METNİN KONUSU,ANA FİKRİ VE YARDIMCI FİKİRLERİ KONU:Bir yazıda,eserde ele alınan düşünce,olay veya duruma konu denir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETİK KARAR VERME.
Advertisements

PARAGRAF.
Sinem USLU.
proSuccess - Yaşam Değiştiren Organizasyon
KENDİNİ GELİŞTİR KENDİNİ GELİŞTİR PROBLEM ÇÖZME.
Suyun Serüveni Hava bazen yağmurlu, sisli veya karlı olur. Yağmurun, sisin ve karın nasıl oluştuğunu hiç düşündünüz mü?
Sosyal Bilgiler Öğreniyorum
İşaret: işaret bir varlığı, bir durumu anlatmak için kullanılan şekillerdir. Toplumsal paylaşım:İnsanların Birbirleriyle acı ve sevinçlerini paylaşmaları.
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
AĞAÇLAR Cem Yurtsev Müzik: Elvis Presley - Can’t help falling in love with you Cem Yurtsev
SINAV KAYGISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
P a z a r S a b a h l a r ı.
TÜRKÇE / Anlatım Teknikleri
Okul Başarısında Ailenin Rolü
ÇİVİ METNİ İŞLENİŞ SUNUSU
SON PİŞMANLIK FAYDA ETMEZ.
Lütfen okuyun (5 dakikanızı alır)
Zor insanla başa çıkma yolları
1)MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
İSİM (AD) TAMLAMALARI En az iki isimden oluşan, Bir nesnenin parçası olan, Aralarında anlam bağlantısı kurularak oluşturulan, Bir nesnenin başka bir.
Masallardaki Görüş Açısı. Sanatta Görüş Açısı Sanatta bir kimsenin resim yada manzaraya baktığı görüş açısıdır. “Görüş açısını” belirlemek için bir fotoğrafa.
VEFA SADECE BİR SEMT ADI DEĞİLDİR!
İLETİŞİM SORUNLARI.
*Öğrenmek * Çalışmak ve *Başarmak
ZAMİRLER (ADILLAR). ZAMİRLER (ADILLAR) Bu konuda seni uyarmıştım. Şunları bahçeye bırakır mısın? Aşağıdaki cümlelerdeki zamirleri bularak türlerini.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
 Vaktiyle bir çocuk vardı. Medresede okurdu. Kavuklu hocalardan ders alır, öğretilenleri anlamaya çalışırdı.  Fakat kafası kalınca idi.
Bu hikaye Japonya' da yaşanmış gerçek bir olaydır
Hayatın Anlamı üzerine
CÜMLEDE ANLAM.
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
MADDE VE ISI.
ZAMİR (ADIL).
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hayat Bilgisi 1.Sınıf.
Lütfen okuyun (5 dakikanızı alır)
HAYATIN ANLAMI.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Gezi Yazısı-Anı)
ÇEVRE.
SINAV KAYGISI.
TELİF HAKKI.
MADDENİN TANECİKLİ YAPISI KONU BAŞLIKLARI: *Maddenin yapıtaşları - atomlar *Elementler – Bileşikler - Moleküller *Fiziksel Değişim - Kimyasal Değişim *Maddenin.
BAŞARILI ve BAŞARISIZ İnsanlar
KRAL VE HALKI. Yıllar yıllar önce çok güzel bir ormanda kral ve halkı yaşarmış.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ
ASIL EKSİKLİK.
Ebru SEVİM Meltem DEMİR Ders: Türkçe Sınıf: 5
ADIM ADIM TÜRKİYE GÜZEL TÜRKİYE’M-2.
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Çocuklu ailelerde supercan oyunun bilinirliğini artırmak, fayda zarar ekseninde Supercan’ın diğer oyunlardan farkını ortaya koymak için oluşturduğumuz.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ATASÖZLERİ VE DEYİMLER
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
EYLEMDE (yapılan işte) ZAMAN
GEZİ YAZISI GEZİ YAZISI.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
Çoktan geçip gitmiş acılara yapışıp kalmayı bırakmak neden bu kadar zor?" Gerçek olan şu ki; sahip olduğun yegâne şey bu acılara sahip olman. Eski yaralarınla.
Atasözlerİ.
Çin düşünürü Lao Tzu'nun öyküsü
Bu hikaye Japonya' da yaşanmış gerçek bir olaydır
1)MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
Makale ve Deneme Makale nedir? Deneme nedir? Makale ve deneme arasındaki farklar nelerdir?
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Sunum transkripti:

METNİN KONUSU,ANA FİKRİ VE YARDIMCI FİKİRLERİ KONU:Bir yazıda,eserde ele alınan düşünce,olay veya duruma konu denir.

ANA FİKİR(Ana Düşünce):Bir yazının temelini oluşturan asıl düşüncedir.Bu düşünce aynı zamanda yazarın okuyucuya vermek istediği mesajdır.

YARDIMCI FİKİR(Yardımcı Düşünce):Bir yazıda ana fikri destekleyen fikirler yardımcı fikir denir.

Öğrencilik yıllarında dersleri anlamadığı için başarısız olmaya mahkum olduğunu düşünen biri,tasını tarağını toplayıp vatanına geri dönerken mola verdiği mağarada gördükleri ilgisini çeker.Mağaranın tavanında düşen damlaların zemindeki mermer taşta derin bir çukur açtığını görür ve düşünmeye başlar. “Benim kafam bu taştan daha sert değildir.Damlalar taşa iz bırakır da çalıştığım derslerim benim zihnimde neden iz bırakmaz?”der ve okula geri döner.Sabırla çalışır ve sonunda dünyaca ünlü bir doktor olur.

Öğrencilik yıllarında dersleri anlamadığı için başarısız olmaya mahkum olduğunu düşünen biri,tasını tarağını toplayıp vatanına geri dönerken mola verdiği mağarada gördükleri ilgisini çeker.Mağaranın tavanında düşen damlaların zemindeki mermer taşta derin bir çukur açtığını görür ve düşünmeye başlar.”Benim kafam bu taştan daha sert değildir.Damlalar taşa iz bırakır da çalıştığım derslerim benim zihnimde neden iz bırakmaz?”der ve okula geri döner.Sabırla çalışır ve sonunda dünyaca ünlü bir doktor olur. KONU:Öğrenmede sabrın önemi Ana DÜŞÜNCE:Sabreden birinin öğrenemeyeceği hiçbir şey yoktur.

Türkiye’de kitapçılık son yıllarda çehre değiştirdi.Öncelikle kitabı seven,işinin manevi boyutuyla tatmin olan bir kitapçı türü vardı.Şimdi sayıları azaldı.Yalnızca kitap satan,”iyi çeşit” bulunduran pek az dükkan görüyoruz.

Türkiye’de kitapçılık son yıllarda çehre değiştirdi.Öncelikle kitabı seven,işinin manevi boyutuyla tatmin olan bir kitapçı türü vardı.Şimdi sayıları azaldı.Yalnızca kitap satan,”iyi çeşit” bulunduran pek az dükkan görüyoruz. KONU:Yeni kitapçıların eski kitapçılardan farkı Ana Düşünce: Şimdiki kitapçılar,kitabı sadece para kazanmak için satıyorlar.

Herkes kendi evinin marangozudur.Herkes günbegün kendi hayatını inşa eder;bir gün bir çivi çakarak bir gün tahta koyarak,bir gün duvar örerek…Evet bugün aldığınız kararlar,ortaya koyduğunuz davranışlar,sarf ettiğiniz sözler yarın yaşayacağınız evin malzemeleridir.

Herkes kendi evinin marangozudur.Herkes günbegün kendi hayatını inşa eder;bir gün bir çivi çakarak bir gün tahta koyarak,bir gün duvar örerek…Evet bugün aldığınız kararlar,ortaya koyduğunuz davranışlar,sarf ettiğiniz sözler yarın yaşayacağınız evin malzemeleridir. KONU:İçinde bulunulan zaman en iyi şekilde değerlendirme Ana Düşünce:Bugün yaptıklarımız,yarınlarımızı şekillendirdiği için bugünlerimizi en iyi şekilde değerlendirmeliyiz.

İnsan,bir şey yazacaksa kendi toplumunu,içinde yaşadığı gerçekleri yazmalı.Ben köyde yaşıyorum,köylülerle yaşıyorum,onların çektiği çileyi onlarla birlikte çekiyorum.Bana anlattıkları başlarından geçen öyküleri yazıyorum ve bunu yazmayı da bir görev biliyorum.

İnsan,bir şey yazacaksa kendi toplumunu,içinde yaşadığı gerçekleri yazmalı.Ben köyde yaşıyorum,köylülerle yaşıyorum,onların çektiği çileyi onlarla birlikte çekiyorum.Bana anlattıkları başlarından geçen öyküleri yazıyorum ve bunu yazmayı da bir görev biliyorum. KONU:Yazmanın amacı Ana Düşünce:Yazar,eserinde içinde yaşadığı toplumun gerçeklerini yazmalı.

Bir yazar,sonraki yıllarda ve çağlarda bir başka yazarla yaşar.Yunus,asırlar sonrasından Necip Fazıl olarak çıkar karşımıza.Asaf Halet Çelebi,yeni bir Mevlana soluğu olur.

Bir yazar,sonraki yıllarda ve çağlarda bir başka yazarla yaşar.Yunus,asırlar sonrasından Necip Fazıl olarak çıkar karşımıza.Asaf Halet Çelebi,yeni bir Mevlana soluğu olur. Konu:Yazarların birbirini etkilemesi Ana Düşünce:Yazarlar,aradan asırlar geçmesine rağmen birbirilerini etkileyebilir.

İnsan,çocukluk çağından kurtuldu mu ileride yaşamaya başlar ve yaşadığı günlerle gelecek günleri kıyaslamaktan kendini alamaz.Bu kıyaslama daima yaşanan günlerin zararına olmuştur.Böyle olsa,bu geçen günlerin güzelleşmesi,özlem buğularıyla örtülmesi,beklenen günlerde aradığımızı bulamadığımız içindir.

İnsan,çocukluk çağından kurtuldu mu ileride yaşamaya başlar ve yaşadığı günlerle gelecek günleri kıyaslamaktan kendini alamaz.Bu kıyaslama daima yaşanan günlerin zararına olmuştur.Böyle olsa,bu geçen günlerin güzelleşmesi,özlem buğularıyla örtülmesi,beklenen günlerde aradığımızı bulamadığımız içindir. Konu:Geçmişe özlem Ana Düşünce:İnsan gelecekte ümit ettiğini bulamadığı için geçmişe özlem duyar.

Büyükşehir,bize kiminle birlikte olmamız konusunda bir seçme olanağı vermiyor.Otobüse ya da dolmuş,duraktakiler kimselerse onlarla biniyorsunuz.Oysa eskiden İstanbul’da taşıtlara binenler birbirlerini tanırlardı.Özellikle Boğaz vapurlarında yolcuların birbirlerini tanımaları çok doğaldı.Artık böylelerine rastlamak mümkün değil.

Büyükşehir,bize kiminle birlikte olmamız konusunda bir seçme olanağı vermiyor.Otobüse ya da dolmuş,duraktakiler kimselerse onlarla biniyorsunuz.Oysa eskiden İstanbul’da taşıtlara binenler birbirlerini tanırlardı.Özellikle Boğaz vapurlarında yolcuların birbirlerini tanımaları çok doğaldı.Artık böylelerine rastlamak mümkün değil. KONU:Şimdiki büyükşehirlerle eski büyükşehirler arasındaki yaşam farkı. Ana Düşünce:Günümüzde,büyükşehirlerde insanların kiminle olacağını seçme imkanı yoktur.

Doğaya el uzatanlar,onu kirletenler,tarih içinde sıklıkla karşımıza çıkar.Bunlar kimi zaman bir ağacın yaşını belirlemek için keser,kimi zaman bir kuş türü hakkında bir yargıya varmak için onu vurur,kimi zaman da fotoğraf uğruna hayvanların doğal ortamını bozarlar.Aslında bunların yaptıkları doğayı yok etmekten başka bir şey değildir.

Doğaya el uzatanlar,onu kirletenler,tarih içinde sıklıkla karşımıza çıkar.Bunlar kimi zaman bir ağacın yaşını belirlemek için keser,kimi zaman bir kuş türü hakkında bir yargıya varmak için onu vurur,kimi zaman da fotoğraf uğruna hayvanların doğal ortamını bozarlar.Aslında bunların yaptıkları doğayı yok etmekten başka bir şey değildir. Konu:Doğaya zarar verenler Ana Düşünce:İnsanlar kendi ihtiyaçlarını karşılamak için farkına varmadan doğaya zara verirler.