Betimsel içerik Normatif içerik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
MERHABA.
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
PROGRAM TASARIM YAKLAŞIMLARI
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Program Geliştirme Süreci PLANLAMA UYGULAMA DEĞERLENDİRME
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Program geliştirmede içerik seçimi ve düzenlenmesi
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
İÇERİK(MUHTEVA).
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Eğitimde Program Geliştirme İçerik
MERHABA.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
MERHABA.
Program Geliştimede İçerik
Eğitimin Felsefi Temelleri (2) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
ÜNİTE 3: PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi.
MERHABA.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Yerleştirme Sistemindeki
PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA VE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ - YAZIMI
ÖSS Portalınız - # Gelecek Rehberiniz, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
MESLEKLER.
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Davranış yazımında dikkat edilecek bazı hususlar
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
EĞİTİM PROGRAMI TASARIM YAKLAŞIMLARI. Tasarım:  Bir programın hangi öğelerden oluşacağının ortaya çıkarılması sürecidir.  Öğretimin düzenlenmesi ve.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
Programlı Öğretim.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
İçerİk Belİrtke Tablosu Ünİte Analİzİ
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Betimsel içerik Normatif içerik İÇERİK TÜRLERİ Betimsel içerik Normatif içerik 27.04.2017 İçerik düzenleme

Betimsel içerik Ne oldu?, nerede?, ne zaman?, kim yaptı? 27.04.2017 İçerik düzenleme

Normatif içerik Neden oldu?, tekrar olur mu?, iyimi yoksa kötümü oldu?, nasıl olmalıydı? 27.04.2017 İçerik düzenleme

İÇERİK DÜZENLEME İçerik; hedef davranışlarla tutarlı, çağdaş bilimsel, sanatsal, ve felsefi, bilgiyle donanık, öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyine uygun, somuttan soyuta, basitten karmaşığa, kolaydan zora ve birbirinin ön koşulu, bilinenden bilinmeyene, kendi içinde mantıki bir tutarlılığı olacak şekilde düzenlenmelidir. 27.04.2017 İçerik düzenleme

İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI Doğrusal Programlama Yaklaşımı Sarmal Programlama Yaklaşımı Modüler Programlama Yaklaşımı Piramitsel Yaklaşım Çekirdek Yaklaşım Konu-ağı Proje Merkezli Yaklaşım Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı Analiz Tekniği 27.04.2017 İçerik düzenleme

Doğrusal Programlama Yaklaşımı Birbiri ile ardışık sıralı, yakın ilişkili ve zorunlu ya da önkoşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konuların düzenlenmesinde doğrusal programlama yaklaşımı kullanılır. Bu yaklaşım özellikle aşamalılık özelliği taşıyan dersler içim uygundur. 27.04.2017 İçerik düzenleme

Sarmal Programlama Yaklaşımı İçeriğin doğrusal bir sıra izlemediği, bazı konuların gerektikçe tekrar edilebildiği (her tekrarda kapsam genişler), esnek bir yapıya sahip programlama anlayışıdır. Türkçe, yabancı dil, matematik derslerinde kullanılır. A B F C E D 27.04.2017 İçerik düzenleme

Modüler Programlama Yaklaşımı Konuların birbirinden bağımsız modüller halinde düzenlendiği, konuların öğretim öğretim sıralanması konusunda esnek, içerik arasında aşamalı bir bağ olmayan programlama yaklaşımıdır. M2 M1 M3 27.04.2017 İçerik düzenleme

Pramitsel Yaklaşım İlk yıllarda geniş tabanlı kunuların yer aldığı, yukarı çıkıldıkça uzmanlaşmanın küçük birimlerde olduğu ve daraldığı bir yaklaşımdır. Esnek değildir, konular her öğrenci tarafından alınır. Örnek: Eğitim fakültelerinin programları 27.04.2017 İçerik düzenleme

Çekirdek Yaklaşım Ortak çekirdek konular ilk öğrenilecek konulardır ve her öğrencinin öğrenmesi gerekir. Bu çekirdek program etrafında her öğrenci ilgi duyduğu ortak çekirdek alanlarda ders alır. Örnek: Fen bilgisi çekirdek programla, fizik, kimya, biyoloji konuları da ilgi alanlarıyla alınır. Mühendislik ve tıp eğitimi Fizik Kimya Fen bilgisi Tabiat bilgisi Biyoloji 27.04.2017 İçerik düzenleme

Konu-Ağı Proje Merkezli Yaklaşım Konuların yapısı bir harita gibi çıkarılıp öğrencilere verilir, belirli zamanlarda nerede olmalarının söylendiği, öğrencilerin kendi kendilerine ya da grup halinde çalışmalarına imkan tanıyan yaklaşımdır. Örnek: Proje dayalı öğretim, performans ödevleri 27.04.2017 İçerik düzenleme

Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı İçerik düzenlemesi öğrencilerin sorularına göre oluşturulur. Bu yaklaşım öğrencilerin sorularına ve gereksinimlerine yanıt verme gerekliliğini benimseyen felsefi görüşe göre temellendirilir. Özellikle ilkokul düzeyinde öğrenci soruları çok değerli bir öğrenme yaşantısı oluşturabilir. Eğitim düzeyi yükseldikçe daha sınırlı ve özel uzmanlık alanlarına ilişkin sorulara göre programların içeriği belirlenir. 27.04.2017 İçerik düzenleme

Analiz Tekniği Bir alan, konu ve mesleğin analizi, içeriğin bilimsel olarak belirlenmesine yardım eder. Analizin amacı bireyin, öğretimden sonra ne yapabileceklerini belirlemektir. Bu teknik, her düzeydeki genel ve mesleki programlarda kullanılabilir. Bir program için içeriğin analizi üç aşamada tamamlanır. 27.04.2017 İçerik düzenleme

Analiz Tekniği Üzerinde çalışılan uğraşın (meslek, konu, alan, görev) ana bölümlerini belirleme Her ana bölümü meydana getiren işlemleri saptama Her işlem için işlem basamaklarını (davranış) sıralama 27.04.2017 İçerik düzenleme

Analiz Tekniği İŞLEM Arabayı kriko ile kaldırmak İŞLEM BASAMAKLARI Arabanın tekerleklerine takoz koyun Kriko vurulacak noktaları belirleyin Krikoyu düzgün olarak yerleştirin Vasıtayı kaldırın Arabayı ve krikoyu emniyete alın 27.04.2017 İçerik düzenleme

İçerik Düzenleme İlişkileri Program Tasarımı Y. Dayandığı felsefe Eğitim Felsefesi İçerik Düzenleme Y. Geliştiren kişi Konu merkezli İdealizm Realizm Daimicilik Esasicilik Doğrusal Tyler Pramitsel Çekirdek J. Dewey Öğrenen merkezli Pragmatizm Varoluşçuluk İlerlemecilik Sarmal Bruner Modüler Vygotsky Sorgulama Sorun merkezli Yeniden kurmacılık Konu ağı 27.04.2017 İçerik düzenleme