Küresel Stratejiler ve Stratejik İşbirlikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Adım Adım Kurumsallaşma
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Girişimcilik.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
PAZAR YÖNLÜLÜK.
İŞLETMELERDE İFLAS.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 1. Bölüm: Uluslar arası İktisat.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİK DAVRANIŞ Dr. Hakan BAKKAL
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

Küresel Stratejiler ve Stratejik İşbirlikleri

Küreselleşme , Uluslararasılaşma Uluslar arasılaşma- ülkenin sınırlarını aşan ekonomik faaliyetlerin yaygınlaşmasını ve çoğalmasını ifade eder Küreselleşme- uluslar arasılaşmanın çok ileri ve karmaşık durumunu, yani, bir şirketin dünya üzerine yayılmış ve dağınık ekonomik faaliyetlerinin bir ölçüde entegrasyonunu ifade eder Küreselleşme , Uluslar arasılaşma- Dünyanın her hangi bir köşesindeki değişimin hızla diğer yörelere yayılmasını sağlamaktadır

Küresel Stratejilere Geçiş Aşamaları

Küresel Stratejinin Faydaları Maliyet Düşürme Ürün ve Programların Kalitesini İyileştirmek Müşteri Tercih ve Önceliklerini Sağlama Rekabet Kaldıracını Yükseltme

Küreselleşme Stratejilerinin Sakıncaları Yeni pazarlara girme,karlılığı artırma amacına hizmet etmeyebilir Tüm Dünya pazarlarına hitap edebilecek ürün standardı hiçbir müşteriye uygun olmayabilir Ürün hiçbir müşteriyi tatmin etmediği için farklı ve ya yeni ürün üretmek gerekebilir Küresel firmaların masraflarını azaltmak amacıyla faaliyette bulundukları her ülke pazarına tekdüze pazarlama uygulamaları yerel müşterilerin tepkisini çeke bilir

Endüstriyi Küreselleşmeye Yönelten Özellikler Pazar koşulları Maliyet Koşulları Hükümetlerin sağladığı koşulları Rekabet Koşulları

Pazar koşulları müşteri davranışı ve dağıtım kanallarının yapısı ile ilgilidir. Homojen müşterilerin bulunması ürün standartizasyonunu kolaylaştırıyor.Çok sayıda mal sunumu yerine standartize küresel malların pazara arzı kolaylaşır. Yine küresel pazarlama kanallarının mevcudiyeti ürünlerin fiyatlandırılmasını ve dağıtımını kolaylaştırır. Maliyet koşulları. Dünya çapında üretim merkezleri oluşturarak düşük maliyetli ve yüksek kaliteli ürünlerin üretilebilmesi ancak o endüstrinin yatırım yapılan bölgelerde ortalama üretim maliyetlerini minimum düzeyde tutacak üretim miktarlarına bağlıdır.

Hükümetlerin sağladığı koşullar Hükümetlerin sağladığı koşullar. Bu koşullar ulusal hükümetlerin her hangi bir endüstri için belirledikleri kurallarla bağlıdır. Ev sahibi konumundaki hükümetlerin uyguladıkları ithalat tarifeleri , kotalar , ihracat destekleri ,nakit ,para akışı ; kar transferi sınırlamaları küreselleşme potansiyelini etkiler. Rekabet koşulu bu koşullar rakiplerin kendi endüstrilerinin küreselleşme potansiyelini yükseltmeleriyle ilgilidir. Eğer bir endüstri faaliyetde bulunduğu ülkeleri işletme fonksiyonları açısından birbirine bağlarsa, maliyetleri düşürebilme imkanı elde ederek küreselleşme potansiyelini hızlandırır.

Endüstri Türleri Bakımından Küreselleşmeye Yatkınlık Tekstil Endüstrisi Otomotiv Endüstrisi Elektronik Endüstri Hizmet üreten Endüstriler Küreselleşmeye Direnen Endüstriler

Uluslararası Faaliyetler İçin Üç Farklı Strateji Yapısı Uluslararası Strateji Melez Strateji Küresel Strateji

Uluslararası Strateji Genel Merkez Birim 1 Birim 3 Birim 2

Küresel Strateji Genel Merkez Birim 1 Birim 3 Birim 2

Melez Strateji Genel Merkez Birim 1 Birim 3 Birim 2

İşletmelerin uluslararası pazarlara girmek istemelerinin nedenleri Atak nedenler : Savunmacı Nedenler: Yeni Pazarlar arayışı Bulunan yerel pazarı koruma Maliyetleri azaltma ve daha yüksek karlara ulaşma Diğer pazarları koruma Hammadde arzı güvencesi Tepe yönetiminin büyüme ve genişleme arzusunu tatmin etme Teknoloji kazanma Cografi farklılaşma Yeni faaliyetler için temel oluşturma

Yabancı ülkelere yapılan yatırımın kontrol arzusunun en düşük olduğu giriş biçimi ihracat olurken , hem yatırım riskinin ve hem de yapılan yatırımın kontrol arzusunun derece derece arttığı giriş biçimleri, sırasıyla lisanslanma, franchising, yatırım ortaklığı ve doğrudan yatırımdır.

Stratejik İşbirlikleri

Stratejik İşbirliği nedir? Şirketlerin işbirliklerini küreselleşme ortamında gerçekleştirmeleri bir anlamda stratejik işbirliği kavramının da küresel eksende ele alınmasına neden olmaktadır. Bu bağlamda, stratejik işbirlikleri, küresel şirketlerin; bazen sermaye piyasalarındaki hisseleri toplamak, bazen ülke içinde, bazen sınır ötesindeki şirketlerle stratejik işbirlikleri kurarak, bazen de rakip gördükleri şirketi satın alarak, rakiplerinin karşısına çıkma yoluna gitmeleridir.

Stratejik işbirlikleri, öncelikle şirketler arasında entegrasyonlar, işbirlikleri ve stratejik bağların gittikçe artması, ortak girişim, personel mübadelesi, ortak proje, mülkiyet ortaklığı veya ortak üretim gibi yollarla, yakın bağlar kurulması yoluyla, faaliyetlerini yürütmektedirler.

Stratejik İşbirliklerinde Küreselleşmenin Etkisi Küreselleşen dünyada ve artan rekabet ortamında, piyasada varlıklarını sürdürebilmeleri amacıyla organizasyonel değişim sürecine girmek durumunda kalan şirketler, küresel rekabette üst sıralarda yer alabilmek için yeniden yapılanma sürecine girmeleri, rakipleriyle stratejik birlikler kurmaları ve bütünleşmeleri gerekliliğinin farkına varmışlardır

Stratejik İşbirliği Süreci 1 İşbirliğinin Oluşturulması 2 İşbirliğinin Yönetilmesi 3 İşbirliğinin Değerlendirilmesi

Terminoloji Toplam Kalite Yönetimi Otomasyon Girişim Resesyon Uluslar arasılaşma Lojistik

Toplam kalite yönetimi ya da kısaca TKY; müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek için kullanılan insan, iş, ürün ve/veya hizmet kalite gereksinimlerinin, sistematik bir yaklaşımla ve tüm çalışanların katkıları ile sağlanmasıdır. Otomasyon, bir işin insan ile makine arasında paylaşılmasıdır. Toplam işin paylaşım yüzdesi otomasyonun düzeyini belirler Girişimcilik, iktisadi mal veya hizmet üretimi için üretim faktörlerinin bir araya getirilerek, ekonomik fırsatların yeni değerlere dönüştürüldüğü organizasyonun oluşturulmasıdır. 

Resesyon, reel gayri safi yurtiçi hasılanın (GSYİH) iki veya daha fazla çeyrek yıllık periyotta arka arkaya negatif büyüme göstermesi durumudur. Ekonomide durgunluk olarak da adlandırılabilir Uluslar arasılaşma- ülkenin sınırlarını aşan ekonomik faaliyetlerin yaygınlaşmasını ve çoğalmasını ifade eder Lojistik, ürün, hizmet ve insan gibi kaynakların, ihtiyaç duyulan yerde ve istenen zamanda temin edilmesi için bir araç olarak tanımlanabilir.  Lojistik,nakliye, , depolama, malzeme idaresi ve ambalajlama bilgilerinin birleştirilmesini kapsar.