Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. ANTALYA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ RİSKLER VE BAŞETME BECERİLERİ OKUL PROJESİ YÖNETİCİ – ÖĞRETMEN OTURUMU ANTALYA - 2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. ANTALYA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ RİSKLER VE BAŞETME BECERİLERİ OKUL PROJESİ YÖNETİCİ – ÖĞRETMEN OTURUMU ANTALYA - 2015 1."— Sunum transkripti:

1 T.C. ANTALYA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ RİSKLER VE BAŞETME BECERİLERİ OKUL PROJESİ YÖNETİCİ – ÖĞRETMEN OTURUMU ANTALYA

2 2 RİSKLER VE BAŞETME BECERİLER OKUL PROJESİ İLKOKUL 4. SINIF ETKİNLİKLERİ HAFTAOTURUMETKİNLİKKAZANIMLARI 1 1 Kendini Tanıma Sınıf Kuralları Oluşturma Kendine uygun kararlar alabilmesi. Sınırlarının farkına varır. 2 Duyguları Tanıma Duyguları İfade Etme Duygularını tanır ve ifade eder. Başkalarının duygularını fark eder, ifade eder. 2 1 İstendik/İstenmedik Davranışlarİnsan ilişkilerini geliştirici davranışları tanır. 2 Hayır Diyebilme BecerisiUygun reddetme davranışlarını öğrenir. 3 1 Alay EtmeAlay etme ile baş etme becerilerini öğrenir. 2 Çocuk Hakları İstismar Haklarını öğrenir. Öğrenciler istismar durumlarında kendilerini koruyabilir. 4 1 Teknoloji KullanımıTeknolojiyi doğru kullanır. 2 Sağlıklı Büyüme Resim Etkinliği Sağlıklı büyüme ve gelişme yollarını öğrenir. Öğrenciler sağlıklı büyümek ve gelişmek için neler yapabileceklerinin resmini çizer.

3 3 RİSKLER VE BAŞETME BECERİLER OKUL PROJESİ ORTAOKUL 6. SINIF ETKİNLİKLERİ HAFTAOTURUMETKİNLİKKAZANIMLARI 1 1 Tanışma Sınıf Kuralları Oluşturma Arkadaşlarını ve kendini tanır. Sınırlarının farkına varır. 2 Zamanı Etkili KullanmaZamanı etkin kullanmayı öğrenir. 2 1 Sorun ÇözmeKarşılaştığı sorunlarla baş edebilme becerisi kazanır. 2 Uzlaşma GörüşmesiUzlaşmayı ve uzlaşmanın faydalarını öğrenir. 3 1 Hayır DiyebilmeUygun reddetme davranışını öğrenir. 2 Çocuk Hakları Haklarını öğrenir. 4 1 Teknoloji KullanımıTeknolojiyi doğru kullanır. 2 Sağlıklı Büyüme Slogan / Afiş Etkinliği Sağlıklı büyüme ve gelişme yollarını öğrenir. Öğrenciler sağlıklı büyümek ve gelişmek için neler yapabileceklerinin resmini çizer.

4 4 RİSKLER VE BAŞETME BECERİLER OKUL PROJESİ 9. SINIF ETKİNLİKLERİ HAFTAOTURUMETKİNLİKKAZANIMLARI 1 1 Tanışma Sınıf Kuralları Oluşturmak Arkadaşlarını ve kendini tanır, arkadaşlarının özelliklerini bilir. Sınırlarının farkına varır. 2 Riskler Özgüven Yaşamdaki risklerin farkına varır. Öğrenciler güçlü yanlarını fark etmelerini sağlar. 2 1 Sigara, Alkol ve Madde Kullanımı Bağımlılık Yapıcı Diğer Maddeler Sigara, alkol ve madde kullanımının yaşamına etkisinin farkına varır. Bağımlılık yapıcı diğer maddeleri öğrenir. 2 Teknoloji BağımlılığıTeknoloji bağımlılığının yaşantısına olan etkisini kavrar. 3 1 Grup PsikolojisiGrup psikolojisinin yaşantısına olan etkisini kavrar. 2 Medyanın EtkisiMedyanın olumlu ve olumsuz etkisini kavrar 4 1 Kurallar - Madde Kültürü ve İnanışlarMadde kullanım kültürü ve yanlış inanışların farkına varır. 2 Hayır Diyebilme Kapanış Etkinliği Gerekli durumlarda hayır diyebilme becerisini kullanır. Övgü becerisi kazanır.

5 5 RİSKLER VE BAŞETME BECERİLERİ OKUL PROJESİ AİLE OTURUMU Madde bağımlılığı nedir? Bağımlılık yapıcı maddeler nelerdir? Bağımlılık Süreci Bağımlılık Yapan Maddelerin Yarattığı Olumsuz Etkiler Gençlerin Madde Kullandığını Nasıl Anlayabiliriz? Koruyucu önleme faaliyetleri Maddeye başlama nedenleri Teknoloji Bağımlılığı Risk grubundaki ergenlerin ortak özellikleri Anne-Baba Çocuğun Bağımlılık Yapan Madde Kullandığından Şüpheleniyorsa Koruyucu önleme faaliyetlerinde ailenin rolü Hukuki durum Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

6 6 RİSKLER VE BAŞETME BECERİLERİ OKUL PROJESİ YÖNETİCİ-ÖĞRETMEN OTURUMU Madde bağımlılığı nedir? Bağımlılık yapıcı maddeler nelerdir? Bağımlılık bir süreçtir. Gençlerin madde kullandığı nasıl anlaşılabilir? Koruyucu önleme faaliyetleri Maddeye başlama nedenleri Teknoloji Bağımlılığı Risk grubundaki ergenlerin ortak özellikleri Koruyucu önleme faaliyetlerinde okul ve öğretmenin rolü Hukuki durum Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

7 7 HABER : 17 yaşındaki lise öğrencisi ölü bulundu. Öğrencinin ölümüne çakmak gazının neden olduğu tahmin ediliyor. TEMEL SORU: BİR GENÇ, BİR ÖĞRENCİ NEDEN MADDE KULLANMAYA YÖNELİR? TEMEL AMAÇ: BU NEDENLERİ BULUP YOK ETMEYE ÇALIŞMAK. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

8 MADDE BAĞIMLILIĞI NEDİR?  Sahte bir iyi oluş hali ortaya çıkaran maddelerin alınması sürecinde ortaya çıkan bedensel, ruhsal ya da sosyal sorunlara karşın madde alımının devam etmesidir. BAĞIMLILIK RİSKİ HERKES İÇİN EŞİTTİR 8 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

9 9 MADDE BAĞIMLILIĞI NEDİR? Madde kavramı sadece esrar, eroin gibi uyuşturucuları kapsamaz. Bunların yanında sigara ve alkolü de kapsar. Hatta sigara ve alkol esrar ve eroin gibi uyuşturuculara geçişi sağladığı için bağımlılık sürecinde mücadele edilmesi gereken en önemli maddelerdir. Sigara ve alkol kullanmayanların diğer maddeleri kullanma ihtimalleri çok düşüktür. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

10 BAĞIMLILIK YAPICI MADDELER NELERDİR?  Tütün,  Alkol,  Kafein,  Uçucu maddeler,  Kontrollü kullanımı olan ilaçlar  Esrar,  Bonzai,  Eroin,  Kokain,  Crack,  Ecstasy,  Captagon,  Metamfetamin,  Lsd… 10 Öğrencilerin doktor tavsiyesi dışında bir ilaç almamasına dikkat edelim. Öğretmen olarak bizler de öğrencilerimize ağrı kesici veya farklı ilaçlar vermeyelim. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

11 BAĞIMLILIK SÜRECİ-1 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

12 BAĞIMLILIK SÜRECİ-2 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

13 BAĞIMLILIK SÜRECİ-3 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

14 BAĞIMLILIK SÜRECİ “Belki kullanabilirim.” “Korku ve merak.” “Bir kereden bir şey olmaz.” “Bir daha asla!” “Ben bağımlı olmam.” “İstersem bırakırım.”“Bu meret bırakılmaz ki!” “Bırakmak zorundayım.” “Artık bırakacağım.” “Bıraktım, bir daha başlamam.” Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

15 HÜCRESEL ÖĞRENME SONUÇ VE ÇIKARIMLAR Hücre yapısı ve işlevi, insan türü için özdeştir. Kişinin eğitimi, toplumsal konumu, gelir düzeyi vb. etmenlerin bu özdeşlik üzerinde belirleyici bir etkisi yoktur. Madde kullanan herkes için bağımlı hale gelme riski eşittir. Kullanımı emniyetli bir bağımlılık maddesi yoktur. Hücresel öğrenme süreci herkes için eşdeğer bir seyir özelliği taşır. Madde kullanımının sıklığı ve miktarı artabilir. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

16 16 GENÇLERİN MADDE KULLANDIĞINI NASIL ANLAYABİLİRİZ? SOSYAL DEĞİŞİM Arkadaş çevresi değişir. Arkadaşlarını ailesiyle tanıştırmaktan kaçınır. İlaç ve parfüm kullanma davranışı artabilir. DAVRANIŞSAL DEĞİŞİM Yetişkinlerden uzak kalma davranışları artabilir. Okul problemleri artabilir. Para harcama davranışları değişebilir. FİZİKSEL DEĞİŞİM Fiziksel belirtiler madde kullanımının ileri aşamalarında gözlenebildiği için sosyal ve davranışsal değişimlere odaklanmanın daha doğru olduğu söylenebilir. Öne çıkan fiziksel değişimler ise ani kilo kaybı, bitkinlik veya aşırı hareketlilik, gözlerde sürekli kanlanma ve gözbebeğinde ani daralma olarak sayılabilir. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

17 17 Temel amaç: Bireyin madde kullanmasını ve bağımlı hale gelmesini önlemek. Çünkü tedavi süreci çok pahalı ve büyük oranda başarısızlıkla sonuçlanan bir süreçtir. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

18 Antalya İlinde hakkında uyuşturucu kullanmak ve bulundurmaktan işlem yapılan 1658 kişinin 781’inin aynı zamanda diğer suçlardan da kaydı olduğu tespit edilmiştir. Hırsızlık600% 76,8 Gasp/Yağma40% 5,1 Fuhuş7% 0,8 Hırsızlık - Gasp/Yağma119% 15,2 Hırsızlık - Fuhuş14% 1,7 Gasp/Yağma - Fuhuş2% 0,2 Hırsızlık - Gasp/Yağma - Fuhuş 3% 0,3 Önlemek gerekir çünkü; bağımlılık, sadece madde kullanan kişiye zarar vermez. 18

19 ÖNLEMENİN BİÇİMLERİ ARZI AZALTMAK: –Hedef yasal olmayan maddelerin elde edilebilirliğini zorlaştırmak, kişilerin buna ulaşmasını engellemek, maddenin üretilmesini durdurmaktır. –Daha çok güvenlik kuvvetlerinin işi olarak görülebilir. TALEBİ AZALTMAK: –Bu tür maddelere olan talebin azalması, arzın da kaybolmasına yol açacak ve böylece sorun yok olacaktır. –Talebi azaltmak için eğitim programları en önemli yeri işgal etmektedir ve okulların önleme kapsamındaki görevleri de bu noktada başlamaktadır. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

20 20 BİRİNCİL ÖNLEME: Burada amaç henüz hiç madde kullanmamış kişilerin madde kullanımını engellemektir. ÖNLEME AŞAMALARI İKİNCİL ÖNLEME : Alkol veya madde kullanan ancak bağımlı hale gelmemiş kişileri erken tanımak, tedavi ve önerilerde bulunmak, bağımlı olmasını önlemektir. ÜÇÜNCÜL ÖNLEME : Bu aşamada amaç madde kullanan kişilerin madde kullanmayı bırakması ve bıraktıktan sonra tekrar bu maddeleri kullanmaya başlanmasının önlenmesidir. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

21 21 Önleyebilmek için öncelikle gençlerin maddeye başlama nedenlerini ve risk grubunda yer alan ergenlerin ortak özelliklerini bilmek gerekir. Gençlerin madde kullanmaya başlamasının en önemli nedenleri : ARKADAŞ VE MERAKTIR. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

22 22 GENÇLERİN MADDE KULLANMAYA BAŞLAMA NEDENLERİ Özellikle arkadaş etkeni çok önemlidir. Bir maddeyi tanıtan, özendiren ve teklif eden hemen hemen her zaman yakın arkadaştır. Özellikle esrar ve eroin gibi maddeleri teklif edenler gençlerin yakın çevresinde yer alan kişilerdir. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

23 23 GENÇLERİN MADDE KULLANMAYA BAŞLAMASININ DİĞER NEDENLERİ; Aile için sorunlardan kaçmak Farklı görünmek Önem verdiği bir kişiyi model almak Sorun ve sıkıntıları aşmak Dikkat çekmek Yalnızlık ve boşluk duygusunu bastırmak Cesaretini ve delikanlılığını ispat etmek… Bir gencin hangi nedenle maddeye yöneldiğini belirleyebilirsek, nasıl önleyebileceğimizi de belirlemiş oluruz. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

24 TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI NEDİR? İnternet, sosyal medya kullanımına sınırlama getirememe, Sosyal ve akademik zararlarına rağmen kullanmaya devam etme, Ulaşım kısıtlandığında yoğun kaygı duyma, Diğer teknolojilerden farklı olarak internet, sınırsız online materyalin aktif olarak kullanma. Bir tuşla, aranılan içeriğe (pornografi, e-posta) hızlı bir şekilde ulaşmadır. (uyaran-yanıt ilişkisi). Bu uyaran yanıt ilişkisi öngörülemeyen, cezbedici, değişkendir (kumar oynamadaki ‘değişken aralıklı pekiştireç’ benzeri).

25 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA İNTERNETİN ZARARLARI NELERDİR? İnternetin içeriğine bağlı olarak ortaya çıkan zararlar İnternet başında geçirilen vaktin kaybına bağlı olarak ortaya çıkan zararlar İnternet ortamına ulaşma sürecinde ortaya çıkan sorunlar

26 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA İÇERİĞE BAĞLI ZARARLAR OYUNLAR: Şiddet ağırlıklı oyunlar SOHBET SİTELERİ İLE İLGİLİ: Olumsuz arkadaşlar edinme, yaşına, gelişim düzeyine uygun olmayan iletişimler kurma GİRDİKLERİ SİTELERLE İLGİLİ: Şiddet ve cinsellikle ilgili yaş ve gelişim düzeylerine uygun olmayan site ziyaretleri

27 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA HARCANAN ZAMANA BAĞLI ZARARLAR Çocuk ve genç internet başında zamanının önemli bir bölümünü geçirir. Bu süreçte yapabileceği, sosyal, sportif ve sanatsal etkinliklerden mahrum kalır. Bu etkinliklerle kazanabileceği yeti, arkadaşlık ve bilgileri kaybeder.

28 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA ULAŞIM SÜRECİNDEKİ ZORLUKLAR İnternete ulaşımda ekonomik sorunlar ve bunları çözmek için uygun olmayan yollara başvurma söz konusu olabilir. İnternete bağlanılan ortam, çocuk ve gencin içinde bulunmasına uygun olmayan özelliklere sahip olabilir. Çocuk ve genç, madde kullanımı ve suça yönelik davranışlar açısından riskli ortamlara girebilir.

29 29 RİSK GRUBUNDA YER ALAN ERGENLERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ Tüm ergenlerin madde kullanmaya başlama olasılığı vardır. Ancak risk grubunda yer aldığı kabul edilen ergenlerin ortak özellikleri; Ani tepkiler verme Saldırgan davranışlar gösterme Her şeyi reddetme Aykırı davranışlar gösterme Çabuk heyecanlanma İçedönüklük Fazla itaatkarlık Yaşıtlarından aşırı etkilenme Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

30 30 KORUYUCU ÖNLEME FAALİYETLERİNDE OKUL VE ÖĞRETMENİN ROLÜ Öğrenciye Örnek Olmak Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

31 31 KORUYUCU ÖNLEME FAALİYETLERİNDE OKUL VE ÖĞRETMENİN ROLÜ Öğrenciyi Okula Çekmek ve Çeşitli Etkinlikler Planlayarak Öğrencinin Okulda Kalma Süresini Artırmak Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

32 32 KORUYUCU ÖNLEME FAALİYETLERİNDE OKUL VE ÖĞRETMENİN ROLÜ Sadece Derslerdeki Başarıya Odaklanmamak Akademik Hedefler Dışında Başka Hedefleri de Öğrencilere Sunmak Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

33 33 KORUYUCU ÖNLEME FAALİYETLERİNDE OKUL VE ÖĞRETMENİN ROLÜ Öğrenci Hakkında Bilgi Sahibi Olmak Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

34 34 KORUYUCU ÖNLEME FAALİYETLERİNDE OKUL VE ÖĞRETMENİN ROLÜ Öğrencilerin İletişim Kurarken Farklı Davranışları ve Yolları Tercih Ettiklerinin Farkına Varmak Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

35 35 KORUYUCU ÖNLEME FAALİYETLERİNDE OKUL VE ÖĞRETMENİN ROLÜ Öğrencinin Konuşmasına Fırsat Tanımak Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

36 36 KORUYUCU ÖNLEME FAALİYETLERİNDE OKUL VE ÖĞRETMENİN ROLÜ Öğrencinin Sorunlarını Küçümsememek Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

37 37 KORUYUCU ÖNLEME FAALİYETLERİNDE OKUL VE ÖĞRETMENİN ROLÜ Öğrenciyi Etiketlememek Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

38 38 MADDE KULLANAN BİR ÖĞRENCİ OKULDA KRİZ GEÇİRİRSE  Öğrenci sakinleştirilmeli ve okul içinde yalnız kalabileceği bir ortama alınmalı.  Öğrenci bilincini kaybetmişse, yan yatırılmalı, soluk alması sağlanmalı ve acil servis aranmalı.  Kullandığı maddenin kalıntılarına ulaşılabilirse doktoruna verilmeli.  Olaydan etkilenen diğer öğrenciler sakinleştirilmeli. Olayın etkisinden kurtulamayan öğrenciler için rehberlik servisinden yardım istenmeli.  Ailesine ve yakınlarına haber verirken panik oluşturmamaya özen gösterilmeli.  Velilere ve okul çevresine ne tür mesajlar verileceği belirlenmesi.  Kriz geçiren öğrencinin okula dönüşünde ortaya çıkacak sorunlar öngörülerek tedbirler alınmalı. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

39 HUKUKİ DURUM MADDE 191: TCK MADDE 191: 1- Kullanmak için uyuşturucu veya uyarıcı madde satın alan, kabul eden veya bulunduran kişi bir yıldan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. 2- Bu suçtan dolayı açılan davada mahkeme, birinci fıkraya göre hüküm vermeden önce uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanan kişi hakkında tedaviye ve denetimli serbestlik tedbirine; kullanmamakla birlikte kullanmak için uyuşturucu veya uyarıcı madde satın alan, kabul eden veya bulunduran kişi hakkında denetimli serbestlik tedbirine karar verebilir. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

40 ETKİN PİŞMANLIK TCK MADDE 192: 3- Bu suçlar haber alındıktan sonra gönüllü olarak, suçun meydana çıkmasına ve fail veya diğer suç ortaklarının yakalanmasına hizmet ve yardım eden kişi hakkında verilecek ceza, yardımın niteliğine göre dörtte birden yarısına kadarı indirilir. 4-Uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanan kişi hakkında kullanmak için uyuşturucu veya uyarıcı madde satın almak, kabul etmek veya bulundurmaktan dolayı soruşturma başlatılmadan önce resmi makamlara başvurarak tedavi ettirilmesini isterse cezaya hükmolunmaz. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

41 41 TCK MADDE 279: Kamu görevlileri, görevlerini yaptıkları sırada ve göreve ilişkin olarak bir suçun işlendiğini öğrendiklerinde bunu yetkili makamlara bildirmekle yükümlüdürler. Madde metninde, bu yükümlülüğe aykırı davranış, suç olarak tanımlanmaktadır. Suçun maddî unsuru, bildirimde bulunmak hususunda ihmalde bulunmak veya gecikme göstermektir. Ancak, bu suçun oluşabilmesi için, bildirim konusu suçun kamu görevlisinin yürüttüğü görevle bağlantılı olması gerekir. İşlenen suçun görevle bağlantısının olmaması durumunda, ihbarla ilgili genel kurallar geçerlidir. Maddenin ikinci fıkrasında, failin adlî kolluk görevini yapan memurlardan oluşu ağırlaştırıcı nedendir. Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

42 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ KINAMA CEZASINI GEREKTİREN DAVRANIŞLAR Madde 164, 1/ç;, Madde 164, 1/ç; Tütün ve tütün mamullerini bulundurmak veya kullanmak, Madde 164,1/n Madde 164,1/n Öğretmenin bilgisi ve kontrolü dışında bilişim araçları ile meşgul olmak ve dersin akışını bozmak.” 42 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

43 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ OKULDAN KISA SÜRELİ UZAKLAŞTIRMA CEZASINI GEREKTİREN FİİL VE DAVRANIŞLAR  Madde 164 2/a  Madde 164 2/a Kişilere, arkadaşlarına ve okul çalışanlarına sözle, davranışla veya sosyal medya üzerinden hakaret etmek, paylaşmak, yaymak veya başkalarını bu davranışa kışkırtmak.  Madde 164 2/ğ Bilişim araçları veya sosyal medya yoluyla eğitim ve öğretim faaliyetlerine ve kişilere zarar vermek.  Madde 164 2/k; Sarhoşluk veren zararlı maddeleri bulundurmak veya kullanmak. 43 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

44 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ OKUL DEĞİŞTİRME CEZASINI GEREKTİREN DAVRANIŞLAR  Madde 164, 3/i; Bağımlılık yapan zararlı maddeleri bulundurmak veya kullanmak,  Madde 164 3/m Bilişim araçları veya sosyal medya yoluyla eğitim ve öğretimi engellemek, kişilere ağır derecede maddi ve manevi zarar vermek.  Madde 164 3/r  Madde 164 3/r Kişilere, arkadaşlarına ve okul çalışanlarına; söz ve davranışlarla sarkıntılık yapmak, iftira etmek, başkalarını bu davranışlara kışkırtmak veya zorlamak, yapılan bu fiilleri sosyal medya yoluyla paylaşmak ve yaymak, 44 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

45 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ ÖRGÜN EĞİTİM DIŞINA ÇIKARMA CEZASINI GEREKTİREN DAVRANIŞLAR;  Madde 164, 4/d; Bağımlılık yapan zararlı maddelerin ticaretini yapmak,  Madde 164, 4/l  Madde 164, 4/l Bilişim araçları veya sosyal medya yoluyla; bölücü, yıkıcı, ahlak dışı ve şiddeti özendiren sesli, sözlü, yazılı ve görüntülü içerikler oluşturmak, bunları çoğaltmak, yaymak ve ticaretini yapmak. 45 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

46 İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ KINAMA YAPTIRIMI GEREKTİREN DAVRANIŞLAR  Madde 109, b bendi, 6. fıkra; Okulda ya da okul dışında sigara içmek. OKUL DEĞİŞTİRME YAPTIRIMINI GEREKTİREN DAVRANIŞLAR  Madde 109, c bendi, 16. fıkra; Başkalarını, alkol veya bağımlılık yapan maddeleri kullanmaya teşvik etmek. 46 Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA

47 47 TEŞEKKÜR EDERİZ Riskler ve Başetme Becerileri Okul Projesi ANTALYA


"T.C. ANTALYA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ RİSKLER VE BAŞETME BECERİLERİ OKUL PROJESİ YÖNETİCİ – ÖĞRETMEN OTURUMU ANTALYA - 2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları