Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Neden Satış Mühendislik başarısı Müşteriyi anlamakta yatıyor Değişen Teknoloji ve Modern Çağ Yaratıcı Satış Teknikleri ve Pazarlama Yöntemleri Mustafa.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Neden Satış Mühendislik başarısı Müşteriyi anlamakta yatıyor Değişen Teknoloji ve Modern Çağ Yaratıcı Satış Teknikleri ve Pazarlama Yöntemleri Mustafa."— Sunum transkripti:

1 Neden Satış Mühendislik başarısı Müşteriyi anlamakta yatıyor Değişen Teknoloji ve Modern Çağ Yaratıcı Satış Teknikleri ve Pazarlama Yöntemleri Mustafa Erol GMY, Topbaş Group

2  1984 – U.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ  1989 – U.Ü. FEN BİL. ENS. YÜKSEK LİSANS  2001 – YEDİTEPE Ü., MBA İŞLETME YÜK. LİSANS  BURÇELİK – ASİL ÇELİK – AKTAŞ HOLDİNG – TOPBAŞ GROUP  GENEL YÖNETİM, SATIŞ VE PAZARLAMA, Mustafa Erol GMY, Topbaş Group

3 3 ZİNCİR VE DİĞER END. ÜRÜNLER ENDÜSTRİYEL ÜRÜNLER ÇELİK DÖVME, TALAŞLI İMALAT ISIL İŞLEM LABORATUAR OTOMOTİV TİCARİ ARAÇLAR YENİLEME SEKTÖRÜ ( OTOMOTİV ) CİVATA SOMUN BAĞLANTI ELEMANLARI OTOMOTİV VE GENEL ENDÜSTRİ

4 FIAT BMW - WHEEL CONTROL B. VIBRACOUSTIC SAF HOLLAND SCHMITZ CARGOBUL ZF SACHS-ALMANYA ZF LEMFORDER ALMANYA BMW - ALMANYA RENAULT ROLLS ROYCE DİĞER… KURULUŞ : 1976

5  TEKNİK RESİM DERS ÖĞRETMENİ – AHMET BİR Mühendis olduktan sonra, Erzurum’da köyüne bir kitap dolusu yük ile döner. Herkes Mühendis Ahmet geldi diye sevinirken, O arkadan yükünü taşıyan eşeği göstererek Mühendis Ahmet arkadan geliyor der.  İYİ BİR MÜHENDİS * NEYİ – Ne aradığını bilmeyen bulduğunu anlamaz * NEREDE – Kitap, İnternet, Üniversite, Araştırma, Kurumları vb. * NASIL – Uygulama, Deney ve araştırma vb. bulacağını bilen kişidir. OKUL SADECE BİZLERE BU YOLU GÖSTERİR « Hiçbir zaman okulumun eğitimimi engellemesine izin vermedim.(Mark TWAIN) »

6  Prof. Dr. FATİH BABALIK – Makina Elemanları İlk dersteki Soru : Traktör kasasındaki 2 Ton yükün altında tekerlek aksının kiriş mukavemet hesaplarını yapınız :  Bizler :

7 -UYGARLIKLARIN GELİŞİMİ GİRİŞİMCİLER SAYESİNDEDİR - En sıradan insanlar MERAK ederek buluşlar yapmışlardır. - Girişimci ruha sahipler, yenilikler peşinde koşmuştur. - Sanayi Devrimi ve Teknoljik Devrim’in de tamamlanmasıyla, arada bu gelişimi sağlayan en önemli unsur MÜHENDİSLER olmuştur. -DÜNYADAN VE GERÇEK DÜNYADAN UZAK KALARAK TASARIM YAPILAMAZ - Günümüzde, Şirketlerde bu gerçekliğin farkına varacak unsur SATIŞ ve PAZARLAMA Departmanlarıdır.

8 -Günümüzün yoğunlaşan rekabet koşulları, kuruluş ve müşteri arasında kurulan olumlu ilişkileri üstünlük sağlayıcı önemli bir faktör olarak ortaya çıkartmaktadır. -Sağlıklı ve uzun dönemli müşteri ilişkileri kuruluşların tek önemli rekabet aracı olabilecektir. -Teknolojik gelişmeler ve diğer uygulamalar çok kısa süre içinde taklit edilebilmekte ve bu durum rekabet üstünlüğünü uzun dönemde koruyamamaktadır. -Kuruluşun uzun ve zahmetli uğraşları sonucunda oluşturduğu “müşteri ilişkileri”nin ise taklit edilmesi zor ve maliyetli olabilmektedir. Bu durum gelecekte rekabetin yoğun biçimde müşteri ilişkileri üzerinde olacağının bir göstergesi olarak kabul edilebilir.

9  1960’lar Yeni Ürünler  1970’ler Düşük Maliyetli Üretim  1980’ler Toplam Kalite  1990’lar Müşteri İlişkileri  Gittikçe önem kazanan “müşteri ilişkileri”nin kalıcı olabilmesi için pazardaki eğilimleri, gelişmeleri iyi tanımak ve iletişim odaklı düşünmek gerekmektedir. Pazarlama kavramı, tüketici ihtiyaçları ve beklentileri üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bunun anlamı kaliteye ve müşteri hizmetlerine önem vermektir. Bu iki konu artık günümüz pazarlama yönetiminin ve müşteri odaklı olmaya çabalayan bir kuruluşun önünde duran en önemli olguları oluşturmaktadır.

10 Müşteri odaklılık ya da “Çağdaş Pazarlama” anlayışı, kendi içerisinde de bir evrim geçirmiş olan pazarlama kavramının son biçimidir. Böyle bir evrimin aşamalarını şu deyimlerle açıklayabilmek olanaklıdır:  Ne verilirse onu alırsın  Ne alabilirsen onu alırsın  Ne istersen onu alırsın

11 Son aşamadaki “Ne istersen onu alırsın” deyimi ve bunun altında yatan düşünce, “müşteri tatmini ile karlılık” yoluyla gerçekleşebilmektedir. Bu ise güçlü ve etkin “müşteri ilişkilerini” oluşturup, uygulamayı zorunlu hale getirmektedir. Bugünün kuruluşları, 3 önemli soruda müşterilerinden daima yüksek oranda evet cevabını almaya çabalarlar: 1-Kuruluşumuzdan ve ürünlerimizden/ hizmetlerimizden hoşnut musunuz? 2-Yeniden ürünlerimizi ya da hizmetlerimizi satın alır mısınız? 3-Başkalarına ürünlerimizi ya da hizmetlerimizi önerir misiniz?

12 3 temel soruya çoğu zaman evet cevabını alamayan kuruluşlar için “müşteri ilişkileri” açısından alarm zilleri çalıyor demektir. O zaman, her ilişkide olduğu gibi müşteri ilişkileri konusunda da kendimiz ve kuruluşumuz için şu sorulara ne kadar iyi cevap verebildiğimizi ölçmeye, anlamaya çalışmalıyız: 1-İlişkilerdeki rollerimizi ve sorumluluklarımızı nasıl tanımlıyor ve taşıyoruz? 2-Müşterilerimizle nasıl ve hangi etkinlikte bir iletişim kuruyoruz?

13 Devamlı Kirli gömleklerle dolaşan birisine gömleğini yıkamasını söylerler, “yine kirlenecek” yanıtını verir. Öteki “yine yıkarsın” der. Konuşma bu şekilde sürer ve sonunda bizimki çıkışır: “Be birader, ben bu dünyaya gömlek yıkamaya mı geldim.

14 HANGİMİZ İLK YAPILAN GÖZLÜKLERLE DOLAŞMAK İSTERİZ : Patenti alınan ilk Gözlük 1700’LÜ YILLAR. GÖZLÜK KUTUSU DA UNUTULMAMIŞ

15 GÜNÜMÜZ GÖZLÜKLERİNİ ARTIK TAKİP EDEMİYORUZ 2 ÖNEMLİ NOKTAYA HİTAP EDİYORLAR 1.İHTİYAÇLAR 2.STATÜ

16 ÇOK ALINCA DAHA UCUZA GELİR GECE IŞIĞI İÇİN FAYDALI MARKA. AMA O NE Calvin Klein

17 Bu arabalara binmek belki 1900’lü yılların başında eğlenceli olabilirdi. Ama şimdi sadece Klasik Araba Meraklıları turunda gidebilirsiniz.

18 FORD T MODELİ : ARABA ÜRETİMİNDE BİR DEVRİM – 1927 YILLARI ARASINDA ADET ÜRETİLDİ.  Sanayici olmadan önce araba yarışçısı olan Henry Ford ( ), üretimi olanaklı kılacak iki önemli yeniliği uygulamaya koymuştu: Otomatik montaj hattı ve işçilerine beş dolarlık günlük ücret. - Tarihte ilk kez işçiler kendi ürettikleri otomobilleri alabilecek konuma geldiler. - Aynı dönemde işlerlik kazanan yıllık izin, otomobil satışları ile birleşince ABD’de turizm sektöründe patlama yaşandı.

19 BAZI ÖNYARGILAR DA YOK DEĞİLDİ HENRY FORD : Ford Model T sadece bir renk üretiliyordu. “Siyah olmak şartı ile müşterilerimizin istediği renkte aracı üretiriz” diyerek başka renkte araba üretilemeyeceğine inanıyordu  Banka Müdürü, ABD (1903): Atlar her zaman kullanılacaktır. Otomobil ise ancak geçici bir moda olabilir (Henry Ford’un kredi talebine cevabı)  Alman İmparatoru II. Wilhelm(1905): Bu mücadeleden atın galip çıkacağına inanıyorum. Otomobil sadece gelip geçici bir heves olacaktır

20 İNSANLARIN İHTİYAÇLARINI ANLAYAN BİR SİSTEM : SATIŞ VE PAZARLAMA BU İHTİYAÇLARI ÜRETECEK SİSTEM : MÜHENDİSLİK

21 HEZARFEN AHMET ÇELEBİ : İLK PLANÖR : METRE UÇUŞ

22 BİZLER BULUYORUZ, ONLAR GELİŞTİRİYOR : WRIGHT BROTHERS : DEFALARCA DENEMEDEN SONRA UÇMAYI BAŞARIYORLAR –

23 BAZI ÖNYARGILAR DA YOK DEĞİLDİ  Mareşal Ferdinand Foch – Fransız Askeri Stratejisti (1911): Uçaklar son derece ilginç oyuncaklar. Ama askeri açıdan beş para etmezlerFerdinand Foch

24 UÇAK ENDUSTRİSİ SÜREKLİ GELİŞTİ.

25 DEĞİŞİME KARŞI ÇIKANLAR MUTLAKA OLACAKTIR. BAZI BAŞARISIZ ÖNGÖRÜLER : -ABD Patent Enstitüsü Başkanı Charles H. Duell (1899): Artık yeni hiçbir şey yok. İcat edilebilecek her şey icat edildi. -Rutherford B. Hayes - ABD Başkanı (1876): Çok güzel bir buluşa benziyor ama Tanrı aşkına bunu kim, niye kullanmak istesin ki? (İcat edilen telefonu gördüğünde söylediği söz) -Daryik F. Zanuck, Twentieth Century Fox (1944): Televizyon en geç altı ay içinde piyasadan silinecektir. İnsanlar her akşam böyle bir kutuya bakmak istemezler -Thomas Watson, IBM Başkanı (1941): Tüm dünyada 5 kişilik bir bilgisayar piyasası olacak (Yalnızca 5 kişi bilgisayar alabilir demek istemiş)

26 İnsanlar Ne Satın Alır?  Fayda  Ürünlerin tüketici ihtiyaçlarını giderme niteliği.

27 PAZARLAMA NEDİR? (Pazarlama-1)

28  Kişisel ilgi  Önem Verilme  İhtiyaçlarına Çözüm İNSANLAR SİZİN SATTIĞINIZ ÜRÜNLE ZERRE KADAR İLGİLENMEZ.

29 AmaçUlaşım Öyleyse Otobüse Bin Bağımsızlık + Özgürlük İsteği Öyleyse Bir Araba Satın Al (Murat 124) Aynı Zamanda Saygı Görme İsteği Öyleyse iyi bir araba satın al Gurur Duyma İsteği Konforlu ve Sorunsuz Seyahat Etme İsteği Otomobil Kullanım Amaçları Arasında “HAVA ATMAK” olanlar % 1,7

30 Ürün Nedir?  Mal  Hizmet  Düşünce

31 İyi pazarlanamayan mal hiçbir zaman gerçek değerini bulamaz. İyi pazarlanan vasat bir ürün, hak etmediği bir değere ulaşabilir.

32 Pazarlama Anlayışları  Üretim Anlayışı  Ürün Anlayışı  Satış Anlayışı  Pazarlama Anlayışı  Toplumsal Pazarlama Anlayışı

33 Üretim Anlayışı  1900’lü Yılların Başları  Arz Yetersizliği – Satıcılar Pazarı  Seri üretimle verimliliğin sağlanması ön planda  Müşteri bulma sorunu yok  Tüketiciler uygun fiyatlı ürünleri almak isterler, bu yüzden üretim ve dağıtım etkinliğini geliştirmek yeterlidir.  Tüketiciler fiyat dışındaki etkenlerle ilgilenmezler.  Öncü: Henry Ford  Ne üretirsem onu satarım.  Ne olduğu belli olmayan Çin malları  Herkese ulaştırmak esastır.  Üretim ve mühendislik yöneticileri işletme yönetimine hakim olup, satış bölümünün esas işi, fiyatı bile çoğunlukla üretim ve finansman bölümlerince belirlenen çıktıyı satmaktır.

34

35 Ürün Anlayışı  Tüketiciler en iyi kaliteye sahip ürünlere yönelirler.  İşletmeler tüm çabalarını ürün kalitesini yükseltmeye ayırırlar.  İyi mal kendini satar.  Çok iyi kaliteye sahip bir ürün üretmek her zaman için satışı garantilemez.

36 1. Kalite Ürün 2. Kalite Ürün Somurtkan Bir Satıcı Güleryüzlü Bir Satıcı

37  Theodore Levitt: İşletmenin amacı, müşteri kazanmak ve onu korumaktır.  Konfiçyüs: Dükkan açmak kolay, onu açık tutmak ise sanattır.  Bir çin atasözü: Gülmesini bilmeyen dükkan açmasın.

38  % 1 Ölüm  % 3 Taşınma  % 5 Başka Arkadaş Etkisi  % 9 Rekabet  % 14 Üründen memnun olmama % 68 Servis Elemanlarının İlgisiz veya Olumsuz Tutumu

39 Ürün Anlayışı  Kendi ürününün en iyi olduğunu düşünür.  En büyük ben, benden başka büyük yok.  Bu nedenle tüketicilerin kendisine gönül borçlusu olduğuna inanır.  Tanrının pazara bir armağanıdır.  Kendini beğenmişlik söz konusu  Tok Satıcı  İyi bir fare kapanı yaparsanız dünya ayağınıza gelir.  Niçin bir çabaya girişeyim ki, benim ürünüm en iyisi.  Vefa Bozacısı  Tüketici ne istediğini bilmez, ama ben bilirim

40 Satış Anlayışı  Büyük ekonomik kriz, ekonominin temel sorunun artık, üretmek, daha çok üreterek büyümek olmayıp, üretilenin satılması olduğu bir dönemi başlatmıştır.  Ürünlerin satın alındığını değil, satıldığı kanısındadırlar.  Bir işletme, tüketicilerin ilgisini çekmek için önemli bir çaba göstermediği sürece tüketicilerin hiçbir şey satın almayacağını varsayarlar.  Otogar çığırtkanları, pazarcılar  Kapıdan satış yapan pazarlamacılar  Tüketiciler çok gerekli olmayan şeyleri satın almaya karşı direnirler.  Baskılı ve agresif satış yöntemleri uygulanır.  Sıra sıra lokantalar (Turistik bölgelerde)

41 Pazarlama insanlara istemediğini satma sanatıdır Pazarlama sahtekarlık sanatıdır Eskimoya bile buzdolabı satarım

42 Her insanın “bilişsel kalkanı” vardır. Satıcılar, işte bu insanların bilişsel kalkanlarının kalktığı anları değerlendirirler. Herkesi bir defa, bazılarını her zaman aldatabilirsiniz. Ama herkesi her zaman aldatamazsınız.

43 Üretilmiş malı ne pahasına olursa olsun, yanıltıcı ve aldatıcı yollara bile başvurarak satmanın sağlıklı ve uzun vadeli bir ilişki getirmediği anlaşılmıştır.

44 Artık müşterilere ne sattığımız değil, onların ne aldığı ve neden aldığı önemlidir. Artık müşterilere ne sattığımız değil, onların ne aldığı ve neden aldığı önemlidir. Satış, Alışveriş Satış, Alışveriş İnsanlar kendilerine bir şey satılmasından hoşlanmazlar, birşeyler satın almaktan hoşlanırlar. İnsanlar kendilerine bir şey satılmasından hoşlanmazlar, birşeyler satın almaktan hoşlanırlar.

45 Klasik Pazarlama Anlayışı  Üretim Anlayışı  Ürün Anlayışı  Satış Anlayışı

46 Klasik Pazarlama  Klasik pazarlama uygulamalarında tüketicilere yeterli, doğru bilgi verilmez.  Ürün kalitesi düşüktür.  Fiyatlar keyfi ve yüksektir.  Serbest seçme olanağı kısıtlıdır.  Tüketici sesini duyuramaz.

47 Ne İstediğini Bilmeyen Bulduğunu Beğenmez. Arkadaş, bak ne istediğini bilmiyorsan, bu karda kışta beni uğraştırma, işim gücüm çok, seninle uğraşamam Alacaksan çıkartayım!

48 Siz Yabancı Değilsiniz. O olmadı ama bir de şunu deneyin. Ayakkabı sıktı mı !!!! Deridir bu, giydikçe açılır Ayakkabı büyük mü!!!! Deridir bu, giydikçe sıkar YAPIŞKAN VE SIRNAŞIK OLMAYIN. Müşterinizin vazgeçmesi için iyi bir neden olabilir DOĞAL KALIN

49 Modern Pazarlama Anlayışı  Müşteri velinimetimizdir.  Müşteri her zaman haklıdır.  Koşulsuz müşteri memnuniyeti  Pazarlamanın başlangıç noktası??  Müşterileri dinlemek

50 Modern Pazarlama – Satış Anlayışı Farkları  Satış, satışçının ihtiyaçları, pazarlama tüketici ihtiyaçları üzerine odaklanır. Satışın temel amacı, eldeki ürünü bir an önce paraya çevirmektir. Pazarlamanın amacı ise, tüketimle ilgili olarak tüketicileri tatmin etmektir. (Theodore Levitt)  Alıcılar pazarı  Modern pazarlamada taciz, ısrar ve şiddet yoktur.

51 Kar İçin Değil, Nam İçin Ayıp olan, kar için sahtekarlık yapmaktır.

52 Üretim ve Pazarlama İlişkisi  Pazarlama Araştırması  Mal Üretimi  Hizmet Üretimi  Üretim ve Pazarlama birbirlerinin Olmazsa Olmaz koşullarıdır. Bunlardan yalnız birine ağırlık verilerek fazla bir yol alınması mümkün değildir.

53  Tüketiciye yönelik tutum  Bütünleşik pazarlama çabaları  Uzun dönemde karlılık

54 Bir ülke, müşteri odaklı pazarlama kültürünü benimsemiş namuslu pazarlamacıların sayısı, hırsız ve dilencilerin sayısını aştığı ölçüde uygardır.

55 Pazarlama Etiği  Aldatıcı ve abartılı reklamlar,  Yanıltıcı promosyon uygulamaları,  Yetersiz garanti ve servis,  Taklit mal,  Marka benzetme,  Dağıtıcılar üzerindeki baskılar,  Fiyat anlaşmaları,  Baskılı satış yöntemleri,  Müşteri bilgilerinin gizliliğinin korunması.  Malın üretiminde rekabet baskısıyla ucuz hammadde ya da farklı kılmak için yeni (zararlı) katkı maddeleri kullanma,  Reklamda olduğu gibi, etikette yanıltıcı bilgiler vermesi,  Satıcının müşteriyi aldatması  Teslimatın hasarsız ve söz verilen zamanda yerine getirilmemesi

56 Pazarlama Etiği  Eflatun’a iki soru sormuşlar:  Birincisi; “İnsanoğlunun sizi en çok şaşırtan davranışları nelerdir? Eflatun tek tek sıralamış: “Çocukluktan sıkılırlar ve büyümek için acele ederler. Ne var ki çocukluklarını özlerler. Para kazanmak için sağlıklarını yitirirler. Ama sağlıklarını geri almak için para öderler. Yarından endişe ederken bu günü unuturlar. Dolayısıyla ne bu günü ne de yarını yaşarlar. Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşarlar. Ancak hiç yaşamamış gibi ölürler.”  Sıra gelmiş ikinci soruya; “Peki sen ne öneriyorsun?” Bilge yine sıralamış: “Kimseye kendinizi sevdirmeye kalkmayın. Yapılması gereken tek şey sadece kendinizi sevilmeye bırakmaktır.

57 Yarım Kilosu 3 Lira

58

59 Büyüteçle Bakıldığında Büyük Puntolarla Yazılmış Şartlar Reklamlarda saatte 200 km hızla geçen altyazı

60 Pazarlama Etiği  Modern pazarlama, iki veya daha çok tarafın, bu ilişkiden karşılıklı tatmin olması esasına dayanır. Her türlü üçkağıtçılığı reddeder.  Pazarlama söz vermek ve sözünü tutmaktır.

61 Pazarlama Etiği  PAZARLAMACI SÖZÜ  Ben sizin istek ve gereksinimlerinizi araştırarak, sorarak, uygun bir Değer paketi hazırladım. Bu şey ya da şeyler apaçık ortadadır. Bütün iyi niyet ve dürüstlüğümle, çabamla hazırladığım bu şeylerle kendimi, rakiplerime göre, kafanızda (hatta mümkünse kalbinizde) uygun bulacağınız bir yere yerleştirmenizi umuyorum ve diliyorum. Yani ben, değer paketim ile markamı sizlere karşı konumlandırmaya talip oldum. O pakette ve o paket için ne diyorsam odur. Bu benim sözümdür. Eğer bu şey ya da şeyleri beğenir de benden almayı tercih ederseniz, ben de size bunları söz verdiğim şekilde, istediğiniz gibi, istediğiniz yerde, istediğiniz zamanda, istediğiniz miktarda teslim ederim.

62 Pazarlama Etiği  AHMET NAİF ZORLU’DAN TİCARET DERSİ  Zorlu’ya göre Sultanhamam’da ilk kural dürüstlük. Şöyle anlatıyor: “Karşındakini kandırarak iş yapmaya kalktığın zaman muvaffak olman mümkün değil. Ama dürüst, çalışkan oldun muydu o zaman başarı gelir. Aynı zamanda işi de bileceksin. Tembel olursan istediğin kadar dürüst adam ol, bir şey çıkmaz. Ben 95’li yıllara kadar sözle iş yaptım. Her şey sözle. O almayabilir, ben de vermeyebilirim. Ama sözle iş yapıyorduk.”

63 MODERN PAZARLAMA  Yeni dijital çağ  Hızlı küreselleşme  Sosyal sorumluluk ve etiğe daha fazla önem verilmesi  Kar amaçlı olmayan pazarlamanın büyümesi

64  1969 – ARPANET  1970’ler – TCP/IP protokolleri  1980’ler – NSFNET – üniversiteler  1989 – CERN’de www’in geliştirilmesi  Tüm bilgisayarlarda depolanmış bilgilerin hepsinin birbirine bağlanması mümkün hale gelerek internet bir kitle aracına dönüşmüştür  1990’ların başı – ticari kullanıma açılıyor MODERN PAZARLAMA

65  1990'ların başında ticari kullanıma açılan ağın, 1 yıl içerisinde 1 milyon civarında kullanıcısı oluştur.  1991'de ilk web görüntüleme yazılımı olan Mosaic kullanıma girmiştir. Başlangıçta deneysel ve herkesin kullanımına açık olan Mosaic 1994'de Netscape adıyla pazarlanmaya başlamış; bu dönemde sunucu ve bilgisayar sayısı 3 milyona ulaşmıştır. MODERN PAZARLAMA

66  DÜNYA İNTERNET KULLANICISI : 2 MİLYAR VE ÜZERİ  TÜRKİYE : 77 MİLYON NUFÜSÜN 37.7 MİLYONU İNTERNET KULLANICISI  GÜNDE 4 SAAT 37 DAKİKA İNTERNETTE, BUNUN 2 SAAT 56 DAKİKASINI SOSYAL MEDYADA GEÇİRİYORUZ  FACEBOOK-TWITTER VE GOOGLE Plus İLK ÜÇ’TE  INSTAGRAM-LINKEDIN VE PINTEREST GELİYOR

67 MODERN PAZARLAMA SADECE FACEBOOK KULLANICISI 1 MİLYAR Eskiden yemeğe başlamadan Besmele çekerdik, şimdi fotoğraf çekiyoruz, yemeği yemesek de olur. Ver Face’e gitsin.

68  Sosyal medya türleri:  sosyal ağlar  bloglar  wikiler  podcastler  forumlar  içerik toplulukları  mikrobloglar MODERN PAZARLAMA

69  Dijital teknolojilerin gelişmesiyle, internet insanların kendi içeriklerini yaratmalarını da kolaylaştırmıştır. Dijital kameraların, fotoğraf makinelerinin ucuzlaması, hızlı internet erişiminin gelişmesi gibi bu alandaki maliyetlerin azalmasıyla ve kullanımın basitleştirilmesiyle insanlar kendi fotoğraflarından, videolarından, düşüncelerinden, sözlerinden kendi içeriklerini oluşturarak bunları yayabilme şansı elde etmiştir. MODERN PAZARLAMA

70  Nielsen’in 2011 Mayıs raporuna göre ABD’de 128,2 milyon YouTube kullanıcısı bulunmaktadır.  Youtube’un güncel istatistiki verilerine göre siteyi her ay 1 milyardan fazla farklı kullanıcı ziyaret etmektedir. YouTube'a bir ayda yüklenen video, ABD'nin üç büyük yayın kuruluşunun 60 yılda oluşturduğundan fazladır. MODERN PAZARLAMA

71  Yeni medya teknolojileri ve internet sadece bir iletişim aracı olarak değerlendirilemez. Sosyal medyada insanlar sadece diğer kişilerle etkileşim kurmaz, onlara ürünlerinin reklamını da yapmakta ya da bu ürünleri satmaktadır.  Ziyaret ettikleri her sitede kendi ilgi alanlarına göre reklamlarla karşılaşmaktadır.  Yeni medya teknolojileriyle kurulan ağlar sayesinde yeni ekonomik alanların da ortaya çıktığını görmekteyiz. MODERN PAZARLAMA

72 SONUÇ  Best Buy’ın CEO’su Türk pazarına adım attıklarında ‘Bir değil bin yıllığına geliyoruz’ demişti. Uluslararası tekno marketler şimdi birer birer yerli oyunculara yem oluyor.  Simit Sarayı’nın yurt dışında Almanya, Belçika, Hollanda, Kıbrıs, Kuveyt, Mısır, Arabistan da şubeleri bulunmaktadır. Ayrıca Çin, Hindistan, İspanya, Yunanistan ve Amerika da şube açmayı planlamaktadır.  Ünlü çikolatacı Godiva’yı 850 milyon dolara alan Ülker; Koç, Sabancı ve Eczacıbaşı’nın ardından dünya çapında bir markayı bünyesine katan Türk şirketler kervanına katıldı…………….  BAŞARI  MÜHENDİSLİK İNOVASYON SATIŞ  ÖZGÜVEN - CESARET

73


"Neden Satış Mühendislik başarısı Müşteriyi anlamakta yatıyor Değişen Teknoloji ve Modern Çağ Yaratıcı Satış Teknikleri ve Pazarlama Yöntemleri Mustafa." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları