KIRSAL KALKINMA PROGRAMI IPARD (2007-2013) 101-1 SÜT ÜRETEN TARIMSAL İŞLETMELER 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
Advertisements

ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
HİBE KAPSAMINDAKİ YATIRIM ALANLARI TKDK KÜTAHYA İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları Bütçe Sunumu PROGRAMI.
KIRSAL KALKINMA PROGRAMI IPARD ( )
Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Programı
IPA (Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı)
Uygulama sözleşmesi hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
Kurum tarafından verilecek destekler geri ödemesiz HİBE şeklindedir.
Avrupa Birliği Hayvancılık Politikaları Dr.Mustafa ALTUNTAŞ Uzman Veteriner Hekim.
TARIM VE KIRSAL KALKINMAYI
GIDA TARIM ve HAYVANCILIK İL MÜDÜRLÜĞÜ OSMANİYE
MALİ DESTEK PROGRAMLARI 2008 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRILARI
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ ET VE ET ÜRÜNLERİNİN İŞLENMESİ VE PAZARLANMASI.
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
Et Üreten İşletmelere Yatırım/Kanatlı Eti
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
IPARD KIRSAL KALKINMA PROGRAMI ( )
Meyve ve Sebzelerin İşlenmesi ve Pazarlanması
Bütçe Formunun Doldurulması
GIDA TARIM ve HAYVANCILIK İL MÜDÜRLÜĞÜ OSMANİYE
KIRSAL KALKINMA PROGRAMI IPARD ( ). 2 TARIMSAL İŞLETMELERİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI VE TOPLULUK STANDARTLARINA ULAŞTIRILMASINA YÖNELİK YATIRIMLAR.
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
TARIM VE KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU &
1/31 GIDA,TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA DAİRE BAŞKANLIĞI YÖNETİM OTORİTESİ KATILIM ÖNCESİ YARDIM ARACI KIRSAL.
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ -Ocak MEYVE VE SEBZELERİN İŞLENMESİ VE PAZARLANMASI.
LOGO TÜBİTAK Ulusal Yeni Fikirler ve Ürünler Araştırma Destek Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah.
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
TÜRKİYEDE ÇİFTÇİNİN ÖRGÜTLENME DESENİ VE KOOPERATİF DIŞI ÖRGÜTLENME MODELLERİ Prof.Dr.Murat YERCAN.
302-3 Kırsal Turizm.
MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARI VE TARIM SEKTÖRÜ İLİŞKİLERİ
1  Ankara  Ağrı  Kars  Muş  Erzincan  Erzurum  Erciş  Malatya  Çarşamba  Eskişehir  Kırşehir  Susurluk  Adapazarı  Alpullu  Uşak  Kayseri.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
KONYA İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ
Erzurum İl Koordinatörlüğü Süt Sığırcılığı Destekleri
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
PROJE KONULARI KOBİ’lerde Kurumsallaşmanın Geliştirilmesi KOBİ’lerde Markalaşmaya Geçiş.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
DESIGNED BYSUPPORTED BYIMPLEMENTED BY Türkiye Sürdürülebilir Enerji Finansman Programı.
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
IPARD PROJE MÜHENDİSLİK VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
YOZGAT İLİ 75X100 MODERN HAYVANCILIK PROJESİ
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
İL GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ
Tarımda Teknoloji Kullanımı
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
Proje Türü Tarımda Modernizasyonun ve Kırsal Kalkınmanın Sağlanması ile Sanayide Rekabetçiliğin Arttırılması Proje İle İlgili Olduğu Faaliyet Alanı 72.
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 1: HASILANIN ÖLÇÜLMESİ
Hayrullah DOĞAN Erdal MALKOÇ Mehmet APAN
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
Çiftliğim ne kadar uygun ? Faaliyet için yeterli ari alanım var mı ?
DİYARBAKIR İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ Organize Sanayi Bölgesi
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

KIRSAL KALKINMA PROGRAMI IPARD ( ) SÜT ÜRETEN TARIMSAL İŞLETMELER 1

2 SUNUM İÇERİĞİ Tedbirin Amaçları Alt Tedbirin Amacı Faydalanıcı Tanımı Yardım Oranı Uygulama İlleri Özel Uygunluk Kriterleri Uygun Harcamalar/Uygun Olmayan Harcamalar IPARD Sıralama Kriterleri

3 TARIMSAL İŞLETMELERİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI VE TOPLULUK STANDARTLARINA ULAŞTIRILMASINA YÖNELİK YATIRIMLAR 101

4 TEDBİRİN AMAÇLARI Tarım sektörünün ve kırsal alanların sürdürülebilir uyumuna katkıda bulunmak ve pazar etkinliğini artırmak, Ortak Tarım Politikası ve AB’ye katılım sürecindeki ilgili diğer politikalar ile ilgili müktesebatın uygulanmasına yönelik Türkiye’nin hazırlığına katkı sağlamak, Tarımsal işletmelere destek vermek suretiyle, Sürdürülebilirliklerini ve birincil tarımsal ürünlerin üretiminde genel performanslarını geliştirmek, İlgili AB standartlarına yükseltmek, Bölgesel kırsal gelişim dengesizliklerinin ve mevcut az gelişmiş alanlardaki göçün engellenmesine katkı sağlamaktır. Tedbirin Amaçları

Süt Üreten Tarımsal işletmeler Et Üreten Tarımsal işletmeler 5

6 Süt Üreten Tarımsal işletmeler 101-1

ALT TEDBİRİN AMAÇLARI Süt Üreten Tarımsal İşletmeler alt tedbiri ile küçük ve orta ölçekli tarımsal işletmelerin; a)Modernize edilmesi, b)İlgili AB standartlarına yükseltilmesi ve amaçlanmaktadır. Alt Tedbirin Amaçları

8 Yeni tarımsal işletme olması durumunda sadece Ulusal Vergi Sistemine kayıt kriteri başvuru aşamasında sağlanmalıdır ve bu işletmelerde ÇKS ve HKS’ye kayıt şartı yatırımın sonunda aranır. FAYDALANICI TANIMI Çiftçi Kayıt Sistemine kayıtlı olmak Hayvan Kayıt Sistemine kayıtlı olmak Ulusal Vergi Sistemi’ne kayıtlı olmak Faydalanıcı Tanımı

9 Başvuru sahibinin gerçek kişi olması durumunda kendisi, tüzel kişi olması durumunda ise tüzel kişiliği temsil ve ilzama yetkili kişi, başvuru sunulduğunda 65 yaşından büyük olmamalıdır. FAYDALANICI TANIMI YAŞ KRİTERİ Faydalanıcı Tanımı

10 Başvuru yapılan alanda Meslek ve Teknik Lisesi diploması veya ön lisans, lisans, yüksek lisans, doktora diploması veya Hayvan Kayıt Sistemine en az 3 yıllık kayıt veya Tarım veya ilgili bir uzmanlık alanında en az 3 yıl çalıştığına dair Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan hizmet dökümü Mesleki yeterliliğini kanıtlamalı Tüzel kişiliklerde bu yeterliliği bir daimi çalışanı sağlamalıdır. Faydalanıcı Tanımı

Süt üreten tarımsal işletmeler alt tedbiri kapsamında yatırım yapacak mevcut işletmeler; halk sağlığı, hayvan sağlığı, hayvan refahı ve iş güvenliği konularında ulusal minimum standartları karşıladığını gösteren sertifikayı sunmalıdır. Yeni tarımsal işletme kurulumu durumunda, bu kriter yatırımın sonunda karşılanmalıdır Faydalanıcı Tanımı

Kimler Başvurabilir? Kamu tüzel kişilikleri hariç olmak üzere, ulusal kanunlarca tanınmış gerçek ve tüzel kişiler (Kamu hissesi %25’den fazla olan tüzel kişilikler uygun değildir.) FAYDALANICILAR 12 Faydalanıcı Tanımı

13 YARDIM ORANI 13

Tedbiri için IPARD süresince her bir faydalanıcının toplam maksimum uygun yatırım değeri Avro ile sınırlıdır. YARDIM ORANI Kamu katkısı toplam uygun harcama miktarı % 50 Başvuru sunulduğunda 40 yaşın altında (tüzel kişilikte temsil ve ilzama yetkili kişi) olan başvuru sahiplerinin yatırımları için %55 Dağlık alanlarda ki tarımsal işletmelere yatırımlar için %60 Her iki koşulu aynı anda sağlayan işletmelere yatırımlar için %65 Yardım Oranı

DAĞLIK ALAN NEDİR? IPARD Programı’nın uygulamaları kapsamında dağlık alan: 1000 metre rakımdan yüksek ya da rakımı metre arasında eğimi ise %17’den fazla olan alanlardır. 15

Uygulama İlleri

17 ÖZEL UYGUNLUK KRİTERLERİ Tarımsal İşletme baş süt ineği kapasitesi veya baş koyun veya keçi kapasitesine sahip olmalı (7,8,9 baş süt ineği kapasitesine sahip olanlar, yatırımın sonunda en az 10 baş süt ineği kapasitesine sahip olmalı), 50 baştan fazla inek veya 150 baştan fazla koyun veya keçi kapasitesine sahipse, yatırım sonunda gübrenin AB standartlarına göre depolanması ve yönetimi taahhüt edilmelidir. Yeni tarımsal işletme durumunda, yatırım yukarıda yer alan hayvan kapasite aralıklarında planlanmalı ve uygulanmalıdır. Özel Uygunluk Kriterleri

18 UYGUN HARCAMALAR UYGUN OLMAYAN HARCAMALAR 18

Destek verilecek uygun yatırım alanları nelerdir? Makine ve ekipman alımı/Bilgi Sistemleri Alımı Yapım İşleri Hizmet Alımı (Uygun Harcamalar Toplamının % 12 sine kadar) Proje Görünürlüğü UYGUN HARCAMALAR 19 Harcamalar

UYGUN OLMAYAN HARCAMALAR Arazi ve mevcut binaların satın alınması, İkinci el makine ve ekipman alımı, Zirai ürün haklarının, yıllık bitkilerin ve onların ekimlerinin satın alınması, KDV ve ÖTV dâhil olmak üzere vergi ve harçlar-Gümrük resmi ve ithalat vergileri, İşletme giderleri-Bakım ve amortisman giderleri, Her türlü kira gideri, Kiralayanın marjı, faizin yeniden finansman maliyetleri, işletme giderleri, Sigorta masrafları gibi kira-satın alma ile bağlantılı maliyetler, Banka ücretleri, teminat masrafları ve benzeri ücretler, Döviz-TL ile ilgili dönüşüm masrafları, ücretleri ve kambiyo kayıpları, Para cezaları, mali cezalar ve dava masrafları, Faydalanıcı tarafından yapılan ayni katkılar, Canlı hayvan alımı 20 Harcamalar

Açık veya yarı açık ahırların/ağılların inşası/genişletilmesi/modernizasyonu veya mevcut kapalı ahırların/ağılların modernizasyonu, Süt sağım ve depolama odaları, depo binaları, makine garajları ile sınırlı olmak kaydıyla tarımsal binaların inşası ve/veya yenilenmesi, YAPIM İŞLERİ 21 Harcamalar

Silaj makinası ve ekipmanı, çiftlikte hayvan yemi hazırlama, muamele etme,dağıtma ve depolama sistemleri Sağım odası tesisatı, süt soğutma ve depolama ekipmanı ile üretilen sütün çiftlik içinde nakilini sağlayan ekipmanlar Gübre muamele, işleme ve depolamaya yönelik yatırımlar Hayvanların bakımına yönelik ekipman ve tesisler (örneğin tartma, dezenfeksiyon ) Hayvan Sulama sistemleri Bilişim teknolojileri ve yazılım dahil, özel teknolojik ekipmanın satın alınması (sürü yönetimi, süt kaydı, genel çiftlik yönetimi) MAKİNE-EKİPMAN ALIMI 22 Harcamalar

Traktör satın almak için izin verilen maksimum bütçe 101 tedbir bütçesinin% 20 sinden fazla olamaz. IPARD kapsamında, Bir faydalanıcı sadece bir traktör satın alabilir. Maksimum 82 KW güç limiti olan traktörler ve ekipmanlarının alımı uygun harcamadır. 23 Harcamalar

€ En az € En fazla Harcamalar

25 IPARD SIRALAMA KRİTERLERİ 25

FAYDALANICILAR 26 NO KRİTERLERPUAN 1Tarımsal işletmenin üretilen sütünü, Süt ve Süt Ürünlerinin İşlenmesi ve Pazarlanması alt tedbiri altında "pilot entegre süt toplama ve işleme ağı" kurmak üzere IPARD Programı’ndan faydalanan süt işleyen işletmeye satması 30 2Tarımsal işletmedeki süt ineklerinin en az %50’sinin saf ya da melez ırk olması 20 3Ürünlerin en az %60’ının tedarik sözleşmesi yolu ile işleme işletmelerine veya kayıtlı Süt Toplama Merkezlerine pazarlanması 20 4Başvuru sahibinin kendi faaliyeti ile ilgili bir üretici grubuna üye olması 10 5Tarımsal işletmenin organik tarımla ilişkili olması10 6Başvuru sahibinin(gerçek kişi/tüzel kişilerde temsil ve ilzama yetkili kişi) başvurusu sunulduğu tarihte 40 yaş altında olması 10 Sıralama Kriterleri

27 EN ÖNEMLİ KAYNAĞIMIZ HER ALT SEKTÖR İÇİN AYRI AYRI HAZILANMIŞ BAŞVURU ÇAĞRI REHBERLERİMİZDİR EN ÖNEMLİ KAYNAĞIMIZ HER ALT SEKTÖR İÇİN AYRI AYRI HAZILANMIŞ BAŞVURU ÇAĞRI REHBERLERİMİZDİR

28 Tüm bilgi ve dokümanlara ulaşmak için

İletişim Bilgileri Program ve başvurular hakkında detaylı bilgi için: 29 Merkez ve İl Koordinatörlükleri Yardım Masaları 444 TKDK

Teşekkürler 30 TEŞEKKÜRLER