Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ PLANLI ÇALIŞMA ZAMAN YÖNETİMİ ŞEHİTLER ORTAOKULU MANİSA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ PLANLI ÇALIŞMA ZAMAN YÖNETİMİ ŞEHİTLER ORTAOKULU MANİSA."— Sunum transkripti:

1 TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ PLANLI ÇALIŞMA ZAMAN YÖNETİMİ ŞEHİTLER ORTAOKULU MANİSA

2 BAŞARILI OLMAK İÇİN ETKİLİ ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİN DİNLEME VE ETKİLİ ÇALIŞMA

3 DERSLERİ EN İYİ ŞEKİLDE KAVRAYABİLMEK İÇİN  Gözler ; tahtaya, öğretmene ve deftere yönelir.  Kulaklar ; öğretmenin ağzından çıkanlara yönelir.  El ; dersin önemli kısımlarını not eder.  Zihin; bütün ders süresince durmadan çalışır. Anlatılan konuyu anlamaya ve yorumlamaya gayret eder. Kısacası bütün beden derse aktif olarak katılır. ETKİN DİNLEME

4 ETKİLİ ÇALIŞMA Zamanı, Belirlenmiş Amaçlar Ve Saptanmış Öncelikler Doğrultusunda Programlı Olarak Kullanmaktır

5 Plansızlık Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.

6 PLANLI ÇALIŞIN PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK

7 YAPILAN ARAŞTIRMALARA GÖRE; İnsan öğrendiği konunun yaklaşık %50’sini 20 dakika sonra %70’ini 1 saatte %80’ini ise 1 günde unutur. Öğrenci okuduğunu yaklaşık %20’sini Önce okuyup sonra dinlediğinin % 40’ını Okuduktan sonra dinleyip sonrada yazdığını %70’ini ancak hatırlayabilmektedir.

8 Kere Yazmak Defa Okumaktan İyidir Çin Atasözü 1 Küçük kartonlara özet bilgiler yazın 10

9 Bir Dersi Bir Günde 9 Saat Çalışmaktansa, O Dersi 9 Gün Birer Saat Çalışmak Daha İyidir.

10 VERİMLİ ÇALIŞMA a) ÖN HAZIRLIK Gözden geçir.Soruları cevapla.Sorular çıkar.Tablo ve grafikleri incele. b) DİNLEME Dersi aksatma.Dersi kaynatma.Soru sor.Tekrar et. c) OKUMA Hedef belirle.Metni gözden geçir.Not al.Altını çiz.Ana fikri belirle.Anlaşılamayan yerleri belirle. d) NOT TUTMA Dersi aksatma.Anlaşılamayan yerleri sor.Kısaltmalar yap. Sonra gözden geçir. e) TEKRAR Tekrarı belirli aralıklarla yap.Zihinden tekrar yap.Yazarak tekrar yap.Karşılaştırma yap.Dersten sonra tekrar et.Eve gidince tekrar et.Yatmadan önce ve kalkınca tekrar et. f) TEST TEKNİĞİ Öğrenmediğin konudan soru çözme.Önce konu çalış.Sonra soru belirle.Bir oturuşta süreli olarak çöz.Cevapları en son kontrol et.Yanlışlarını belirle.Bilemediklerini sor.

11 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Test çözmede 3 unsur önemlidir: BİLGİ Öğrenmeyle kazanılır. Tekrarlarla pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM Öğrenilen ve tekrarla pekiştirilen bilgiyle ilgili düşünce geliştirme veya bilgiye farklı açılardan bakabilme gücünü ifade eder. Test çözme tekniğinin geliştirilmesini sağlar. HIZ Kazanılan bilgiye ve elde edilen yorum gücüne ait problemlerin zaman sınırlaması içinde çözülmesidir. Test çözerken zamanı etkili şekilde kullanmanıza yardim eder.

12 ETK İ L İ TEST ÇÖZME TEKN İ KLER İ  Test çözmeye önyargısız, moral gücü yüksek ve kendinize güven duygusu ile başlarsanız, rakiplerinize göre bir adım öndesinizdir.  Testlere en iyi olduğunuz dersin sorularıyla başlayın, iyi olduğunuz dersleri sona bırakmayın.

13  Bir konuyla ilgili soruları çözmeden önce o konuyu iyi öğrenin. Soru çözerek de öğrenip öğrenmediğinizi hem kontrol edin, hem de tekrar edin.  Yeni konularla ilgili test çözerken kolaydan zora doğru bir yol izleyin.  Her sorunun kendine has mantığı vardır. Test çözerken kendi mantığınızla değil, sorunun mantığına göre hareket etmelisiniz.

14  Soruda sizden ne isteniyorsa ne eksik ne fazla,sadece istenileni düşünmelisiniz.  Öncelikle soruyu,daha sonra verilen bilgileri okuyun. Soruyu ve verilen bilgileri anlamadan asla şıkları okumaya başlamayın.  Bütün şıkları mutlaka okuyun. Şıkların hepsini okumadan doğru olduğuna inandığınız şıkkı işaretlemeyin.

15  Her testte bilgi seviyesinin altında ve üstünde sorularla karsılaşırsınız. Genel olarak bir testteki soruların %10’u çok zor/çok kolay, %20’si zor/kolay ve %40’i normal bilgi seviyesindedir.  Sorulara önyargılı yaklaşmayın. (Bu soru zor ben yapamam; bu soru kolay cevap A şıkkı!” gibi )  Bir soruya çok fazla takılarak zihninizi bulandırmayın ve kendinizde stres oluşturmayın.Böyle bir durumda Turlu soru çözme yöntemini kullanın. Cevaplandırılmayan soruları soru kitapçığında bir işaret veya bir simgeyle simgelendirmek o soruların ikinci turda daha kolay bulunmasını sağlar.  Hiçbir bilginizin olmadığı sorularda dahi BOŞ BIRAKMAYIN. Unutmayın TEOG sınavında yanlışlar doğruları götürmüyor..

16  Hatalı okuma davranışları da önemli sıkıntılar yasamanıza neden olabilir. Olumsuz bir ifadeyi olumlu olarak okumak,soruyu veya cevabı hatalı düşünmenize sebebiyet verebilir.  Uzun sorulardan korkmayın. Çünkü soru kökünün veya soru metninin uzun oluşu sizin için daha fazla ipucu anlamına gelir.  Paragraf tipli sorularda önce soru kökünü okuyun. Böylece paragrafın ikinci defa okunmasına gerek kalmaz.

17  Cevap şıklarından sorunun çözümüne gitmek de test tekniğinde önemli bir yoldur. Yüzde yüz emin olmadığınız sorularda şıkları eleyerek doğru cevaba yaklaşabilirsiniz.  Cevap şıklarında cevaba benzeyecek bazen iki, bazen de üç şık bulunabilir. Bunlara çeldirici adı verilir. Çeldiriciler ilk başta cevap gibi görünebilir ama ufak bir zihin egzersizi ile doğru cevabi bulmanız mümkündür.

18  İki şık arasında kaldığınız zaman; öncelikle soru cümlesini tekrar okuyun, sonra iki şıktan size en kuvvetli geleni okuyarak metne geçin.Ulaşmak istediğiniz sonucu bulduğunuz zaman doğru cevap bu şıktır. Eğer bulamadıysanız doğru cevap diğeridir. Hemen diğer seçeneği işaretleyin.  Test çözümünde kodlama da önemlidir. Soruyu kitapçık üzerinde çözmüş olmak o soruyla isinizin bittiği anlamına gelmez. Soruyu doğru çözmek kadar optik forma doğru kodlamak da önemlidir. KODLAMA HER SORUDAN SONRA YAPILMALIDIR.

19  Testi iyi çözmek için sadece doğruları bilmek yeterli değildir. Verilen zaman dilimi içinde bu doğruları bulmanız gereklidir. Bu nedenle her bir soruyu kendinize zaman tanıyarak çözün. Çünkü gerçek sınav sadece bilginizi değil bilgi kullanma hızınızı da ölçmektedir.  Soruları okurken hızınızı kesecek davranışlar olabilir. (Mesela sesli okuma alışkanlığı, dudak kıpırdatarak okumaya çalışmak, okunan her ifadenin altını çizmek gibi) Hızlı okuma teknikleri kullanılmalı ve sınav öncesi okuma egzersizleriyle okuma hızınızı arttırmalısınız.  Soruları okurken mutlaka kursun kalem kullanın ve önemli ipuçlarının altını çizin.

20  Soru içinde geçen ipuçlarından faydalanmayı bilin. Bunlar altı çizili, koyu puntoyla yazılmış, “tırnak içinde”, değildir, olmaz, her zaman,hiçbir zaman, bütün, zaman zaman, yoktur, vardır, birbirinden farklı, birbirine benzer, eşdeğer, birden fazla, ayrı ayrı, iç içe, yan yana,ikisi bir arada, ana düşünce, yan düşünce, benzer düşünce, asla,genellikle, çoğu, vb. ipuçlarıdır.  Her test bölümü arasında mutlaka ara verin,gözlerinizi dinlendirin.  Her gün belirli miktarda soru çözmeye çalışın ve zamanla bu soru miktarlarını aşama aşama arttırın. Böylece daha çok soru tipi öğrenmiş olursunuz.  Sayısal sorularda işlemleri mutlaka kaleminizi kullanarak yapın. Hafızanızdan işlem yapmak hem sizi hataya sürükleyecek,hem de daha fazla zaman kaybına yol açacaktır.

21 ZAMAN YÖNETİMİ ZAMANIN ÖNEMİ !!! BİR SENE’nin değerini anlayabilmek için sınıfta kalan bir öğrenciye sorun. BİR AY’ın değerini anlayabilmek için, prematüre bir bebek dünyaya getiren bir anneye sorun. BİR HAFTA’nın değerini anlayabilmek için haftalık bir derginin editörüne sorun. BİR SANİYE’nin değerini anlayabilmek için, bir kazayı kıl payı atlatan bir adama sorun. BİR MİLİSANİYE’nin değerini anlamak için, olimpiyatlarda gümüş madalya alan sporculara sorun. “BAŞLANGIÇTA HEPİMİZİN EŞİT OLARAK SAHİP OLDUĞU TEK ŞEY ZAMANDIR.”

22 Aşağıdaki Durumlar Size Tanıdık Geliyor Mu? Arkadaşlarınız sinemada yeni gösterime girecek ve sizin de çok ilginizi çeken bir filme gitmeyi önerdi. Bu filmi görmeyi çok istiyordunuz fakat ödevinizi de bitirmek zorundasınız. Yarına önemli bir sınavınız var. Çalışmaya başlamanız gerek ama çalışılacak o kadar çok konu var ki. Zamanınız da yeterli değil. Peki bütün bu durumlar sizce hangi etkenlerden kaynaklanıyor? Bunca zamanınızın nerede harcandığını merak ediyor musunuz? Neden sık sık yapmak istediğiniz ve yapmak zorunda olduğunuz işler arasında sıkışıp kalıyorsunuz? Zaman; yerine konması, geri döndürülmesi, yenilenmesi, depolanması, satın alınması mümkün olmayan bir kaynaktır.

23 70 YIL YAŞAYAN BİR İNSAN ÖMRÜNE BAKIŞ - 24 yıl uyuyarak (günde 8 saat ) - 23 Yıl eğitim görerek ve işte çalışarak - 9 yıl TV seyrederek (günde 3 saat) - 3 yıl yemek yemekle (günde 1 saat) - 3 yıl temizlik ve bakımla (günde 1 saat) - 2 yıl toplantılar-konuşmalar - 1 yıl kuyrukta (günde ortalama 20 dakika) - 1 yıl eşyaları, malzemeleri aramakla - 1 yıl kendisini arayıp bulamayanları aramakla (günde ortalama 20 d) - 3 yıl diğerleri TOPLAM: 70 YIL Bunların Arasında Olmayanlar - Bilgisayar - internet - Kitap okuma- İşe veya okula gidiş geliş süreleri- Hobilerimiz Spor yapmak- Ziyaretleşmeler- Askerlik- Alış-veriş

24 ZAMAN TUZAKLARI Plânsızlık Öncelikleri belirleyememek ve sıralayamamak Ertelemek Acelecilik Verimsiz okuma Rutin ve gereksiz işler Hayır diyememek Gereksiz telefonlar Gereksiz ve verimsiz görüşmeler Kararsızlık Yardım almamak Dağınık masa düzeni İSTEMEK, BAŞARMAK İÇİN GEREKLİDİR; AMA BİTİRMEK İÇİN BAŞLAMAK GEREKLİDİR.

25 ZAMAN AYIR Çalışmak için zaman ayır. Bu başarının bedelidir. Düşünmek için zaman ayır. Bu kudret ve kuvvetin kaynağıdır. Dinlenmek için zaman ayır. Bu genç kalmanın sırrıdır. Okumak için zaman ayır. Bu bilginin temelidir. İbadet için zaman ayır. Bu yücelmenin yolu; gözlerin ve ruhun dünyevi kir ve tozlardan temizlenmesidir. Başkalarına yardım ve arkadaşlarından hoşlanmak için zaman ayır. Bu mutluluğun kaynağıdır. Sevmek için zaman ayır. Bu hayatın gereklerinden biridir. Hayal için zaman ayır. Bu ruhu yıldızlara eriştirir. Gülmek için zaman ayır. Bu hayatın yükünü hafifletir. PLAN için ZAMAN ayır. Bu ilk 9 şeyi yapabilmek için lüzumlu zamana sahip olabilmenin sırrıdır... İŞ ZAMANI İŞ, EĞLENCE ZAMANI EĞLENCE

26 Adamın biri ormanda dolaşırken bir ormancıya rastlar. Ormancı bütün gücüyle henüz yeni kesilmiş olan bir ağaç kütüğünü parçalarına ayırmakla meşguldür. Adam ormancıya yaklaşır ve ormancının kan ter içinde, kör bir testere ile işini yapmaya çalıştığını görür ve dayanamaz: “Affedersiniz, testereniz kör ve siz hala kütüğü kesmeye, parçalamaya çalışıyorsunuz. HİÇ TESTERENİZİ BİLEMEYİ DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ?” Bunun üzerine ormancı sinirlenerek adama döner ve “Bunun için hiç zamanım yok, bir an önce işimi bitirmek zorundayım, lütfen bana engel olmayın” diye söylenir. TESTERENİZİ NE ZAMAN BİLEMEK İSTİYORSUNUZ ?

27 ZAMAN NASIL YÖNETİLİR? Zamanı akıllıca kullanmak sizin için sorunsa, büyük olasılıkla bu zamanın nereye gittiği hakkında iyi bir fikriniz de yok. Neye ne kadar zaman ayırdığınızı belirleyin. Bir hafta boyunca ne zaman, ne kadar süre boyunca ne yaptığınızı not edin. Sonuçlar sizi şaşırtabilir. Bir sonraki adım planlama yapmak. Keşfedeceksiniz ki, eğer günde 7 saat uyku uyursanız, yapacağınız işler için geriye haftada 119 saat kalır. Bunlar ders, yemek, spor ve sosyal etkinlikler, özel hayat, aile ve arkadaş ilişkilerine ayrılan zamanı içerir. Önceliklerinizi belirleyerek haftalık bir program hazırlayın. Önceliklerinizi belirledikten sonra HAYIR demeyi öğrenin. Bir daveti geri çevirmek, bir daha hiçbir yere davet edilmeyeceğiniz anlamına gelmez. Sonuçları tartın. Bilinçli karar vererek arkadaşlarınızdan daha çok saygı görürsünüz, ama sürekli eğlencelere giderek bu saygıyı elde etmek zordur.

28 İşinizi bitirmeye çalışırken telefondan uzak durun. Eğer gerçekten önemliyse sizi yeniden arayacaklardır. Dokümanlarınızı düzenleyin. Artik çoğumuz kâğıt karmaşası içinde boğuluyor olmasak da, bilgisayarlarımızın masa üstünde' birçok gereksiz dokuman dağınık bir şekilde duruyordur mutlaka.Sık ıkla Kullandığınız metinleri ya da bilgileri kolay erişilebilir bir yerde ve düzenli bir şekilde tutmalısınız. Kendinize masa üstünde bir veya birkaç sayfa oluşturup, bilgilerinizi sınıflandırarak oralarda depolayabilirsiniz. Tek bir takviminiz olsun. Çalışma listeniz, yapılacak listeniz tek olsun değişik listeler sizi yanıltacaktır. Bazen özel hayatla okul hayati karıştırılır, onun için bir özel hayatınıza ait yapılacaklar listesi, bir de okul ve öğrencilikle ilgili listeniz olsun. Bu ikisini karıştırmayınız.

29 Masanızı ve çalışma ortamınızı düzenleyin.Dağınık insanlar zamanlarının büyük bir kısmini aradıklarını bulmakla ya da dikkatlerini dağıtan nesnelerle uğraşmakla geçirirler. Notlar birbirine girmiştir. Öncelikli olanlar birbirine karışmıştır. Ne yapılacağına karar vermek zorlaşır. Her zaman yeterli araç- gereciniz olsun. Kalem, kâğıt, ataç, zarf ya da sürekli olarak kullandığınız gereçlerinizi arayarak vakit kaybetmeyin. Her zaman ihtiyacınız olan gereçlerden yeterli sayıda bulundurun. Fiziksel ortamınızı çalışabilir hale getirin. Masanızın üzerindeki gereçlerinizi düzenleyin. Sürekli olarak kullandıklarınızı elinizin altına, kullanmadıklarınızı ise gözünüzün görmeyeceği bir yere koyun. Fonksiyonel bir çanta hazırlayın. Özellikle çantanızı özenle hazırlamalısınız. Okulda gerekli olabilecek şeyleri taşımakta da fayda var. Hesap makinesi, kalem, zarf, not kâğıtları.

30 Programlarınızı aksatmayın. Öğrencilikle ilgili, çalışmayla ilgili araştırmayla ilgili hiçbir şeyi ihmal etmeyin Şimdilik ertelenecek isler gibi görünse de, sonunda birikerek baş edilemeyecek hale gelebilirler. Kontak isimlerinizi listeleyin. Her an lazım olacağını düşünerek iletişim ağınıza önem verin. Öğrenmeniz gereken konularda size yardımcı olacak isimlerin listesini ve ulaşabileceğiniz numaraları düzenleyin. Programınıza uyduğunuzda, zamanınızı ne kadar iyi kullandığınıza ve baskı altında değilken notlarınızın ne kadar yükseldiğine şaşıracaksınız. Ayrıca kendinize karşı dürüst davranarak ve bütün önceliklerinizi hesaba katarak, sinemaya, konsere ya da futbol maçına gidebilecek ve suçluluk hissetmeyeceksiniz. Unutma! Bugünün dersini yarına bırakma! Yarın, artık bugündür!


"TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ PLANLI ÇALIŞMA ZAMAN YÖNETİMİ ŞEHİTLER ORTAOKULU MANİSA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları