Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BTÖ216-Görsel Programlama RobotC’ye Giriş. Problem Çözme  “Nasıl iyi bir programcı olabilirim?”  İlk adım problemi nasıl çözeceğini anlamadır.  Problem.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BTÖ216-Görsel Programlama RobotC’ye Giriş. Problem Çözme  “Nasıl iyi bir programcı olabilirim?”  İlk adım problemi nasıl çözeceğini anlamadır.  Problem."— Sunum transkripti:

1 BTÖ216-Görsel Programlama RobotC’ye Giriş

2 Problem Çözme  “Nasıl iyi bir programcı olabilirim?”  İlk adım problemi nasıl çözeceğini anlamadır.  Problem çözme programlamanın özüdür.

3 Problem Çözme

4 STAIR problem çözme süreci  STAIR problem çözme süreci  S tate the problem (Problemi tanımlayın)  Identify the t ools available for solving the problem (Problemi çözmek için mevcut araçları belirleyin)  Write an a lgorithm (Bir algoritma yazın)  I mplement the solution (Çözümü gerçekleştirin)  R efine the solution (Çözümü sadeleştirin)

5 STAIR sürecinin programlamaya uygulanması  S tate the problem (Problemi tanımlayın)  It begins by stating the problem, defining the problem, and understanding the problem  Identify the t ools available for solving the problem (Problemi çözmek için mevcut araçları belirleyin)  RobotC – NXT 2.1 programming environment  Write an a lgorithm (Bir algoritma yazın)  An algorithm is a well-defined, finite, step-by-step process for solving a problem.  I mplement the solution (Çözümü gerçekleştirin)  Use tools and algorithms to build a solution  R efine the solution (Çözümü sadeleştirin)  Testing the solution, fixing bugs, and making enhancements

6  Algoritma  Akış diyagramı  Pseudocode yazma  SPA (Sense, Plan, Act): Robot kontrol prosedürü. Robotların etkili bir biçimde çalışması için gerekli 3 önemli beceri.

7 Akış Diyagramı Sembolleri ve Fonksiyonları  Dikdörtgen: İşlem  Baklava: Karar  Paralel Kenar: Giriş ya da Çıkış  Daire: Bağlantı  Ok: Akış yönü  Oval: Başlama ya da Durma noktası

8 Kontrol Yapıları - Control Structure

9

10 Program Kodu

11 Kod Renklendirme

12 Büyük-Küçük Harf Hassasiyeti

13 Sıra - Sequence

14 Boşluk Kullanma

15 NOKTALAMA İŞARETLERİ Noktalı Virgül (;) kullanımı

16 Parantezler

17 Açıklama Satırı - Comments

18 ROBOTC KOMUTLARI  Display - Ekran  Motor  Sound - Ses  Wait - Bekleme

19 DISPLAY komutları  task main()  {  nxtDisplayTextLine(4, " Merhaba Dunya ");  wait1Msec(3000);  }

20 NXT LCD ekranı koordinatları

21  task main()  {  nxtDisplayTextLine(1, " Merhaba Dunya ");  nxtDisplayBigStringAt(10, 36, "Merhaba");  nxtDisplayBigStringAt(10, 20, "Dunya");  wait1Msec(10000);  eraseDisplay();  }

22 MOTOR Komutu  task main()  {  motor[motorB] = 50;  motor[motorC] = 50;  wait1Msec(2000);  }

23 SOUND komutları  task main()  {  PlaySound(soundFastUpwardTones);  wait1Msec(2000);  PlaySound(soundBeepBeep);  wait1Msec(2000);  PlaySound(soundLowBuzz);  wait1Msec(2000);  }

24 WAIT komutları  wait1Msec(2000);  wait10Msec(2000);


"BTÖ216-Görsel Programlama RobotC’ye Giriş. Problem Çözme  “Nasıl iyi bir programcı olabilirim?”  İlk adım problemi nasıl çözeceğini anlamadır.  Problem." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları