EÜTF Eğitim Programı Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran 1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 Stajlar 5. Sınıf 6. Sınıf İntörnlük 1 kez hekim, 2 kez gözlemci görevi Sınav

1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 EÜTF Eğitim Programı Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran 1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 Stajlar 5. Sınıf 6. Sınıf İntörnlük 1 kez hekim, 2 kez gözlemci görevi Sınav

öğrenci eğitimleri 2. Sınıf İletişim becerileri temelinde hekim hasta görüşmesi Hazırlık - Temel iletişim becerileri (küçük grup 10 s.) - Anamnez+Fizik muayene (kuramsal 10 s.) (video demo. 4 s.) SH görüşmeleri 1. Anamnez 2. Anamnez+Fizik muayene

öğrenci eğitimleri 2. Sınıf SH görüşme görüntü kaydı Portfolyo ödevi Geribildirim oturumları (4 saat) Klinik ziyaretleri

öğrenci eğitimleri 3. Sınıf İletişim becerileri temelinde hekim hasta görüşmesi + klinik karar verme Hazırlık - Olgu sunumları (amfi dersi ~60 s.) - Sistemlere özel Anamnez+Fizik muayene (kuramsal ~10 s.)

öğrenci eğitimleri 3. Sınıf SH görüşme görüntü kaydı Portfolyo ödevi Geribildirim oturumları (4 saat) Klinik ziyaretleri

SH senaryoları EÜTF eğitim programında yer alan olgu sunumlarından hareketle klinisyen ÖÜ’leri tarafından hazırlanmakta ve SH’lar TEAD ÖÜ’leri tarafından eğitilmektedir.

Sınama Yılsonu klinik sınavlar kapsamında SH görüşmesi ile yapılmaktadır

Sınama

Simüle hasta Standardize hasta Görüşmeden görüşmeye sunduğu bilgi ve bulgularda tutarlılık/değişmezlik sergilemek üzere eğitilmiş kişilere standardize hasta denir. Cleland JA, Abe K, Rethans JJ., The use of simulated patients in medical education: AMEE Guide No 42.Med Teach. 2009 Jun;31(6):477-86.

İlginize teşekkürler…