IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Program Geliştirme Modelleri
1 DynEd DynEd (Dynamic Education) İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ Sanko Holding A.Ş. tarafından bağışlanmıştır.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Öğretmen Merkezli Egitim
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Entegre Müfredat Modeli
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Eğitim-Öğretim İzleme ve Değerlendirme Sistemi
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Dersi Planlama.
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Eğitim öğretim çalışmalarının planlanması ile ilgili ortak hükümler şunlardır:
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD

 1. Ders: Tanışma– 45 dakika  Uçan Kağıt  Meyve Sepeti  2. Ders: Ders İçeriği  Ders izlencesi  Niçin fen öğretiyoruz?  Türk Fen Eğitim Sistemi  3.Ders: Program Geliştirmede Temel Kavramlar Bugün

 Kağıt etkinliği  Yanındaki kim? Tanışma

EĞİTİMPROGRAMI ÖĞRETİMPROGRAMI DERSPROGRAMI ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN DERSPLANI Kapsam Artar Ayrıntı Artar Kaynaklarda bu kavramlar çok sık karıştırılmaktadır. Program geliştirme

 Eğitim Programı: Bir eğitim kurumunun veya sosyal çevrenin bireylerin yaşantılarını düzenlemek ve zenginleştirmek için yürüttüğü tüm etkinlikleri kapsar  Müfredat ile aynı anlamda değildir!  Müfredat programı; eğitim kurumlarında okutulacak derslerin isimlerini ve ders saatlerini içeren listelerdir Program Geliştirmede Temel Kavramlar

 1. Eğitim faaliyetlerine yön verir.  2. Eşgüdüm sağlar.  3. Eğitimde verimi arttırır.  4. Öğretmenlere rehberlik eder.  5. Zamandan tasarruf sağlar.  6. Öğrenmeyi kolaylaştırır. EĞİTİM PROGRAMININ YARARLARI;

 Öğretim Programı: Belli eğitim kademelerinde öğrenilmesi istenen ders konularını, zaman ve süre öğeleri dikkate alınarak eğitim kademesinin ve okul tipinin amaç ve ilkeleri doğrultusunda düzenlemektedir.  Okul içi yaşantılara dayalı, okulda okutulan dersleri veya kursları kapsayan bir kılavuz kitap, dokümandır.  Talim Terbiye Kurumu'nun denetiminde uzmanlardan oluşan özel bir komisyonca hazırlanır, belirlenen pilot okullarda en az 1 yıl süreyle denenir, geliştirilir ve ülke genelinde kullanılmaya başlanır. Öğretim Programı

Eğitim-Öğretim Programı Arasındaki İlişki

 Öğretim programında yer alan tek bir disiplini başka bir ifade ile özel alanı olan tek bir dersi içerir.  Örneğin Fen ve Teknoloji Programı Ders Programı

 Eğitim sistemlerinde açık olarak yazılan ve ders planlarında görülen programın yanında bir de örtük (gizli-hidden) program vardır. Ders dışı etkinlikleri de içine alan çok geniş bir kavramdır. Okul dışı faaliyetler örtük program çerçevesinde ele alınır. Program geliştirme uzmanlarının son dönemde bireyin yaratıcı etkinliklerini geliştirmek üzere önem vermeye başladıkları bir program türüdür. Örtük Program

Yöneltilen Soru Programın Öğesi Niçin?Hedef/Amaç ve Kazanım Ne?İçerik Nasıl?Eğitim Durumları (Öğretme- Öğrenme yaşantıları) Ne kadar?Sınama Durumları (Ölçme ve değerlendirme) Programın Temel Öğeleri

Kuramsal TemelProgram Geliştirmeye Katkısı Felsefi TemelNiçin öğretiyoruz? Psikolojik TemelÖğrencinin gelişimine uygun mu? Sosyal TemelToplumun ihtiyacını karşılıyor mu? Ekonomik TemelEkonomik mi? Bilimsel TemelBilimsel gelişmeleri takip ediyor mu? Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri

Program Geliştirme Yaklaşımları

Program Geliştirme Süreci

DoğrusalBirbiri ile ardışık sıralı yakın ilişkili ve zorunlu ya da ön koşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konuların düzenlenmesi Sarmal***Konuların yeri geldikçe tekrar edilmesine dayanan ModülerKonular öbekler halinde düzenlenir Piramitsel- Çekirdek Öğretimin ilk yıllarında geniş tabanlı konular öğrenciye verilir. Yıllar ilerledikçe konu alanı daraltılır Konu Ağı-ProjeÖğrenciler konu içeriğine kendi karar verir Sorgulama Merkezli İçerik Geliştirme Yaklaşımları