 Birbirleriyle etkileşimde bulunan, psikolojik olarak birbirlerinin varlığından haberdar olan ve kendisini bir grup olarak algılayan küçük veya büyük.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Adım Adım Kurumsallaşma
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
ARZ VE TALEP I: PİYASALAR NASIL İŞLER?
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Bölüm 5: Müşteri Hizmeti Sağlamak İşiniz ne olursa olsun,işin içinde olduğunuz sürece müşterileriniz vardır. Onlara davranışınızın işininizin ilerlemesi.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
ERK İSG&İK – –
TÜRKİYE’DE GAYRİMENKULLERİN VERGİLENDİRİLMESİ Vergi Bölümü Yöneticisi
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Bölüm 14 Bilişim (Bilgi) Teknolojileri Information Technology.
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
RUHSAT DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
7/A Seçeneği İŞL 318.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
PERSONEL KİMLİK KARTI ÇIKARTMA İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
KİRALIK EMLAK.
SATILIK EMLAK MODÜLÜ SINAV ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI BAŞARILAR DİLERİM.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ÇALIŞMA SORULARI.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

 Birbirleriyle etkileşimde bulunan, psikolojik olarak birbirlerinin varlığından haberdar olan ve kendisini bir grup olarak algılayan küçük veya büyük insan topluluklarına ne denir? A) Grup B) Topluluk B) Topluluk C) Miting C) Miting D) Toplum D) Toplum  Aşağıdakilerden hangisi çalışan personelin problemleri arasında yer alır? A) Ücret dengesizliği B) İş güvenliğinin sağlanamaması B) İş güvenliğinin sağlanamaması C) Sağlıksız iş ortam C) Sağlıksız iş ortam D) Hepsi

 İşletmelerde çalışan tüm personel için alınan karar, tedbir, politika ve yöntemlere ne denir? A) Personel yönetimi B) Piyasa analizi C) İnsan kaynakları D) Pazar araştırmaları  İşyerinde ortaya çıkan toplu direnmelere karşı yöneticilerin davranışı ne olmalıdır? A) Direnişçileri ortadan kaldırmak B) İşten uzaklaştırmak C) Cezalandırmak D) Nedenleri araştırmak

 Satış elemanı seçilirken aşağıdaki seçeneklerden hangisi olmamalıdır? A) Torpil B) Akıllılık C) Sağlık D) Güvenilirlik  Satış görevlendirmesinde, hitap edilen müşterilere göre örgütlenmişse bu tür örgütlenmeye ne ad verilir? A) Fonksiyonel B) Coğrafi C) Müşteri Odaklı D) Ürünlere Göre

 Aşağıdaki seçeneklerden hangisi personel performans değerlendirme yöntemlerinden biri değildir? A) İş görüşmesi B) Karşılaştırma C) Puanlama D) Sıralama  Puanlama yönteminde aşağıda verilen seçeneklerden hangisi kullanılacak faktörlerden biri değildir? A) Gayret B) Ustalık C) Yaş durumu D) İş Koşulları

 Kaynak ile bir alıcı arasında düşünce ortaklığı kurma sürecine ne denir? A) Karar B) Randevu C) Görüşme D) İletişim  İletişim sürecinde aşağıdakilerden hangisi kaynağın özellikleri içinde yer almaz? A) Belirsizlik B) Güvenilir olmalı C) Rolüne uygun davranma D) Bilgili olmalı

 Etkili bir koordinasyon için aşağıdaki seçeneklerden hangisi yanlıştır? A) İyi bir örgüt yapısı B) Etkili bir iletişim sistemi C) Takım ruhu D) Otoriter yönetim  Çalışanların cezalandırılması ile ilgili olarak aşağıdaki seçeneklerden hangisi yanlıştır? A) Cezalandırılan; ancak daha sonra başarılı olanlar asla affedilmemelidir. B) Korku ve baskı aracı olarak kullanılmamalıdır C) Cezalandırmada adil davranılmalıdır. D) Kişilere ceza verilmeden önce savunma

 Çalışmayı kolaylaştırmak ve başarıyı sağlamak için bir işletmenin bütün faaliyetlerinin uyum içinde yürütülmesine ne denir? A) Koordinasyon B) Haberleşme C) Rekreasyon D) Reorganizasyon  Aşağıdakilerden hangisi ödüllendirme şekillerinden biri değildir? A) Teşekkür belgesi B) Ücret Zammı C) Uyarı (ikaz) Belgesi D) Tatile Gönderme  İnsan davranışlarını inceleyen bilime ne ad verilir? A) Sosyoloji B) Psikoloji C) Astroloji D) Biyoloji

 (…..) Çalışanların işe teşvik edilmesi iş verimliliğini arttırır. .(…..) Gürültü iletişim engelleri içinde yer alır.  . (….)Satış örgütleri ürünün niteliğine, ürün hattının genişliğine, çalışan sayısına, müşterilerin coğrafi dağılımlarına ve satış elemanlarının üstlendikleri görevlere göre yapılandırılabilir.  İşletme ile pazar arasındaki ilişkileri sağlayan görevliye……………….. ……………………denir.  Astlara ne yapmaları gerektiğinin açık, kesin, eksiksiz olarak bildirilmesine…………………………..denir.

 İşletme ile pazar arasındaki ilişkileri sağlayan görevliye……………….. ……………denir.  Astlara ne yapmaları gerektiğinin açık, kesin, eksiksiz olarak bildirilmesine ……………………..denir.

 Alıcı ile anlaşmaya varılırsa hangi sözleşme imzalanır?  A) Alım-satım ve komisyon sözleşmesi  B) Satış vaadi sözleşmesi  C) Yer gösterme sözleşmesi  D) Arz müşteri sözleşmesi  Aşağıdakilerden hangisi yer gezdirmede anlatılacak konulardandır?  A) Emlakin iç özellikleri  B) Emlakin dış özellikleri  C) Emlakin çevresi  D) Hepsi

 Emlakin tapudaki değeri hangi açılardan önemli değildir?  A) Kiraya verme açısından  B) Harç yönünden önemlidir  C) Harcın oranı bakımından  D) Gelir vergisi açısından  Emlakin fiyatı konusunda alıcıdan beklenmeyen teklif hangisi olabilir?  A) Tam rakam verebilir  B) Çok az altında verebilir  C) Çok daha yüksek bir teklifte bulunabilir  D Çok düşük bir teklifte bulunabilir

 Aşağıdaki reklam türlerinden hangisi ücretsiz yapılır?  A) Posta  B) internet  C) Kulaktan kulağa  D) Broşür  Aşağıdakilerden hangisi müşterinin kişisel davranışını etkileyen faktörlerden değildir?  A) Kültürel faktörler  B) Doğal çevre  C) Meslek  D) Psikolojik faktörler

 Aşağıdakilerden hangisi evini kendisi satmak isteyen emlak sahibinin düşüncesi içinde yer almaz?  A) Bu işi kendim yapabilirim  B) Komisyon ödemeye razıyım  C) Çevrem çok geniştir  D) Vaktim çok  Uzman bir kişi tarafından gayri menkulün durumunun (katı,,yaşı, imar durumu, alt yapısı) tespit edilip değerinin ne olduğunun belirlenmesi çalışmasına ne ad veriliri?  A) Ekspertiz  B) Komisyon  C) Yer tespiti  D) Yediemin

 Aşağıdakilerden hangisi satın alma süreci içinde yer almaz?  A) Satın alma ihtiyacın hissedilmesi  B) Emlakçi tarafından bilgilendirme  C) Satın alma kararını verme  D) Elektrik, su abone işlemleri  Mal ve hizmetlerin, üretim kademesinden, müşteriye doğru akışına ne denir?  A) Pazarlama  B) Satış  C) Kiralama  D) Komisyon

 Emlak satış işinde en önemli kuralları aşağıdakilerden hangisidir?  A) Dikkat çekmek  B) Karar verdirmek  C) Harekete geçirmek  D) Cv hazırlamak  İhtiyacı gidermek üzere müşterilerin ürün ve hizmetler için ödemeye razı oldukları bedele ne denir?  A) Hizmet  B) Fiyat  C) Pazar  D) Değişim

 Aşağıdakilerden hangisi müşterinin(alıcının) ciddi olduğunun göstergesidir?  A) Yüzünün gülmemesi  B) Temiz giyinmesi  C) Kaparo ödemesi  D) Cep telefonunu vermesi  Aşağıdakilerden hangisi tapu işlemlerinde satıcıdan istenecek belgeler arasında yer almaz?  A) Emlakle ilgili tapu belgesi  B) ilgili belediyeden alınan rayiç bedel belgesi  C) Nüfus cüzdan fotokopisi  D) Talep müşteri formu  Emlak komisyoncusunun adının, soyadının, telefon numarasının ve iş unvanının üzerinde yazılı olarak bulunduğu ve müşterilere verilen karta ne denir?  A) CV  B) Kartvizit  C) Paso  D) Kimlik

 (……) Emlak göstermeye en iyi emlakten başlanmalıdır.  (……) Hacizli olan tapunun devri alıcı kabul etmeyeceğinden, mümkün değildir. Bu durumlarda satıcının, emlak üzerindeki haczi kaldırtması istenmelidir..  (……)Kapı kapı dolaşarak mal sahipleri ile yüz yüze görüşmek, yani bedeninizi, dilinizi reklâm aracı olarak kullanmak, emlak işinde en etkili reklâm yöntemidir

 Satışların durgun olduğunda veya rekabetin kızıştığı ortamlarda talebi artırmak için ……..……………düzenlenir.  Satıcı, satışa konu emlakte oturuyorsa; satıcıdan ……………………………..taahhüdü muhakkak alınmalıdır