YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I Prof. Dr. Ömer Demir 18.06.2010 Akdeniz Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
AKTS & DE Etiketi 1 Mart 2013 İstanbul Teknik Üniversitesi İlyas ÜLGÜR Erasmus Program Koordinatörü AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ. Amaç: Ankara Üniversitesi’nde eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ Türkiye’de Hareketlilik ve Erasmus 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR Pırıl AKIN YÖK AB ve Uluslararası İlişkiler Birimi.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
BOLOGNA SÜRECİ ÖĞRENCİLERLE BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I Prof. Dr. Ömer Demir Akdeniz Üniversitesi

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Toplantının Amacı? Kurum liderleri olarak Rektörler ile Yükseköğretim sistemimizde Bologna Sürecindeki

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Kurum liderleri olarak Rektörler ile Yükseköğretim sistemimizde Bologna Sürecindeki - güncel gelişmeleri Toplantının Amacı?

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Kurum liderleri olarak Rektörler ile Yükseköğretim sistemimizde Bologna Sürecindeki - güncel gelişmeleri - mevcut durumu Toplantının Amacı?

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Kurum liderleri olarak Rektörler ile Yükseköğretim sistemimizde Bologna Sürecindeki güncel gelişmeleri mevcut durumu sorunları Toplantının Amacı?

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Kurum liderleri olarak Rektörler ile Yükseköğretim sistemimizde Bologna Sürecindeki güncel gelişmeleri mevcut durumu sorunları beklentileri paylaşmak Toplantının Amacı?

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Bilgi ve iletişim alanındaki gelişmeler nelerdir?

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Bilgi ve iletişim alanındaki gelişmeler Bilgi kaynağı olarak kağıt yerine elektronik ortama geçiş 21. Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Bilgi ve iletişim alanındaki gelişmeler Bilgi kaynağı olarak kağıt yerine elektronik ortama geçiş Bilgi edinme ve ulaşma maliyetlerinin düşmesi 21. Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Bilgi ve iletişim alanındaki gelişmeler Bilgi kaynağı olarak kağıt yerine elektronik ortama geçiş Bilgi edinme ve ulaşma maliyetlerinin düşmesi Bilgi çeşidinin artması 21. Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Bilgi ve iletişim alanındaki gelişmeler Bilgi kaynağı olarak kağıt yerine elektronik ortama geçiş Bilgi edinme ve ulaşma maliyetlerinin düşmesi Bilgi çeşidinin artması Yeni iletişim araçlarının yaygınlaşması 21. Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Bilgi ve iletişim alanındaki gelişmeler Bilgi kaynağı olarak kağıt yerine elektronik ortama geçiş Bilgi edinme ve ulaşma maliyetlerinin düşmesi Bilgi çeşidinin artması Yeni iletişim araçlarının yaygınlaşması İnternet 21. Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Bilgi ve iletişim alanındaki gelişmeler Bilgi kaynağı olarak kağıt yerine elektronik ortama geçiş Bilgi edinme ve ulaşma maliyetlerinin düşmesi Bilgi çeşidinin artması Yeni iletişim araçlarının yaygınlaşması İnternet CD ve Bilgisayar ortamında öğrenim 21. Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Öğrenme ve öğretme yönteminde değişim Öğrenmeyi öğrenme

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Öğrenme ve öğretme yönteminde değişim Öğrenmeyi öğrenme Öğrenen merkezli öğretim sistemi

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Öğrenme ve öğretme yönteminde değişim Öğrenmeyi öğrenme Öğrenen merkezli öğretim sistemi Hayat boyu öğrenme

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Yükseköğretimde Rekabet

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Yükseköğretimde Rekabet Nerede?

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Yükseköğretimde Rekabet Nerede? Yükseköğretim Kurumları arasında

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Yükseköğretimde Rekabet Nerede? Yükseköğretim Kurumları arasında Ülke içinde

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Yükseköğretimde Rekabet Nerede? Yükseköğretim Kurumları arasında Ülke içinde Ülkeler arasında

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Yükseköğretimde Rekabet Nerede? Yükseköğretim Kurumları arasında Ülke içinde Ülkeler arasında Yükseköğretim Sistemleri arasında

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Yükseköğretimde Rekabet Nerede? Yükseköğretim Kurumları arasında Ülke içinde Ülkeler arasında Yükseköğretim Sistemleri arasında Ne için?

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Yükseköğretimde Rekabet Nerede? Yükseköğretim Kurumları arasında Ülke içinde Ülkeler arasında Yükseköğretim Sistemleri arasında Ne için? Daha nitelikli öğrenci alma

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Yükseköğretimde Rekabet Nerede? Yükseköğretim Kurumları arasında Ülke içinde Ülkeler arasında Yükseköğretim Sistemleri arasında Ne için? Daha nitelikli öğrenci alma Daha nitelikli öğretim elemanı istihdam etme

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yüzyılda Yükseköğretimdeki Gelişmeler Yükseköğretimde Rekabet Nerede? Yükseköğretim Kurumları arasında Ülke içinde Ülkeler arasında Yükseköğretim Sistemleri arasında Ne için? Daha nitelikli öğrenci alma Daha nitelikli öğretim elemanı istihdam etme Daha nitelikli mezunlar verme

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI BOLONYA SÜRECİ DERECE SİSTEMİ MÜFREDAT REFORMU İSDİHTAM EDİLEBİLİRLİK HAREKETLİLİK (DEĞİŞİM) SOSYAL BOYUT HAYAT BOYU ÖĞRENMELisans Yüksek Lisans Yüksek LisansDoktora

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI BOLONYA SÜRECİ DERECE SİSTEMİ MÜFREDAT REFORMU İSDİHTAM EDİLEBİLİRLİK HAREKETLİLİK (DEĞİŞİM) SOSYAL BOYUT HAYAT BOYU ÖĞRENME - Paydaşlarla işbirliği (öğrenci, mezun, iş dünyası) - Öğrenci iş yüküne göre kredi sistemi -Modüler sistem veya esnek müfredat -AKTS

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI BOLONYA SÜRECİ DERECE SİSTEMİ MÜFREDAT REFORMU İSDİHTAM EDİLEBİLİRLİK HAREKETLİLİK (DEĞİŞİM) SOSYAL BOYUT HAYAT BOYU ÖĞRENME - İş olması halinde yeterli donanıma sahip mezun - İş olması halinde yeterli donanıma sahip mezun - İş dünyası ile yakın ilişki - İş dünyası ile yakın ilişki - Mezunlarla yakın ilişki - Mezunlarla yakın ilişki

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI BOLONYA SÜRECİ DERECE SİSTEMİ MÜFREDAT REFORMU İSDİHTAM EDİLEBİLİRLİK HAREKETLİLİK (DEĞİŞİM) SOSYAL BOYUT HAYAT BOYU ÖĞRENME - Özgüven - Farklı ülkeler ve farklı kültürlerle tanışma - Bilgi ve tecrübe değişimi

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI BOLONYA SÜRECİ DERECE SİSTEMİ MÜFREDAT REFORMU İSDİHTAM EDİLEBİLİRLİK HAREKETLİLİK (DEĞİŞİM) SOSYAL BOYUT HAYAT BOYU ÖĞRENME - Nüfusa orantılı biçimde yükseköğretim imkanı yaratma - Farklı kesimlerin yükseköğretime erişiminde çağ nüfusuna orantılı temsili - Yükseköğretime görece az erişen kesimlerin desteklenmesi - Yükseköğretime görece az erişen kesimlerin desteklenmesi - Engelli veya dezavantajlı grupların desteklenmesi - Engelli veya dezavantajlı grupların desteklenmesi - Ebeveyni az eğitimle veya işsiz olanların desteklenmesi - Ebeveyni az eğitimle veya işsiz olanların desteklenmesi

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Esnek öğrenme - Yeni öğrenme yöntemleri - Kısa zamanlı çalışma ve öğrenme - Informel ve Nonformel yolla edinilen bilgi ve becerilerin belgelendirilmesi BOLONYA SÜRECİ DERECE SİSTEMİ MÜFREDAT REFORMU İSDİHTAM EDİLEBİLİRLİK HAREKETLİLİK (DEĞİŞİM) SOSYAL BOYUT HAYAT BOYU ÖĞRENME

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Bologna Sürecinde Mevcut Durum

Türkiye’deki Mevcut Durum

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Türkiye’deki Mevcut Durum Bologna süreciyle birlikte ülkemizde,

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Türkiye’deki Mevcut Durum Bologna süreciyle birlikte ülkemizde, Önlisans, Lisans, Yüksek lisans ve Doktora derecelerinin hangi bilgi beceri ve yetkinlikler kazandırarak verildiği kolayca bilinebilen Yeterlilikler çerçevesi, AKTS-Diploma Eki

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Türkiye’deki Mevcut Durum Bologna süreciyle birlikte ülkemizde, önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerinin hangi bilgi beceri ve yetkinlikler kazandırarak verildiği kolayca bilinebilen (Yeterlilikler çerçevesi, AKTS-Diploma Eki), Verdiği dereceler diğer ülkelerde de tanınan ortak derece, öğrenci ve öğretim elemanı değişimi

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Türkiye’deki Mevcut Durum Bologna süreciyle birlikte ülkemizde, önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerinin hangi bilgi beceri ve yetkinlikler kazandırarak verildiği kolayca bilinebilen (Yeterlilikler çerçevesi, AKTS-Diploma Eki), verdiği dereceler diğer ülkelerde de tanınan (ortak derece, öğrenci ve öğretim elemanı değişimi), Mezunların dünyanın diğer ülkelerinde de kolay istihdam imkanı bulduğu istihdam edilebilirlik

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Türkiye’deki Mevcut Durum Bologna süreciyle birlikte ülkemizde, önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerinin hangi bilgi beceri ve yetkinlikler kazandırarak verildiği kolayca bilinebilen (Yeterlilikler çerçevesi, AKTS-Diploma Eki), verdiği dereceler diğer ülkelerde de tanınan (ortak derece, öğrenci ve öğretim elemanı değişimi), mezunların dünyanın diğer ülkelerinde de kolay istihdam imkanı bulduğu (istihdam edilebilirlik), Rekabet edebilir kalite güvence sistemleri

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Türkiye’deki Mevcut Durum Bologna süreciyle birlikte ülkemizde, önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerinin hangi bilgi beceri ve yetkinlikler kazandırarak verildiği kolayca bilinebilen (Yeterlilikler çerçevesi, AKTS-Diploma Eki), verdiği dereceler diğer ülkelerde de tanınan (ortak derece, öğrenci ve öğretim elemanı değişimi), mezunların dünyanın diğer ülkelerinde de kolay istihdam imkanı bulduğu (istihdam edilebilirlik), Rekabet edebilir (kalite güvence sistemleri) öğretici değil öğrenen merkezli,

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Türkiye’deki Mevcut Durum Bologna süreciyle birlikte ülkemizde, önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerinin hangi bilgi beceri ve yetkinlikler kazandırarak verildiği kolayca bilinebilen (Yeterlilikler çerçevesi, AKTS-Diploma Eki), verdiği dereceler diğer ülkelerde de tanınan (ortak derece, öğrenci ve öğretim elemanı değişimi), mezunların dünyanın diğer ülkelerinde de kolay istihdam imkanı bulduğu (istihdam edilebilirlik), Rekabet edebilir (kalite güvence sistemleri) öğretici değil öğrenen merkezli, ihtiyaçlar doğrultusunda sürekli yenilenebilen

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Türkiye’deki Mevcut Durum Bologna süreciyle birlikte ülkemizde, önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerinin hangi bilgi beceri ve yetkinlikler kazandırarak verildiği kolayca bilinebilen (Yeterlilikler çerçevesi, AKTS-Diploma Eki), verdiği dereceler diğer ülkelerde de tanınan (ortak derece, öğrenci ve öğretim elemanı değişimi), mezunların dünyanın diğer ülkelerinde de kolay istihdam imkanı bulduğu (istihdam edilebilirlik), Rekabet edebilir (kalite güvence sistemleri) öğretici değil öğrenen merkezli, ihtiyaçlar doğrultusunda sürekli yenilenebilen, Toplumun bütün kesimlerine, çağ nüfusuna orantılı olacak şekilde yükseköğretime erişim fırsatları sunan hayat boyu öğrenme ve sosyal boyut bir yükseköğretim sistemi oluşturulmaktadır.

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Bologna Eşgüdüm Komisyonları BEK kurulması kararı (20 Kasım 2008) ve çalışma ilkeleri BEK Raporları toplandı 2009 raporları (yazılı olarak ve e-posta aracılığıyla) 2010 raporları (online) BEK-NET oluşturuldu

Bologna Eşgüdüm Komisyonları BEK Başkanlarının katıldığı Ulusal Toplantılar 4 Aralık 2009 İstanbul Üniversitesi 19 Mart 2010 Anadolu Üniversitesi 7-8 Kasım 2008 Sakarya Üniversitesi

Bologna Eşgüdüm Komisyonları BEK Başkanları ve üyelerinin katıldığı Bölgesel Toplantılar 1-2 Ekim 2009 NÜ 13 Kasım 2009 SDÜ 16 Nisan 2010 OMÜ 28 Mayıs 2010 NKÜ

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Bologna Eşgüdüm Komisyonları Yükseköğretim Kurulu Çalışmaları BEK kurulması kararı (20 Kasım 2008) ve çalışma ilkeleri BEK Raporları toplandı 2009 raporları (yazılı olarak ve e-posta aracılığıyla) 2010 raporları (internet ortamında) BEK-NET oluşturuldu BEK’lere ilişkin ulusal ve bölgesel toplantılar  BEK Başkanlarının katıldığı Ulusal Toplantılar: Kasım Sakarya Üniversitesi - 4 Aralık İstanbul Üniversitesi - 19 Mart Anadolu Üniversitesi  BEK Başkanları ve üyelerinin katıldığı Bölgesel Toplantılar: Ekim Nevşehir Üniversitesi - 13 Kasım Süleyman Demirel Üniversitesi - 16 Nisan Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi - 28 Mayıs Namık Kemal Üniversitesi  7 toplantı; 1024 katılımcı

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Bologna Eşgüdüm Komisyonları Yükseköğretim Kurulu Çalışmaları Üniversitelere BEK’lerin Faaliyetlerinin Değerlendirilmesine Yönelik Gerçekleştirilen Yerinde Ziyaretler - 1 Ekim 2009 Niğde, Aksaray, Ahi Evran, Erciyes ve Nevşehir Üniversiteleri - 12 Kasım 2009 Pamukkale, Dumlupınar ve Süleyman Demirel Üniversiteleri - 16 Nisan 2010 Sinop, Ordu, Hitit, Amasya, Ondokuz Mayıs Üniversiteleri AKTS – DE Etiketi Başvuruları için - 3 Aralık 2009 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi - 7 Aralık 2009 İzmir Ekonomi Üniversitesi - 11 Aralık 2009 Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü - 12 Aralık 2009 Marmara Üniversitesi

Yükseköğretim Yeterlilikler Komisyon ve Çalışma Gruplarının Oluşturulması Yükseköğretim Yeterlilikler Komisyon ve Çalışma Gruplarının Oluşturulması Çerçeve Taslağının Oluşturulması ve Kurumlarla Paylaşılması (tarihli karar)  14 Temel Alan İçin (Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Yeterlilikleri Belirlenmiştir.  Çalışmaların Eylül Ayında GENEL KURUL’a sunulması Planlanmaktadır.  14 Temel Alan İçin (Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Yeterlilikleri Belirlenmiştir.  Çalışmaların Eylül Ayında GENEL KURUL’a sunulması Planlanmaktadır. Yeterlilikler Çerçevesi Temel Alan Yeterlilikleri Çalışmaları Temel Alan Yeterlilikler (YÖK Toplantısı) Temel Alan Yeterlilikler (YÖK Toplantısı)  16 Temel Alan İçin Komisyonlar Oluşturulması  Her Bir Alan İçin “Temel Alan Yeterlilikleri” nin Belirlenmesi  16 Temel Alan İçin Komisyonlar Oluşturulması  Her Bir Alan İçin “Temel Alan Yeterlilikleri” nin Belirlenmesi

Yeterlilikler Çerçevesi Çalışmaların Paylaşılması ve Yaygınlaştırılması için Toplantılar TARİHÜNİVERSİTEKATILIMCILAR 9-10 Ocak 2009İstanbul Teknik Üniversitesi İİBF Dekanları, Sosyal Bilimler Enstitü Müdürleri

TARİHÜNİVERSİTEKATILIMCILAR 9-10 Ocak 2009İstanbul Teknik ÜniversitesiİİBF ekanları, Sosyal Bilimler Enstitü Müdürleri 30 Ocak 2009Hacettepe Üniversitesi TYYÇ Taslak Raporu Hakkında Paydaşları Bilgilendirme Toplantısı Yeterlilikler Çerçevesi Çalışmaların Paylaşılması ve Yaygınlaştırılması için Toplantılar

TARİHÜNİVERSİTEKATILIMCILAR 9-10 Ocak 2009İstanbul Teknik ÜniversitesiİİBF ekanları, Sosyal Bilimler Enstitü Müdürleri 30 Ocak 2009Hacettepe ÜniversitesiTYYÇ Taslak Raporu Hakkında Paydaşları Bilgilendirme Toplantısı 27 Şubat 2009AnkaraTıp ve Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanları Yeterlilikler Çerçevesi Çalışmaların Paylaşılması ve Yaygınlaştırılması için Toplantılar

TARİHÜNİVERSİTEKATILIMCILAR 9-10 Ocak 2009İstanbul Teknik ÜniversitesiİİBF ekanları, Sosyal Bilimler Enstitü Müdürleri 30 Ocak 2009Hacettepe ÜniversitesiTYYÇ Taslak Raporu Hakkında Paydaşları Bilgilendirme Toplantısı 27 Şubat 2009AnkaraTıp ve Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanları) 10 Nisan 2009Fen, Edebiyat ve Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanları Ziraat, Veteriner, Su Ürünleri, Orman, İletişim, İlahiyat ve Hukuk Fakültesi Dekanları Yeterlilikler Çerçevesi Çalışmaların Paylaşılması ve Yaygınlaştırılması için Toplantılar

TARİHÜNİVERSİTEKATILIMCILAR 9-10 Ocak 2009İstanbul Teknik ÜniversitesiİİBF ekanları, Sosyal Bilimler Enstitü Müdürleri 30 Ocak 2009Hacettepe ÜniversitesiTYYÇ Taslak Raporu Hakkında Paydaşları Bilgilendirme Toplantısı 27 Şubat 2009AnkaraTıp ve Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanları) 10 Nisan 2009Fen, Edebiyat ve Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanları Ziraat, Veteriner, Su Ürünleri, Orman, İletişim, İlahiyat ve Hukuk Fakültesi Dekanları 22 Ocak 2010Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim ve Mimarlık Fakültesi Dekanları Yeterlilikler Çerçevesi Çalışmaların Paylaşılması ve Yaygınlaştırılması için Toplantılar

TARİHÜNİVERSİTEKATILIMCILAR 9-10 Ocak 2009İstanbul Teknik ÜniversitesiİİBF D ekanları, Sosyal Bilimler Enstitü Müdürleri 30 Ocak 2009Hacettepe ÜniversitesiTYYÇ Taslak Raporu Hakkında Paydaşları Bilgilendirme Toplantısı 27 Şubat 2009AnkaraTıp ve Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanları 10 Nisan 2009Fen, Edebiyat ve Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanları Ziraat, Veteriner, Su Ürünleri, Orman, İletişim, İlahiyat ve Hukuk Fakültesi Dekanları 22 Ocak 2010Mustafa Kemal ÜniversitesiEğitim ve Mimarlık Fakültesi Dekanları 12 Şubat 2010Hacettepe Üniversitesi Diş Hekimliği, Sağlık Bilimleri ve Eczacılık Fakültesi Dekanları Yeterlilikler Çerçevesi Çalışmaların Paylaşılması ve Yaygınlaştırılması için Toplantılar

TARİHÜNİVERSİTEKATILIMCILAR 7-8 Kasım 2008Sakarya ÜniversitesiBEK başkanları 9-10 Ocak 2009İstanbul Teknik ÜniversitesiİİBF ekanları, Sosyal Bilimler Enstitü Müdürleri 30 Ocak 2009Hacettepe ÜniversitesiTYYÇ Taslak Raporu Hakkında Paydaşları Bilgilendirme Toplantısı 27 Şubat 2009AnkaraTıp ve Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanları) 10 Nisan 2009Fen, Edebiyat ve Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanları Ziraat, Veteriner, Su Ürünleri, Orman, İletişim, İlahiyat ve Hukuk Fakültesi Dekanları 22 Ocak 2010Mustafa Kemal ÜniversitesiEğitim ve Mimarlık Fakültesi Dekanları 12 Şubat 2010Hacettepe Üniversitesi Diş Hekimliği, Sağlık Bilimleri ve Eczacılık Fakültesi Dekanları Yeterlilikler Çerçevesi

Yükseköğretim Kurumlarına Düşen Görevler Yeterlilikler Çerçevesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Program Yeterlilikleri hazırlanması Öğrenme (ders) kazanımları hazırlanması Öğrenci ve öğretim elemanlarını sürece katmak

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Kalite Güvencesi Çalışmaları Yükseköğretim Kurulu Çalışmaları Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği (2005) Yükseköğretim Kurumları Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu (YÖDEK) Ulusal Kalite Ajansı ve Yönetmeliği çalışmaları 2009 yılında başlatılmış ve devam etmektedir Yükseköğretim Kurumlarımızın Çalışmaları Yıllık olarak hazırlanan ADEK Raporları İç değerlendirme süreçleri Öğrenci katılımları Dış değerlendirme süreçleri

Tanınma- DE- AKTS Çalışmaları Yükseköğretim Kurulu Çalışmaları Lizbon Tanınma Sözleşmesi ve ek dokümanları çerçevesinde Denklik Yönetmeliği’nin değiştirilmesi Diploma Eki onaylama süreci AKTS çalışmalarının yönlendirilmesi Yükseköğretim Kurumlarımızın Çalışmaları Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Diploma Eki hazırlanması

DE ve AKTS Etiketi Başvuruları 2009 Başvuruları 7 Üniversite DE Etiketi almıştır Bilkent Üniversitesi Ege Üniversitesi Gebze Üniversitesi KTÜ ODTÜ Sabancı Üniversitesi Sakarya Üniversitesi 2010 Başvuruları DE Etiketi Anadolu Üniversitesi İzmir Ekonomi Üniversitesi İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Marmara Üniversitesi AKTS Etiketi Karadeniz Teknik Üniversitesi Sakarya Üniversitesi

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Değişim Programlarından Faydalanma Erasmus Programı kapsamında yıllarında farklı ülkelerle yapılan öğrenci değişim sayıları  Giden öğrenci sayısı: 6919  Gelen öğrenci sayısı: 2385  Staj hareketliliği: 850 Öğretim elemanı değişim sayıları  Giden öğretim elemanı: 1052  Gelen öğretim elemanı: sonu itibarıyla 129 yükseköğretim kurumumuz Erasmus Beyannamesine sahip olmuştur Farabi Programı kapsamında sayıları  Değişim yapan toplam öğrenci sayısı: 539  Değişim yapan toplam öğretim üyesi: 19

Ortak Derece ve Programlar Hareketliliğin artırılması Uluslararasılaşma Ortak derece programları nedir? Türkiye yükseköğretim kurumları ile yurt dışı kurumların programları arasında tesis edilen anlaşmalar, Ortak veya çift diploma Ne için önemlidir?

Ortak Derece ve Programlar Yükseköğretim Kurulu Çalışmaları Yükseköğretim Kurumlarının Yurtiçindeki Yükseköğretim Kurumlarıyla Ortak Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Programları Tesisi Hakkında Yönetmelik (22 Şubat 2007) Yükseköğretim Kurumlarımızın Çalışmaları Yurt dışı yükseköğretim kurumları ile ortak ve çift diploma uygulamaları SUNY ile gerçekleştirilen ortak programlar

Sosyal Boyut Yükseköğretim Kurulu Çalışmaları Yükseköğretim Kurumlarımızın Çalışmaları Yükseköğretime katılım (Karar mekanizmalarına öğrencilerin katılımı) Dezavantajlı grupların önündeki engellerin kaldırılması (Cinsiyet, ırk, din, bedensel-zihinsel engeller, sosyal ve ekonomik statü) Yükseköğretime Erişimin Artırılması

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Sosyal Boyut Üniversite öğrencilerinin toplumsal profillerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Sosyal Boyut  Üniversite öğrencilerinin toplumsal profillerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması Avrupa Yüksek Öğretim Alanı’nın önündeki engellerin belirlenmesi ve yapısal değişiklikler için politikalar üretilmesi

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Sosyal Boyut  Üniversite öğrencilerinin toplumsal profillerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması  Avrupa Yüksek Öğretim Alanı’nın önündeki engellerin belirlenmesi ve yapısal değişiklikler için politikalar üretilmesi Eurostudent IV için öğrenciye anket uygulaması başlatılmış durumdadır

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme  Bireyin; bilgi, beceri, ilgi ve yeterliliklerini geliştirmek amacıyla hayatı boyunca katıldığı her türlü öğrenme etkinliği  Örgün ve yaygın eğitim yoluyla verilen genel ve mesleki eğitim-öğretimin yanında, bireyin eğitim-öğretim kurumları dışında bilgi ve beceri kazanmasına yol açan öğrenmeleri de içermektedir Ulusal Politikamız ve Önceliklerimiz  Türkiye’de de eğitim öğretim kapsamında bir yaklaşım modeli olarak değerlendirilmeye başlanmıştır  Hayat boyu öğrenmenin eş güdümü için tarafların görev ve sorumluluklarının açıkça belirtildiği bir yasal düzenlemenin yapılması

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Süreçte Karşılaşılan Sorunlar  Üst Yönetimde İlgi Eksikliği  BEK’lerin Yapılanmalarında Aksamalar BEK Raporlarının doldurulmasında sıkıntılar  BEK’lerin Üniversite işlerinden bağımsız görünmesi  Öğretim Elemanlarının Bilgi Eksikliği ve İsteksizliği  Bilgi Akışı yollarının verimli kullanılmaması  Toplantılara katılmak  Bologna web sayfasını takip etmek  BEK-NET’i yaygın bir şekilde kullanmak

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Yapılması Gerekenler -1 Rektörlerin sürece yakın ilgisi ve sürekli desteği BEK çalışmalarının ve önerilerinin Senato Kararlarıyla bağlayıcılığının sağlanması, ek bir iş gibi değerlendirilmemesi Kurum içinde bilgi akışının sağlanması Öğrenci Öğretim elemanı İdari personel Ders müfredatının öğrenci ihtiyacı gözetilerek planlanması AKTS’lerin öğrenci iş yüküne dayalı olarak belirlenmesi İş yükünün gerçekçi olarak hesaplanması Belirli aralıklarla geri besleme alınması Alan içi ve alan dışı seçimlik ders oranının artırılması: Asgari %25 Her şeyi öğretmeye çalışmak yerine öğrenmeyi öğretmek, Kurumlar arası öğrenci değişimini özendirmek Öğrenci merkezliliği artırmak

Yapılması Gerekenler -2 Yurtiçi ve yurtdışı öğrenci-öğretim elemanı değişiminin özendirilmesi  Uluslararasılaşmayı artırır  Kaliteyi ve rekabeti artırır Yurtiçi ve yurtdışı ortak diploma programlarının artırılması  Eğitim ve araştırmada işbirliğini artırır  Uluslararasılaşmayı artırır  Derecelerin karşılıklı tanınmasını ve akreditasyonu sağlar  Kaliteyi artırır Öğrencilerin ve diğer paydaşların tüm süreçlere katılmasının sağlanması  Müfredatların öğretim elemanlarına göre değil, öğrenci ihtiyaçlarına göre hazırlanmasını sağlar  İstihdam edilebilirliği artırır  Yükseköğretimin toplumsal sorumluluk rolünü artırır  Mezunların takibini sağlar

Yapılması Gerekenler -3 Öğrenci konsey oluşumunda cinsiyet dengesinin gözetilmesi  Öğrenci nüfusunun dengeli rol paylaşımını sağlar  Geniş katılımı sağlar  Kararların tek bakış açısıyla çıkmasını önler Dezavantajlı grupların (engelliler, ekonomik statüsü düşük olanlar) öğrenimlerini sürdürmelerinin kolaylaştırılması  Yurtlar  Engellilere uygun mimari yapılar  Burslar  Ulaşım imkanları Faaliyetlerin eksiksiz ve zamanında YÖK’e raporlanması  Uluslararası raporlarımızı eksiksiz hazırlamamızı sağlar  Yükseköğretime dair strateji geliştirmemizde katkı sağlar  Yükseköğretimimizin karşılaştırmalı olarak mevcut durumunu tespit etmemizi sağlar

Yükseköğretim Kurulu Bologna Kitapçığı Bologna Sürecini, Sürecin ülkemizde nasıl işlediği, Önümüzdeki hedefleri, Yükseköğretim sistemimiz, işverenler, mezunlar için önemini, Sürecin ana faaliyet alanlarını içeren toplam 66 sorudan oluşan kitapçık hazırlanmıştır.

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI İletişim için: Yükseköğretim Kurulu AB ve Uluslararası İlişkiler Birimi Tel: Fax: e-posta: İnternet:

TEŞEKKÜR EDERİZ…