M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. PROSES/SÜREÇ EĞİTİMİ ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak No: 10/6 Balgat - ANKARA Tel : 0 312- 286 73 70 Fax : 0 312-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
KÜLTÜR ve SANAT Yaratıcı kültürel yaşama sahip olmak dengeli, dinamik ve sağlıklı bir toplum yaratmak için gereklidir. Sanatın tüm dalları toplumun kültürel.
Konuları hakkında temel bilgi sahip olacaksınız.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Süreç Yönetimi Doç.Dr. Özlem İpekgil Doğan Araş Gör. Mert Topoyan.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ Hüseyin HOŞAFÇI - Bülent KILIÇ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
1 Uluslararası Mühendislik Danışmanlık Eğitim Hizmetleri ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME MÜDÜRLÜĞÜ Mart, 02© TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü1 TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ PERSONEL BELGELENDİRME.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
shoe quality and testing standard AYAKKABI KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Yazar : MUAZ MESUD ERTÜRK Tarih :
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
KAVRAMLAR.
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. PROSES/SÜREÇ EĞİTİMİ ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak No: 10/6 Balgat - ANKARA Tel : Fax : Cep : web:

EĞİTİMCİ MUSTAFA AKYOL / MEHMET TÜRKOĞLU (MAK. MÜH.)

SÜREÇ / PROSES NEDİR ? VATANDAŞ ve KURUM İÇİN BİR DEĞER OLUŞTURMAK ÜZERE, GİRDİLERİ KULLANARAK ve KATMA DEĞER SAĞLAYARAK BUNLARDAN ÇIKTILAR ELDE ETMEYİ AMAÇLAYAN; - Tekrarlanabilen, - Kontrol edilebilen, ölçülebilen, - İyileştirilebilen, - Etkileşebilen, - Bir sahibi ve sorumlusu olan, - Organizasyonel hiyerarşi gerektirmeyen, fonksiyonlar / birimler arasında gerçekleşen, işlemlerdir.

PROSES/SÜREÇ VE PROSES/SÜREÇ YÖNETİMİ PROSES; GİRDİLERİ ÇIKTI HALİNE GETİREN BİRBİRLERİYLE İLGİLİ VE ETKİLEŞİMLİ FAALİYETLER TAKIMIDIR. NOT 1: GENEL OLARAK BİR PROSESİN GİRDİLERİ, DİĞER PROSESLERİN ÇIKTILARIDIR. NOT 2: GENEL OLARAK, BİR ORGANİZASYON İÇİNDEKİ PROSESLER, KATMA DEĞER İÇİN KONTROLLU ŞARTLAR ALTINDA PLANLANIR VE GERÇEKLEŞTİRİLİR. NOT 3: SON ÜRÜNÜN UYGUNLUĞUNUN HEMEN VEYA EKONOMİK OLARAK DOĞRULANAMADIĞI BİR PROSES SIKLIKLA "ÖZEL PROSES" OLARAK BELİRTİLİR. (TS-EN-ISO

GENEL PROSES ŞEMASI GİRDİ KAYNAK ÇIKTI KONTROL PROSES FAALİYETLERİ

GİRDİ TALEP, BEKLENTİ VE ŞARTLARI KARŞILAMAK ÜZERE PROSESTE KULLANILAN, PROSESİ HAREKETE GEÇİREN VE DÖNÜŞÜME/DEĞİŞİME UĞRAYAN HAMMADDE, YARI MAMÜL, MAMÜL, HİZMET, BİLGİ, VERİ, TANIMLAMALAR V.B. ÖZELLİKLERDİR. GİRDİLER KURULUŞ İÇİNDEN VEYA DIŞINDAN TEMİN EDİLİR.

ÇIKTI PROSESİN BİR SONUCUDUR, GİRDİLERİN TALEP, BEKLENTİ VE ŞARTLARI KARŞILAMAK ÜZERE DÖNÜŞÜME/ DEĞİŞİME UĞRAMIŞ ÜRÜN, HİZMET V.B. BİÇİMİDİR. BU DÖNÜŞÜM/ DEĞİŞİMİN KATMA DEĞER SAĞLAMASI ÖNEMLİ BİR NOKTADIR. ÇIKTILAR KURULUŞUN İÇİNDEN VEYA DIŞINDAN OLAN KULLANICILARA SUNULUR.

KAYNAK GİRDİLERİN ÇIKTILARA DÖNÜŞÜMÜ/ DEĞİŞİMİ İÇİN KULLANILAN VE HERHANGİ BİR DÖNÜŞÜME/DEĞİŞİME UĞRAMAYAN İNSAN, MAKİNA, TEÇHİZAT, ZAMAN, DOKÜMAN, ENERJİ V.B. UNSURLARDIR.

KONTROL TALEP, BEKLENTİ VE ŞARTLARI KARŞILAMAK PROSESİN PLANLANMIŞ OLAN KURAL, PRENSİP VE SİSTEME GÖRE GERÇEKLEŞMESİNİ TAKİP ETMEK ÜZERE PROSESİN SÜREKLİ İZLENMESİ VE ÖLÇÜLMESİDİR. ÖRNEK; HURDA/ YENİDEN İŞLEME ORANLARI, PROSES ÇEVRİM SÜRELERİ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, VERİMLİLİK V.B.

PROSES VEYA FAALİYETLERİN MİSYON, VİZYON, HEDEFLER DİKKATE ALINARAK ÇEVRİMİ VEYA DEĞİŞİMİ (KATMA DEĞERİ OLAN VEYA OLMAYAN) ŞARTLAR BEKLENTİLE R HAMMADDE YARI MAMÜL MAMÜL HİZMET BİLGİ VERİ TANIMLAMALA R V.B. STRATEJİ MİKTAR ZAMANLAM A GİRDİLERÇIKTILAR ÜRÜNLER HİZMETLER DEĞİŞKENLİK KATMA DEĞER SAĞLAMASI ÇEVRİM ZAMANI HATALAR - ARIZALILAR V.B. KONTROL KRİTERLERİ İNSAN MAKİNA TEÇHİZAT ZAMAN DOKÜMAN ENERJİ KAYNAK DETAYLI PROSES ŞEMASI

PROSES YAKLAŞIMI PROSESLERİN SİSTEMATİK BİR ŞEKİLDE TANIMLANMASI VE YÖNETİMİ İLE PROSESLERİN BİRBİRLERİ İLE ETKİLEŞİMLERİNİN BELİRLENMESİ PROSES YAKLAŞIMI OLARAK İSİMLENDİRİLİR.

PROSES YAKLAŞIMININ FAYDALARI 1-MÜŞTERİ ŞARTLARI, YASAL ŞARTLAR VE KURULUŞUN KENDİSİNİN ORTAYA KOYDUĞU ŞARTLARIN ULAŞILMASINI VE YERİNE GETİRİLMESİNİ SAĞLAMAK, 2-PROSESLERİN KATMA DEĞER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ÖNCELİKLİ OLANLARIN BELİRLENMESİNİ SAĞLAMAK, 3-PROSESLERİN İZLENMESİ VE ÖLÇÜLMESİNE AİT VERİLERİN DEĞERLENDİRİLEREK PERFORMANS VE ETKİNLİĞİNE AİT SONUÇLARIN ELDE EDİLMESİNİ SAĞLAMAK

PROSES YAKLAŞIMININ FAYDALARI- (Devamı-1) 4-OBJEKTİF ÖLÇÜMLERE DAYANDIRILARAK PROSESLERİN SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİNİ SAĞLANMAK 5-KARAR ALMADA KOLAYLIK (YÖNETİMSEL) 6-İLETİŞİM KOLAYLIĞI ( MÜŞTERİ VE KURULUŞ İÇİN ) 7-KAYNAKLARIN OPTİMUM KULLANIMI 8-PROSESLERİN ETKİN ve VERİMLİ ÇALIŞMASI

Yönetim Sorumluluğ u Ölçme, Analiz ve İyileştirme Kaynak Yönetimi Ürün Gerçekleştirme KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİ Ürün Müşteri Şartlar Müşteri Memnuniyet TS EN ISO 9001:2000 STANDARDI PROSES TABANLI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ MODELİ

PUKÖ DÖNGÜSÜ KONTROL ET PLANLA UYGULA ÖNLEM AL

PROSESLERİN BELİRLENMESİ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ İÇERİSİNDEKİ TÜM PROSESLER BELİRLENMELİDİR. BU PROSESLER SATIŞ, SEVKİYAT, SATINALMA, ÜRETİM, TASARIM V.B. PROSESLER OLABİLİR. PROSES YAKLAŞIMI UYGULAMASI; PROSESLERİN SİSTEMATİK BİR ŞEKİLDE TANIMLANMASI VE YÖNETİMİ İLE PROSESLERİN BİRBİRLERİ ARASINDAKİ ETKİLEŞİMLERİNİN BELİRLENMESİ ŞEKLİNDEDİR.

PROSES HİYERARŞİSİ ANA/DESTEK PROSESLER PROSESLER ALT PROSESLER FAALİYETLER

PROSES HİYARARŞİSİ ANA PROSESLER; KURULUŞUN MÜŞTERİYE SUNDUĞU ÜRÜNDE DİREKT ETKİSİ OLAN VE STRATEJİK ÖNEME SAHİP EN ÜST SEVİYEDEKİ PROSESLERDİR. PROSESLER; ANA PROSESLERİ OLUŞTURAN VE BİRBİRLERİ İLE ETKİLEŞİMDE OLAN PROSESLERDIR. ALT PROSESLER; PROSESLERİ OLUŞTURAN VE DAHA ALT DÜZEYDE İŞLEYİŞİ OLAN PROSESLERDİR. FAALİYETLER; ALT PROSESLERİ OLUŞTURAN, GENELLİKLE KİŞİ/KİŞİLER BAZINDA YÜRÜTÜLEN VE KATMA DEĞER AÇISINDAN DEĞERLENDİRME İHTİYACI DUYULMAYAN, İŞİN GEREĞİ YAPILMASI GEREKEN İŞLEM BASAMAKLARIDIR.

ANA/OPERASYONEL PROSESLER ŞARTLARIN KARŞILANMASINA ETKİSİ OLAN PROSESLER KATMA DEĞER AÇISINDAN ÖNEMLİ OLAN PROSESLER KURULUŞUN YAPISI, BÜYÜKLÜĞÜ VE ÇALIŞAN SAYISINA GÖRE BELİRLENMESİ GEREKEN PROSESLER MÜŞTERI İLE DİREKT İLİŞKİLİ PROSESLER  KURULUŞUN VİZYONU VE STRATEJİK HEDEFLERİNE YÖNELİK PROSESLER KURULUŞUN FAALİYET GÖSTERDİĞİ SEKTÖRE BAĞLI OLARAK BELİRLENEN PROSESLER

DESTEK PROSESLER ANA PROSESLERİN GERÇEKLEŞMESİNE KATKIDA BULUNAN PROSESLERDİR (İÇ İLETİŞİM, ALTYAPI, ÇALIŞMA ORTAMI, İÇ TETKİK V.B. ). BU TÜR PROSESLER DESTEK PROSES OLARAK DÜŞÜNÜLMELİDİRLER.

.ÜRÜN GELİŞTİRME (İZLEME, ÖLÇME, TASARIM V.B.) TİCARET (SATIŞ, SATINALMA V.B ÜRETİM (PLANLAMA DEPOLAMA V.B.) MÜŞTERİMÜŞTERİ M Ü Ş T E R İ YÖNETİM VE DESTEK PROSESLER ÜÇ ANA PROSES BELİRLEYEN BİR KURULUŞUN ANA PROSESLERİNİN ÖRNEK GÖSTERİMİ

PROSESLERİN TANIMLANMASINA İLİŞKİN BİR DOKÜMAN ÖRNEĞİ ANA PROSESLERİN, PROSESLERİN VE ALT PROSESLERİN BÜTÜN KURULUŞTAKİ UYGULAMALARINI BELİRLEMEK İÇİN İHTİYAÇ DUYULAN DOKÜMANTASYONUN GENİŞLİĞİ, ORGANİZASYONUN BÜYÜKLÜĞÜ VE FAALİYETLERİNİN ÖZELLİĞİ, PROSESLERİN KARMAŞIKLIĞI VE BİRBİRLERİNE ETKİLERİ, VE PERSONELİN YETKİNLİĞİNE GÖRE DEĞİŞEBİLİR.

PROSES TİPİ PROSES ADI ALT PROSES GİRDİ MUAYENE DENEY PROSESİ PROSES GİRDİLERİ -HAMMADDE PROSES ÇIKTILARI -UYGUNLUĞU VEYA UYGUNSUZLUĞU BELİRLENMİŞ HAMMADDE KAYNAKLAR -İNSAN -CİHAZLAR -EKİPMAN -TALİMATLAR KALİTE PLANLARI - KONTROL KRİTERLERİ -HAMMADDE KAYNAKLI % HATALI ÜRÜN, TANIMLAMA SÜRESİ, BELİRLENEN YÖNTEMLERİN UYGUNLUĞU MUAYENE VE DENEY DOKÜMAN NO REV NO/TARİHİ PROSES KARTI ÖRNEĞI

İŞ AKIŞ ŞEMALARINDA KULLANILAN SEMBOLLER VE ANLAMLARI

ÜRETİM PROSESİNE AİT BİR İŞ AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ REAKSİYON KIRMA KATKI HAMMADDE ÇÖZELTİ KONSANTRE ATIK GAZ GERİ KAZANIM ATIK SU DİSTİLASYON NİHAİ ÜRÜN ATIK DOKÜMAN NO: REV. NO: REV. TARİHİ:

GİRDİ MUAYENE VE DENEY AKIŞ ŞEMASI NUMUNENİN ALINMASI NUMUNENEİN HAZIRLANMASI TEST OLUMLU OLUMSUZ Şekil 11 Örnek Bir Girdi Muayene ve Deney Akış Şeması Doküman No: Rev. No: SATINALMA DEPO

PROSESLERİN ETKİLEŞİMİ PROSESLERİN GİRDİLERİ VE HANGİ PROSESİN ÇIKTISININ AYNI ZAMANDA HANGİ PROSES İÇİN GİRDİ OLDUĞU, DİĞER BİR DEYİŞLE PROSESLER ARASI ETKİLEŞİMLER BELİRLENMELİDİR. ANCAK BU ETKİLEŞİMİN KURULUŞUN TÜM ANA PROSES, PROSES VE ALT PROSESLERİNİ İÇERMESİ GEREKTIĞI DÜŞÜNÜLÜRSE OLDUKÇA KARMAŞIK BİR YAPI OLUŞACAKTIR.

BİRBİRLERİ İLE ETKİLEŞİMLERİ OLAN PROSESLERİN YER ALDIĞI BİR DÖNĞÜ/ÇEVRİM ÖRNEĞİ GİRDİ A GİRDİ B MÜŞTERİMÜŞTERİ MÜŞTERİMÜŞTERİ PROSES B PROSES A PROSES C PROSES E PROSES F PROSES D GİRDİ C ÇIKTI A ÇIKTI D GİRDİ E PUKÖ ÇIKTI B İÇ MÜŞTERİ ÇIKTI E PUKÖ ÇIKTI C GİRDİ D PUKÖ

PROSES HARİTALARI KURULUŞTAKİ ANA PROSES, PROSES VE ALT PROSESLERİN ETKİLEŞİMLERİNİ GÖSTEREBİLMEK AMACI İLE PROSES HARİTALARINDAN FAYDALANILABİLİR. İKİ TÜRLÜ PROSES HARİTASI VARDIR; -İLİŞKİ HARİTASI -ÇARPRAZ FONKSİYONLU PROSES HARİTASI

SATIŞ DEPO SATINALMA ÜRETİM PLANLAMA ÜRETİM ÜST YÖNETİM AYLIK TAHMİNİ SATIŞ PLANI TAHMİNİ SATIŞ PLANI VE MEVCUT DURUM ANALİZİ SIPARİŞ TAKİP ÜRÜN SEVKİYAT TEDARİKÇİ SEÇME VE DEĞERLENDİRME ÜRETİM PLANLAMA ÜRETİM HAMMADDE TEMİN HAMMADDE VE MAMUL STOKLAMA MÜŞTERİ ONAY SATIŞTAN SEVKIYATA KADAR GERÇEKLEŞTIRILEBILECEK FAALIYETLER İÇİN ÇARPRAZ FONKSİYONLU BİR İLİŞKİ HARITASI

PROSESLERİN KONTROLU, ANALİZLERİ VE İYİLEŞTİRME KONULARI A) PROSESİ HIZLANDIRABİLMEK İÇİN: - ŞARTLARIN ZAMANINDA KARŞILANABİLİRLİĞİ (TERMİNLERE UYUM, SEVKİYAT SÜRELERİ, SERVİS SÜRELERİ V.B. ) -PROSESLERİN BAŞLANGIÇ VE BİTİŞ SÜRELERİNİN DURUMU (TAMAMLANMA/ ÇEVRİM SÜRELERİ), -DÜZELTME SÜRELERİNİN DURUMU (TAMİR VE AYARLAMA)

PROSES KONTROL KRİTERLERİ B) PROSES ÇIKTILARINI İYİLEŞTİREBİLMEK İÇİN:  BİRİBİRİNİ TAKİP EDEN BAĞLANTILI PROSESLERİN FAALİYETLERİNİ AKSAMADAN SÜRDÜREBİLİRLİĞİ,  HATALI ÜRÜN MİKTARLARININ DURUMU,  YENİDEN İŞLEME ORANLARININ DURUMU,  DİĞER PROSESLERİN BEKLENTİLERİ

PROSES KONTROL KRİTERLERİ C) MALİYETLERİ DÜŞÜRMEK VE KATMA DEĞER SAĞLAMAK İÇİN:  KAYNAK KULLANIMINDA TASARRUF, (İŞÇİLİK, ZAMAN, ENERJİ V.B.)  VERİMLİLİK,  ETKİNLİK,  SATINALMA MALİYETLERİNİN DÜŞÜRÜLMESİ,  TEDARİKÇİ SEÇME VE DEĞERLENDİRME  YENİDEN İŞLEME VE HURDA ORANLARI

PROSES KONTROL KRİTERLERİ C) MALİYETLERİ DÜŞÜRMEK VE KATMA DEĞER SAĞLAMAK İÇİN:  KAYNAK KULLANIMINDA TASARRUF, (İŞÇİLİK, ZAMAN, ENERJİ V.B.)  VERİMLİLİK,  ETKİNLİK,  SATINALMA MALİYETLERİNİN DÜŞÜRÜLMESİ,  TEDARİKÇİ SEÇME VE DEĞERLENDİRME  YENİDEN İŞLEME VE HURDA ORANLARI

PROSES ADIMLARI 1)PROSESİN TANIMLANMASI 2)PROSES SAHİBİNİN BELİRLENMESİ 3)PROSES SINIRLARININ VE ETKİLEŞİM NOKTALARININ BELİRLENMESİ 4)PROSES İÇİN GEREKLİ KAYNAKLARIN VE EKİBİN BELİRLENMESİ

PROSES ADIMLARI (Devamı-1) 5) PROSESİN TANIMLANMASI VE DOKÜMANTE EDİLMESİ 6)PROSES KONTROL KRİTERİ VE METOTLARININ BELİRLENMESİ( PROSES PERFORMANSINA YÖNELİK) 7)PROSESLERİN İZLENMESİ,ÖLÇÜLMESİ VE ANALİZ EDİLMESİ 8)PROSESLERİN İYİLEŞTİRİLMESİ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN ETKİNLİĞİNİ ARTIRMAK VE YASAL ŞARTLARIN, KURULUŞ VE MÜŞTERİNİN BEKLENTİ VE İSTEKLERİ YÖNÜNDEN TATMİNİNİ SAĞLAMAK AMACIYLA PROSESLERDE, FAALİYETLERDE, VE ÜRÜNDE SÜREKLİ İYİLEŞMEYİ SAĞLAMALIDIR.

SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEDE UYGULANABİLECEK BASAMAKLAR 1- İYİLEŞTİRME İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ A)HEDEFLERİN DURUMU YÖNÜNDEN B)VERİM VE KULLANIM ORANLARI YÖNÜNDEN C) KALİTE YÖNÜNDEN D) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNÜNDEN E) DIŞ ETKİLER

SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEDE UYGULANABİLECEK BASAMAKLAR (Devamı-1) 2-MEVCUT DURUMUN ANALİZİ VERİLERİN ANALİZ EDİLMESİNDE YEDİ İSTATİSTİKSEL TEKNİK KULLANILABİLİR. -PARETO DİYAGRAMLARI -NEDEN SONUÇ DİYAGRAMLARI -HİSTOGRAMLAR -KONTROL TABLOLARI -DAĞILMA DIYAGRAMLARI -GRAFİKLER -KONTROL ÇİZELGELERİ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEDE UYGULANABİLECEK BASAMAKLAR (Devamı-2) 3- İYİLEŞTİRME GEREKTİREN KONULARA, ALANLARA İLİŞKİN UYGULANACAK ÇÖZÜMLERİN VE YÖNTEMLERİN BELİRLENMESİ BU AMAÇLA PROSESLERİ İYİLEŞTİRMEYE YÖNELİK OLARAK; -BEYİN FIRTINASI -ÖNEM DERECESİ BELİRLEME -KATMA DEĞER ANALİZİ -MALİYET VE ÇEVRİM SÜRESİ ANALİZİ GİBİ TEKNİKLER KULLANILABİLİR.

SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEDE UYGULANABİLECEK BASAMAKLAR (Devamı-3) 4- İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİ SONUCUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ 5- İYİLEŞTİRİLMİŞ PROSESİN UYGULANMASI VE TEKRAR EDİLEBİLİRLİĞİN SAĞLANMASI 6- İYİLEŞTİRME PROSESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

ÖNCELİKLİ PROSESLERİN BELİRLENME KRİTERLERİ 1)YÖNETİMİN İSTEKLERİ-ÇALIŞANLARIN İSTEKLERİ.KURULUŞUN POLİTİKALARINI VE GENEL HEDEFLERİNİ ETKİLEYECEK PROSESLERİN BELİRLENMESİ, 2)MÜŞTERİ ŞARTLARINI GERÇEKLEŞTİRME DURUMU VE MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ TESBİT ETMEDEKİ YERİ, 3)SEKTÖREL KIYASLAMA

ÖNCELİKLİ PROSESLERİN BELİRLENME KRİTERLERİ (Devamı-1) 4)FİRMA KÜLTÜRÜ ( FİRMANIN YAPISAL DURUMU, MÜŞTERİ GRUBU ) 5)YASAL ŞARTLAR ( GIDA,KİMYA,SİGORTA VE SAĞLIK SEKTÖRÜNÜN BAĞLAYICI KURALLARI) 6)MALİYETLER ( ÜRÜN SUNUMU VE GERÇEKLEŞTİRMESİ)

ÖNCELİKLİ PROSESLERİN KRİTİK BAŞARI FAKTÖRLERİ İÇİN GÖSTERGELER - REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ -TEDARİKÇİ SEÇME VE DEĞERLENDİRME -HIZLILIK (ÜRÜN OLUŞTURMA, İSTEK VE BEKLENTİLERE ZAMANINDA CEVAP VEREBİLME V.B. ) -ÇEŞİTLENDİRME (ÜRÜN SUNUMU VEYA TÜRÜ) -VERİMLİLİK (İŞ GÜCÜ, ENERJİ, ÇEVRİM) -HEDEFLERİN DURUMU

Katıldığınız İçin Teşekkür Ederim SİSTEMİ BİRLİKTE GELİŞTİRMEYE ARTIK HAZIRSINIZ !