ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Başkanlığı Ahmet DOĞAN Uzman.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

PROJE KOORDİNATÖRÜ DOÇ.DR. SEFER GÜMÜŞ
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
SAĞLIK KURULUŞLARINDA ATIK YÖNETİMİ
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
ÇEVRE İZİN VE LİSANSLARI
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ, İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE MEVZUATINDA OSB’LERİN YERİ
ATIKSU YÖNETİMİ T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
ATIK YÖNETİMİNDE ENVANTER VE ONLINE UYGULAMALAR ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI (TABS, MOTAT, KDS) Arzu NURAY Şube Md. V.
ATIKLAR VE ATIK YÖNETİMİ
ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE ONAYI GENELGESİ
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Arıtma Teknolojileri Şubesi
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı EKÖK.
ATIKSU YÖNETİMİ Çevre ve Orman Bakanlığı ÇYGM-Su ve Toprak Yönetimi
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
1 ÇEVRESEL İZİN GENEL BAKIŞ VE TEMEL AŞAMALAR No. 3.
ATIKSU ARITIMINDA TESİS TASARIMI
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ATIK YÖNETİMİ. Elvan Bilge MENTEŞE. COMPONENTA Dökümcülük
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
TÜRKİYE’NİN ÇEVRESEL PERFORMANSI
ÇÖLLEŞME ve EROZYONLA MÜCADELE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Türkiye’deki Yüzey ve Yeraltı Su Kaynakları Dengesi.
METAL YÜZEYLERİN BOYANDIĞI TESİSLER VE SKHKKY ÇEVRE GÖREVLİSİ EĞİTİMİ
İLLER BANKASI.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
TÜRKİYE’DE ATIK YÖNETİMİ İLE GERİ DÖNÜŞÜM
2015/06 sayılı Atıksu Arıtma Tesisi Kimlik Belgesi Genelgesi
UYGULAMALAR. UYGULAMALAR Evsel Tehlikeli Atıkların Toplanması Çöl Manzarası.
MARMARA BÖLGESİNDEKİ HAVZA KORUMA EYLEM PLANI
SUNUM PLANI YASAL YAPILANMA KURUMSAL YAPILANMA ANAYASA
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
Mevcut Durum Proje Çıktıları Çevresel Kalite Standartlarının Uygulama Adımları Uygulamada Karşılaşılacak Olası Sorunlar ve Aksaklıklar Çözüme Yönelik.
SUNUM İÇERİĞİ Şubenin Görevleri Mevzuat Çalışmaları Projeler.
ÜLKEMİZDE ATIKSU SEKTÖRÜNDE PLANLAMA, KALİTE İZLEMESİ, DENETİM VE İŞLETMEYE İLİŞKİN YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Hatice DUMAN Uzman Yardımcısı Kasım 2015.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Boğazköy Barajı; ha alanın sulanması amacıyla inşa edilmiştir. Toplam drenaj alanı 1196,97 km 2 olup, 2010 yılında su tutulmaya başlanmıştır.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI MARMARA DENİZİ KİRLİLİK RAPORU
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
S U Ç ERÇEVE D IREKTIFI KAPSAMINDA ÇEVRESEL HEDEFLER VE ÖNLEMLER PROGRAMI Özge Hande SAHTİYANCI ÖZDEMİR Uluslararası 3. Su Kongresi Havza Yönetimi.
Boğazköy Barajı; ha alanın sulanması amacıyla inşa edilmiştir. Toplam drenaj alanı 1196,97 km 2 olup, 2010 yılında su tutulmaya başlanmıştır.
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
TÜRKİYE’DE BÜTÜNLEŞİK SU YÖNETİMİ Türkiye'de Kıyı Yönetimi: Son Gelişmeler Ulusal Çalıştayı Marmaris/Muğla, Nisan 2013 Aybala KOÇ Orman ve Su İşleri.
1. SUNUM İÇERİĞİ Kirleticiler 2008/105/EC sayılı Direktif 2013/39/EU sayılı Direktif 2013/39/EU sayılı Direktif ile Getirilen Yenilikler 2.
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
3-fazlı üretim prosesi: Bu üretim sisteminde proses suyu kullanılmaktadır. Proses sonrasında yağ, atıksu (karasu) ve katı kısım (pirina) olmak üzere.
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
ATIK YAĞLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ VE UYGULAMALARI 1.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
Mühendislik Laboratuvarı Yüzüncü Yıl Üniversitesi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi
ATIK YÖNETİMİ Çevre kirliliğinin önlenmesi ve mevcut kirliliğin giderilmesi için gerekli olan sistemli çalışmaların tamamına; ATIK YÖNETİMİ denir.
ATIKSU YÖNETİMİ GÜRSEL ERUL ŞUBE MÜD.
KOCAELİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Başkanlığı Ahmet DOĞAN Uzman

GÖREVLERİMİZ Çevre kirliliğinin önlenmesi ve kontrolü ile ilgili; Mevzuatı hazırlamak, Politika ve strateji belirlemek, Standart geliştirmek, Ölçüm, tespit ve kalite ölçütlerini belirlemek, Hava Kalitesi, Su Kaynakları, Denizler ve Toprağın korunması, Atıksular ve Atıkların Yönetimi, İklim Değişikliği ile mücadele, Kimyasalların Yönetimi, Çevresel Gürültü kontrolü, Belediyelerin çevresel altyapılarının desteklenmesi, AB çevre müktesebatı uyum çalışmalarının koordinasyonu,

Atıksu Yönetimi Atıksu yönetimine ilişkin politika, bertaraf yöntemleri, deşarj standartlarının belirlenmesi, Atıksuların çevre ile uyumunu sağlamak üzere gerekli ekonomik araçları belirlemek ve uygulanmasını sağlamak, Atıksuların yeniden kullanımlarının sağlanması için usul ve esasları belirlemek, uygulanmasını sağlamak, Atıksu arıtma tesislerinin tasarım esasları ve proses onayları Arıtma çamurlarının bertarafına ilişkin politika belirleme

Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği (2004) ÇEVRE KANUNU ( ) ( ) Kentsel Atıksu Arıtımı Yönetmeliği (2006) Tebliğler ve Genelgeler  Numune Alma ve Analiz Metotları  Atıksu Arıtma Tesisleri Teknik Usuller Tebliği  İdari Usuller Tebliği  İş Termin Planı Genelgesi  Proje Onay Genelgesi  Tekstil Sektöründe Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol Tebliği  Ergene Havzasındaki KOİ Deşarjı Standartlarının Kısıtlanması Genelgesi  Tehlikeli Maddelerin Su ve Çevresinde Neden Olduğu Kirliliğin Kontrolü Yönetmeliği (2005)  Atıksu Tarifelerinin Belirlenmesi Yönetmeliği(2010)  Teşvik Yönetmeliği (2010) Tebliğ  Hassas ve Az Hassas Su Alanları Tebliği Atıksu Mevzuatı

 İlk yayımı 1988  Son hali tarih ve Sayılı R.G.Kapsamı;  Atıksuların alıcı ortama boşaltım ilkelerini ve boşaltım izni esaslarını,  Atıksu altyapı tesisleri ile ilgili esasları ve su kirliliğinin önlenmesi amacıyla yapılacak izleme ve denetleme usul ve esaslarını kapsar. Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği

Endüstriler üretim tiplerine göre gruplandırılmış ve onaltı tane sektör oluşturulmuştur.  Gıda sanayi  İçki sanayi  Maden sanayi  Cam sanayi  Kömür hazırlama işleme ve enerji üretimi  Tekstil sanayi  Petrol sanayi  ……. Endüstriyel Atıksu Deşarj Standartları

Endüstriyel atıksu kaynakları için belirlenen atıksu deşarj standartları Tablo 5 ten Tablo 20 ye kadar Tablosu bulunmayan sektörler için;  İşletmenin proses türü  Kullanılan hammaddeler  Kimyasallar ve benzeri hususlar  Benzer sektörler  Tablo 19 esas alınarak deşarj standartları ilgili idarece belirlendikten sonra Bakanlığın uygun görüşü alınarak uygulanır. Endüstriyel Atıksu Deşarj Standartları

 Atıksu altyapı yönetimleri ve sorumlulukları bölgelerinde oluşan atıksuların toplanması, iletilmesi ve bertaraf edilmesi işlemlerini yerine getirirler.  Atıksuların altyapı sistemlerine bağlantı esasları.  Ön arıtma, numune alma Atıksu Altyapı Tesislerindeki Uygulamalar

 Evsel nitelikli atıksu deşarj standartları Tablo 21’de verilmiştir.  Nüfusu 84 kişinin altında olan atık suları fosseptikte toplanır ve vidanjör vasıtası ile AAT’ye verilir.  Atık sularını vidanjör vasıtası ile taşıyan atıksu kaynakları, aldıkları belgeleri beş yıl süreyle saklamak zorundadırlar. Evsel Nitelikli Atıksular İçin Deşarj Standartları

Kentsel Atıksular

Gri Su Arıtımı ve Yaygınlaştırılması “Türkiye Kıyılarında Yüzme Suyu Profillerinin Belirlenmesi Projesi” 2. bileşen olarak Atıksuların geri kazanımı ve yeniden kullanımı uygulamalarının kullanılarak turizm potansiyelinin artırılması, ekonomiye katkı hedeflenmektedir. Projenin Kapsamı: Seçilen bir turizm tesisinden oluşan atıksuyun (gri, kahverengi ve sarı su) ve yağmur suyunun geri kazanılması ve yeniden kullanılmasına yönelik araştırma yapılması ve atıksuyun kaynağında giderilmesi ile ilgili en iyi yönetim modelinin ve uygulama projesinin hazırlanmasını kapsamaktadır. Kullanılmış Suların Arıtılarak Yeniden Kullanımı

Su tüketiminin azaltılması, Arıtma tesislerinin ve septik tankların yükünün azaltılması, Enerji ve kimyasal kullanımının azaltılması, Sulama yapıldığında nütrientlerin tekrar kullanımı ve bitki gelişiminin Atıksuların Yeniden Kullanımı

Su kalitesini yükseltmesi ve koruması amacıyla mevzuata uygun çalışan atıksu arıtma tesislerine elektrik giderleri %50 sine kadar Bakanlıkça geri ödenmektedir. Bu kapsamda; 2011 yılında: 172 tesise 22,8 Milyon TL 2012 yılında: 212 tesise 26,6 Milyon TL 2013 yılında: 207 tesise 30,2 Milyon TL ödeme işlemi yapılmıştır yılı için yaklaşık 30,7 Milyon TL Arıtma Tesisi Enerji Teşviki Uygulaması

Atıksu Yönetimi

YÜRÜTÜLEN PROJELER Avrupa Birliği Çevre Entegre Uyum Stratejisi (UÇES) Belgesinin Güncellenmesi Projesi yıllarına yönelik Atıksu Arıtımı Eylem Planının hazırlanması Sağlık Kuruluşlarından Kaynaklanan Atıksuların Arıtımı ve Bertarafı Projesi Ergene Havzası’nda Arıtma Çamuru Yönetim Planı hazırlanacaktır yıllarına yönelik Türkiye’de Arıtma Çamuru Yönetimi ve Eylem Planı hazırlanacaktır. Zeytin Sektörü Atıklarının Yönetim Projesi

Deniz Kirliliği Deniz kirliliğin önlenmesi veya bertaraf edilmesine ilişkin usul ve esasları tespit edilmesi, uygulamanın takibi, acil müdahale planları, uygun teknolojileri ve bu amaçla kurulacak tesislerin vasıflarının tespiti, bu çerçevede gerekli tedbirlerin alınması Deniz kirliliğine ilişkin; İzleme Balık çiftlikleri Gemilerden kaynakalı kirlilik ve atık alımı Acil Müdahale Planları

Atık Yönetimi Atık yönetimine ilişkin hedef, politika, ölçüt ve ekonomik araçları belirlemek belirlemek, standartlar geliştirmek. Atıkların kaynağında en aza indirilmesi, sınıflara ayrılması, toplanması, taşınması, geçici depolanması, geri kazanılması, bertaraf edilmesi, yeniden kullanılması, arıtılması, enerjiye dönüştürülmesi ve nihai depolanması konularında politika ve strateji belirlemek ve mevzuat oluşturmak. Atıkların ithalat, ihracat ve taşınma lisanslarına ilişkin esasları ve ölçütleri belirlemek, uygulanmasını sağlamak, izlemek.

Atık Yönetimi

* 81 ilde yaklaşık 700 adet 8-10 ha büyüklüğünde düzensiz depolama sahası * Rehabilitasyonun tahmini maliyeti yaklaşık 5.3 milyar TL 2003 yılından itibaren rehabilite edilen düzensiz depolama sahası sayısı 52’dir. Düzensiz Depolama Sahaları Atık Yönetimi

Belediye Atıkları Maden Atıkları Ambalaj Atıkları Tıbbi Atıklar Atık Yağlar Tehlikeli Atıklar Elektronik Atıklar ve Piller

Hava Yönetimi Hava kirliliğinin azaltılması ve önlenmesi için hedef ve ilkeleri belirlemek, ölçüt ve standartları belirlemek, temiz hava eylem planları yapmak/yaptırmak. Temiz üretim ve entegre kirlilik önleme çalışmalarına yönelik politika ve stratejileri belirlemek ve ilgili mevzuatı hazırlamak. Yenilenebilir enerji ve temiz enerji kullanımını teşvik etmek.

İklim Değişikliği İklim değişikliği ile mücadeleye yönelik plan, politika ve stratejileri belirlemek Taraf olunan BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine ve Kyoto Protokolü'ne ilişkin iş ve işlemler, yıllarını kapsayan Ulusal İklim Değişikliği Stratejisi, uyum stratejisi ve İklim Değişikliği Eylem Planı İklim Değişikliği ve Hava Yönetimi Koordinasyon Kurulunun başkanlığı ve sekretaryası

Kimyasallar Yönetimi Kimyasalların yönetimine ilişkin hedef, politika, ölçüt ve ekonomik araçları belirlemek. Yasaklanacak ve kısıtlanacak kimyasalların ithalat ve ihracatına ilişkin ölçütleri belirlemek, uygulanmasını sağlamak.

YÜRÜTÜLEN PROJELER Türkiye’de Maden Atıklarının Yönetimi Projesi Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol (IPPC) Direktifinin Uygulanmasının Desteklenmesi Projesi: Büyük Yakma Tesisleri Direktifinin Uygulanması İle Hava Kalitesinin İyileştirilmesi Projesi Sera Gazı Emisyonlarının İzlenmesi, Raporlanması ve Doğrulanması (MRV) Konusunda Kapasite Geliştirme Projesi İklim Değişikliği Ulusal Bildiriminin Hazırlanması Projesi Çevre Dostu Balık Çiftliklerinin Geliştirilmesi Projesi Deniz Dip Tarama Uygulamaları ve Tarama Malzemesinin Çevresel Yönetimi Projesi Katı Atık Toplama ve Bertaraf Maliyetlerinin Bölgesel Bazda Belirlenmesi Projesi Ülkemizdeki Düzensiz Depolama Sahalarının Rehabilitasyonuna Yönelik Envanter Çalışmasının Hazırlanması Projesi

YÜRÜTÜLEN PROJELER Entegre Çevre İznine Tabi Çimento Üretim Tesislerinin Uyum Durumları Ve Gerekliliklerinin Belirlenmesi Projesi Entegre Çevre İznine Tabi Otomotiv Sanayi Tesislerinin Uyum Durumlarının ve Teknik Gerekliliklerinin Belirlenmesi Projesi İklim Değişikliği Konusunda Farkındalık Geliştirme Projesi Türkiye’de İklim Değişikliği Alanında Kapasite Geliştirme Projesi Derin Deniz Deşarjı Tasarım Kriterlerinin Belirlenmesi Projesi Kara Kökenli kirleticilere İlişkin Ulusal Eylem Planının (UEP) Güncellenmesi Projesi Batık, Yarı Batık ve Sahipsiz Gemilerin Çevresel Etkilerinin Belirlenmesi Projesi

TEŞEKKÜRLER