Sanat, Sanatkarsız Olamaz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Advertisements

SONBAHARIN YAPRAKLARI EL SANATLARI SERGİSİ
Ders:Türkçe Konu: BAĞLAÇLAR
SÖZCÜKte ANLAM.
DÖRDÜNCÜ SÖZ.
Bu ne ? Bu kitap. Bu kitap mı? Evet , bu kitap
MADDEYİ TANIYALIM.
4.SINIF KİMYA KONULARI.
FİZİKSEL ve KİMYASAL DEĞİŞİM
Türk Dili I Bölüm - 14.
Prof. Dr. Mustafa Y. KILINÇ Gazikent Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık F. Dekanı “İlimsiz Çıkılan Yolun Sonu Karanlıktır.” Hacı Bektaş VELİ.
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ (VI. SINIF VI. ÜNİTE)
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
6.SINIF KİMYA Ünite:1 MADDENİN MADDENİN TANECİK TANECİK YAPISI YAPISI.
HAZIRLAYAN: Kenan SEZER.
İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ 8.SINIF İLKAY UMUR
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
MADDE Çevremizde dokunduğumuz,gördüğümüz,kokladığı- mız birbirinden farklı birçok varlık vardır. Az veya çok yer kaplayan her varlık madde olarak adlandırılır.
FEN VE TEKNOLOJİ HAZIRLAYAN: ÖZEL İÇEL İ. Ö. OKULU 4/A SINIFI TURHAN YAROĞLU VE AYDAN ÇAKMAK.
Maddenin tanecikli yapısı
‘’RUHLAR ALEMİ’’ bilgidagi.com.
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
MADDENİN GÖRÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 1. Ünite Sunusu
HAZILAYAN: AYŞE KEVSER GEDİKBEY 4/A
HÜSEYİN DEMİRBAŞ.
İmam-ı Azam sorulara nasıl cevap verdi?
CÜMLENİN ÖĞELERİ Evlerin bölümleri odalardır; cümlenin bölümleri de öğelerdir. Cümle öğeleri, cümlenin parçaları demektir. Evin bölümleri odalar, salon,
DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlık Çalışmaları
Sürtünme.
KELİME (SÖZCÜK) Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime denir.
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
KADER VE EVRENDEKİ YASALAR 1
İnsan'ın Değeri ve Saygı Kavramı DEĞERLER EĞİTİMİ.
MADDENİN ÖZELLİKLERİ FEN VE TEKNOLOJİ.
CÜMLEDE DE ’NİN YAZIMI.
Click Pps Series.
Hazırlayan: Rıdvan Gezici Onuncu Grup Bilgisayar I Dersi Konu Hakkında: Sözcükte anlam konusunun öğrencilere nasıl anlatılacağı. Konunun içeriği ve konu.
MADDENİN HALLERİ VE YAPISI
Maddeyi Tanıyalım.
MADDE VE DEĞİŞİM GRUP:MALKOÇOĞLU.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
MADDEYİ TANIYALIM İLKÖĞRETİM 4. SINIFLAR İÇİN CAHİT BORAN
Nitelemek Ne Demek? Maddeleri saydam-opak, sert-yumuşak, parlak-mat, esnek-berk, suyu çeken-suyu çekmeyen, suda batan-suda yüzen, pürüzlü-pürüzsüz, renk.
Murat BİÇER Fen ve Teknoloji Maddeyi Tanıyalım MADDE Belli bir hacmi ve kütlesi olan her varlık bir maddedir.
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE ÇUKUROVA İLİM VAKFI SUNUMU HAZIRLAYAN MEHMET AVCI.
Ömer AKDEMİR Teknik Öğretmen Çukurova İlim VAKFI
KONULAR  MADDEY İ TANIYALIM  ÇEVREM İ ZDE SAYISIZ MADDE VARDIR.
M.E.B - HİZMET VAKFI PROTOKOLÜ İSTANBUL ALLAH’IN VARLIĞINI NASIL İSBAT EDERSİNİZ. SANAT VARSA SANATKÂR VARDIR ?
M.E.B - HİZMET VAKFI PROTOKOLÜ İSTANBUL TABİAT RİSALESİ TEVHİDİN İSBATI MEVCUDAT VAR VE İNKAR EDİLMEZ. HEM SANATLI VE HİKMETLİ VÜCUDA GELİYOR.
SANAT SANAT İÇİN MİDİR? SANAT TOPLUM İÇİN MİDİR? YOKSA SANATKAR İÇİN MİDİR?
İNSAN NEDİR? NASIL BİR VARLIKTIR?
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ALLAH’IN EŞSİZ YARATICILIĞI
FİZİKSEL VE KİMYASAL DEĞİŞİM
ÖN AD (SIFAT). Adıları niteleyen veya belirten sözcüklerdir. Bir sözcüğün sıfat olabilmesi için adın önüne gelerek onu nitelemesi veya belirtmesi gerekir.
Din Kültürü ve ahlak bilgisi performans ödevi
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
3. İstidlal ve Çeşitleri İstidlal kavramı, Ta'lil Burhân-ı Limmî
[Hüseyin Nihâl Atsız 7 Yaşında iken] [Atsız’ın Askeri Tıbbiye yıllarına ait bir fotoğraf.] [Atsız’ın Askeri Tıbbiye yıllarına ait bir başka fotoğraf.]
MELEKLERE İMAN.
MADDENİN HALLERİ RUMEYSA SARIKAYA.
MANA-YI HARFİ NEDİR?.
MADDENİN HALLERİ VE ÖZELLİKLERİ
Maddeyi Tanıyalım.
MADDE.
Maddenin Halleri.
İsimlere Özellik Verelim mi?
Sunum transkripti:

Sanat, Sanatkarsız Olamaz.

Bir odaya biraz tahta, bir keser ve bir miktar çivi koysak ve onları bin sene baş başa bıraksak, acaba bu müddet zarfında bir masanın oluşması mümkün müdür?

Elbette değil. Sebebi ise şudur: Masanın sanatkârında bulunması lâzım gelen sıfatların keser, tahta ve çivilerde bulunmamasıdır.

Mesela, masanın ustasının hayat sahibi olması lâzımdır Mesela, masanın ustasının hayat sahibi olması lâzımdır. Zira hayatı olmayanın, bir eseri vücuda getirmesi mümkün değildir. Ölü bir insanın kitap yazdığını şimdiye kadar kimse iddia etmemiştir.

Hem sanatkârın ilim sahibi olması da lâzımdır Hem sanatkârın ilim sahibi olması da lâzımdır. Marangozluk ilmini bilemeyen, bir masayı yapamaz. Ayrıca kudret sahibi olması da lâzımdır. Zira sanatkârın hayatı olsa, ilmide bulunsa fakat kuvveti bulunmasa, mesela, felçli olsa, yine masanın var olması mümkün değildir.

Mezkûr sıfatlardan başka, irade sıfatının da sanatkârda bulunması lâzımdır. Çünkü masa yok iken var olmuştur. O halde, onun varlığını yokluğuna tercih eden irade sahibi bir sanatkârın olması zaruridir.

Sözün özü, sanatla yapılmış bir masa, hayat sahibi, ilim sahibi, kudret sahibi ve irade sahibi bir sanatkârın varlığını ispat eder. Bu sıfatları taşımayanın masaya sanatkâr olabilmesi mümkün değildir.

Hâlbuki ne tahta, ne keser, ne de çiviler bu sıfatlara sahip değildirler. Öyle ise bin sene değil, milyon sene geçse, dışarıdan bir sanatkâr gelmedikçe bir masanın vücuda gelmesi mümkün değildir.

İşte, kâinattaki her şey böyle harika bir sanat eseridir İşte, kâinattaki her şey böyle harika bir sanat eseridir. Bir sineğin kanadı dahi misalimizdeki masadan daha sanatlıdır.

Elbette, bu harika sanat eserlerinin hayatsız, ilimsiz, kudretsiz, iradesiz sebeplerden teşekkülü mümkün değildir.

Hâlbuki maddeperestlerin şu mahlûkata fail olarak gösterdikleri hava, toprak, su ve ateş gibi sebepler bu sıfatlardan yoksundur.

O halde kâinat tezgâhında dokunan şu sanatlı eserlerin sanatkârı, nihayetsiz ilim, kudret, irade ve hayat sahibi olan Allah-u Azimüşşandır.