This project has been funded with support from the European Commission. 2014-1-UK01-KA202-001615. This publication [communication] reflects the views only.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÇOCUK ve REKLAM Araştırma sonuçlarına göre Batı ülkelerinde her çocuk, yılda ortalama 900 saat televizyon başında kalıyor ve bu süre içinde de en az 10.
KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
Spor Sosyolojisi Nedir? İlgili Temel Kavramlar
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
Bu yüzden, bize Tanrıyı ve küçük bir dua yapmayı hatırlatan böyle bir sunum hazırlamak için kendime izin verdim… Çalışmaktan yorgun düştüğümüz günlerimizde.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
YAŞLILARDA ALZHEİMER HASTALIĞI
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Çağın Hastalığı Obezite ve Sağlıklı Yaşam
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
Dr. Sema Yıldız Türk Diabet e Obezite Vakfı Özel Diabet Hastanesi
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
YEME BOZUKLUKLARI OBEZİTE ANOREKSİYA NEVROZA BLUMİYA NEVROZA.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
Alkol ve Diğer Uyuşturucuların Kullanımını Önleme Biz Ne Yapabiliriz! Alkol ve Diğer Uyuşturucuların Kullanımını Önleme Biz Ne Yapabiliriz!
YEME BOZUKLUKLARI.
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
BÖLÜM 6 CİNSELLİK. BÖLÜM 6 CİNSELLİK CİNSELLİK Ergen Cinselliğini Keşfetmek Cinsel Tutum ve Davranışlar Ergen Gelişiminin Normal Bir Parçası Cinsellik.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training 21. Yüz Yılda Öğrenme Developed with the.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve uyum Learning to Learn Training Motivasyon nedir ve neden ona ihtiyaç duyariz? Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
ERGENLİK.
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
ARŞ.GÖR.DR.AYŞEGÜL ÖZSALİH YILMAZ
Sunum transkripti:

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. GÖRÜNÜR FARKLILIKLARA UYUM Uyum multi-faktöriyeldir, aşağıdakiler arasındaki etkileşimleri içerir. Bireysel (kişisel ya da kişiler arası) psikolojik faktörler Toplumsal ilişkilerin etkisi Ek faktörler, sosyal belirleyiciler ve ruh sağlığı

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Sosyal belirleyiciler/kültürel içerik Bireysel (Kişisel & Kişilerarası) faktörler Durum (örn. Yarık damak/dudak) özel konular GELİŞİME YÖNELİK AŞAMA BAKIM SAĞLAMAYA YÖNELİK NORMALLEŞTİRME YAKLAŞIMI Durum, yaşam boyu uyumu etkileyecek bununla birlikte sosyal belirleyiciler, psikolojik faktörlerin de içinde bulunduğu tüm faktörler, bütün nüfusu etkileyecektir.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. MODÜL 2 SOSYAL İÇERİK: NÜFUSUN GENELİNDE GÖRÜNÜMLE İLGİLİ MEMNUNİYETSİZLİK

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Öğrenme Konuları Görünüm farklılıkları olan insanlar için sosyal şartlar Görünümün güncel standartları Görünüm memnuniyetsizliklerinin güncel boyutları; kim etkilenmekte? Etkileri neler? Kozmetik prosedür & iyilik hali

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Görünüme ilginin uzun bir hikayesi var…..

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Uyakın zamana kadar, ideal güzellik kavramlarında birçok kültürel farklılıklar vardı 41/

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Ama şimdi kültürel farklılıklar azaldı

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Şu anda……. Görünüme verilen önem şimdiye kadar hiç bu kadar güçlü ya da yaygın olmamıştı Kültürel farklılıklar oldukça azaldı (internetin ve medyanın etkisine bağlı olarak) Günümüzde ideal görünümler yaygın paylaşılmaktadır –Daha uçlarda (süper modellerden etkilenmiş; ünlüler) –Medyada ya da reklamlarda yayınlanan ideal görüntüler

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Zamanla, kadınlar için ideal güzellik kavramı değişti…… Modigliani th Millennium BC Botticelli 1482 Marilyn 1950s

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Zayıf vücut tipi... Açık ten, uzun saç, büyük göğüsler he thin ideal Ama şimdi, onlar daha uçlarda & ulaşılamaz

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Erkekler için idealler zaman içinde daha tutarlı iken Elvis ( ) Tutankhamen ( BC) Adam (1528) David ( )

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Şu anda, ideal erkek olmanın gerektirdiği nitelikler.... Uzun Geniş, kaslı ama yağsız V şeklinde gövde Kılsız gövde

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Erkekler için ideal kaslı örnek

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. “Sağlıklı” Vücutlar için şu anki idealler Ağırlık & boy oranı “sağlığı” belirtmek için kullanılmakta (BMI 20-25) Zayıf ve kaslı “Herhangi bir bedende sağlık” yerine

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Kültürel Normlar & İnançlar Görünümle ilgili kültürel, dini ve sosyal inançlar davranış kalıplarını, ilişkileri, kuralları, varsayımları etkileyebilir, örneğin: – Görünüm değişikliği yapan tercihler & giyim kuşam – Başkaları tarafından yapılan yargılamalar – Şekil bozukluğu nedenleri ile ilgili inançlar Ama bu etkiler azalmakta…..

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Örneğin: Etnik Fiziksel Özellikler Bazı etnik fiziksel özellikler kimliğin ve gururun kaynağıdır….ama Etnik özellikleri ortadan kaldırmak ya da azaltmak için kozmetik cerrahiye gidenlerin sayısı da oldukça fazladır: – Yahudiler: burunlarını – Güney Doğu Asya insanları: göz çevresini genişletme – Afrikalılar: burun ve dudak inceltmeleri – Çin: bacak uzatma

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Egzersiz Düşünün, ülkenizdeki mevcut görünüm ideallerinin kaynağı neresi? Ülkenizde faklı etnik kökenlerden gelen insanlar arasında görünüm idealleri açısından benzerlikleri ve farklılıkları düşünün. Görünüm farklılıkları olan insanlar üzerinde ideal görünümlerin etkileri nelerdir?

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Erken çocukluk döneminde, mevcut normlar…… Peri masalları Oyuncaklar; video oyun Aileler

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. B

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Ken

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Orta & geç çocukluk dönemi…… Aileler, arkadaşlar, öğretmenler Medya – Magazinler – TV – Müzik videoları – Ünlülerin kültürü Moda, Güzellik & Reklam Sektörü Sosyal medya İnternet

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Aile etkisi & Akranlar Tek yönlü bakış baskısı – (örn., belli giysileri giyme, kilo verme, plastik operasyon, makyaj yapma, farklı görünümü yok etme) Görünümle ilgili alay etme Aileler ve akranlarda dış görünüm memnuniyetsizliği Aileler ve akranların başarılı hayat içinde güzelliğin önemi hakkında konuşmaları (ideal güzellik kavramlarının içselleştirilmesi)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Dış görünüme vurgu yapan çocuk ve gençlik magazin dergileri

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Basın-internet-medya

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Televizyon Vücut şekilleri toplumun genelini yansıtmaz Dış görünümle ilgili yorumlar- komik duruma düşürme klişeleri güçlendirir “Utanç verici bedenler” konulu mizah içerikli TV şovları Fouts & Burggraf (1999) Fouts & Vaughan (2002) Klein & Shiffman (2005) Himes & Thompson (2008)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Yetişkinlikte, var olan kalıpların kaynağı… Medya – Magazin – TV – Ünlülerin dünyası Moda, Güzellik & Reklam sektörü Sağlık konulu reklam mesajları Sosyal medya İnternet

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Kadın Magazin Dergileri “Seksi görünüm (karın-popo ve kalça) planı” “İstediğin vücuta kavuş” “Bikini vücutu – Kilo ver, selülitlerinden kurtul” “En iyi vücut yarışmasına katıl–Birinci ol!–& Dolar kazan”

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Erkek Magazin Dergileri “Kolayca kas yapın” “En iyi vücut” “Karın düzleştirici gıdalar” “Yağları yakın”

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. “Sağlık ” Tanıtımları - herhangi bir bedende sağlıklı olmak yerine kilo vermek, ince olmak vurgulanmakta

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Güzellik Mitlerine vurgu

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Kozmetik Reklamları “kusur” ve yaşlanma ile ilgili klişeleri güçlendirmektedir.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. EGZERSİZ Sosyal medyanın kullanımı gün geçtikçe yaygınlaşmakta iken, a)Düzenli kullanıcılar? b)Sıra dışı görünümü olanlar? üzerindeki etkileri neler olabilir?

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Sosyal Medya 1.3 milyar düzenli kullanıcı – Özellikle genç kadınlar arasında popüler (%90’u yaş; ortalama kullanım süresi günde 2 saati aşmaktadır) – Her bir saatte 10 milyon yeni fotoğraf yüklenmekte; çoğunluğu en güzel foto – ‘Özçekim’ kültürünün etkisi bilinmemektedir.…..

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Sosyal Medya Pozitif ilişki Sosyal medya kullanımı ve görünüm memnuniyetsizliği arasında (Fardouly & Vantarian, 2015) – Kendini iyi hissetmeme ; görünüm uyuşmazlıkları (Fardouly et al 2015) – Kendi görüntüsü ile diğerlerini kıyaslama (Vantarian & Day, 2013)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Mesajlar bize ne söylüyor? * Görünüm ‘normları’ uçlarda ve ulaşılamaz * Görünümde farklılık daha az kabul edilir * İdeallere ulaşmak için çalışmalıyız * Vücut işlenecek demir gibi görülmekte * Cerrahi ve invaziv işlemlerin normalleşmesi Güzellik “mitleri” * Mutluluk * Başarılı ilişki * Sosyal başarı * Mesleki başarı

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. “Sanırım insanlar kendi hayatlarının mükemmel olduğunu göstermek istiyorlar. Eğer güzelsem, zayıfsam, çekiciysem, hayatımdaki her şey güzel gidecek, okul notlarım iyi olacak, eğer erkek arkadaşım olursa güzel bir sosyal hayatım olacak” Tiggemann et al (2000)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Egzersiz Sizce hangi insanlar ideal görünüm kalıplarının daha çok etkisinde kalıyorlar?

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Kim etkileniyor? Çocuklar Ergenler Yetişkinler Şekil bozukluğuna sahip insanlar Sosyal dezavantajlı gruplar Bulgular; Amerika, İngiltere ve Avustralya’da yapılan çalışmalardan edinilmiştir.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Emergence early in Childhood “Barbie saçı gibi” (yaş 2) 5 yaş kız çocuklarında memnuniyetsizlik çok görülür Düşük benlik değeri ile bağlantılı; diyet kısıtlamaları; ideal görüntülerle eşleşmeyenlere yönelik daha az tolerans. Erkek çocuklar 8 yaşından (daha erken de olabilir) itibaren kaslı vücut için tercihte bulunurlar.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Adolesan dönemi İngiltere’de fiziksel görünüm en önemli endişe kaynağıdır. (Children’s Society, 2014) Avustralyalı gençler vücut imajını en önemli ilk 3 kaygı verici unsur olarak yorumlamışlardır. Kızların %42 si vücutlarının en az bir yerini değiştirmek istediklerini belirtmişlerdir. (Girl Guides 2010) Erkek çocukların%50’si vücutları için üzüntü duymaktadır. (Dove, 2006) 2 kız çocuğundan biri makyaj yapmadan evden çıktıklarında kendilerini kötü hissettiklerini söylemişlerdir. (CAR 2012)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Kadınlar…. İngiliz kadınlarının %93’ü her hafta görünümleri ile ilgili olumsuz düşünceye sahip olmaktadırlar 3 kadından birinde günde birkaç kez olumsuz düşünce İngiliz kadınlarının %30’u en az bir yıl ideal vücut ölçülerine sahip olmak için çaba sarf ederek geçirdiğini belirtmektedir (kilo ve şekil açısından) (n=950 Diedrichs et al, 2011)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Erkekler… Erkeklerin %78’i daha kaslı olmak istemekte ve %40’ı hayatlarının bir yılını ideal görüntüye ulaşmak için geçirdiklerini belirtmektedir. (Diedrichs et al, 2011)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Yetişkinlerde görünüm farklılıkları olan gençlerle ilgili memnuniyetsizlik neden var? Yetişkinler gençler için önemli role sahiptir. Ebeveynler Öğretmenler Spor eğitmenleri Meslek eğitmenleri Sağlık çalışanları & kendi görüşlerini, inanışlarını, değerlerini gençlere doğrudan ya da dolaylı aktarırlar.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Egzersiz Bireysel ya da küçük gruplar halinde, görünüm memnuniyetsizliğinin potansiyel olumsuz etkilerinin neler olabileceğini düşünün.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Görünüm memnuniyetsizliğinin yaratacağı sorunlar Psikolojik ya da ruh sağlığına yönelik Okul, eğitim ya da iş performansı Sosyal ilişkiler Beden sağlığı Ekonomik yük

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Psikolojik durum ya da ruh sağlığı Düşük benlik saygısı Olumsuz beden algısı Düşük mod; anksiyete; depresyon Görünüm hakkında olumsuz düşüncenin alışkanlığa dönüşmesi Kendine zarar verme haline gelmesi

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Alay & Sataşma En yaygın alay konusu dış görünüm (INDIE, 2006) Alay edilmenin, kendini iyi hissetme, yeme bozukluğu, düşük benlik saygısı ve depresyon üzerine olumsuz etkileri vardır. (Thompson et al, 2006) Onlu yaşlarda çocuklar, 3 çocuktan 2’si arkadaşlarla buluşmaktan, vakit geçirmekten sakınmaktadır. (Dove, 2006)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Akademik/ İş performansı Yüksek oranda görünüm memnuniyetsizliği olan gençler Sınıfta söz almaktan kaçınır (%31’i sınıf içi tartışmalara katılmaktan kaçınır; Lovegrove & Rumsey, 2005) Okula gitmezler (%20 İngiltere;%7 Italya; %14 Almanya; Diedrichs, 2012) Yeme bozukluğu dikkat süresini etkiler; hafıza güçlüğü (Green & Rogers, 1998) Sağlıksız vücut okul başarısızlığı ile ilişkilidir (Yanover & Thompson 2008)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Beden sağlığına etkileri Sigara Yeme Egzersiz Cinsel ilişkiye erken yaşta başlama Alkol & madde kullanımı

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Diyet & İlave maddeler 8-21 yaş arası İngiliz kızlarının %50’si ve erkek çocuklarının %35’i sıkı bir diyet uygulamaktadır 5 erkek çocuktan biri ek protein almaktadır 10 erkek çocuğundan biri kas yapmak için steroid almaktadır (Pope et al 2002) Onlu yaşlarda diyet hapları, laksatiflerin ve diüretiklerin kullanımı artmaktadır. (Neumark-Sztainer et al, 2006)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Egzersiz: Görünüme ilişkin kaygılar ve egzersizden kaçınma döngüsü Yüksek oranda beden görünüm ile ilgili sosyal anksiyete (insanların bedenini yargılayacağı kaygısı) Egzersizden kaçınma Görünümün farkında olma Görünüm kaygıları ( Atalay & Gençöz 2008: Townsend 2013)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Images from Kozmetik işlemleri düşünenlerin sayısındaki artış

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. EGZERSİZ Kozmetik işlemlerin kullanılmasında artan talebin görünüm farklılığı olan insanlar ve aileleri üzerinde ne gibi etkileri olabileceğini düşünüyorsunuz?

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Talebin artmasını destekleyen faktörler “Görünüm”le ilgili sosyal takıntı Medya baskısı Kozmetik işlemler “Beni baştan yarat” programları Kabul edilen /beklenen girişimsel işlemler….. Ünlülerin dünyası Tüketiciye doğrudan pazarlama

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Paketler & Bağlılık Kartları

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Sıklık İngiltere’de kızların % 50’sinden fazlası kozmetik işlem yaptırmayı düşünmekte (n=1200, CAR 2009) %15’i büyüyünce meme büyütme operasyonunu düşünmekte (n=700 Paraskeva & Diedrichs, 2012) Başvuran hastaların anatomik yapısı normal spektrum içinde Talepteki artışı hem düşük gelirli hem de kaynak zengini ülkelerde bulunmakta Kozmetik turizmi artan hızda gelişmekte

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. “ ”Çalışmak için fazla güzelim….teşekkürler Doktor!” (Bulgaristan)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Kozmetik Cerrahinin Sonuçları Bilinmemekte Estetik cerrahiye istek ve sonuçlarından duyulan memnuniyet arasında güçlü psikolojik ve sosyal bileşenler bulunmaktadır. Cerrahiye olan talep; görünümünü güzelleştirme isteği, kendine güveni arttırma ve benlik saygısını geliştirme Çoğunluk kozmetik cerrahiden memnun….

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Ama…. Cerrahi işlem sonrası memnuniyetsizlik azınlıkta….. Hastaların psikolojik ve sosyal beklentileri karşılanmadığında (Royal College of Surgeons, 2013). Öncesinde var olan psikolojik durum – Kozmetik cerrahi popülasyonunda psikiyatrik durumların görülme sıklığı oldukça yüksektir. (Veale et al., 2003; Crerand et al., 2004).

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Görünüm memnuniyetsizliğinin Ekonomik Yükü Kişisel borçlanma (güzellik ürünleri, spor salonu üyeliği, diyet takviyeleri, kilo verme programları, estetik cerrahi) Kozmetik cerrahi “turistinin” eve döndüğünde alt-standart bakım maliyeti Yeme bozuklukları maliyeti –İngiltere Sağlık Servisi yılda en az £4.2 milyon harcamakta Obezite maliyetleri – İngiltere hükümeti yılda £33 milyon harcamakta

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Görünüm memnuniyetsizliğinin sonuçları iyi huylu değildir… ÖNEMLİ & YAYGIN ETKİLER (HASTALAR & AİLELER) Psikolojik iyilik hali/ruh sağlığı Sosyal işlev Beden sağlığı Artan kozmetik işlemlerin yükü Ekonomik etkiler

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. DEĞİŞİM GEREKLİ…. Bireysel, grup, topluluk ve sosyal düzeyde müdahale gerekli – Involved/default.aspx Farkındalığı arttırmak/ tutumları değiştirmek zorunluluk (bknz Modül 4, 5 & 6) –Politika yapıcılar –Reklam sektörü –Sanayi –Sağlık çalışanları

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. HEPİMİZİN YAPABİLECEĞİ BİRŞEYLER VAR…. Farklı görünen insanlara ne diyeceğini bilemediğinde onlardan kaçınma! “Merhaba” demeyi dene Onun nasıl göründüğünü konuşmayı bırak, hem – Kendine gülümse- aynadaki görüntüne – Diğerlerine gülümse- görünümlerinden ziyade kişisel nitelikleri üzerine övgüde bulunun Zararlı resim ve görüntü hakkında reklam verenleri ve diğerlerini şikayet edin.