PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
Advertisements

PERSONELİN SEÇİM SÜRECİ VE İŞLEMLERİ
Toyota 2 günlük görüşme teknikleri
ETKİLİ İŞ GÖRÜŞMESİ TEKNİKLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
ORYANTASYON RAQİF QASIMOV.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
ERK İSG&İK – –
LİDERLİK.
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
PERFORMANS DEĞERLENDİRME EĞİTİMİ
P ERFORMANS Y ÖNETİMİ VE D EĞERLEME Prof. Dr. Berrin Erdoğan Portland State Üniversitesi.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
PROGRAM TASARIMI
PERFORMANS DEĞERLEME ve 360 DERECE GERİ BİLDİRİM
ERK İSG&İK – –
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
Bölüm 7 Motivasyon.
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Performans Değerlendirme
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Performans Değerlendirme Yöntemleri
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 2
PERFORMANS DEĞERLENDİRMEDE GERİBİLDİRİM
Başarılı Bireysel ve Kurumsal Kariyer Gelişimi Örnekleri 1
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Örgütsel Kariyer Planlaması
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM

PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMESİ NEDİR? Performans değerlendirme görüşmesi, personele geçmiş performansı ya da gelecek potansiyeli hakkında geribildirim veren ve gelecekteki gelişme düzeyini ve yönünü planlayan bir performans inceleme toplantısıdır. Ve en az yılda bir yapılması gereken toplantıdır.

PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİNİN AMAÇLARI yöneticilerin; astların kendi performansları hakkında neler düşündükleri ve motivasyonlarının neler olduklarını öğrenmelerini Astların performanslarının değerlendirmelerini, başarılarını ödüllendirmelerini, güçsüz yönlerini belirleyip, geliştirici önlemler almalarını Astların daha başarılı olabilmeleri için geleceğe yönelik olarak performanslarını planlamalarını amaçlar.

Çoğu performans yönetim sisteminde performans görüşmelerinde önceden yapılandırdıkları bir görüşme formu kullanılmaktadır.Her işletmenin kendi ihtiyaç ve düzenlemelerine göre farklı görüşme formu tasarımları ola bilir. Nickson , bu formlarda bulunması gereken bazı temel özellikleri aşağıdaki şekilde sıralamıştır: Çalışana ilişkin temel bilgiler( ad,bölüm,görev ve s) Unvanı İş tanımı Çalışanın işiyle ilişkili detaylı bireysel performans değerlemeleri Çalışanın genel performans düzeyine ilişkin değerlendirme Çalışanın performansına ilişkin kıdemli bir yöneticinin görüşleri ve yorumları Çalışanın performansına ilişkin kendi görüşleri Eğitim ya da gelişime yönelik eylem ve planlamalar

Performans DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMESİ ÖNCESİ YAPILACAK HAZIRLIKLAR Performans Değerlendirmeye İlişkin Verilerin Toplanması ve Görüşmenin Planlanması Zaman ve Yer Seçimi Astın Kendini Görüşmeye Hazırlaması

Performans görüşmelerinde yöneticinin ve çalışanların bir-birini daha iyi anlamalarına yardım edebilecek 3 soru tipi vardır: Açık uçlu sorular Yansıtıcı sorular Yönlendirici sorular

PERFORMANS GÖRÜŞMELERİNDE İZLENECEK YOL Çalışana önceden görüşmenin tarihi ve görüşmenin amacı belirtilmeli Görüşmenin 2 yönlü iletişim süreci olduğu unutulmamalı Çalışanın kendini rahat hiss etmesi sağlanmalı Çalışanın güçlü yönlerini överek görüşmeye başlanılmalı Çalışanların hangi konulardaki performansının yeterli olduğu veya olmadığı belirlenmeli

PERFORMANS GÖRÜŞMELERİNDE YÖNETİCİNİN VE ÇALIŞANIN TUTUMU Performans görüşmesi toplantıları bir çok kimseye heyecan vermektedir.Bunun için görüşmeye katılacak olan kişilerin son derece rahat olmaları önemlidir. Rol ve statü farklılıklarından kaynaklanan iletişim engelleri ya da duygusal bazı sorunların yol açtığı iletişimsizlik performans değerlendirme sürecine zarar verecektir. Bu yüzden yöneticiler bazı tutum ve davranışlar geliştirmelidirler.

Üstünlük Eşitlik Otoriter Demokratik Yönlendirici Destekleyici Yargılayıcı Tamamlayıcı Yönlendirici Destekleyici Üstünlük Eşitlik Otoriter Demokratik

GERİBİLDİRİM Performans değerlendirme sonuçlarının çalışana bildirilerek, kendi performanslarını görmelerini sağlama,eksiklerin giderilmesi, gelişim ve kariyer yönünde yapılabilecekleri belirleme faaliyetleri olarak tanımlanır.

Kişiye yardımcı olmayı amaçlar, Belirli konuda ayrıntı içerir, Zamanında yapılır, Açık ve şeffaftır, Kişinin davranışı üzerinedir.

Gerİ Bİldİrİm Tİplerİ: Yapıcı / Olumlu Geri Bildirim   Yıkıcı / Olumsuz Geri Bildirim 

OLUMLU GERİBİLDİRİM Olumlu (pozitif) geri bildirim; bir davranışı zaten ilerlemekte olduğu yönde destekleyen ya da pekiştiren geri beslemedir.

OLUMSUZ GERİBİLDİRİM Olumsuz (negatif) geri bildirim ise, kaynağa mesajın amaçlandığı şekilde alınmadığını bildirmek suretiyle, düzeltici bir işlev gören geri bildirimdir.