GEÇ OLMADAN….. MARMARAY PROJESİNİN İNŞAATI DEVAM EDİYOR AMA… YA AKILDA KALAN SORULAR VE CEVAPLARI NE OLDU?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANKARA VE DÜNYA KENTLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Advertisements

TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
DEMİRYOLLAR, LİMANLAR VE HAVA MEYDANLARI İNŞAATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PLN MESLEKİ UYGULAMA ESASLARI
OTOYOLU HIZLI TREN HATTININ KALDIRILMASININ
PROJENİN AMACI Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
GELECEĞİN ŞEHİRLERİ İÇİN AKILLI ÇÖZÜMLER
İstanbul'da Değişen Turizm Yaklaşımları ve Çeşitlendirme Mehmet Ata Tansuğ- Turizm Danışmanı 3 Nisan TURING- İstanbul.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
ATAŞEHİR FİNANS MERKEZİ
BAŞLAMA MESAJI SEVGİLİ AFYONKARAHİSARLI HEMŞERİLERİM, KIYMETLİ BASIN MENSUPLARI, Bakanlar Kurulu’nun 23/5/2014tarih ve 2014/6366 karar sayısı uyarınca.
A-TAŞITLAR Taşıtlar, insan, hayvan ve yük taşımada kullanılan araçlardır. Bisiklet, otobüs, tren, uçak bunlardan birkaçıdır. Taşıtlarla bir yerden bir.
Lojistik ve Limanlar Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
Öğrenci bakışıyla trafik Trafik sorunu çözmek demek gereken ya da gerekecek yolların yapılması, kavşakların düzeltilmesi demek değildir. Trafik sorununu.
T.C. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
YÖN339 Ders - IX Taşımacılık Yönetimine Giriş
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
Eyüp Fatih AY Y Hülya SEMERCİOĞLU Y SAKARYA 2009.
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
TURYAP İSTANBUL , BEYKOZ- RİVA 146 DÖNÜM KONUT ARSASI
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
AMAÇ HEDEF DAVRANIŞLAR
BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
TÜRKİYE’DE ULAŞIM:.
İşletmeyi neden kurarız ?
HEDEF DAVRANIŞLAR 1-) Kara taşıtlarının adlarını söyleme/yazma.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
BÖLÜM 3 EKONOMİLERDE TEMEL SORUNLAR
3.KÖPRÜ.
Ulaşım Sorunları.
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
2/21/ Üniversite kampüsümüzün sınırlarının genişlemesi, hastanelerin birleşmesi ve geleceğe yönelik olarak batı.
Türkiye’de Elektrik Üretim ve Tüketiminin Gelişimi DAKA Yenilenebilir Enerji Sempozyumu – 3 / VAN 28 Kasım 2013.
Marmaray Projesinin, “TCDD Banliyö Hatlarının 3 yola çıkartılması ve rehabilite edilmesi etabı(CR1)” inşaatının yaratacağı sonuçlar ve sorunlar üzerine…
İSTANBUL’UN ULAŞTIRMA SORUNLARI TRAFİKÇİ BİR BAKIŞLA ÇÖZÜLEBİLİR Mİ? İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASI İSTANBUL ŞUBESİ.
MARMARAY’IN YOK EDECEĞİ TARİH
1900 ‘LÜ YILLARDA 5000 ALMAN’IN ÇALIŞTIĞI KÖY-BELEMEDİK TARİHİ 1888 yılında II. Abdulhamit ile Alman İmparatoru Kaiser Willhem tarafından imzalanan sözleşmeyle.
MARMARAY HAKKINDA BİLİNMEYEN GERÇEKLER Çok eski bir tarihe sahip olan İstanbul 19. yüzyılda surların içindedir. Bu yüzyılda ulaşımda yapılan yeniliklerle.
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİMÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
COMFORT İNŞAAT ... Comfort Group Evleri Yalova’nın En Değerli İlçelerinden Biri Olan Çınarcık’ta Şehrin En Önemli Cazibe Merkezlerine Çok Yakın Bir Mesafede.
KÖRFEZ/ORTADOĞU ÜLKELERİNE İHRACATIMIZ VE BÖLGEMİZDEKİ GELİŞMELER
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Lojistik Merkez Yer Seçimi
Türkiye petrol ve doğalgaz rezervlerinin dörtte üçüne sahip bölge ülkeleriyle, Avrupa'daki tüketici pazarları arasında jeo-stratejik bir konuma sahiptir.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Sunum transkripti:

GEÇ OLMADAN….

MARMARAY PROJESİNİN İNŞAATI DEVAM EDİYOR AMA… YA AKILDA KALAN SORULAR VE CEVAPLARI NE OLDU?

Halbuki; 8 Aralık 2008 tarihinde, Banliyö hatları en az 2 yıl süreyle kapatılıyor…

DOĞRU CEVAPLARI BULMAK İÇİN…. HALA GEÇ DEĞİL!!!… GELİN SORULARI VE VERİLEN İLK CEVAPLARI BİRLİKTE HATIRLAYALIM….

Cevap YOK!!! Marmaray projesinin güzergahı YANLIŞ değil mi?

Cevap YOK!!! Neden, trafik sorunu yaşanan kuzey kesim(E-5 ve TEM çevresi) değil de, güney sahil şeridi seçildi?

Cevap: HAYIR! Tüp geçişi ile ilgili olarak söylenen; “…Bu aşamadan sonra eğer batık jöle tekniğe uygun olarak karıştırılmazsa deprem sırasında tüp yüzecek ve burularak kopabilecek, böylece dünyanın en büyük kıyımlarından birisi olacaktır...”-Prof.Dr. Ahmet ERCAN/İTÜ “…Dolayısıyla bu güzergah üzerine batırma tüp tünel inşa edilmesi, dünyanın en büyük denizaltı tünel faciasına davetiye çıkartmaktan başka bir şey değildir…”-Prof. Dr. Semih TEZCAN/Boğaziçi Üniversitesi “…Tüp geçit İstanbul için büyük risk taşıyacak...”-Doç.Dr. Oğuz GÜNDOĞDU/İstanbul Üniversitesi Bu ve benzeri iddialara karşılık projede değişiklik yapıldı mı?

Cevap: HAYIR!!! Türkiye ihracatının % 50’sinin yapıldığı Haydarpaşa Limanının kapatılmasından vazgeçildi mi?

Cevap: HAYIR !!! Haydarpaşa Tren Garı, Marmaray Projesine dahil edildi mi?

HAYDARPAŞA YAĞMA PROJESİ İPTAL Mİ OLDU? Cevap: HAYIR !!!

Lastik tekerlekli tüp geçiş projesi iptal mı edildi?

Cevap: HAYIR!!! 1: plan iptal edildi ama İBB kentsel yağma projelerinden vaz mı geçti?

Cevap YOK !!! Marmaray Projesi ile birlikte, tarihi istasyonlar yok edilmeyecek mi?

Gebze-Halkalı arası tarihi demiryolu hattının tescillenme ve kültür mirası ilan edilmesi başvurusu sonuçlandı mı? Cevap: HAYIR!!!

Cevap: EVET!!! Marmaray projesi inşaatı nedeniyle demiryolu hatları en az 2 yıl süreyle kapatılacak mı?

Cevap: EVET !!! Marmaray projesi, kentsel dönüşüm projesi mi?

Sorular cevapsız yada SONUÇLARI olumsuz !!!! Yani, değişen hiçbir şey yok !!!! Ama Marmaray Projesi ilk haliyle devam ediyor …

Peki neden, kamuoyu, bilim insanları, odalar, sendikalar, kentliler suskun? Onca soru işareti, tartışma ve uyarılar ortada mı kalacak? HALA GEÇ DEĞİL…!!! Yüzyılın en büyük yağma ve rant projesini durdurmak için, hala geç değil!!!

Henüz vakit varken; Marmaray Projesi nedir, ne değildir, bir kez daha hatırlayalım… Neden mi, yağma ve talan projesi…!!!

MARMARAY PROJESİNİN GÜZERGAHI YANLIŞTIR ! Çok eski bir tarihe sahip olan İstanbul 19. yüzyılda surların içindedir. Bu yüzyılda ulaşımda yapılan yeniliklerle kent surların dışına yayılmaya başlamıştır Önce Şişli’ye kadar uzanan tramvay yapılmıştır. Daha sonra Anadolu tarafında Haydarpaşa- Pendik,Avrupa tarafında Sirkeci-Küçük Çekmece hattı yapılmıştır. Böylelikle İstanbul kenti surların dışında ve güney sahil şeridi üzerinde gelişmeye başlamıştır.

Ancak karayolu endeksli ulaşım politikaları nedeniyle; 70’li yıllarda E-5 ve Boğaz Köprüsünün ve akabinde de 2.boğaz köprüsü ile TEM otoyolunun yapımı kenti doğu-batı ekseninde ve kuzeye doğru genişletmiştir. Ve kent kuzeye kaymıştır. E-5 Demiryolu TEM MARMARAY PROJESİNİN GÜZERGAHI YANLIŞTIR !

Karayoluna dönük bu yanlış politikalar nedeniyle, İstanbul’un kuzeye doğru kayan kesiminde yeşil alanlar ile su havzaları yok edilirken ve bölge yollarla dolarken bu durum beraberinde trafik sıkışıklığını da getirmiştir.

20. Yüzyılın ortalarından bugüne gelindiğinde, kenti geliştiren demiryolu ağırlıklı politikaların değiştirilerek karayolu ağırlık hale getirilmesi sonucunda, demiryolları ve denizyolları giderek kan kaybetmiştir. Ve bu politikaların bir sonucu olarak, İstanbul’da karayolları %91’lik taşıma payına erişmiştir. Ve bu yoğunluğun büyük bir çoğunluğu kentin kuzey bölgesindedir. İstanbul’daki ulaşım dağılımı İstanbul’da, karayolu taşımacılığı içinde otomobilin payı, günümüzde %87’dir! MARMARAY PROJESİNİN GÜZERGAHI YANLIŞTIR !

İŞTE GÜNÜMÜZ İSTANBUL TRAFİĞİ Bugün İstanbul kaos haline gelen sıkışık trafiği ile tanınamaz haldedir. Trafiğin en çok tıkandığı noktalar; E-5 ve TEM ile bağlantı yolları, boğaz köprüleri, yanlış planlanan kavşak, köprülü kavşak ve yollardır. MARMARAY PROJESİNİN GÜZERGAHI YANLIŞTIR !

Çünkü İstanbul içindeki trafik sorunu; kentin güneyindeki banliyö hatlarında değil, nispeten kuzeyde yer alan karayolunda yaşanmaktadır ve daha da önemlisi İstanbul yolculuk dağılımları incelendiğinde yolculukların kuzey yönlü gerçekleştiği bilimsel bir gerçeklik haline gelmiştir. Kuzeye doğru gelişmiş olan kent yapısı ve trafik yoğunluğu yüksek olan bölgeler göz önüne alındığında, şu anda açıklandığı şekliyle ortaya konulan Marmaray Projesinin güzergahı yanlıştır..! MARMARAY PROJESİNİN GÜZERGAHI YANLIŞTIR !

Kentin kuzeye kaydırıldığı, yolculukların kuzey yönlü olduğu bir İstanbul gerçeğinde, güney sahilinde yapılan bir proje trafik sorununa çözüm olmayacaktır. Dolayısıyla, Marmaray projesi ile birlikte saatte tek yönde yolcu taşınacağı savı, gerçek dışı ve İstanbul gerçeğinden uzaktır. Eldeki veriler de açıkça göstermektedir ki, Marmaray Projesinin güzergahını kullanacak olan yolcu potansiyeli belli olup, proje hayata geçtiği takdirde mevcut yolcuların dışında ek olarak sadece bazı bölgelerdeki vapur yolcuları Marmaray’ı kullanacaktır. Bunun sayısal büyüklüğü de saatte tek yönde yaklaşık yolcuya karşılık gelmektedir. PROJE, İSTANBUL’UN TRAFİK SORUNU ÇÖZEMEZ !!!

Marmaray projesi ile birlikte saatte tek yönde yolcu taşınacağı savı, gerçek dışı ve İstanbul gerçeğinden uzaktır. Projede kapasite olarak gösterilen sayısı yetkili ağızlarca taşınacak yolcu sayı imiş gibi gösterilerek kamuoyu yanıltılmaktadır. Bu sav sonucunda 06:00-24:00 saatlerinde çalışacağı öngörülen bir sistemin günde taşıması gereken yolcu sayısı olmaktadır. Ancak boğazdan günde bütün ulaşım araçlarını kullanarak geçen yolcu sayısı ‘tir. Boğazdan geçiş yapan tüm yolcuların Marmaray’ı kullanacağı ve köprülerin boşalacağı varsayılsa bile toplam olarak günde en fazla kişi Marmaray’da yolculuk edecektir. İstanbul’un yerleşiminin ve sanayisinin zaman içinde sahilden uzaklaşarak kuzey yönüne kaymış olması gerçekliğinden hareketle, boğaz köprülerinden hiç araç geçmeyeceğini düşünmek en hafif ifadeyle saflıktır. PROJEYLE BİRLİKTE, YOLCU SAYISINDA CİDDİ BİR ARTIŞ OLMAYACAK

Marmaray Projesi ile yolculuk süresi kısalmamakta, tersine uzamaktadır! MARMARAY PROJESİYLE YOLCULUK SÜRESİ KISALMIYOR!

TCDD elindeki araçlarda bulunan çalıştırmak zorunda olduğu bir sistemi çalıştırmadığı için güncel süreler ŞUAN İÇİN AYNI gözükmektedir ancak, sistem normal işletildiğinde mevcut araçlarla dahi gerçekleşecek olan süreler yukarıda verildiği şekilde YADA DAHA KISA olacaktır. ParkurlarTCDD(mevcut)(max.dk)Marmaray Projesi(max.dk) S.çeşme-Gebze(banliyö)55(H.Paşa varış)60-61 S.çeşme-Gebze(Bölgesel tren)35-37(H.Paşa varış)60-61 S.çeşme-Gebze(şehirlerarası trenler)30-32(H.Paşa varış)60-61 Kazlıçeşme-Halkalı(banliyö)29,727(bir durak eksiltilerek-bir durağın ortalama kaybı 2-3 dk) Kazlıçeşme-Halkalı(bölgesel ve anahat) Mevcut taşıma süreleri ile Marmaray’ın öngörülen taşıma süreleri karşılaştırması MARMARAY PROJESİYLE YOLCULUK SÜRESİ KISALMIYOR!

Marmaray Projesinin, İstanbul trafiğine çözüm olmayacağının itirafı: Lastik tekerlekli araçlar için tüp geçiş projesi

Kamuoyu pek farkına varmadı ama bu projenin ihalesi 5 kez ertelendi. Ancak projeden vazgeçilmedi. Ve son ihale, 30 Haziran 2008 tarihinde yapıldı… Gerekçe teknik aksaklıklar gösterildi ama bu proje bir itiraf anlamına geldiği için, bilinçli olarak geciktiriliyor. Çünkü, bu proje 2 önemli soruyu da beraberinde getiriyor: 1-Marmaray ile aynı güzergahta olacak olan bu proje ile Marmaray Projesi doğmadan ölmez mi ve Marmaray Projesinin İstanbul trafiğine çözüm getireceği söylemi yalan mı? 2-Madem lastik tekerlekli araçlar için tüp yapacaktınız, neden tek bir tüp projesi ile bunu yapmayıp, iki ayrı proje yapıyorsunuz? Marmaray Projesi, İstanbul trafiğine çözüm olmayacak!

Marmaray Projesinin, asıl amacı da itiraf edildi: Marmaray projesi kentsel dönüşüm projesidir!

Marmaray projesi kentsel dönüşüm(YAĞMA) projesidir !!! Bu belgeler Marmaray Projesinin belgeleri….!!!!

Marmaray Projesi BİRİNCİL HEDEFİ, raylı taşımacılığı geliştirmek, kent trafiğine çözüm yaratmak değil, Kentsel Yağma Projelerine arazi yaratmaktır! Marmaray projesi kentsel dönüşüm(YAĞMA) projesidir !!!

Halk kentin doğu ve batı uçlarına sürgün edilirken, kırmızı noktalarla gösterilen bölgeler; kentsel yağma (dönüşüm!) projeleri ile bir avuç zenginin rant alanı haline getirilecektir. Mevcut TCDD hattı yukarıda da görüldüğü üzere, planlanan bu alanların kapsamındadır. Marmaray Projesi kapsamında, İBB ve TCDD arasında yapılan toplantıların tutanakları, projenin TCDD arazilerinin yağmalanması amacını güttüğünü göstermektedir. Bu tutanaklara göre hazırlanan taslak protokolde 1: planda yer alan kırmızı işaretli bölgelerdeki TCDD arazilerinin belediye ile birlikte kentsel dönüşüm alanları olarak planlanmaları ve arazinin bir avuç zengine peşkeş çekilmesi öngörülmektedir. Bu anlaşmanın amacı; belediyenin kentsel dönüşüm projeleri yapması için arazi temin etmesini sağlamaktır ve Marmaray Projesi bunun için planlanmıştır. Şu an için yargı kararı ile iptal edilen 1/ ölçekli “İstanbul İl Çevre Düzeni Planına” göre; Marmaray projesi kentsel dönüşüm(YAĞMA) projesidir !!!

1: planın yargı tarafından İPTAL edilmiş olması, hukuksuzlukta sınır tanımayan yerel ve merkezi yönetimin, uygulamalarından ve kentsel yağma projelerinden vazgeçtiği anlamına gelmemelidir. Zaten Marmaray Projesi de halen devam ettirilmektedir. Kamuoyunca da bilindiği üzere, birçok “haklı ve yerinde” yargı kararı bilinçli bir şekilde uygulanmamakta, ülke genelinde yargı kurumuna siyasi baskı oluşturulmaya çalışılmaktadır. Marmaray projesi kentsel dönüşüm(YAĞMA) projesidir !!!

Zaten simülasyon olarak tanıtılan istasyon ve durak görüntülerinin tarihi ve kültürel miras olan demiryollarıyla ve binalarıyla hiçbir ilgisi ve benzerliği yoktur. Marmaray projesi kentsel dönüşüm(YAĞMA) projesidir !!! Proje ile demiryollarının 150 yıllık istasyon binaları yok edilecektir. Ve bu durum da, İBB ile TCDD arasında yapılan “protokol” ile belgelenmiş durumdadır.

Hedeflenen Haydarpaşa Garı Hedeflenen Sirkeci GarıHedeflenen Kazlıçeşme istasyonu Hedeflenen Haydarpaşa Liman ve Gar İşte tarihe saygılı Marmaray Kentsel Dönüşüm Projesi !!!

Hedeflenen Kartal ve İstasyonu Hedeflenen Yenikapı istasyonu

Şimdi göreceğiniz resimleri dikkatle izleyin! Çünkü bu istasyonlar ve binalar Marmaray Projesi gerçekleştiği taktirde yok edilecek! Ve görecekleriniz sadece bunlardan bazıları…!!!!

Marmaray projesi, kentsel dönüşüm(YAĞMA) projesidir !!!

Bunlar birer iddia değil, acı gerçeklerdir. Projeyi savunanlar gizlese de, mevcut demiryolu 2 yol esasına göre yapılmış olduğu için, 3 yollu bir inşaat başladığı taktirde; inşaat tekniği açısından bu bina ve sanat yapılarının zarar görmemesi, yıkılmaması, atıl hale getirilmemesi mümkün değildir.

Güzergah yanlış ! Trafik sorununa katkısı olmayacak ! Yolculuklar açısından avantaj sağlamayacak ! Tarih yok edilecek ! O ZAMAN NEDEN BU PROJE ?

İşte bu yüzden Marmaray Projesi; yüzyılın en büyük kentsel yağma projesidir. Projenin asıl amacı, güney sahil koridoru üzerinde yer alan, yaklaşık 66 km uzunluğundaki değerli arazi ve gayri menkullere el koyup, buralarda kentsel dönüşüm(yağma) yapmaktır. Ve yapılacak yol da, oluşturulacak bu tüketim merkezleri arasındaki geçişi sağlama amaçlıdır.

Marmaray Projesinin diğer bilinmeyenleri de iddialarımızı destekler ve pekiştirir niteliktedir:

MARMARAY PROJESİNİN DEMİRYOLLARI ile BAĞININ OLMADIĞININ DİĞER BİR KANITI İSE, DEMİRYOLLARININ PROJE İÇİNDEKİ KONUMU ve PROJE SONRASI TAŞIMACILIKTAKİ DURUMUDUR!: Demiryolu projesi olarak gösterilen Marmaray projesi ile ilgili olarak yapılan sözleşmelerde TCDD taraf/muhatap kabul edilmemiştir! Proje sözleşmesinde mühendislik ve kontrol hizmetleri dahi TCDD tarafından değil Avrasya adında özel bir şirket tarafından yapılmaktadır. MARMARAY PROJESİNİN DİĞER BİLİNMEYENLERİ

TRENLER ARTIK İSTANBUL’A GİREMEYECEK! TCDD trenleri projede öngörüldüğü üzere 00:00-05:30 saatleri dışında tüp geçide giremeyecektir. Bu saat dilimlerinde dahi Gebze ve Halkalı’dan tüp geçit hattına yapılacak girişler için kontrol ve onay zorunluluğu getirilmekte olup, TCDD’ye ayrılan bir adet yolun dışında Marmaray dizilerinin çalışacağı yollara giriş izni verilmeyecektir. Projede TCDD’nin yer almadığının bir kanıtı da; gar ve istasyon oluşumları ile işletmecilik hakkındaki tüm taleplerin DLH tarafından reddedilmesidir. Tüm bunlar trenlerin artık İstanbul’a giremeyeceğinin kanıtıdır. MARMARAY PROJESİNİN DİĞER BİLİNMEYENLERİ

Yüzeyde yapılacak inşaat nedeniyle demiryolunun yakınında yaşayan on binlerce insanın yaşamı, en az iki yıl boyunca şantiyeye dönecektir. Bir çok bölgede demiryolunun yanından giden sokak ve cadde yolları kullanılamaz hale geleceği için ayrı bir mağduriyet oluşacaktır. Demiryolu güzergahı üzerindeki yaya ve karayolu alt-üst geçitleri de yıkılacağı için, ulaşım her yönü ile aksayacaktır. Demiryolu hatlarını iki yıl süreyle kapatmanın İstanbul trafiğine olacak etkisi ile bunun ülke ekonomisine, çevreye ve toplum psikolojisine çok büyük olumsuz etkileri olacaktır. YANLIŞ GÜZERGAH SEÇİMİ, DEVLETE YÜZMİLYONLARCA DOLAR ZARAR VERECEKTİR! Marmaray inşaatının TCDD hatlarında yapılması durumunda oluşacak ekonomik ve sosyal zararlar ise; MARMARAY PROJESİNİN DİĞER BİLİNMEYENLERİ

Güzergahta bir çok tarihi yapı ve eser olduğu için, bunların taşınması, yıkılıp yeniden yapılması, vb. durumlar artı maliyettir. Mevcut hatların sökülmesi ve taşınması artı maliyettir. Yanlış güzergah seçimi yüzünden bir çok yerde kamulaştırmaya gidilmek zorunda kalınmış olup, bu da artı maliyettir. İnşaat nedeniyle çalıştırılamayacak hatlardan ötürü TCDD’nin 180 milyon YTL zararı olacaktır. Farklı bir güzergahta 2 hat olarak inşa edilebilecek olan hattın, mevcut hatta yapılması, 3 yol olması zorunluluğunu getirecek olup, artı maliyettir. İnşaat sürecinin yaratacağı artı mağduriyet sebebiyle oluşacak hukuki ihtilaflar nedeniyle kamunun zararı artacaktır. YANLIŞ GÜZERGAH SEÇİMİ, DEVLETE YÜZMİLYONLARCA DOLAR ZARAR VERECEKTİR! Marmaray Projesinin bu şekilde uygulanması ile farklı bir güzergahtan geçirilmesi durumları arasında büyük maliyet farkı olacaktır; MARMARAY PROJESİNİN DİĞER BİLİNMEYENLERİ

Proje gereği, TCDD’ye sadece bir yol ayrılmıştır. Mevcuttaki 2 yol ile taşımacılığını sürdürmekte zorlanan demiryollarının, sadece bir yol ile taşımacılık yapması imkansızdır. Proje gereği, Marmaray dizilerinin çalışacağı diğer 2 yol TCDD’ye kullandırılmayacaktır. Tüp geçit 2 yol esasına göre yapıldığı gerekçesiyle TCDD’ye ait trenlerin saatleri dışında tüpten geçmesine izin verilmeyeceği için trenler çalışmaz hale gelecektir. Halktan gizlenen projedeki bu gerçekliklere göre, İstanbul’a artık tren giremeyecektir. Bölgesel trenler(Adapazarı ekspresleri, Trakya tarafında çalışan trenler) kaldırılacaktır. Şehirler arası trenler seferden kaldırılacak, yapım süreci tartışmalarla dolu olan hızlı tren İstanbul’a giremeyecek ve Anadolu’ya sadece bu tren çalıştırılacak ve bu trenin fiyatı, açıklanan haliyle 65 YTL olacaktır. Bu da, dar gelirli vatandaşlarımızın hızlı trene binemeyeceğini göstermektedir. Bu proje nedeniyle Türkiye’nin 3.büyük limanı olduğu gibi, ülke ihracatının % 50’sinin karşılandığı ve özelliği itibariyle tek limanı olan Haydarpaşa Limanı kapatılacaktır. Proje hayata geçerse, Üsküdar, Beşiktaş, Karaköy, Eminönü, Haydarpaşa ve Kadıköy’deki birçok vapur seferi kaldırılacaktır. Proje gereği yapılacak inşaat çalışmaları için seçilen güzergah TCDD banliyö hatları olduğu için, inşaat başladığı anda bölgedeki demiryolları hatları en az iki yıllığına ulaşıma kapatılacaktır. İstanbul’da demiryolu ulaşımının durdurulması, demiryollarını kullanan yolcuyu mağdur edecektir. Bu yolcu, var olan trafiğe ekleneceği için trafik duracağından, diğer yolcular da mağdur olacaktır. BU PROJENİN İSTANBUL’UN VE ÜLKEMİZİN ULAŞIM SEKTÖRÜNE NE GİBİ BİR ETKİSİ OLACAKTIR? MARMARAY PROJESİNİN DİĞER BİLİNMEYENLERİ

Bu sunu hazırlanırken bilimsel verilerden(savunanlarınkiler de dahil olmak üzere), bilim insanlarının raporlarından faydalanılmıştır. Tüm bu sorular, söylemler, belgeler iddiadan ötedir..! Ulaşımla ilgili tüm veriler ilgili kurumların resmi sitelerinden ve raporlarından alınmıştır.

Marmaray projesi ulaştırma alanındaki yetkin akademisyenler, konuya muhatap odalar ve kurum çalışanlarının örgütleri olan sendikalarla mutabakat sağlanarak yeniden ele alınmalıdır. Karayolunda faaliyet gösteren toplu taşıma araçlarının aynı güzergah üzerinde çalışması engellenmeli, dikey ve çapraz entegrasyon dahilinde güzergahlar yeniden tespit edilmelidir. Toplu ulaşım araçları arasında rekabet ortamı yaratacak uygulamalardan derhal vazgeçilmelidir. 3. boğaz köprüsü ve lastik tekerlekli araçlar için düşünülen boğaz tüp geçişinden vazgeçilmelidir. “Kentsel dönüşüm” projeleri durdurulmalıdır. Otomobil kullanımını özendirecek yeni yol, kavşak, köprü yapımları durdurulmalı, toplu taşıma araçlarının etkin dağılımı hedef alınmalıdır. Kenti çirkinleştiren, yaşam alanlarını daraltan, meskenleri yaşanmaz hale getiren tüm köprülü kavşaklar, battı-çıktı tüneller kapatılmalı ve yıkılmalıdır. Toplu taşıma ucuzlatılmalı, kısa mesafe indirimleri getirilmelidir. Boğaz Köprülerinden geçişlerde, toplu taşıma araçlarına öncelik verilerek, tercihli yol uygulamasına gidilmelidir. Toplu taşıma araçlarına tercihli yol uygulaması, E-5 ve ana arterler için de düşünülmelidir. İETT’nin organizasyon yapısı ile ekonomik yapısında yaratılan bozulmanın önüne geçilmeli, İETT güçlendirilmelidir. Deniz ulaşımının, kent içi ulaşımda payının artırılması için, şehir hatlarının iskeleleriyle dikey entegrasyon sağlayan toplu ulaşım hatları kurulmalıdır. Deniz ulaşımında dışa bağımlı politikalardan vazgeçilmeli, yeni deniz otobüsü, vapur ve deniz taksi alımı yerine, Haliç Tersanesi işler hale getirilerek, öz kaynaklar kullanılmalıdır. Deniz taşımacılığının özendirilmesi için yeni güzergahlar oluşturulmalıdır. Kente ulaşmada en büyük ihtiyaçlar olan; okul, hastane vb. gibi kurumların bölgeler bazında yenilerinin yapılarak etkin dağılımı sağlanmalı, bu kurumların tek merkezde toplanmasına son verilmelidir. Havaray ve metrobüs gibi, yine dışa bağımlı ve kenti bozacak olan sistemlerden derhal vazgeçilmelidir. Metro ve tramvay hatlarının yapımında kent kuruluşları ve odalarla birlikte hareket edilmeli, “Yeditepe yedi tünel projesi”nden vazgeçilmeli, konunun siyasi ve ekonomik rant malzemesi olarak kullanılmasının önüne geçilmelidir. Mevcut banliyö hatlarının çeken-çekilen araçları öz kaynaklar kullanılarak yenilenmeli, bu konuda yetkin sanayi kuruluşları olan TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ la birlikte çalışılmalı, günün koşullarına uygun, güvenli, konforlu ve seri araçlar kullanılmalıdır. Haydarpaşa Limanı kapatılmak yerine genişletilmeli ve geliştirilmelidir. Ulaşım politikaları muhakkak suretle demokratik ve katılımcı ortamlarda belirlenmeli, bilim insanlarının, ilgili kuruluşların, demokratik kitle örgütlerinin ve sendikaların onayı aranmalıdır. BİLİM İNSANLARINA, ODALARA VE SEKTÖRLE İLGİLİ SENDİKALARA DANIŞILMADAN, SÜSLÜ SÖZLERLE HALKTAN DA BİLGİ SAKLANARAK İNŞAATINA BAŞLANAN BU PROJE DURDURULMALIDIR! ÇÖZÜMLERE KULAKLARINI ISRARLA TIKAYAN, ANCAK SÜREKLİ OLARAK, “NE ÖNERİYORSUNUZ ?” DİYENLERE, SON DEFA ÇÖZÜM ÖNERİLERİMİZİ SUNUYORUZ:

TARİH: 08 Aralık 2008 Tarihler 8 Aralık 2008’i gösterdiğinde demiryolu hatları kapatılacak. Ve ilk kazma vurulduktan sonra da, her şey için çok geç olacak! Geç olmadan, müdahil olmak zorundayız ! Çünkü bu ülkede, bu kentte bizler yaşıyoruz ve geleceğimizi belirlemek bizim en doğal, en insani hakkımız !

Kaynakça: -İstanbul Kent Sempozyumu Bildiri kitabı - bölümünde yayınlanan “Marmaray Hakkında bilinmeyen gerçekler” ve “Marmaray Projesinin uygulanması ile yitecek değerler” başlıklı sunular - bölümünde yayınlanan tüm raporlar -İBB, TCDD, DLH ve Karayolları Genel Müdürlüğünün web siteleri -İnşaat Mühendisleri Odası 7.Ulaştırma Kongresi bildiri kitabı -Küreselleşen İstanbul ve Haydarpaşa Panel Kitabı-Mimarlar Odası Yayınları -Konuyla ilgili çeşitli resmi yazışmalar ve harici dokümanlar -Zaman ve Uzam İçinde Haydarpaşa Garı-Mutlu Binark, İshak Kocabıyık, Gani Çulha/Mülkiyeliler Birliği Yayınları-Ankara 2007