Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölüm 1 Bilgisayar ve Problem Çözme Kavramları Algoritma ve Akış Çizgeleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölüm 1 Bilgisayar ve Problem Çözme Kavramları Algoritma ve Akış Çizgeleri."— Sunum transkripti:

1 Bölüm 1 Bilgisayar ve Problem Çözme Kavramları Algoritma ve Akış Çizgeleri

2 1/15 Bilgisayar Yapısı-Genel Birincil Bellek (main memory) Ana İşlem Birimi (Central Processing Unit-CPU) Fare Klavye İkincil Bellek (Secondary Storage) Hoparlör Ekran Yazıcı Giriş Aygıtları Çıkış Aygıtları

3 2/15 Ana Bellek Birincil Bellek (main memory) Ana İşlem Birimi (Central Processing Unit-CPU) Fare Klavye İkincil Bellek (Secondary Storage) Hoparlör Ekran Giriş Aygıtları Çıkış Aygıtları Salt Okunur Bellek (Read Only Memory-ROM)... ROM Rasgele Erişimli Bellek (Random Access Memory-RAM) Yazıcı Bellek Hücreleri (Memory Cells)

4 3/15 Bellek Hücreleri Adres (İkili) Değer (İkili) Değer (Onlu)

5 4/15 Ana İşlem Birimi-Ana Bellek Arası İletişim Denetim Birimi (Control Unit) Aritmetik ve Mantık Birimi (Arithmetic and Logic Unit-ALU)... Yazmaçlar (Registers) Komutlar Ana İşlem Birimi Salt Okunur Bellek (Read Only Memory-ROM)... ROM Rasgele Erişimli Bellek (Random Access Memory-RAM) Yazıcı Bellek Hücreleri (Memory Cells) Ana Bellek

6 5/15 Bilgisayar Yazılımı-Genel İşletim Sistemi Uygulama Yazılımları

7 6/15 İşletim Sistemi Bilgisayar sistemini oluşturan donanım ve yazılım nitelikli kaynakları kullanıcılar (programlar) arasında kolay, hızlı ve güvenli bir işletim hizmetine olanak verecek biçimde paylaştırırken bu kaynakların kullanım verimliliğini en üst düzeyde tutmayı amaçlayan yazılım sistemi* * Saatçi A., Bilgisayar İşletim Sistemleri, 2. Basım, Bıçaklar Kitabevi, Ankara, 2003

8 7/15 İşletim Sisteminin Görevleri (1) Kullanıcılarla iletişim. Kullanıcıdan gelen komutları yorumlamak ve gereğini yerine getirmek. Değişik görevler için bellek, işleyici zamanı, disk kütüğü gibi sistem kaynaklarını ayırmak ve yönetmek. Klavye, fare gibi giriş aygıtlarından giriş verisi alarak bunu ilgili programa aktarmak.

9 8/15 İşletim Sisteminin Görevleri (2) Program çıktısını ilgili çıkış aygıtına (ekran, yazıcı vb.) iletmek. Disk, disket, CD-ROM gibi ikincil saklama ortamlarındaki veriye erişmek ve bu verinin kullanılmasını sağlamak. Gerekli veriyi, ikincil saklama ortamlarına yazmak.

10 9/15 İşletim Sistemi ROM belleğin bir kısmını oluşturan BIOS, işletim sisteminin bir parçasıdır. Diskteki işletim sistemi kesiminin RAM belleğe yüklenmesi (yükleme-booting)

11 10/15 Çok Kullanılan İşletim Sistemleri UNIX MS-DOS MacOS UNIX + X Window Windows

12 11/15 Programlama Dilleri İkili makine kodu, İşleyiciye göre değişen komut kodları Okunurluğu çok düşük, kodlamak zor

13 12/15 Programlama Dilleri Assembly İkili makine kodları-> anımsatıcı (mnemonic) kodlar İkili bellek adresleri-> değişken isimleri Örnek: MOV A, 5 MOV B, A ADD A ADD B Assembly program-> Assembler-> Makine Kodu

14 13/15 Üst Düzey Programlama Dilleri DilTemel Kullanım AmacıAdının Kökeni CSistem ProgramlamaB dilinden sonra geliştirildi C++Nesneye yönelik programlama C dili üzerine eklentilerle JavaPlatformdan bağımsız + Ağ (web) programlama İlk ismi Oak (meşe) AdaGerçek zamanlı (real time) dağıtık (distributed) sistemler Charles Babbage, Ada Augusta Byron SmalltalkNesneye yönelik programlama Nesneler birbirleriyle “konuşur”

15 14/15 Üst Düzey Dil ile Programlama Sözcük işleme Programı (editör) Kaynak Kod Kütüğü (Source Code File) Kütük Biçimi: Metin (File Format: Text) Derleyici (compiler ) Sözdizim Hatası (Syntax Error) Hata İletisi (Error Message) E Amaç Kod Kütüğü (Object Code File) Kütük Biçimi: İkili (File Format: Binary) H Bağlayıcı (linker ) Diğer Amaç Kod Kütükleri Kütük Biçimi : İkili Çalıştırılabilir Kütük (Executable File) Kütük Biçimi: İkili Yükleyici (Loader)

16 15/15 TASARIM (Design) Çözüm Algoritmasını Tasarla Çözüm için gereken işlemlerin adım adım listelenmesi Yazılım Geliştirme Yazılım Geliştirme Yöntemi ÇÖZÜMLEME (Analysis) Problemi Çözümle Giriş verisini Çıkış verisini Çıktı biçimini belirle, Değişkenleri Değişkenler arası ilişkileri (formülleri) belirle GERÇEKLEŞTİRİM (Implementation) Algoritmayı kodla Algoritmayı oluşturan her adım kodlanır SINAMA (Testing) Programı sına ve doğrula (test and verification) BAKIM (Maintenance) Program bakım ve güncellemesi PROBLEM Problemi Tanımla Çözümden ne bekleniyor?


"Bölüm 1 Bilgisayar ve Problem Çözme Kavramları Algoritma ve Akış Çizgeleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları