AİLE SUNUMU DR.AHMET YILMAZ.  Ziyaret tarihi : 20.02.2016 - C.TESİ 19:00- 22:00 ADANA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA BESLENME.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
Teknolojiden Yararlanmak İçin…. Keloğlan’ın düşünde, Kaf Dağı’nın ötesinde, korkunç devler ülkesinde gezinmeyen biri mi var? Saklambaç, köşe kapmaca,
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
GEBELİĞİ ETKİLEYEN HASTALIKLAR
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ODUNPAZARI ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Ailem (Büyüdükçe Değişiyoruz) Hikmet SIRMA. Küçükken nasıl bir bebektiniz?
Uğur TABUR ENNEGRAM Barışçı Mükemmelliyetçi Yardımsever Başarılı Romantik Gözlemci Güven arayan Kaşif,Serüvenci Güçlü,
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
PNÖMONİ.
KİŞİSEL HİJYEN.
Çocukluk Çağı Kanserleri Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Obezite (Şişmanlık) GAZİ ORTAOKULU.
Peter Pan Kuşağı Araştırması
Gelişimi Etkileyen Faktörler
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
TEVFİK İLERİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
KANSER.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
1. sağlık ve sağlığın girdileri
ŞİDDET DÖNGÜSÜ ve Kadına Yönelik Şiddet
Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OLGU SUNUMU Dr. Güliz Evik Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
Sağlıklı Yaşama Kılavuzu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Sunum transkripti:

AİLE SUNUMU DR.AHMET YILMAZ

 Ziyaret tarihi : C.TESİ 19:00- 22:00 ADANA

Ev ziyareti yapılma nedenleri  3 haftadır ilaç kullanmasına rağmen öksürüğü devam eden hastanın ev ortamında değerlendirilmesi

Aile bireylerinin kimlik bilgileri  M.B - Baba  R.B - Anne  E.B - 1.Çocuk  B.B - 2.Çocuk  E.Z.B - 3.Çocuk

Baba M.B  1965 Doğumlu – 51 yaşında – Erkek  Yüreğir – Adana doğumlu  Lise mezunu  Bağkur’dan emekli ( Markette kasiyer )  Kişisel gelişim evresi: Orta yaş evresi

Anne – R.B  1966 Dİyarbakır Doğumlu- 50 Yaşında  Ev hanımı - Hobi olarak terzilik yapıyor  Ortaokul mezunu  SGK ( Eşinden yararlanıyor )  Kişisel gelişim evresi : Orta yaş evresi

1.Çocuk E.B  1995 Adana doğumlu  21 yaşında erkek  Lise mezunu – Üniversite sınavına hazırlanıyor- Dersaneye gidiyor  SGK  Kişisel gelişim evresi genç erişkinlik

2.Çocuk B.B  2000 Adana doğumlu – Kadın  16 yaşında  Lise 2. sınıfa gidiyor  SGK  Kişisel gelişime evresi: Orta adölesan evre

3.Çocuk E.Z.B  2006 Adana doğumlu – Kadın  10 yaşında  5. sınıfa gidiyor  SGK  Kişisel gelişim evresi : Geç çocukluk

12 Kişisel yaşam evreleriKişinin yaşıKişisel gelişim görevleri 1.Bebeklik0-1Emniyet, güven, bağımlılık, ebeveynlerle iletişim 2.Erken çocukluk1-4Kişisel kontrol, oyun, dil, kardeş ilişkileri 3.Orta çocukluk4-7Akran ilişkileri, doğru ve yanlış 4.Geç çocukluk7-11Özsaygı, öz disiplin 5.Erken adolesan11-14Fiziksel olgunlaşma, akran baskısı, kimlik arayışı 6.Orta adolesan14-17Bağımsızlık 7.Geç adolesan17-21Kendi kendine yetme, aileden ayrılık 8.Genç erişkinlik21-28Dayanışma, kendi kendine yetme, kariyer rolü, kariyer tutkusu 9.Erken ve orta erişkinlik28-40Kariyer başarısı ve tutkusu 10.Orta yaş40-60Kişisel memnuniyet, rahatlık, yaşamda denge 11.yaşlılık60-80Hastalık, sakatlık, ölüm

 Karı, koca ve çocuklardan oluşan çekirdek aile

Ailenin gelişim evresi  Yeni evli  İlk çocuğun doğması  Okul öncesi çocuk  Okul çocuğu  Adölesan çocuğu olan  Gönderme yılları  Ebeveynlerin orta yaşlarda yalnız kalması  Emeklilik ve son yıllar

Yaşanılan yerin/evin özellikleri  2 katlı müstakil evin 2. katında oturuyorlar  Ev kendilerine ait  Ev 3 oda 1 salon  Evde 1 tuvalet, 1 banyo bulunmakta

 Odaların ikisi güneş alıyor  Bütün odalar havalanıyor  Klima ve odun sobasıyla ısınıyorlar Klima …. Salon odun sobası… oturma odasında  Sıcak su ihtiyacını güneş enerjisi ve elektrikli şofbenle sağlıyorlar.

 Ortalama bir evde bulunan bütün beyaz eşyalar mevcut  Evde şebeke suyu kullanılıyor.  Evcil hayvan beslemiyorlar  Çöpler poşet içinde çöp torbasında toplanıyor, günlük olarak da sokaktan alınıyormuş

 Evin çevresinde sağlığı tehdit edecek bir yapı veya kurum yok  Ev de sigara içen kimse yok.  Ev kazalarına karşı önlem alınmamış. Prizlerde kapak yok. Halı tutucu yok. Depreme karşı önlem alınmamış.  Odun sobasının boruları desteklenmemiş. Odun sobası oturma odasının kapısının yanında ? Kaza ?

Ailenin sosyoekonomik durumu  Ailenin tek gelir kaynağı babanın emekli maaşı  Arabaları yok  Evde 1 tane bilgisayar var  İnternet yok

Ailenin dönüm noktaları  Evlenmeleri  1.Çocuklarının doğması

Aile bireylerinin birbirine davranışı ve ilişki düzeyi  Anne R.B ile Baba M.B severek evlenmişler. ( önce vermemiş – askerlik- iş )  Evlendikten beri adana da yaşıyorlarmış.  Evde kararları anne baba ortak verirmişler.  Evde şiddet yok.  Çok nadiren tartışırlarmış. ( yılda bir iki -anne baba )

 Baba ev işlerine karışmazmış.  Yemekleri ve temizliği anne yaparmış.  Baba alışveriş ve resmi işlerle ilgilenirlermiş.  2. çocuk 3. çocuğun ödevlerine yardım edermiş.  Haftada bir okuma saatleri varmış. ( Baba hariç )  Çocuklar arasında bazen tartışma yaşanırmış!

 Kahvaltı ve akşam yemekleri beraber yenirmiş.  Sosyal aktivite olarak haftada bir akraba/ kardeş ziyareti yaparlarmış. Çok fazla dışarı çıkmazlarmış.

Ailenin Beslenme Alışkanlıkları  Evde 3 öğün yemek yenirmiş. Yemekler genelde sebze ve baklagiller bazen de et ağırlıklı olurmuş.  Üç haftada bir balık ( sazan, kefal, hamsi ) yerlermiş.  Anne: meyve sebze ağırlıklı ara öğünü günde 2 kez kendisi ve çocuklarının yediğini, babanın ise bazen akşamları meyve yediğini

Ailenin Gelenek Görenek ve Alışkanlıkları  Çay ve kahve fazla içmezlermiş. Ortalama 3 bardaktan fazla çay içmiyorlarmış. Kahve ise sadece misafir geldiğinde.  Sigara alkol kullanılmayan ailede gazlı içeceklerde ender tüketilirmiş. ( Üç haftada bir )  Her üç güne bir akşamları menengiç kahvesi içerlermiş.  Egzersiz anne nadiren yürüyüş yaparmış. ( 30 dakika )  Televizyon akşamları 3 saat izlerlermiş. Baba günde 7 saate yakın televizyon izlermiş.

Aile Bireylerinin Sağlık Sorunu Olduğunda Başvurdukları Yerler 1) Aile Sağlığı Merkezi (En sık) 2) Devlet Hastanesi Acil 3) Üniversite Hastanesi 4) Ben

Evde bulunan sık kullanılan ilaçlar  Arveles  Gaviscon

Aile Bireylerinde Tespit Edilen Sağlık Sorunları BABA M.B : Bel Fıtığı öyküsü 3 senedir. Fizik tedaviye gitmiş fakat bir faydasının görmediğini söylüyor ağrısı olduğunda ağrı kesici alıyormuş. Gastrit öyküsü ( 4 aydır ) 3 ay ppi kullanmış, şuan mide yanmaları olunca antiasit alıyor. Endoskopi: orta derece gastrit ( 4 ay önce )

ANNE R.B: Histerektomi ( 3 yıl önce – polip nedeniyle) Ameliyattan önce uzun yıllar anemi En son mamografi: 3 ay önce BRADS 1

 1.ÇOCUK E.B Küçük ASD - 4 yıl önce anjio ile kapatılmış. 3 haftadır devam eden öksürük

Ev ziyareti sırasında tespit edilen ek sağlık sorunları

BABA M.B  Boy: 170cm  Kilo: 71 kg  VKİ: 24.5  Bel çevresi: 86 cm  TA: 130/80 mmHg  Nabız: 92/dk ritmik  FM: normal

ANNE R.B  Boy: 158 cm  Kilo: 68 kg  VKİ: 27.2  Bel çevresi: 85 cm  TA: 110/80 mmHg  Nabız: 80/dk ritmik  FM: normal

1.ÇOCUK E.B  Boy: 174 cm  Kilo: 65 kg  VKİ: 21  Bel çevresi: 72 cm  TA: 100/70 mmHg  Nabız: 72/dk ritmik  FM: A.C sesleri normal orafarink hiperemik + hafif postnazal akıntı

2.ÇOCUK B.B  Boy: 170 cm ( %75 - %90 )  Kilo: 54 kg ( % 25 -% 50 )  VKİ: 18,6  Bel çevresi: 55 cm  TA: 90/60 mmHg  Nabız: 92/dk ritmik  FM: normal

3.ÇOCUK E.Z.B  Boy: 131 cm ( % 3 - % 10)  Kilo: 40 kg ( %50 - %75 arası. )  TA: 110/80 mmHg  Nabız: 96/dk ritmik  FM: normal

Ailenin aile içindeki bilinen sağlık sorunlarına yaklaşımı  Evdeki bireylerin sağlık sorunlarıyla genelde Anne ilgilenirmiş. Sağlık problemi olduğunda öncelikle ASM’ ye başvuruyorlarmış.  Çok ilaç kullanılmazmış. İlacı arasa sıra baba bel ağrısından ve mide yanmasından dolayı alırmış. Yapılan ppi tedavisiyle mide şikayetlerinde ciddi gerileme olmuş.  Anne baba hiçbir şikayeti olmasa da senede bir kez bir doktora görünürmüş.  Çocuklar ise akut hastalanınca grip olunca doktora giderlermiş.

Problem Listesi  Ev ile ilgili: Ev kazalarına karşı önlem alınmamış, özellikle soba ve elektrik fişleri! Arka iki oda güneş görmüyor.

Aile İle İlgili Problemler  Egzersiz yapmıyorlar.  Sosyal ilişkilerde zayıflık.  Ev deki iş yükünün büyük bir çoğunlu anne  Aile içi iletişimde kısıtlılık

Anne ile ilgili problemler  Egzersiz yapmıyor.  Ev işlerinin annenin üstünde olması  Sosyal ilişkilerde zayıflık  Histerektomi ve anemi öyküsü

Baba ile ilgili problemler  Bel fıtığı  Gastrit  Çok fazla televizyon izleme  Egzersiz yapmaması  Meyve sebze tüketiminin azlığı  Sosyal ilişkilerde zayıflık  Düzensiz ilaç kullanımı

Birinci çocukla ilgili problemler  ASD  Faranjite bağlı öksürük  Egzersiz yapmıyor

2.ÇOCUK İLE İLGİLİ PROBLEMLER  EGZERSİZ YAPMIYOR

3. ÇOCUKLA İLGİLİ PROBLEMLER  EGZERSİZ YAPMIYOR

Yönetim Planı  EV kazalarından korunmak için Priz kapakları, halı tutucular, depreme karşı önlemler alınması önerildi  Aile ile ilgili ; aile içi iletişimi arttıracak aktivitelerde bulunulması ve bu aktivitere babanın da aktif olarak katılması önerildi. Sosyal aktivitelerin, eş dost ziyaretlerinin arttırılması önerildi.  Kitap okuma saatinin arttırılması ve babanın da aktif olarak katılması önerildi.  Bütün bireylere egzersiz önerildi.

Yönetim Planı  Anneye, kemik erimesi ve meme kanseri hakkında bilgi verildi, günde dakika güneşde durması, peryodik sağlık muayenelerinin aksatmaması, egzersiz yapması, kendine zaman ayırması önerildi.  Babaya egzersiz yapması, düzensiz ilaç kullanmaması, beyin cerrahi ve gastroenteroloji bölümlerindeki kontrollerine devam etmesi, peryodik sağlık muayenelerini aksatmaması, meyve sebze tüketiminin arttıırılması, ailecek sosyal aktivite yapmaları ve kitap okuma Saatlerine kendisinin de katılması önerildi.

Yönetim Planı Birinci çocuğa sık aralıklarla ve az az sıvı/ su alması, günde üç kez tuzlu su ile veya antiinflamatuvar gargaralarla gargara yapması, odasını nemlendirmesi, egzersiz yapması önerildi. Eğer ateş yüksekliği, geniz akıntısında artma, baş ağrısı, boğazda şişlik veya yutma güçlüğü olduğunda veya durumunda değişiklik olmazsa benimle iletişime geçmesini önerdim. İkincı ve üçüncü çocuklara egzersiz önerildi.

Teşekkür ederim