Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞLETMELERDE İLETİŞİM DÖNEM ÖDEVI MOTIVASYON YÖNETIMI FARID ZEYNALOV 148250 ELSHAN ALMAMMADLI 127374.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞLETMELERDE İLETİŞİM DÖNEM ÖDEVI MOTIVASYON YÖNETIMI FARID ZEYNALOV 148250 ELSHAN ALMAMMADLI 127374."— Sunum transkripti:

1 İŞLETMELERDE İLETİŞİM DÖNEM ÖDEVI MOTIVASYON YÖNETIMI FARID ZEYNALOV ELSHAN ALMAMMADLI

2 Motivasyon nedir?  Motivasyon bir insanı belirli bir amaç için harakete geçiren güç demektir.  Kişisel verimliliğin artırılmasında ise motivasyon önem kazanmaktadır.  Ücret, saygınlık, özel oda, araba, seyahat,tatil, özel sigorta motive edici unsurlardandır.

3 Motivasyonun Temel Bileşenleri  Örgütsel Hedefler  Bireysel İhtiyaçlar  Efor Motivasyon Yönetimi Sayesinde amaçlananlar  İş tatmini  Kişisel Gelişim  İyi bir çalışma ortamı  Daha geniş katılım

4 Motivasyon Türleri  Dış motivasyon Dış motivasyon söz konusu olduğunda insanı harekete geçiren, ya bir ödül kazanma arzusu veya ceza alma korkusudur.  İç motivasyon İç motivasyondaysa, bizi harekete geçiren neden içerdedir.

5 Düşüş ve YükseK Motivasyon Yüksek Motivasyon  Tüm çalışanların gülümseyen bakışları  Bireylere içtenlikle yardımcı olma  Sorumluluk alma ve paylaşma isteği  Çalışanlar arasında sağlıklı bir iletişim  Katılım ve işbirliği  Problem çözümünde işbirliği  Birbirine pozitif yaklaşma ve destek olma  Olumlu bakış açısı  Sevgi ve saygı Düşük Motivasyon  Asık Suratlar  Birbirini engelleme  Gereksiz problemler yaratma  Nedensiz çatışmalar  Sevgisizlik, Saygısızlık  Mesai bitse de gitsek düşüncesi  İşe gelirken isteksizlik  İşten kaçma, birbirine sorumluluk atma  Her konunun olumsuz yönlerini görme  Yardımdan Kaçınma

6 Motivasyonu Artırmaya Yönelik Yöntemler  Performansın tanımlanması  Performansı kolaylaştırmak  Performansı teşvik etmek  İş planlaması

7 Motivasyon Araçları  Etken iletişim  Takdir etme  Takdir etmek  İş güvenliği  Yeterli ve adil ücret sistemi  Kararlara katılım  Sorumluluk verme  Yapılmaya değer bir iş olduğuna inandırma  Kişiliğe saygı

8 Çalışanınızı Motive Etmek için  Yapılacak işlerle ilgili emir veren değil yardım eden, destek olan, rehberlik eden olun  Yaptığı işi geliştirmesine, kendini geliştirmesine, ve yerine insan yetiştirmesine imkan tanıyın  Yaptığı işin bir takım işi olduğuna inandırın ve sizi de bu takımın bir üyesi olarak görmesini sağlayın  Onu dinleyin  Sevdiğinizi hissettirin  Güvenin  Onunla ilgili konularda görüşünü alın  Ona inanın  Yaptığı iş için imkan, mekan ve zaman verin.  Teşekkür ve takdir edin  Yapılan bir hata veya yanlışlıkta hüküm vermeden önce onu dinleyin, iyi niyetle ve hoşgörü ile yaklaşın

9 Nasıl Başarılı Oluruz?  Birtek şeye ihtiyacımız vardır, çalışkan olmak.  Başarı, iyi gizlenen bir av gibidir. onu elde etmek isteyen hem dağ taş demeden gezmeli, hem “yol” bilmeli, hem de iyi avcı olmalıdır. şansına güvenene hiçbir zaman av isabet etmez.  Başarılı olmak için çok çalışmak değil,etkili çalışmak gerekir.  Hayatta ne zor ne de insan üstü bir iş vardır.zor olan karar vermektir,hedefi olan oku atar.

10 https://www.youtube.com/watch?v=_ 1mFZERrph8

11 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"İŞLETMELERDE İLETİŞİM DÖNEM ÖDEVI MOTIVASYON YÖNETIMI FARID ZEYNALOV 148250 ELSHAN ALMAMMADLI 127374." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları