AÇIK ERİŞİM BİLGİ KAYNAKLARININ SEÇİMİ VE SUNUMU 28.05.2016 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Hazırlayanlar : Dr. Burcu Bulut.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
. Çankırı Karatekin Üniversitesi
Advertisements

Duke University Press Elektronik Koleksiyon ve Servisler.
-Scopus- Uz. Kübra DEMİR
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
360Core Kütüphane Kullanıcıları için Kütüphaneciler için
Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
0 1 web ortamından gelen gelen bilgiler bilgiler Akademikkütüphanekaynakları eser 4000 yayın evi BTT ve Sosyal Sosyal Bilimler Bilimler Dünyanın.
MATHSCINET KULLANIM KILAVUZU
DİCLE ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK BİLGİ SİSTEMİ (AKADEMİKWEB)
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
TÜRKİYE’DE AÇIK ERİŞİM
Yasal Yönleri ile Açık Erişim İlkay Holt, Kütüphane Direktörü 50. Kütüphane Haftası, Panel: Bilimsel Bilgiye Erişimin Sorunları ve Açık Erişim Hareketi.
AÇIK ERİŞİM KAYNAKLARI
Bu menü, ILL, Katalog, Konu başlıkları, Kütüphane Yönergesi dışında kalan tüm sayfalarda aktiftir Araştırma sürecinizi kolaylaştırmak, kütüphane kaynaklarına.
E-Journal A.M.S. (EJAMS) Kütüphaneciler için e-dergi koleksiyonlarının yönetiminde, kullanıcılar için ise bu koleksiyonlardan yararlanmada kolaylık sağlar.
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
Oxford Online Dergi Koleksıyonu’ nun Etkin Kullanımı. Bölüm 1 Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini Genışletme.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
ANKOS 7. Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 07, KTÜ KULLANICI/KÜTÜPHANECİ EĞİTİMİ GRUBU Kullanıcı/Kütüphaneci Eğitimi Grubu ANKOS çatısı altında 2002’de.
KULLANICI / KÜTÜPHANECİ EĞİTİMİ GRUP ÇALIŞMALARI ANKOS 5. Yıllık Toplantısı Haziran 2005 Süleyman Demirel Kütüphanesi, Sakarya.
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
ANKOS AÇIK ERİŞİM VE KURUMSAL ARŞİVLER ÇALIŞMA GRUBU PROF.DR. UĞUR DEMİRAY (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ - DANIŞMAN) GÜLSEVİL AĞCA (YAŞAR ÜNİVERSİTESİ) YASEMİN.
İstanbul Medipol Üniversitesi
ANKOS FİYATLANDIRMA MODELLERİ
American Mathematical Society MathSciNet Mathematical Reviews
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
©Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Bilgiye Erişimde Özgürlük. Açık Erişim Hareketi Akademik camia Ortak çıkarlar yaratmak Bilginin paylaşılması toplumsal bir harekettir.
BBY 105 B İ LG İ N İ N ORGAN İ ZASYONU I Prof. Dr. Gülbün Baydur.
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Bilgi Kaynağı Olarak Veritabanları
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Empowering management research EmeraldManagementXtra Ürün ve Hizmetler Brian Berry Business Manager for Turkey Emerald Group.
ELEKTRONİK KOLEKSİYON GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ Bülent Karasözen ODTÜ 41. Kütüphane Haftası 31 Mart 2005.
SPRINGERLINK YENİLİKLERİ VE YENİ TIBBİ İÇERİKLER N ADJA M ADANI M OUDARRES M ETIN T UNÇ EKUAL 2010 A NTALYA.
ULUSAL AKADEMİK LİSANS TOPLANTISI 6 Kasım 2006, İstanbul.
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
Bilgi Kaynağı Olarak Veri Tabanları
İDARİ BİRİMLER GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Mayıs Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı.
Elibrary.worldbank.org World Bank eLibrary Sunumu.
URQUHART YASASI.  Urquhart Yasası bilimsel dergilerin “kütüphane ötesi kullanımı”nın (supralibrary use), bu dergilerin her kütüphanenin “kütüphane içi.
Malzeme Bilimi & Mühendisliği online veritabanı © Trans Tech Publications Inc.
Trans Tech Publications (TTP) 1967 yılında ünlü bir Avrupalı bilim adamı ve eğitimci tarafından kurulmuştur. Malzeme bilimi ve mühendisliği alanlarında.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Muaz Ayhan IŞIK Türkiye Büyük Millet Meclisi
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
Sayılarla Yükseköğretim Akademik Arşiv Projesi (YAAP) ve Uluslararası Görünürlük Gültekin GÜRDAL İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Kütüphane ve Dokümantasyon.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
Ata TÜRKFİDANI Yaşar Üniversitesi, İzmir ANKOS AEKA OpenAIREplus – Zenodo Son Gelişmeler 3. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
YÖK ULUSAL AKADEMİK ARŞİV PROJESİ EĞİTİM SEMİNERİ NEDEN AÇIK ERİŞİM? Mart 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA Gültekin GÜRDAL.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
Kütüphane ve Dokümantasyon
Full Text Finder Publication Finder Genel Bakış
Bilimsel Bilgiye Erişim
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Pratik kullanım rehberi
EBSCO Discovery Service (EDS) Daha İsabetli Sonuç Listeleri
Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
Full Text Finder Publication Finder Genel Bakış
Dspace Kurumsal Arşİv KullanIm kILAVUZU
Çukurova Üniversitesi Kurumsal Açık Erişim Arşivi Çalışması
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Sunum transkripti:

AÇIK ERİŞİM BİLGİ KAYNAKLARININ SEÇİMİ VE SUNUMU Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Hazırlayanlar : Dr. Burcu Bulut – İpek Üniversitesi Gönül Kafalı – İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Ata Türkfidanı – Yaşar Üniversitesi

 AE Kaynaklar  AE Kaynakların Seçimi  AE Kaynakların Sunumu ve Yönetimindeki Zorluklar  Öneriler 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Sunum Planı

AE KAYNAKLAR 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA

Mali ya da yasal bariyerler olmaksızın kullanıcıların erişimine sunulan kaynaklardır (bazı kaynaklar, sadece dergiler gibi belli bir içeriğin açılması şeklinde olabilir ya da kayıt isteyebilir).  Yayın, ücretsiz olarak çevrimiçi erişime açık olmalıdır, abonelik talep edilmemelidir.  Okuyucunun, AE materyalini, yasalara uygun şekilde her türlü kullanımına olanak sağlamalıdır (indirme, kopyalama, çıktı alma, tarama, link verme, yazılıma veri olarak aktarabilme, vb.).  Kurum/kişi ve yayıncı arasında lisanslamaya ilişkin herhangi bir bağ/ilişki olmamalıdır.  Yayın ücretsiz deneme erişiminde, abonelik yoluyla sağlanan yayına ek olarak açılmış, bir açık erişim pilot projesinin parçası ya da sonradan dahil olabilecek (opt- in) bir başlık olmamalıdır.  Yayın büyük bir dijitalleştirme projesinin parçası olmamalıdır (örn: Google books, Open Content Alliance, vb.). 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA AE Kaynak Tanımı

 Dergi Makaleleri / Dergiler  Kitaplar  Tezler  Sunumlar/ Konferans Bildirileri  Araştırma çıktıları  Veri – Veri Setleri  Öğretim Nesneleri  …. 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Açık Erişim Kaynakları

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Açık Erişim Dergiler - Örnekler

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Bazı Önemli Yayınevleri Açık Erişim Dergiler Elsevier: Elsevier (Ambargolu): ScienceDirect: Wiley: Springer: http :// :// Taylor & Francis: World Scientific: Nature Journals Online: AMS: BioOne: IOP Journals: Oxford : Sage : Project Euclid: boutArea=librarians&aboutPage=about_open boutArea=librarians&aboutPage=about_open 1000’in üzerinde dergi koleksiyonunuza eklenmiş olacak!

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Açık Erişim Kitaplar - Örnekler

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Açık Erişim Tezler - Örnekler

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Açık Erişim Konferans Bildirileri - Örnekler

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Açık Erişim Veri ve Veri Setleri - Örnekler

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Açık Dersler - Örnekler

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Açık Erişim Yayıncılar - Örnekler

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Açık Erişim Arşivler - Örnekler

AE KAYNAKLARIN SEÇİMİ 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA

 Bilimsel açık erişim kaynakları (örn: hakemli dergiler) değerlendirmeye alınmaya uygundur.  Değerlendirmeye alınacak kaynaklarda öncelik, önerilerin kurum kütüphanecilerinden gelmesidir. Değerlendirme kriterlerinin yayımlanmasının ardından kullanıcılardan da öneriler toplanabilir, ancak uygunluk konusunda son karar için konu uzmanı kütüphanecilerin onayı alınmalıdır.  Değerlendirmeye alınacak dergiler, başlıca konu indekslerinde yer almalıdır.  Dergi dışındaki açık erişim kaynaklar da değerlendirmeye (veritabanı, monograf koleksiyonları, web siteleri, haritalar ve imaj koleksiyonları, vb.) uygundur. 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Politika

 Mevcut durum analizi  AE kaynakların değerlendirme/seçim kriterlerinin belirlenmesi ve koleksiyon geliştirme politikasına dahil edilmesi  AE kaynakların paylaşım (kategorizasyon, düzen, platform, vb.) şekline karar verilmesi  Mevcut ve yeni AE kaynakların değerlendirilerek kaynak öneri listelerinin oluşturulması  Belirlenen kaynakların, karar verilen şekilde web üzerinden paylaşılması 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Değerlendirme Süreci

 Kaynak, üniversitenin araştırma ve eğitim alanlarını destekliyor mu?  Kaynak, alanında otorite ve saygın organizasyonlar tarafından mı üretiliyor ya da destekleniyor?  Kaynak, düzenli olarak yayınlanıyor mu ve güvenilir mi?  Kaynak ara yüzünün kullanımı kolay mı?  Kaynağın kullanımı için özel bir teknolojiye ihtiyaç duyuluyor mu (özel bir uygulama kullanılması, özel yazı tipi, vb. söz konusu mu)? 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Süreç İçinde Cevap Aranacak Sorular

 Sunum  İlgililik  Nesnellik  Yöntem  Kaynak  Güncellik 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Değerlendirme Kriterleri (DK)

 Dil ve yazı biçimi (akademik)  Sayfa düzeni (düzenli ve öz)  Tasarım (belli ve kalıcı)  Yazı tipi (birbiriyle uyumlu)  Renk (sade ve gözü rahatsız etmeyen ) 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Değerlendirme Kriteri 1: Sunum

 Akademik: Akademik çalışma alanlarıyla uyumlu içerik  Güncellik: İhtiyaç duyulan güncel, geçerliliği olan içerik  Coğrafi: Bilgi gereksinimi duyulan coğrafi bölgelere ilişkin verileri kapsayan içerik 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Değerlendirme Kriteri 2: İlgililik

 Bakış açışı: Yazarlar bakış açılarını açıkça ifade ediyor mu?  Görüş: Teoriler ya da düşünceler gerçeklere dayandırılıyor mu?  Yazı dili: Yazı dili suçlayıcı ya da şüphe uyandırıcı mı?  Sponsorluk: Alınan finansal yardım/sponsorluk açıkça belirtilmiş mi? 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Değerlendirme Kriteri 3: Nesnellik

 Web’ de yer verilen bilgilerin üretilme yöntemi o bilgilerin kalitesinin ve güvenilirliğinin işareti olabilir. Aşağıda belirtilen bilgi kategorileri için uygulanan yöntem güvenilirliğin temel göstergesidir:  Araştırma raporları  Literatür incelemeleri 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Değerlendirme Kriteri 4: Yöntem

 Bilgi üreticisi olarak yazar: Alanında uzman mıdır, yayınlanmış başka makale ya da kitapları var mıdır, yazarın yayınları başkaları tarafından atıf almış mıdır, ilgili konuda özel bir bakış açısına sahip midir, yazarın kendisi ile iletişim geçilebilir mi?  Bilgi üreticisi olarak kurum: Nesnellik kriterlerinde olduğu gibi önyargılı yaklaşımlar ve kurumlara yapılan yatırımlar göz önünde bulundurulmalıdır.  Bilgi paylaşım aracı olarak yayınlar: İnternette herkes istediği her şeyi yayımlayabilir, bu nedenle yayınlar kendi içlerinde ve yazarların referanslarından hareketle değerlendirilmelidir. 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Değerlendirme Kriteri 5: Kaynak

 Yayın tarihi belli midir?  Bilginin son güncellenme tarihi nedir?  Bilginin üretildiği tarihle yayımlandığı tarih aynı mıdır?  Bilgiler güncellenmekte midir? 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Değerlendirme Kriteri 6: Güncellik

AE KAYNAKLARIN SUNUMU & YÖNETİMİNDEKİ ZORLUKLAR 21 Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Bir Anket Çalışması Amaç: Uygulamadaki mevcut durumu, iyileştirilecek alanları, kütüphanecilerin açık erişim kaynaklarını nasıl yönettiklerini ve karşılaştıkları zorlukların neler olduğunu belirlemek OA in the Library Collection: The Challenge of Identifying and Managing Open Access Resources by NASIG : North American Serials Interest Group,

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA  25 soru soruluyor  Profesyonel yazışma listelerine gönderiliyor (SERIALST, NASIG-L ERIL-L,alcts-eres, alcts-nrmig, coll-assess )  105 yanıt:  %92’sini üniversiteler oluşturuyor, geri kalanı yüksek okullar, özel araştırma kurumları ve diğer olarak geçiyor.  FTE’ler değişiklik gösteriyor. Metodoloji

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA  Kütüphaneler hangi sistemleri kullanıyor?  E-kaynak yönetim sistemi  Link çözümleyici  Web tabanlı keşif aracı  Bu sistemler ihtiyaçları karşılıyor mu?  Kütüphanelerin karşılaştığı sorunlar neler?  Kütüphaneler kendi koleksiyonları ile ilgili AE kaynaklarını nasıl değerlendiriyor? Temel Sorular:

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA AE Kaynaklara Erişim İçin Kullanılan Sistemler (Uygun olan tüm seçenekleri işaretleyebilirsiniz ifadesi yer alıyor) Diğer AE için hazırlanmış web sayfası veya rehberler Konu Rehberi Veri tabanı listesi Dergi listesi Web Tabanlı Keşif Hizmeti Link Resolver Katalog

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA E-Kaynak Yönetim Sistemi AE Kaynaklara Erişimi Kolaylaştırıyor Mu? Emin değilim Evet Hayır Uygulanmıyor Bir kısım

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Link Resolver Sisteminiz AE Kaynaklara Erişiminizi Kolaylaştırıyor Mu? Emin değilim Evet Hayır Bir kısım

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Emin değilim Evet Hayır Bir kısım Uygulanmıyor Web Tabanlı Keşif Hizmeti Sisteminiz AE Kaynaklara Erişiminizi Kolaylaştırıyor Mu?

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Emin değilim Evet Hayır Bir kısım Uygulanmıyor Lisanslı Veri Tabanlarınızdan Herhangi Biri/Birkaçı AE Kaynaklara Erişiminizi Destekliyor Mu?

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Hibrid Dergilere Erişim Sağlanıyor Mu? Evet, genellikle sağlıyoruz Bazı durumlarda, fakat her zaman değil Hayır Emin değilim

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Kısmi AE Kaynakları veya Koleksiyonları Sorunlu Mudur? Değildir Evet

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA AE Yayınları Kütüphane Koleksiyonunuz Olarak Kabul Ediyor Musunuz? Evet Hayır Emin değilim

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA AE Yayınların Tanıtımını Kütüphane Personelinize ve Üniversite Mensuplarına Aktif Biçimde Yapıyor Musunuz? Evet Hayır Emin değilim

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA AE Yayınların Tanıtımını Nasıl Yapıyorsunuz? Diğer Öğrenciler ile toplantılarla Akademik personel ile toplantılarla Tanıtımlarla Konu rehberleriyle AE kaynaklara özel rehberlerle Programlarla Eğitim oturumlarıyla

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA AE Kaynaklara Erişiminizin Koleksiyon Geliştirme Uygulamalarınız Üzerine Bir Etkisi Olmuş Mudur? Evet Hayır Emin değilim

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA AE Kaynaklara Erişiminizin Koleksiyon Geliştirme Uygulamalarınız Üzerine Nasıl Etkisi Olmuştur? Diğer Koleksiyon geliştirme bütçesinden ayrı, yazara AE için ödeme yapmaya ayrılmış fonlar AE’yi desteklediği için satın alınan başlıklar İlgili alanlarda konu arşivleri kullanıldığı için iptal edilen başlıklar Eşdeğer başlıkları AE olduğu için iptal edilen başlıklar AE içeriğe sahip bir kitabın satın alınmasından kaçınılması AE içeriğe sahip başlığa aboneliğin iptali

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA AE Kaynakların Yönetiminde Karşılaştığınız Zorluklar Nelerdir? Farkındalık Güvenilirlik Seçim kriterleri Hibrid Personel Sistem Makale düzeyinde linkleme Kullanıcılar Tedarikçinin desteği Aynı kaynaklar

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA AE Kaynakların Yönetimini Kolaylaştıracak Unsurlar Nelerdir? Merkezi bilgilendirme Standartlar/Tutarlılık Tedarikçi Desteği Makale Metadatası Personel Ayırt edilebilirlik Yayın değişimi Değerlendirmeye yönelik araçlar Emin değilim Otomasyon

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA AE Metadatası AE Kaynaklarına Erişim ve Keşif İçin Nasıl Geliştirilebilir ? Standartlar/Tutarlılık Emin değilim Kalite Makale düzeyinde Kayıt paylaşımı Veri noktaları

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Kütüphaneler İçin Zorluklar  Genel tutarsızlıklar:  Tutarlı görsel simge eksikliği (En tanınır açık erişim simgesi PLOS tarafından oluşturuldu. Ancak resmi bir AE logosu yok ve yayıncılar kendileri için uygun olan logoyu kullanıyorlar)  AE tanımlamak için standart açıklayıcı bir dilin olmaması  Standart metadata esasları olmaması  Yeniden kullanım haklarıyla ilgili eksiklikler  Açık Erişim kaynakları yönetmek için yetersiz araçlar  Kötü / Kırık linkler (bağlantılar)  Verilerin yetersizliği  Yanlışlıkla açık erişim olarak tanımlanan kaynaklar

Ekim 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA Öneriler  Bilgi sağlama zincirindeki metadatayı geliştirmeye yönelik politikalar oluşturulabilir  Kütüphanelerin yönetim ve keşif hizmetlerinde bilgi ihtiyacına yönelik daha fazla ayrıntı içeren uygulamalar geliştirilebilir  Yayıncılardan/sağlayıcı firmalardan, AE yayınların başlangıç ve bitiş tarihleri, başlık değişiklikleri vb. bilgilerin takip edilmesi konusunda destek alınabilir  Bu konuyla ilgilenecek kütüphaneci pozisyonları açılabilir

TEŞEKKÜRLER Mart 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Bilkent, ANKARA