TAREKS VE TSE UYGULAMALARINDA YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

Mobit Bilişim Elektronik ve Kontrol Sistemleri Dış Tic. A.Ş.
TIBBİ CİHAZ ULUSAL BİLGİ BANKASI
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
BORÇLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI SÜRECİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
BİLGİ İŞLEM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
2. AŞAMA BELGE KAYDI.
Kantin işleri ile ilgili öneriler
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
MENTÖRLÜK DESTEK PROGRAMI
Tek Düzen Muhasebe Sistemi (TDMS) Ön Muhasebe Modülü
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından şirket bilgilerinin uluslararası standartlara uyumlu hale getirilmesi amacı yürütülmekte olan Merkezi Sicil Kayıt.
DIŞ TİCARET VERİ SİSTEMİ
MERKEZİ SİCİL KAYIT SİSTEMİ (MERSİS) ÖRNEK ANONİM ŞİRKET KURULUŞU
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
Strateji Geliştirme Başkanlığı
SHU. Nuray TÜRKEN TEKNEKAYA Hasta Hakları İl Koordinatörü
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü
Tek Düzen Muhasebe Sistemi (TDMS) Ön Muhasebe Modülü Eğitim Sunumu
STANDART DOSYA PLANI.
Hariçte İşleme Rejimi Nedir?
ÇEVRİMİÇİ ÇEVRE İZİNLERİ
SODES BİS SİSTEMİ.
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
BULANIK ANADOLU LİSESİ KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
TEFBİS DÖNER SERMAYE İŞLETMELERİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
NEVİŞET KAMEROĞLU ORTAOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
YETKİLENDİRME DAİRE BAŞKANLIĞI OSGB İŞ VE İŞLEMLERİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KAYIT TAKİP VE İZLEME PROGRAMI
YALIHÜYÜK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SIRA NO HİZMET ADIİSTENEN BELGELER HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) 6 İlköğretim Diploması 1.Sözlü Başvuru 15 Dk 7 Merkezi Sınav İşlemleri (TEOG)1.
ŞEHİT KEMAL İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU SIRA NO HİZMET ADIİSTENEN BELGELER HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) 1 Öğrenci Kayıt İşlemleri.
Yıllı SODES Uygulama Süreci
DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ (TAREKS)
E-Tebligat Nedir.
VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ
SHU. Seyit ULUPINAR Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
E-DEFTER UYGULAMASI Muhittin DOĞRUYOL Yeminli Mali Müşavir.
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
OPODER TİTUBB SİSTEMİNE (TÜRKİYE İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ ULUSAL BİLGİ BANKASI) ISMARLAMA ORTOPEDİK PROTEZ ORTEZ KAYIT İŞLEMİ Aralık 2015.
KATILIM PAYI ÖDEMELERİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Uluslararası Ticaret Bölümü
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
E-Fatura.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
Muayene Gözetim Merkez Başkanlığı İthalat Denetimleri ve
KATILIMCI FİRMANIN ÜNVANI:…………………………………..………………….………….…………… POSTA ADRESİ:…………………………………………………….………….…………….. TELEFON NUMARASI:……..…………………………………………….………….………………
T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Gümrük Müşavirleri Dış Ticaret Firmaları T.C. Ekonomi Bakanlığı ve Diğer İlgili Kurumlar GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ TARAFINDAN.
“DIŞ TİCARETTE TSE DENETİMLERİ VE TAREKS UYGULAMALARI’’ PANELİ 28 NİSAN 2014 PAZARTESİ.
TAREKS VE TSE UYGULAMALARINDA GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ YÖNÜNDEN BAKIŞ AÇISI
SHY-66/147 KREDİLENDİRME SHY-66/147 Kredilendirme:  Alınan eğitimin, Ek-1.C Temel Bilgi Gerekliliklerine eşdeğer olduğunun tespit edilmesine istinaden,
EKONOMİ BAKANLIĞI DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ (TAREKS) 21/03/2013 H. Sibel KAPLAN Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdür Yardımcısı.
BAP OTOMASYON SİSTEMİNDE PROJE BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
TSE Uygulamalarının Son Dönemlerde Dış Ticarete Etkileri
TSE Uygulamalarının Son Dönemlerde Dış Ticarete Etkileri
ÜGD MEVZUATI ve TAREKS - II
KARAKAYA İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
KARAYAHŞİLER ORTAOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
Staj Bilgilendirme 2018 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
2008/2 Sayılı Tasarım Desteği Hakkında Tebliğ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
V. Bireysel Başvuru Usulü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ STAJ YÖNERGESİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİNE YURT DIŞINDAN BAŞVURU YAPACAK ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER İÇİN BAŞVURU İŞLEMLERİ.
Sunum transkripti:

TAREKS VE TSE UYGULAMALARINDA YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

TAREKS SİSTEMİNDEN VE UYGULAMADAN KAYNAKLANAN SORUNLAR Müracaatın aşamasında Sistem hatası - TAREKS sistemine giriş yapılırken karşılaşılan hatalar sonucu Başvurunun yapılamaması Sistemin gün içerisinde uzun saatler bazı dönemlerde günler süren arızası nedeni ile müracaat gerçekleştirilememektedir. örnek ;

b. E-İmza işleminin gerçekleştirilememesi TAREKS ‘e giriş yapılmasının ardından ve/veya evraklar yükleme işlemi aşamasında elektronik imza kullanımının aşağıda örneklendirildiği şekilde gerçekleştirilememesi. Bu durumda zaman zaman e-imza kullanıcının kayıtlarının ortadan kalkması nedeni ile kullanıcı tarafından işlemin yeniden yapılması gerekliliği oluşmaktadır.

c. Model bazında müracaat TSE ve CE’ye tabi müracaatlarda beher model için ayrı kalem açılarak başvuru yapılamasının talep edilmesi ciddi zaman kayıplarına sebebiyet vermekte olup , aynı müracaat içerisinde farklı modeller için ayrı kalem açılmaksızın başvuru yapılabilmesi faydalı olacaktır. (kalemlerdeki içerik bilgisinin aynı olduğu durumlar için) Bazı ithalatlarda model bazında müracaat nedeni ile 100-200 kalemlik başvurularda çok ciddi zaman kayıpları yaşanmaktadır. d. Revize yapılamaması Ekonomi Bakanlığı tarafından uygulanan TAREKS başvurularının belirli alanlarında talebe istinaden revize işlemi yapılabilmesine karşın TSE’ye tabi işlemler için gerçekleştirilen başvurularda revize yapılamamaktadır.

e. TAREKS sisteminde evrak yüklenmesi aşamasında evrak boyutun 1 megabayt olarak sınırlandırılmış olması başvuruların bölünerek yapılmasına sebebiyet vermektedir. Bu durum zaman kayıplarına sebep olmaktadır. f. TSE müracaatlarının sonuçlanma süresi zaman zaman 10 günü bulmaktadır. g. Uzmanlara/Denetmenlere telefonla ulaşılamaması , bilgi alınamaması TAREKS Sisteminde inceleme yapan Denetmenin Sistem üzerinde gözükmemesi h. TSE heyet incelemesi yapılacak saat yerine tüm günün bildirilmesi heyet incelemesi için gün boyunca personel bulundurulmasına ve iş gücü kaybına neden olmaktadır. ı. TAREKS sistemine geçiş sonrasında just in time başvuruları kabul edilmemekte ve otomotiv sanayicileri mağdur olmaktadır. Bu konudaki belirsizliğin giderilmesinde yarar görülmektedir. i. Koşullu kabul uygulamasındaki belirsizliklerin ortadan kaldırılması , hangi kriterlere göre koşullu kabul olarak sonuçlandırıldığı bilgisinin net olarak bildirilmesi

j. Çift Sistem kullanılması TAREKS ve TSE’nin ayrı ayrı sistem kullanması nedeni ile meydana gelen bazı aksaklıklar ve örnekleri ; 1-) G.T.İ.P. Hatası TAREKS sistemine girişi yapılmış Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonunun TSE Sisteminde farklı olarak gözükmesi 2-) Kaydedilen bilgiler için yeniden form düzenlenmesi TAREKS Sistemine işlenecek TSE Sisteminde otomatik oluşan formların (ek-3,ek-17) Sistem kaynaklı bilgilerin forma yansımaması (üretici bilgisi , telefonu gibi) nedeni ile PDF formatındaki formlar üzerinde kullanıcılardan düzenleme-düzeltme talep edilmesi çok ciddi zaman kayıplarına neden olmaktadır. 3-) TAREKS Başvuru Numarası Başvurunun ardından alınan TAREKS Başvuru numarasının TSE Sisteminde bulunmaması 4-) Diğer uyuşmazlıklar TAREKS Sisteminde başvuru yapılan firma isminin TSE Sisteminde farklı çıkması TSE’nin TAREK Sistemini kullanması, bütün müracaatların tek bir sistem üzerinden (TAREKS Sistemi) yapılması .

a) G.T.İ.P. Hatası TAREKS Sistem Görüntüsü A2445603 Numaralı 550 ve 50 adetlik TAREKS Başvurusu görüldüğü üzere 8528.72.20.00.00 Tarifesine sahiptir. Ancak bir sonraki sayfada görülebileceği üzere Sistem tarafından oluşturulan ek-17 taahhütnamesinde GTİP kendiliğinden 72.18.91.80.00.11 olarak değiştirilmiştir.

a) G.T.İ.P. Hatası TSE Sistem Görüntüsü Sistem tarafından oluşturulan EK-17 Taahhütname TSE Personeli Tarafından sistem üzerinden gönderilen mesaj “Bilgi İşlem ile yapılan görüşmenin sonucunda revize yapılamaması sebebiyle dosyanın iptal işlemi gerçekleşmiştir.”

b) Kaydedilen bilgiler için yeniden form düzenlenmesi TAREKS Başvurularında Üretici adresi ve Telefonları sistem tarafından zorunlu kılınmıştır. Başvurunun TSE Sistemine düşmesinin ardından EK-3 Bilgi formu üzerinde aynı Bilgiler Tekrar istenmektedir. TSE Personelinin Göndermiş olduğu eksiklik yazısı Zorunlu olan bilgilerinin sisteme girişinin ardından TSE tarafından tekrar istenmesi ve bu işlemin PDF formatındaki form üzerinden yapılması zorunluluğu TAREKS işlemleri için ciddi zaman kaybı yaratmaktadır.

c)TAREKS Başvuru Numarası TAREKS Sisteminde yapılan bazı başvuruların ardından evrak yükleme aşamasında başvuru numarası görünmemektedir. İşaretlenen alandan görülebileceği üzere TAREKS sisteminde müracaat numarası mevcut olmasına karşın TSE Sistemi işlem numarasını görememektedir. Evrak yüklenemeyen başvuru iptal edilmiş ve yeni başvuru yapılmıştır. Ekonomi Bakanlığı Bilgi İşlem ve TSE Bilgi İşlem ile durum paylaşılmış olup bir çözüm bulunamamıştır.

d) Diğer uyuşmazlıklar TAREKS Sistem Görüntüsü TSE Sistem Görüntüsü Başvuru numarası aynı olmasına karşın başvuru gerçekleştirilen Firma ile TSE Sisteminde gözüken Firmanın sistemsel uyuşmazlığı. Yukarıdaki görüntüye ait başvuru işlemden kaldırılmıştır. Yapılan görüşmelerde konu ile ilgili çözüm bulunamamıştır.

d) Diğer uyuşmazlıklar TAREKS Sistem Görüntüsü TSE Sistem Görüntüsü Başvuru numarası aynı olmasına karşın iki sistem arasında Firma isimlerinin farklı gözükmesi. Yukarıdaki görüntüye ait başvuru iptal edilmiştir. Yapılan görüşmelerde konu ile ilgili çözüme ulaşılamamıştır.

EKONOMİ BAKANLIĞI TAREKS SİSTEMİNDEN KAYNAKLANAN HATA ÖRNEKLERİ Ekonomi Bakanlığı Sistemine giriş sırasında karşılaşılan hata örneği - 1

EKONOMİ BAKANLIĞI TAREKS SİSTEMİNDEN KAYNAKLANAN HATA ÖRNEKLERİ Ekonomi Bakanlığı Sistemine giriş sırasında karşılaşılan hata örneği - 2

EKONOMİ BAKANLIĞI TAREKS SİSTEMİNDEN KAYNAKLANAN HATA ÖRNEKLERİ Ekonomi Bakanlığı Sistemine giriş sırasında karşılaşılan hata örneği - 3

EKONOMİ BAKANLIĞI TAREKS SİSTEMİNDEN KAYNAKLANAN HATA ÖRNEKLERİ Başvuru sayfasının tam görüntülenememesi sebebiyle yapılamayan başvurulara ait hata örneği.

İmzalama işlemi sırasında karşılaşılan hata örnekleri EKONOMİ BAKANLIĞI TAREKS SİSTEMİNDEN KAYNAKLANAN HATA ÖRNEKLERİ İmzalama işlemi sırasında karşılaşılan hata örnekleri

Çözüm Önerileri 1. Revize Ekonomi Bakanlığı tarafından uygulanan TAREKS başvurularının belirli alanlarında revize işlemi yapılabilmesine karşın TSE ve CE’ye tabi işlemler için gerçekleştirilen başvurularda revize yapılamamaktadır. Herhangi bir hata ya da zaruri değişiklik gerçekleştirilememekte olup başvuru direkt iptal edilmektedir. Zaman ve maliyet kaybını önlemek adına revize yapılabilmesi faydalı olacaktır. 2.Evrak Yükleme Başvuru ekine yüklenmesi gereken tüm evraklar TAREKS sistemine, Dekont ise TSE sistemine yüklenmektedir. TAREKS veya TSE sisteminde sorun olması durumunda evraklar yüklenememekte olup sistem kaynaklı sebepler göz ardı edilerek başvurular iptal olmaktadır. TSE veya TAREKS sistemlerinden birinde sorun olması durumunda çalışan sistem üzerinden tüm evrakların yüklenebilmesi veya müracaatın daha komplike tek bir sistem üzerinden yürütülmesi faydalı olacaktır. 3. TSE ve CE’ye tabi müracaatlarda beher model için ayrı kalem açılarak başvuru gerçekleştirilmesinin talep edilmesi ciddi zaman kayıplarına sebebiyet vermekte olup , aynı müracaat içerisinde farklı modeller için ayrı kalem açılmaksızın başvuru gerçekleştirilebilmesi faydalı olacaktır. (kalemlerdeki içerik bilgisinin aynı olduğu durumlar için)

Çözüm Önerileri 4. Benzer uygulamalarda olduğu şekilde (Kayıt Belgesi) asgari bir miktar/kıymet belirlenmek suretiyle uygulamadan muafiyet sağlanması faydalı olacaktır. (Örnek 2010/1 sayılı Tebliğ madde 2 ; Bu Tebliğin birinci maddesinde belirtilen ürünler, bir gümrük beyannamesi kapsamında, brüt 50 kg veya daha az miktarda ithal edilecek ise kayda alma uygulamasına tabi değildir) 5. TSE ve CE müracaatlarına kaydedilen bilgilerden otomatik oluşan formların (ek-3,ek-17) sistem kaynaklı üzerinde çıkmayan bilgilerin (pdf formatında) kullanıcılar tarından yeniden oluşturulması nedeniyle yaşanan zaman kayıplarının önlenebilmesi adına Sistemde (TAREKS-TSE) gerekli revizyonların yapılarak sadece ödeme dekontunun sisteme yüklenmesinin sağlanmasının faydalı olacağı öngörülmektedir. 6. TAREKS ve TSE Sistemine gerçekleştirilen evrak yükleme işlemleri esnasında Kurum’a ait Server da meydana gelen yoğunluk nedeni ile evrak yükleme işlemi çok yavaş sağlanabilmekte ve gecikmeler yaşanmaktadır. Kurum tarafından kullanılan yapının gözden geçirilmesinde yarar görülmektedir.

Çözüm Önerileri 10. TAREKS müracaat işlemlerinde TSE uygulamalarında olduğu gibi Denetmen/Uzman iletişim bilgisinin yer almasının faydalı olacağı öngörülmektedir. 11. E-İmza sahibi gerçek kişilere Ekonomi Bakanlığı TAREKS Sisteminde Firma tanımlaması için verilen Noter onaylı taahhütnamelere ilave olarak beher TSE ve CE müracaatlarında ilave Noter tasdikli vekaletnamenin talep edilmesi zaman kayıplarına neden olmaktadır. Bu nedenle uygulamanın sonlandırılmasında yarar görülmektedir. 12. Bir ithalat işlemine ilişkin TSE ve CE müracaatlarının ayrı ayrı gerçekleştirilmesinin talep edilmesi gereksiz zaman kayıplarına ve ilave maliyetlere sebebiyet vermektedir. Aynı ithalat işlemi için TSE ve CE başvurularının tek müracaatta gerçekleştirilebilmesinin sağlanmasının yararlı olacağı öngörülmektedir.

TEŞEKKÜRLER TURHAN GÜNDÜZ İGMD YÖNETİM KURULU BAŞKANI