ÖĞRETMEN ADAYLARININ FATİH PROJESİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Eğitim Yöneticilerinin Teknoloji Lideri Olma Durumlarıyla İlgili Bir İnceleme Tuğçe ÇOBAN & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Türkiye’de yaşayan Suriye vatandaşları için HAYATI OKU PROJESİ.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
NOT VERME VE MEZUNİYET.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Bütünleştirme uygulamaları
Aile Atölyeleri Projesi
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Bilgilendirme Toplantısı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

ÖĞRETMEN ADAYLARININ FATİH PROJESİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

SUNU AKIŞI NEDEN EĞİTİMDE TEKNOLOJİ? TÜRKİYE’DE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ENTEGRASYON ÇALIŞMALARI ARAŞTIRMANIN AMACI YÖNTEM BULGULAR SONUÇ ve TARTIŞMA

NEDEN EĞİTİMDE TEKNOLOJİ?

Donanımlı insan ihtiyacı Eğitim Teknoloji Bilişim Çağı Döngüsü

“ Zamanın gereklerine göre, bilim ve teknik ve her türlü medeni buluşlardan azami derecede yararlanmak zorunludur.” Başöğretmen Mustafa Kemal ATATÜRK

Teknoloji vasıtasıyla bilgiye ulaşabilen ve bu bilgiyi etkili bir şekilde kullanabilen bireyler yetiştirmek...

TÜRKİYE’DE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ENTEGRASYON ÇALIŞMALARI

orta dereceli okula, toplam 1111 adet bilgisayar alınmış, her okuldan 2 öğretmene 5 hafta süre ile Hizmet İçi Eğitim verilmiştir. Ticaret, Turizm ve Otelcilik okullarına toplam 130 bilgisayar dağıtılmıştır. Her okula 3 saatlik Bilgisayar dersi konmuştur.

Dünya Bankası kredisiyle başlatılan “Endüstriyel Okullar Projesi” kapsamında, orta dereceli okulların Ticaret ve Teknik Eğitim bölümlerinde 805 bilgisayar kullanılmaya başlamıştır okul için 378 bilgisayar alınmıştır. - Daha önce alınan 800 bilgisayarın, geliştirilen ders yazılımları ile etkinliği artırılmıştır ders için 2000 saatlik içerik hazırlanmıştır öğretmenin eğitimi tamamlanmıştır.

1995 “Eğitimde Çağı Yakalamak 2000” adı verilen proje ile, 1998 yılında 6200 ilköğretim okulunun bilgisayar destekli eğitime başlaması öngörülmüştür.

okula bilgisayar alınmış, öğrencinin bu bilgisayarlardan yararlanması sağlanmıştır öğretmene bilgisayar okur yazarlığı, ağ sistemleri ve uzaktan eğitim teknikleri kursları açılmıştır.

ilkokulda 3188 bilgi teknolojisi sınıfı kurulmuş, bu kapsamda 3041 televizyon, 4740 tepegöz alınmış ve tüm bu teknolojileri videolarla desteklenmeye çalışılmıştır. Öğretmenler, müdür ve müdür yardımcıları ile müfettişlere yönelik Eğitimde Bilgi Teknolojisi Kullanımı seminerleri düzenlenmiştir.

2009 M.E.B. Bilişim Teknolojileri Vizyonu: “Eğitim sistemini ileri teknolojilerle kaynaştırmak, yeniliklerle desteklemek, ölçüp değerlendirerek sürekli geliştirmek, bilişim teknolojilerini kullanarak öğrenci merkezli ve proje tabanlı eğitim sağlamak”.

Devlet Planlama Teşkilatı ( ) Bilgi Toplumu Stratejisi: “Bilgi ve iletişim teknolojileri eğitim sürecinin temel araçlarından biri olacak ve öğrencilerin, öğretmenlerin bu teknolojileri etkin kullanımı sağlanacaktır.”

15 milyon öğrenci öğretmen-620 sınıf o Fırsat eşitliğini sağlamak, o Okullardaki teknolojiyi iyileştirmek, o Tüm okullara etkileşimli tahta ve internet ağ altyapısı sağlamak, o Öğretmen ve öğrencilere tablet bilgisayar vermek, o Öğretmenleri hizmetiçi eğitimlerle desteklemek, o E-içerikler oluşturmak.

“FATİH kısaltmasının açılımı hangi seçenekte doğru olarak yazılmıştır?” a)Farkı Anlayın Teknolojiyi İlerletin Haydi b)Fatihin Aklındaki Teknolojik İlerleme Hareketi c)Fırsatı Alın Teknolojiyi İlerletin Hareketi d)Fatihin Aslanları Teknolojiyi İlerletin Hareketi e)Fırsatları Artırma Teknolojiyi İyileştirme Hareketi

Son sınıf öğretmen adaylarının; 1.FATİH projesini daha önce duymuş olup olmamaları, 2.FATİH projesini duyduğu araç/kanal, 3.FATİH kısaltmasının açılımını biliyor olmaları, 4.FATİH projesinin gerektirdiği öğretmen yeterliklerine sahip olup olmadığını düşünme durumu, 5. Fakültede okutulan Bilgisayar dersinin kendilerini FATİH projesine hazırlayacak nitelikte olduğunu düşünme durumu, 6. FATİH projesinin eğitim sistemimize katkısı olacağını düşünme durumu, öğrenim gördükleri bölüme göre farklılık göstermekte midir? ARAŞTIRMANIN AMACI

YÖNTEM Araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Bölümler f % Okul Öncesi Öğretmenliği4115,71 Fen Bilgisi Öğretmenliği3613,79 BÖTE3212,26 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği269,962 İngilizce Öğretmenliği228,429 Almanca Öğretmenliği218,046 Müzik Öğretmenliği207,663 Türkçe Öğretmenliği197,28 Resim-İş Öğretmenliği186,897 Sınıf Öğretmenliği145,364 Zihin Engelliler Öğretmenliği124,598 TOPLAM

Verilerin Toplanması ve Analizi Öğretmen adaylarının FATİH projesiyle ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen 7 soruluk anket formu kullanılmıştır. Sorular için 3 alan uzmanının görüşleri alınarak ankete son şekli verilmiştir. Elde edilen veriler yüzde ve frekans değerleriyle sunularak değerlendirilmiştir.

BULGULAR “Daha önce FATİH projesini duydunuz mu?” Evet Hayır Bölümler f % f % BÖTE Almanca Öğretmenliği Türkçe Öğretmenliği İngilizce Öğretmenliği2195,414,545 Sınıf Öğretmenliği1392,817,143 Okul Öncesi Öğr.3482,9717,07 Resim-İş Öğretmenliği1477,7422,22 Sosyal Bilgiler Öğr.1869,2830,77 Fen Bilgisi Öğretmenliği2466,61233,333 Müzik Öğretmenliği Zihin Engelliler Öğr.6506 TOPLAM21582,374617,63

“FATİH projesini nereden duydunuz?” Projenin duyulduğu kaynaklar f % Televizyon12222,85 İnternet10419,48 Gazete7213,48 Arkadaş7113,3 Fakültedeki öğretim elemanları5710,67 Yakın çevredeki eğitimciler5710,67 Seminer466,742 Diğer152,809

“FATİH kısaltmasının anlamını biliyor musunuz?” Evet Hayır Bölümler f % f % İngilizce Öğr.1672,73627,27 Almanca Öğr.1571,429628,571 BÖTE2268,751031,25 Resim-İş Öğretmenliği9509 Sınıf Öğretmenliği642,86857,14 Okul Öncesi Öğr.1434,152765,85 Sosyal Bilgiler Öğr.726,921973,08 Türkçe Öğretmenliği526,321473,68 Fen Bilgisi Öğr.38,333391,67 Zihin E. Öğr.18,331191,67 Müzik Öğretmenliği TOPLAM9937, ,07

“FATİH projesinin gerektirdiği öğretmen yeterliklerine sahip misiniz?” Evet Hayır Fikrim Yok Bölümler f % f % f % BÖTE2165,62526,25928,125 İngilizce Öğr.836,36418,181045,45 Sınıf Öğr.535,71417,143857,143 Almanca Öğr733,333523,81942,857 Okul Ö. Öğr.1126,831024,392048,78 Sosyal B Öğr623, ,846 Resim-İş Öğr422,22211,111266,67 Fen B. Öğr.719,44438, ,222 Türkçe Öğr.315,79947,37736,84 Zihin E. Öğr.18, ,67 Müzik Öğr TOPLAM7428,355119, ,11

“Fakültede okutulan Bilgisayar dersi sizi FATİH projesine hazırlayacak nitelikte midir?” Evet Hayır Bölüm/Anabilim Dalları f % f % BÖTE1237,52062,5 Fen Bilgisi Öğretmenliği İngilizce Öğretmenliği628,571571,43 Müzik Öğretmenliği422,221477,78 Resim-İş Öğretmenliği317,651482,35 Türkçe Öğretmenliği210,531789,47 Okul Öncesi Öğr Sosyal Bilgiler Öğr.29, ,476 Almanca Öğretmenliği14, ,238 Sınıf Öğretmenliği Zihin Engelliler Öğr TOPLAM 4317, ,23

“FATİH projesinin eğitim sistemimize olumlu katkı sağlayacağını düşünüyor musunuz?” Evet Hayır Bölümler f % f % İngilizce Öğretmenliği1990,47629,524 Türkçe Öğretmenliği1487,5212,5 Resim-İş Öğretmenliği1386,67213,33 Almanca Öğretmenliği1885,714314,286 Sosyal Bilgiler Öğr BÖTE2681,25618,75 Okul Öncesi Öğretmenliği3179,49820,51 Müzik Öğretmenliği1477,78422,22 Fen Bilgisi Öğretmenliği2376,67723,33 Sınıf Öğretmenliği1071,43428,57 Zihin Engelliler Öğr.3503 TOPLAM18881,034418,97

SONUÇ VE TARTIŞMA 1. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin tamamının projeyi duymuş olması, proje kapsamının bölümle doğrudan ilintili olmasına bağlanabilir. Ayrıca, yılları arasında bölüm öğrencilerine FATİH Projesi’nin işleyişine yönelik 2 seminer verilmiş, Edirne’de 1 pilot okul ziyaret edilmiştir. Diğer bölüm öğrencilerinde oranların yüksek çıkması da sevindiricidir. Bu durum, öğrencilerin mesleklerine ilişkin akademik gelişmeleri takip ettiklerinin bir göstergesi olarak yorumlanabilir.

2. “FATİH projesini nereden duydunuz?” sorusuna öğrencilerin verdiği en yüksek oranlı yanıtlar tv ve internettir. Gazete ve arkadaş ise, yüzdesi yüksek olan diğer iki yanıttır. Bu sonuç, alan yazındaki bir çok araştırma sonucu ile (Toruk, 2008, Demirer ve diğerleri, 2011 ve Tosun, 2012) örtüşmektedir.

3. “ FATİH’in açılımını biliyor musunuz?” sorusuna öğrencilerin %62’si Hayır yanıtını vermiştir. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin %31 gibi ciddi bir oranı da bu soruya Hayır yanıtını vermiştir. Projeden haberdar olup, görsel medyadan takip ettiğini belirten öğrencilerin projenin açılımını bilmemesi manidardır. Bu bulgu, görsel ve basılı medyada projenin sürekli olarak kısaltma adıyla lanse edilmesinden kaynaklı olabilir.

4. “FATİH projesinin gerektirdiği öğretmen yeterliklerine sahip misiniz?” sorusuna, öğrencilerin yalnızca %28,35’i Evet yanıtını vermiştir. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü öğrencileri, bu soruya en yüksek oranda olumlu yanıt verenlerdir. Bu bulgu, BÖTE Bölümü öğrencilerinin sadece teknolojik yeterliği ön plana aldıklarının bir göstergesi olabilir. Çünkü, BÖTE Bölümü öğrencileri diğer bölüm öğrencilerine göre daha yoğun teknoloji dersi almaktadır.

Tüm alan öğretmenlerinin FATİH projesinin gerektirdiği pedagojik ve teknolojik yeterliklere sahip olması, projeye ivme kazandıracaktır. Teknolojinin eğitime entegrasyonu sürecinde ortaya çıkan problemlerin çoğunun nedeni; mevcut teknolojilerin yanlış kullanımından ya da bu teknolojileri kullanacak insanların yeterli düzeyde bilgi, beceri ve tutuma sahip olmamalarından kaynaklanmaktadır.

5. “Fakültede okutulan Bilgisayar dersinin sizi FATİH projesine hazırlayacak nitelikte olduğunu düşünüyor musunuz?” sorusuna, öğrencilerin yalnızca %17,7’si olumlu yanıt vermiştir. KESİNLİKLE HAKLILAR ! Bilgisayar I ve II derslerinin içerikleri yaklaşık 15 yıllık geçmişe sahiptir. öğretim programlarının düzenlemesi + öğretmen eğitimi TEKNOLOJİNİN EĞİTİME ENTEGRASYONU

6. “FATİH projesinin eğitim sistemimize katkısı olacağını düşünüyor musunuz?” sorusuna öğrencilerin %81’i Evet yanıtını vermiştir. Araştırmaya katılan 11 bölüm içinde, Evet yanıtı veren bölümler sıralamasında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü’nün 6. sırada yer alması düşündürücüdür.

OLUMLU DÜŞÜNCELER Gerekli bilgilendirme ve eğitimler sonrasında öğretmen ve öğrenciler için etkili bir eğitim ortamı sağlamada yardımcı olacağını düşünüyorum. Eğitimde multimedya kullanımının oldukça önemli bir yere sahip olduğunu düşünüyorum. Fakat bu teknolojinin eğitimin hangi evresinde kullanıldığına bağlı olarak önem kazanır. Teknoloji çağını yaşadığımız bu zamanda FATİH projesi gibi önemli bir projenin aksatılmadan sürdürülmesi gerektiğini üşünüyorum. Öğrencilerin uyum sürecinden sonra başarıya ulaşacağını düşünüyorum. Hayırlısı be gülüm…

OLUMSUZ DÜŞÜNCELER FATİH projesi ile ilgili eğitim fakültelerinde yeterli bilgilendirme, seminer yapılmadığından bu projenin amacına ulaşacağını düşünmüyorum. Teknolojinin hayatımızın tam ortasına oturtulmasından rahatsız oluyorum. İletişimi eksiltmekte. Öğrencilerin ve öğretmenlerin FATİH projesini iyi yönde kullanacağını düşünmüyorum. Kitap kullanma alışkanlığını öldürecek. Öğrencileri daha çok tembelliğe sürükleyecek. Bu projede önemli olan öğretmenin bilgisi ve birey sayısı. 300 BÖTE öğretmeni atanırken bu projenin nasıl etkili olacağı bende şüphe uyandırıyor.

ÖNERİLER FATİH projesi istenilen verimi verebilmesi için bilişim öğretmenlerinin gerekli ilgiyi görmesi gerekir. Öncelikle öğrenci ve öğretmenlerin bir eğitime alınması gerektiğini düşünüyorum. Öğretmenlerin teknoloji bilgileri yetersiz. Onca paranın 2 yılda teknolojisi eskiyecek olan tablet bilgisayarlara harcanmasını doğru bulmuyorum. Bu hareketin tamamen şov amaçlı olduğunu düşünüyorum. Velilerin de bilinçlendirilmesi gerekir. Daha fazla seminerler verilerek “FATİH” projesi biz öğretmen adaylarına daha da iyi bir şekilde nüksettirilebilir.

ARAŞTIRMAYA İLİŞKİN ÖNERİLERİMİZ Fakülte’nin tüm öğrencileri dahil edilerek genişletilebilir. Farklı üniversitelerin öğrencileri de dahil edilebilir. Mezun olduklarında, teknoloji lideri konumunda olacak bilişim teknolojisi öğretmen adaylarının projeye inançlarının istenilen oranda olmamasının nedenleri araştırılabilir. Öğrencilerin FATİH projesi yeterlikleri araştırılabilir. Öğrencilerin projeye inanç durumları ve nedenleri araştırılabilir. Projenin uygulandığı okullarda öğrenim gören öğrencilerin proje hakkında görüşleri belirlenebilir. Farklı branşlardan ve okullardan öğretmenlerin görüşleri alınabilir.

Sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederim. Yrd.Doç.Dr. Nilgün TOSUN, Doç.Dr. Osman SAMANCI, BÖTE 4. sınıf öğrencisi Coşkun SEZGİN, BÖTE 4. sınıf öğrencisi İsmahan ÖNER,