2015-2016 ÖĞRETİM YILI TANITIM ve YÖNELTME TOPLANTISI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TATVAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM YILI TANITIM ve YÖNELTME TOPLANTISI

1.Saygı duruşu ve İstiklal Marşı, 2.Meslekî ve Teknik Eğitimden sorumlu Şube Müdürü Durali Atay’n konuşmaları, Eğitim- Öğretim Yılının, Meslekî ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme çalışmaları açısından il ve ilçe bazında değerlendirilmesi, 4.Meslekî ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme İl Eylem Planının değerlendirilmesi, ilçelerin görev ve sorumluluklarının görüşülmesi, Eğitim- Öğretim Yılının, Meslekî ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme hedeflerinin görüşülmesi, 6.Ankara Meslekî Bilgi Sistemi’nin tanıtılması, 7.e-Mezun Portalının Tanıtılması, 8.Dilek ve öneriler, 9.Kapanış.

»M»Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Kanunu’nun Temel İlkeleri bölümünde ‘Yöneltme’ başlığı altında « Fertler, eğitimleri sürecinde, ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilirler…. Yöneltme ve başarının ölçülmesinde, rehberlik hizmetinden ve objektif ölçme ve değerlendirme metotlarından yararlanılır.» denmektedir. Eğitim-Öğretim Sistemimiz hakkında genel bilgiler,

» E» Eğitim sistemimiz; «temel eğitim içerisinde, 8.sınıfın ikinci yarısında öğrencilere, ortaöğretimde devam edebilecek okul ve programların, hangi mesleklerin yolunu açabileceği ve bu mesleklerin kendilerine sağlayacağı yaşam standardı konusunda, tanıtıcı bilgiler vermek üzere rehberlik servislerince gerekli çalışmalara yapılır.» demektedir.

» E» Eğitim sistemimiz; «ortaöğretim kurumları içerisinde, meslekî ve teknik eğitim okul ve kurumları öğrenciye; ortaöğretim seviyesinde ortak genel kültür ve çağdaş bir dünya görüşü ile istihdam imkânı olan çeşitli meslek alanlarında endüstrinin ve hizmet sektörlerinin talepleri ve ihtiyaçlarına göre meslekî bilgi, beceri, tavır ve yeterlilikleri kazandırmanın yanı sıra; onları ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda hayata, iş alanlarına ve yükseköğretime hazırlamayı amaçlamaktadır.» demektedir

»B»Bu hedefe ulaşmak için, okul öncesinden başlayıp ortaöğretimde de devam eden iyi bir “Meslekî Rehberlik ve Yöneltme” önem kazanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin; meslekî rehberlik ve yöneltme yardımı ile ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda öğrenim görmeleri, başarılı ve mutlu bir yaşam sürmeleri açısından da önemlidir. »S»S»S»Sevdikleri işi yapan insanlar, hayatları boyunca bir gün bile çalışmış sayılmazlar. (Konfüçyüs)

Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf olarak bunların, tamamının kesin kayıtları yapıldı. 40 meslek lisemizde sadece kız öğrencilerimiz, 117 meslek lisemizde kız ve erkek öğrencilerimiz karma olarak eğitim almaktadır. Toplamda 157 meslek lisemiz mevcuttur. Bu 157 meslek lisemizden; 126 tanesi normal, 31 tanesi ikili eğitim verilmektedir. Bu okullarımızda en çok öğrencisi olan alan, «Bilişim Teknolojileri Alanı»dır. En az öğrencisi olan alan ise «Cam ve Seramik Alanı»dır.

»2» öğretim yılında, Meslekî Eğitim %46,20, Genel Ortaöğretim %41,34, Din Öğretimi %12,46’e idi. »2» öğretim yılında, Meslekî Eğitim %49,43, Genel Ortaöğretim %39,47, Din Öğretimi %11,11’e ulaşıldı. »B»Bu oran ile meslekî eğitim açısından İl Strateji Planımızda belirlenen okullaşma hedefinin üzerine çıkmış durumdayız. (Hedef 1.6.) Eğitim- Öğretim Yılı Meslekî ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme Çalışmalarının il ve ilçe bazında değerlendirilmesi,

»B»Bakanlığımızın 2007/30 Sayılı Genelgesinin hükümleri doğrultusunda İlimizde ve ilçe millî eğitim müdürlüklerimizde ve okullarımızda ‘ Meslekî ve Teknik Eğitimi Tanıtma ve Yöneltme Ekipleri’ kuruldu ve il-ilçe eylem planları hazırlandı Performans Hedeflerine Ulaşmak İçin Yapılan Çalışmalar:

Performans Hedeflerine Ulaşmak İçin Yapılan Çalışmalar: ANKARA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Meslekî ve Teknik Eğitim KURUMLARI TANITIM ve YÖNELTME ETKİNLİKLERİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME FORMLARI ÇİZELGESİ Yıllar Eğitim Kurumları ve program/alan hakkında bilgilendirme- danışma Ortaöğretimde Programlar / Alanlara Geçiş Hakkında Bilgilendirme- Danışma Kurum Ziyareti Aile Semi- nerleri METEF, Proje Tabanlı Beceri Yarışması ve Diğer Sergi Ziyaretleri Meslekî ve Teknik Eğitimi tanıtıcı seminer, konferans, sempozyum, panel vb etkinlikler Görsel ve yazılı basında yer alan tanıtım faaliyetleri Meslekler, meslek alanları, bölgedeki sektörler, iş olanakları vb bilgilendirme faaliyetleri Kurum Sayısı Öğrenci Sayısı GörselYazılı Eğitim- Öğretim Yılı Meslekî ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme Çalışmalarının il ve ilçe bazında değerlendirilmesi, ANKARA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Meslekî ve Teknik Eğitim KURUMLARI TANITIM ve YÖNELTME ETKİNLİKLERİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME FORMLARI ÇİZELGESİ Yıllar Eğitim Kurumları ve program/alan hakkında bilgilendirme- danışma Ortaöğretimde Programlar / Alanlara Geçiş Hakkında Bilgilendirme- Danışma Kurum Ziyareti Aile Semi- nerleri METEF, Proje Tabanlı Beceri Yarışması ve Diğer Sergi Ziyaretleri Meslekî ve Teknik Eğitimi tanıtıcı seminer, konferans, sempozyum, panel vb etkinlikler Görsel ve yazılı basında yer alan tanıtım faaliyetleri Meslekler, meslek alanları, bölgedeki sektörler, iş olanakları vb bilgilendirme faaliyetleri Kurum Sayısı Öğrenci Sayısı GörselYazılı

SONUÇ: »2» öğretim yılı için olarak hedeflenen Tanıtım Faaliyetleri Sayısı, olarak gerçekleştirilmiş, aynı şekilde olarak hedeflenen tanıtım faaliyetleriyle ulaşılan kişi sayısı olarak gerçekleştirilmiştir Performans Hedeflerine Ulaşmak İçin Yapılan Çalışmalar: Eğitim- Öğretim Yılı Meslekî ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme Çalışmalarının il ve ilçe bazında değerlendirilmesi,

»M»Müsteşarlık makamının 2007/30 sayılı genelgesi doğrultusunda ilimizde meslekî ve teknik eğitimden sorumlu milli eğitim şube müdürümüz başkanlığında «İl Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtma ve Yönlendirme Komisyonu» kuruldu. İlçelerimizde ilçe şube müdürlerimiz başkanlığında «Meslekî ve Teknik Eğitim Tanıtma ve Yöneltme Komisyonu» kuruldu. Kurulan ilçe komisyonlarımız, il komisyonumuz tarafından hazırlanan Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü Tanıtım ve Yönlendirme Çerçeve Eylem Planından yola çıkarak, İlçe Eylem Planını hazırladı ve il komisyonuna ulaştırdı Meslekî ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme İl Eylem Planı’nın görüşülmesi

a)Orta okul 7. ve 8. sınıflar ve Meslek liselerinin 9. ve 10. sınıflarındaki öğrenciler Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri, Güzel Sanatlar ve Spor Liselerine ve alan seçimlerine yardımcı olmak amacıyla beceri alanlarına göre yönlendirilmeleri için aşağıda linki verilen sayfa üzerinde her öğrenciye envanter hazırlanmalıdır. b)Yapılan her envanterin ekran çıktısı, İlçe Komisyonuna gönderilmelidir. Okulların görev tanımlarının görüşülmesi, OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER:

1.a-İlçemizde bulunan tüm meslek liseleri Bünyelerinde bulunan bölümlerin tanıtımı amacıyla videolar hazırlayıp, İlçe komisyonuna ulaştırmalıdırlar. Bu şekilde komisyon vasıtasıyla ilçemizdeki tüm orta okullara tanıtım videolarının en geç 23 Mayıs 2016 tarihine kadar ulaştırılması sağlanacaktır. 2.b-İlçemizdeki tüm meslek liseleri bünyesinde bulunan ve en başarılı oldukları bölümleri ilçe komisyonuna bildirerek, komisyonun bölüm dağılımını yapmaları sağlanmalı, bu şekilde bu bölümler aynı gün içerisinde stantlar açarak ilgili liselerden bir idareci, bir rehber öğretmen ve bir atölye şefi aracılığıyla tanıtım günü düzenlenmelidir. OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

2.İlçe eylem planlarına göre; tüm 9.sınıf veli ve öğrencilerine yönelik « Anadolu Teknik/Anadolu Meslek Programlarında Alana Geçiş, Tercih ve Yerleştirme E-Kılavuzu » doğrultusunda alan/meslek seçimi, meslekî ve teknik eğitim sistemi, öğretim yapılan dallar, ortaöğretim kurumları arasında geçiş gibi konularda bilgilendirme seminerleri düzenlenecektir. Meslekî ve teknik eğitime yönelik tanıtıcı materyallerin dağıtılması sağlanmalıdır.(4.2.1.) (2007/30 Sayılı Genelge) OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

3.8. ve 9. Sınıf öğrencilerine yönelik meslek seçimi, alana yöneltme tavsiye formu ve teknik liseye geçiş hakkında bilgilendirme çalışmaları yapılacaktır. (5.2.2.) (2007/30 Sayılı Genelge ve Alan-Dal Geçiş Kılavuzu) Meslek ve alan Seçimi için anketlerin yer aldığı adresine girerek yaralanabiliriz. OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

4.10. Sınıf öğrencilerine yönelik dal seçimi ve dal tercih ve ön kayıt formu hakkında bilgilendirme ve danışma etkinliklerini yapılacaktır. (5.2.3) OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

b)İlçe komisyonları tanıtım ve yöneltme çalışmaları içerisinde ortaokul 7 ve 8. Sınıf rehber öğretmenlerine, Bu toplantılarda meslekî ve teknik eğitim sistemi, okul ve kurumları hakkında bilgi verilecek. Ayrıca rehber öğretmenlerin, okullarındaki 8.sınıf öğrencilerinin ilgi, yetenek ve becerilere ilişkin test/anketler yapmaları, değerlendirmeleri ve çıkan sonuçları velilerle paylaşmaları istenecek.( ) OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

c)İlçe tanıtım ve yöneltme komisyonları ilçelerinde bulunan ortaokulları ziyaret ederek, okul bünyesinde yapılan tanıtım ve yöneltme etkinliklerine katkıda bulunacaklardır sınıflar ve ortaokul öğrencilerinin çevrelerindeki meslek liselerine, Ato, Aso, meslek odalarına, sektör ve STK’lara ziyaretleri sağlanacaktır. (6.) Bu ziyaretler sonucunda sektörlerin ihtiyaç duydukları alanlar belirlenerek öğrencilerin yetenekleri doğrultusunda bu alanlara yönlendirilmeleri ve akademik başarısı düşük olan öğrencilerin de açık meslek liselerine yönlendirilmeleri konusunda hassasiyet gösterilecektir. OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

Okulların görev tanımlarının görüşülmesi d-Okul rehber öğretmenleri tarafından mesleki eğitim merkezleri tanıtılacaktır. e-Açılacak ya da kapatılacak alan ve bölümler için sektörden protokol alınarak ilgili bölümlerin açılması ya da kapatılmasına karar verilecektir.

e)İl ve ilçe bünyesinde alan tanıtımı, fuar, proje, beceri yarışmaları ve sergileri öğrencilerin ziyaret etmesi sağlanacaktır. İl Eylem Planı Ekinde gönderilen ATO fuar programı dikkatle takip edilmelidir. (7.1.3.) (2007/30 Sayılı Genelge) OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

f)Okul komisyonları, ilçelerindeki okulların öğretmen ve öğrencilerinin yerel yönetimler, İŞKUR, STK, üniversiteler gibi kurum ve kuruluşların düzenlediği seminer, panel ve konferans gibi meslekî ve teknik eğitimi tanıtıcı etkinliklere katılımları sağlayacak. Ayrıca ilçe komisyonu ve okul komisyonları kariyer günleri düzenleyecek. (8.) (2007/30 Sayılı Genelge) OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

g)Tüm okullarımız kendi mesbil sayfalarını oluşturacak ve ankaramesbil ( ile bağlantısını sağlayacaklar. (9.1.1.) OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

h)Okul komisyonları, yerel basın, görsel medya ve belediyeler ile iş birliği yaparak yayınlarında, meslekî ve teknik eğitimi tanıtıcı programlara ve eğitim dergilerinde meslekî eğitimle ilgili haberlere yer vermelerini sağlayacaklar. ( ) OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

i)Okulların yayınlarında ve web sayfalarında meslekî ve teknik eğitim ile ilgili bilgi ve dokümanlara yer verilerek, meslekî eğitim ile ilgili haber, makale ve projeleri yayınlamaları sağlanacak, Meslekî eğitim ile ilgili sitelere linkler verilecektir. ( ) OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

j)Mesleki ve teknik anadolu liselerinden mezun olacak 12.sınıf öğrencilerinin, E-Mezun Sistemi’ne mutlaka üye girişleri yapılacak ve koordinatör müdür yardımcıları, alan şefleri ve koordinatör öğretmeler aracılığı ile mezun olduktan sonra 3 yıl boyunca takip edilerek, E- Mezun Sistemi’nde bilgileri güncellenecek. OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

»a»a-Yapılan her faaliyetten sonra etkinlikler sorumlu kurum/kişi tarafından ‘Meslekî ve Teknik Eğitim Kurumları Tanıtım Etkinlikleri İzleme ve Değerlendirme Formu (Ek-1)’na işlenecek, Yılsonunda her okul ve kurum faaliyetlerine ilişkin Ek-1 formlarını birleştirerek 25 Mayıs 2015 tarihine kadar ilçe komisyonuna ulaştırılması sağlanacaktır. OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Ek-1 Okulların görev tanımlarının görüşülmesi, ANKARA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM KURUMLARI TANITIM YÖNELTME ETKİNLİKLERİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME FORMU ETKİNLİKLER HEDEF GRUPLAR İlköğretim Sınıf Öğrenci Sayıları Ortaöğretim Sınıf Öğrenci Sayıları Ortaöğretim Sınıf Öğrenci Sayıları TOPLAM KIZERKEKKIZERKEKKIZERKEKKIZERKEK Eğitim Kurumları ve program/alan hakkında bilgilendirme-danışma Ortaöğretimde Programlar / Alanlara Geçiş Hakkında Bilgilendirme-Danışma Kurum Ziyareti Kurum Sayısı Öğrenci Sayısı Kurum Sayısı Öğrenci Sayısı Kurum Sayısı Öğrenci Sayısı Kurum Sayısı Öğrenci Sayısı KızErkekKızErkekKızErkekKızErkek Aile Seminerleri Oturum SayısıKatılımcı SayısıOturum SayısıKatılımcı SayısıOturum SayısıKatılımcı SayısıOturum SayısıKatılımcı Sayısı METEF,Proje Tabanlı Beceri Yarışması ve Diğer Sergi Ziyaretleri Mesleki ve teknik eğitimi tanıtıcı seminer, konferans, sempozyum, panel vb etkinlikler Oturum SayısıKatılımcı SayısıOturum SayısıKatılımcı SayısıOturum SayısıKatılımcı SayısıOturum SayısıKatılımcı Sayısı Görsel ve yazılı basında yer alan tanıtım faaliyetleri Tanıtım Gün Sayısı GörselYazılıGörselYazılıGörselYazılıGörselYazılı Meslekler, meslek alanları, bölgedeki sektörler, iş olanakları vb bilgilendirme faaliyetleri

»A»Akademik kariyer hedefi olan öğrencilerin, özellikle kültür derslerinden takviye edilmesi gerekmektedir. Bu amaçla bu öğrencilerin seçilerek, yetiştirme kurslarına devamlarına özen gösterilecektir. OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

İlgi, Yetenek ve Beceri test/anketler düzenlenecek iki nüsha olarak çıktıları alınacak. Bir nüshası mutlaka öğrenci velisine verilecek, diğer nüsha rehber öğretmende kalacak. Okul, alan ve dal seçimleri sırasında yönlendirmeye yardımcı olmak üzere kullanılacak. Ayrıca; yapılan çalışmaların sayısal verileri sene sonunda ilçe komisyonlarına bildirilecek (YÖNSİS). Bu verileri ilçe komisyonları yılsonu raporunda ayrıca bir tablo ile belirtecekler. OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER:

Okulların görev tanımlarının görüşülmesi, OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER:

»A»Ankara İli Strateji Planı’nda yer alan, yılı performans hedeflerini, yılında geliştirerek tanıtım ve yöneltme çalışmalarımıza devam ediyoruz. İl Strateji Plana göre bu sene ‘ Tanıtım Faaliyetleri Sayısı’ , ‘Tanıtım Faaliyetleriyle Ulaşılan Kişi Sayısı’ olarak belirtilmiştir. »H»Her ilçe, yılı Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü Meslekî ve Teknik Eğitim Kurumları Tanıtım Yöneltme Etkinlikleri İzleme ve Değerlendirme Formları çizelgesini inceleyerek tanıtım ve yöneltme hedeflerini belirlemelidir Eğitim- Öğretim Yılının, Meslekî ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme hedefleri,

»H»Her ayın 2. haftası okullar öğrenci devam çizelgelerini ilçe komisyonuna göndereceklerdir Eğitim- Öğretim Yılının, Meslekî ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme hedefleri,

İşletmede Beceri Eğitimi veya Staj Takipleri; İŞLETMEDE BECERİ EĞİTİMİ VE STAJ TAKİP ÇİZELGESİ (Mesleki ve teknik anadolu liseleri her yıl aralık ve mayıs ayının 3. haftasının ilk pazartesi günü doldurularak Mesleki ve Teknik Eğitim Bölümüne gönderilecektir.) İLÇEKURUM ADI İşletmede Beceri Eğitimi veya Staja Giden Öğrencilerin Sayıları Okulda/KurumundaResmi kurumdaÖzel SektördeYerleştirilemeyenToplam

»M»Milli Eğitim Bakanlığı Örgün Ve Yaygın Eğitimi Destekleme Ve Yetiştirme Kursları Yönergesi; »«»«Yetiştirme kursları; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî örgün ve yaygın eğitim kurumlarında öğrenim gören istekli öğrenci ve kursiyerlere yönelik olarak verilecek olan destekleme ve yetiştirme kurslarını kapsar.» denilmektedir. »A»Akademik kariyer hedefi olan öğrencilerin, özellikle kültür derslerinden takviye edilmesi gerekmektedir. Bu amaçla bu öğrencilerin seçilerek, yetiştirme kurslarına devamlarına özen gösterilecek.

»H»Her ilçe komisyonu formatında geçen yıldan beri kullanmaya başladığımız gruplarını kullanmaya devam edecektir.

»Y»Yukarıda sıralanan faaliyetler eylem planına uygun olarak bütün bir yıla dengeli olarak dağıtılacak. Faaliyetlerin sürekli olmasına özen gösterilecektir. OKULLARIN YAPACAĞI İŞLER: Okulların görev tanımlarının görüşülmesi,

İlçe Tanıtım ve Yöneltme Komisyonu 1.Şube Müdürü: Durali ATAY 2. Komisyon Üyesi:Derya GÜLER 3. Komisyon Üyesi:Seçil VURAL İletişim Bilgilerimiz:

ÖĞRETİM YILI TANITIM ve YÖNELTME TOPLANTISINA