ÜNİTE:VERİ KONU: MERKEZİ EĞİLİM VE YAYILIM ÖLÇÜLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Matematik Öğretmeni RAGIP ŞAHİN
Advertisements

EXCEL ŞAHİN AKDAĞ 1.
MERKEZİ YIĞILMA (EĞİLİM) ÖLÇÜLERİ
ORAN ORANTI.
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
Excel’de istatistik fonksiyonları
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Tanımlayıcı İstatistikler
EXCEL 2003 Ders 1.
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
İSTATİSTİK VE MATEMATİK
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Değişkenlik Ölçüleri.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatiksel işlemler
Geçmiş bize gelecek hakkında ne söyler? Bir akımın devamlılığını hangi değişkenler kısıtlar yada destekler?
STANDART SAPMA.
GRAFİKLER.
 Merkezi eğilim ölçüleri: Ortalama Ortanca Mod  Ortalama: İki veya ikiden fazla sayının toplamının toplanan sayıların adedine bölünmesiyle elde edilen.
EXCEL FORMÜL ÇUBUGU Hazırlayan:ali BALCI.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
Merkezi Eğilim Ölçüleri
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatiksel İşlemler
Fatih TAŞ Matematik Öğretmeni HİSTOGRAM.
Ölçme Sonuçlarının Değerlendirilmesi
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME.
Uygulama I.
Biyoistatistiğe Giriş: Temel Tanımlar ve Kavramlar
NEDEN İSTATİSTİK? 1.
Sıklık Tabloları ve Tek Değişkenli Grafikler
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi BÖLÜM 21 Veri Analizi Kavramlarının Gelişimi.
Asimetri ve Basıklık Ölçüleri
Tanımlayıcı İstatistikler
Sayısal Tanımlayıcı Teknikler
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
GRAFİK NEDİR?   İstatistik bilim dalında çeşitli yöntemlerle elde edilen sonuçların çizgi ve şekillerle ifade edilmesine grafik denir.
Uygulama 3.
Nicel Analizlere Giriş
Bölüm 03 Sayısal Tanımlama Teknikleri
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Istatistik.
Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları Microsoft Excel Tanıtımı
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
Ölçme ve Değerlendirme
İstatİstİksel verİlerİ Düzenleme- frekans
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
TEMEL BETİMLEYİCİ İSTATİSTİKLER
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Merkezi Eğilim Ölçüleri
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
ANLAM ÇIKARTICI (KESTİRİMSEL) İSTATİSTİK
DEĞİŞİM ÖLÇÜLERİ.
Merkeze Yayılma Ölçüleri
Uygulama I.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
TARIM EKONOMİSİ İSTATİSTİĞİ
STANDART SAPMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ÜNİTE:VERİ KONU: MERKEZİ EĞİLİM VE YAYILIM ÖLÇÜLERİ VERİLERİN GRAFİKLE GÖSTERİMİ Hazırlayan: Zekiye KEMANCI YUNUS EMRE ANADOLU LİSESİ

DERS PLANI DERS ADI:MATEMATİK SINIF DÜZEYİ:9. SINIF MATERYALLER: Etkinlik Kitapları, Excel Programı, Cetvel, Akıllı Tahta, Hesap Makinesi.. DERS KAZANIMLARI: Merkezi Eğilim ve Yayılım Ölçüleri: Merkezi eğilim ve yayılım ölçülerini verileri yorumlamada kullanır. Verilerin Grafikle Gösterilmesi: Gerçek hayat durumunu yansıtan veri gruplarını uygun grafik türleriyle temsil ederek yorumlar. Serpme grafiğini açıklar, iki nicelik arasındaki ilişkiyi serpme grafiği ile gösterir ve yorumlar. Kutu grafiğini açıklar, bir veri grubuna ait kutu grafiğini çizerek yorumlar ve veri gruplarını karşılaştırmada kutu grafiğini kullanır. DERS ADI:MATEMATİK

SORU OLUŞTURMA ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK SINAVI NOTLARINI EXCEL PROGRAMINA SINIFTA AKTARARAK: Sizce aşağıda yazılan terimler ne anlama gelmektedir. Sizce nasıl bulunmuş olabilir? Bu sonuçlar bize ne anlatmaktadır?

TAHMİN Genelde kendi notları olunca hesaplamada herhangi bir sorun fazla olmadı. Yandaki sütun grafiği Deniz ve Ata’nın 4 günde okudukları kitap sayını göstermektedir. Deniz’in okuduğu kitap sayfasının ortalaması Ata’nın okuduğu kitap sayısının ortalamasından ne kadar fazladır? Matematik notlarının kutu grafiğini çiziniz. Herkes matematikteki ilk notunu biliyor. İyi bir ortalama yakalamanız için kaç almanız gerekir hesaplayınız?

İstediğimiz konuyu grafiğe aktarabiliyor muyuz? Ortadaki veriyi bulmak için ne yapıyoruz. Veri toplamak zor mudur? Hangi grafik türünü seçmeyi bilmiyorsak nasıl karar veririz? Sayısal verisi olan her konuyu grafiğe aktarabiliyoruz. Veriler daima büyükten küçüğe veya küçükten büyüğe doğru sıralanmalıdır. Daha sonra veri ortasındaki sayısal değeri buluruz. Çift ise ortalaması alınır. Veri ; seçtiğiniz konu ve bilgilerin doğru yerde araştırmasına göre kolayda olabilir zor da. En önemlisi toplanan bilgilerin sağlıklı ve tarafsız olması gerekir. Bir değişkenin bir bütün içerisindeki oranını belirlemek için daire grafiğinin; Bir değişkenin zaman içerisindeki değişimini incelemek için çizgi grafiğini, İki değişken arasındaki ilişkiyi göstermek için serpilme grafiğinin, Verilerin genişliğini, yığılımını öğrenmek için kutu grafiğini seçmeniz gerekir.

ARAŞTIRMA YAPMA Öğrencileri 3 gruba ayırdım. Grup başkanı seçmelerini ve gruba bir isim bulmaları istendi. Her gruba bir konu seçip bu konu ile ilgili veri taraması yapmaları istendi. Elde ettikleri çalışma için mod, medyan, aritmetik ortalama, açıklık, alt çeyrek-üst çeyrek, standart sapma ve grafik çeşitlerini kullanarak bir sunum yapmaları istendi. 1. grup: Araştırma konusu olarak Ortaca Hastanesinde muayene olan hasta sayıları üzerine bir çalışma yaptılar ve grup içinde paylaşımda bulundular. 2. grup :Araştırma konusu olarak futbol ligi bir yıllık skorları üzerine çalışma yaptılar ve grup içinde paylaşımda bulundular. 3. grup: Muğla bölgesinde ilköğretim-ortaöğretim öğretmen, öğrenci ve derslik sayısı üzerine bir çalışma yaptılar ve grup içinde paylaşımlarda bulundular.

SONUÇ ÇIKARMA Öğrenci grupları yaptıkları araştırma sonuçları ile tahminlerini karşılaştırdılar. Veri gruplarından bazılarının merkezi eğilim ve yayılım ölçüleri hesaplaması yaptırılır. Yine bazı veri gruplarının grafik çizimleri hakkında çıkarımlarda bulunurlar.

DEĞERLENDİRME Veri toplama sürecinin çok zor olduğunu söylediler. Grup içi paylaşımda iletişim becerilerinin arttığını söylediler. Öğrenciler arası kaynaşma gerçekleşti.. Bilgisayar teknolojisini ilk kez daha yararlı bir amaç için kullandıklarını söylediler. Grafik çizmeyi ve yorumlamayı öğrendiler. Merkezi yayılım ve merkezi eğilim ölçüleri hesaplamayı ve yorumlamayı öğrendiler. Öğrenciler grup içi sunumlarını yaparken diğer grubun 1 ile 5 arasında puan vermeleri istendi. Her öğrenciye bu süreçte ne kazandığını sözel ve yazılı olarak ifade etmeleri istendi. Her grup, grup içi değerlendirme sınavına alındı. Bireysel değerlendirmeye de tabii oldular.

PAYLAŞMA Öğrenciler yaptığı araştırma sonuçlarını sınıfta paylaşımda bulundular. Merkezi eğilim ve merkezi yayılım ölçülerinin hesaplamalarını paylaştılar. Grafik çizimlerini gösterip, nasıl yaptıklarını paylaştılar.