Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Advertisements

Bilişsel Öğrenme Kuramı
MERHABA.
MERHABA.
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
Başlıca Öğrenme Stratejileri
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
Strateji, Yöntem ve Teknikleri
Problem Çözme Süreci.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
BELLEK VE BELLEK SÜREÇLERİ
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Problem Çözme Becerileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Stratejileri.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
TASARRUF NE GÜZELDİR.
ETKİLİ OKUMA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
POSTER.
Temel Kavramlar ve İlkeler
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Verimli ders çalışma, amaç ve öncelikleri belirleyerek, uygun teknikleri kullanarak ve zamanı verimli kullanarak yapılan çalışmadır.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME- ÖĞRENME YAŞANTILARI)
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ)
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRENME STİLLERİ - STRATEJİLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenme Psikoljisi Kuramları: Bilgi İşlemleme Yaklaşımı II
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

Öğrenme Stratejileri

Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin belleğe kodlanması ve geri çağrılması için kullanılan işlemlerdir.

Öğrenme stratejileri temel olarak şu başlıklarda toplanabilir: 1.Dikkat stratejileri (Dikkati çekmeye ve artırmaya yönelik stratejiler) 2.Tekrar stratejileri (Bilginin tekrar edilmesine yönelik stratejiler) 3.Anlamlandırmayı artırma stratejileri (Bilginin anlamlandırılması, eklemlenmesi, kodlanmasına yönelik stratejiler) 4.Yürütücü biliş stratejileri (Bilişsel süreçlerimizin farkında olunmasına yönelik stratejiler) 5.Duyuşsal stratejiler (Öğrenmeyi etkileyen duyuşsal değişkenlere yönelik stratejiler)

Aşağıdaki stratejiler dikkati artırmaya yönelik stratejilere örnek olarak söylenebilir: – Altını çizme – Anahtar sözcükleri belirleme – Başlıkları ve alt başlıkları inceleme – Bilinmeyen sözcükleri işaretleme

Aşağıdaki stratejiler tekrar stratejilerine örnek olarak verilebilir: – Tekrar etme – Tekrar okuma – Sesli olarak tekrarlama – Yazıya aktarma – Bazı bölümleri aynen yazma

Aşağıdaki stratejiler anlamlandırmayı ve eklemlemeyi artırmaya yönelik stratejilere örnek olarak verilebilir: Açıklama Soru sorma Tablolaştırma Karşılaştırma Gruplama Sıralama Bir başkasına anlatma Kendi sözcükleriyle ifade etme Özetleme Şematize etme Ana hatlarını çıkarma Bakmadan cevaplama Not alma

Aşağıdaki stratejiler kodlamayı sağlamaya yönelik stratejilere örnek olarak verilebilir: Bellek destekleyiciler kullanma – Görselleştirme – Öyküleştirme – Yerleşim – Zincirleme – Askı sözcük – Baş harfleri düzenleme

Aşağıdaki stratejiler yürütücü biliş stratejilerine örnek olarak verilebilir: – Kendi öğrenme stili üzerine düşünme – Kendi bilişsel stili üzerine düşünme – Kendi ders çalışması üzerine düşünme – Başarı ve başarısızlıkla ilgili deneyimlediklerini irdeleme

Aşağıdaki stratejiler duyuşsal stratejilere örnek olarak verilebilir: – Önemini belirleme – Hedef belirleme – Olumlu öz konuşma