Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Hazırlayan; Erkut AKSOY İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Hazırlayan; Erkut AKSOY İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi."— Sunum transkripti:

1 1 Hazırlayan; Erkut AKSOY İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi

2 Liderlik Teorileri Ford Compony Kurucusu / Henry FORD Liderlik Hikayesi Erkut AKSOY Öğrenci No.: Güz Dönemi Yüksek Lisans II.Dönem İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Kaynak; / https://tr.wikipedia.org.http://www.aristolog.com / MBT KAIZEN Döküman

3 3 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Henry FORD ( ) Ünlü bir Amerikalı otomobil imalatçısı ve dünyanın sayılı zenginlerinden biridir. Dearborn’da küçük bir çiftlikte dünyaya geldi. Makineler hakkındaki bilgisini genişlettikten sonra çiftlik işlerinde de faydası dokunacak makineler yapmayı aklına koydu, çalışmalarını bu yolda ilerletti. Daha sonra Detroit’e gitti, Edison şirketine makinist olarak girdi. Makineleri o kadar iyi biliyordu ki kısa zamanda başmühendis mevkine yükseldi. Bu arada hafif gövdeli arabaları çekecek bir makine yapmaya çalışıyordu. En sonunda benzinle işleyen hafif bir motor yapmayı başardı. Böylece yeni başlamış olan otomobil sanayinin gelişmesine yol açtı.

4 4 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY 1891'den sonra Detroit'te Edison Illuminating Company'de (Işıklandırma Şirketi) mühendisliğe başladı (1893'te başmühendis oldu). Boş zamanlarında otomobil üretimi üzerinde çalışıyordu. İlk tek silindirli benzin motorunu 1893'te kendi evinin mutfağında üretti. Üç yıl sonra ilk otomobilini yaptı. 33 yaşındaki Ford, bisiklet tekerlekleri monte ettiği bir şasiye bir motor taktı. İlk şirketi olan Detroit Automobile Company, kuruluşundan birbuçuk yıl sonra, 1890'da iflas edince, Ford 16 Haziran 1903'te hisselerine % 25,5 oranında ortak olduğu Ford Motor Company'yi kurdu. Aynı yıl içinde ürettikleri ilk otomobil ABD'de satıldı. 1904'ten sonra otomobillerini başka kıtalara da ihraç etti.

5 5 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Amerikalı Ford aynı yıl içinde kendi üretimi "999" markalı yarış arabasıyla yeni bir dünya rekoru kırdı. T Modeli 1906'dan beri şirketinin en büyük hisse sahibi ve başkanı olan Ford, 1908'de yaptığı T Modeli arabasıyla şirketinin dünya çapında tanınmasını sağlayan bir satış rekoru kırdı. Yalnız tek bir modeli satışa sunma düşüncesi önceleri kuşkuyla karşılanan Ford, bu uygulamayla turnayı gözünden vurdu. 1906'da İngiltere'de ilk Avrupa şubesini açan Ford, 1927'de A modelinin üretimine geçinceye kadar, yaklaşık olarak 15 milyon araba sattı. İşletmesi 1917'de üretimine tarımsal taşıt araçları (özellikle traktör) ekleyerek üretim yelpazesini genişletti. 1925'te kısa bir süre yolcu ve kargo uçakları üretimine de geçti.

6 6 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY 1919'dan beri oğlu Edsel ile birlikte şirketi yöneten Ford, bu tarihte şirketinin bütün hisselerini satın almıştı. Şirketinin ekonomik başarıları, yalnız satışa sunulan taşıt araçlarına dayanmakla kalmayıp, Ford'un planlama, örgütlenme ve üretim alanlarında uyguladığı yeniliklerle de yakından ilişkiliydi. 1913'te otomobil endüstrisine seri üretim bandını getiren Ford'dur. Ford'un, iş bölümü ve rasyonelleştirme yoluyla daha düşük maliyetli bir üretime ve daha yüksek satış sayılarına ulaşılacağına ilişkin düşüncesi tutundu. Aynı zamanda daha kısa çalışma saatlerini ve daha yüksek işçi ücretlerini savunmakla birlikte şirketinde sendikal eylemleri kabul etmedi. "Fordizm" izleyen zamanlarda çok sayıda işletme tarafından benimsendi. Ford, Belçika (1922), İtalya (1923) ve Almanya'da (1925) fabrikalar kurduktan sonra Avrupa'daki Ford işleri 1928'den sonra İngiltere'de kurulan yeni bir fabrikadan merkezi olarak yönetildi.

7 7 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY 1932'de piyasaya sürdüğü Y Modeli özellikle Avrupa pazarı için tasarlanmıştı. Bu model 1933'te geliştirilen V8 motoruyla birlikte, işletmenin izleyen yıllardaki gelişimi üzerinde, belirleyici bir rol oynadı. Ford, İkinci Dünya Savaşı'nda, tıpkı daha önce Birinci Dünya Savaşı'nda yaptığı gibi, işletmesini tamamen savaş üretimine göre uyarladı. Ford Motor Company savaş malzemesi teslimatında en büyük şirketlerden biri oldu ve çok da iyi para kazandı. Buna rağmen Ford, her iki dünya savaşından önce barışın korunması için çaba harcamış ve 1936'da barışın güvence altına alınmasını hedefleyen bir vakıf olan Ford Foundation'ı kurmuştu.

8 8 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Ford’un Başarı Sırrı: Ford’un iki silindirli, dört beygirlik motorlu arabası 1892’de tamamlandı. İcadının üzerinde uzun müddet çalıştıktan sonra, bunun işe yarayabileceğini en sonunda herkese kabul ettirdi. Sonra hemen ikinci arabayı yapmak üzere çalışmaya koyuldu. 1899’da Detroit Otomobil Şirketi hesabına otomobil yapmaya başladı.Kendisi de bu şirketin baş mühendisiydi. Şirket siparişe göre otomobil yapmak istiyordu, Ford ise çok sayıda imalat yapmak taraftarıydı. Otomobilleri ucuza mal edip ucuza satmak, böylece sürümden kazanmak fikrini ileri sürdü. Şirket bu fikre yanaşmayınca, Ford şirketten ayrılmak zorunda kaldı. 1902’de Ford Motor Şirketini kurdu. Şirket işe başlarken sermayesi 100 bin dolardı. Değişik modellerde otomobil rağbet görmüştü.

9 9 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY 1926’de şirketin sermayesi 1 milyar dolara yükselmişti. Ford Şirketi dünyanın en büyük motor şirketi haline geldi. Sadece otomobil yapmakla kalmıyorlar, çeşitli taşıtlar, bunların yedek parçalarını yapıyorlardı. Artık bütün dünyada Ford adını duymayan kalmamıştı. Ford şirketi kuruluşundan bugüne kadar hiç kimseden borç almadığı gibi tahvil, bono satışları da yapmamıştı. Şirketin kurulduğu yıl iki silindirli 8 beygirlik 1708 araba yapılmıştır. Milyonlarca Araba:Ford, yeni usullerle çalışmasına devam etti. Bu arada 1914’te işçilerinin ücretlerini arttırarak endüstri dünyasını hayretler içinde bıraktı. Öteki fabrikalarda işçiler günde 9 saat çalışıyorlar bu karşılık Ford’da çalışanlardan yarı yarıya az ücret alıyorlardı.

10 10 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Ford, ayrıca mallarına ucuz fiyat koymuştu, fakat çok sayıda imalatla sürümden kazanıyordu. Böylece şirket kısa zamanda dünyanın sayılı büyük şirketleri arasına girdi. 1915’te 1 milyonuncu araba yapıldı. 1926’da ise fabrika yılda 2 milyon araba yapabilecek hale gelmişti. 1928’de 15 milyonuncu araba üretildi. Makinelerin yanı sıra, insanları da çok seven Henry Ford, sağlığında bir çok hayır kurumları, hastaneler açmış, yanında çalışanlara bir çok iş imkanları sağlamıştır. Ayrıca servetinin önemli bir kısmını da Ford Vakfı’na yatırmıştır. Ford 1915’de devrin en tanınmış şahıslarını toplayıp bir gemiyle Avrupa’ya gitti. Bütün yolculuk masraflarını kendi üzerine almıştı. Niyeti 1. Dünya Savaşı’nın çıkmasını önlemekti. Sulh yolculuğu malesef iyi bir sonuç vermedi. Henry Ford, 1918’de senatör olmak için adaylığını koyduysa da kazanamadı. 1945’e kadar işçilerinin başından ayrılmadı.

11 11 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Ford Eski Üretim Videosu;

12 12 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Ransom Eli Olds'un kendine ait Oldsmobile isimli otomobil firmasında 1902'de basit tarzda geliştirdiği yürüyen bant tekniğini, zaman içerisinde Ford tutarlılıkla mükemmelleştirdi.yürüyen bant tekniğini Ford'un otomobil üretim taslağı sadece sanayi üretimini değil, kültürü de etkiledi (Fordizm).Fordizm Thomas Alva EdisonThomas Alva Edison'in kurduğu Edison Illuminating Company'de 1881 yılında mühendisliğe başladı. Dünyaca ünlü buluşcu Edison ile Ford sonraki yıllarda arkadaş oldular. Baş mühendisliğe terfisinden sonra yakıt motorları üzerindeki şahsi araştırmalarına yeterince zaman ve para ayırabilen Ford, Quadricycle isimli aracının gelişimini 1896 yılında tamamladı.yakıt motorları1896

13 13 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Söz konusu başarının ardından Edison Illuminating'den ayrılarak, başka yatırımcılarla birlikte; 1899 yılında Detroit Automobile Company'i kurdu.1899 Kendi modellerinin üstünlüğünü göstermek amacıyla araçlarını başarıyla diğer üreticilerin araçlarıyla yarıştırdı. Ancak 1901'de Detroit Automobile Company iflas etti 'te Henry Ford 11 yatırımcıyla birlikte Dolar sermayeyle Ford Motor Company'i kurdu. Şirket tarafından 1908'de piyasaya sürülen Modell T 1913'e kadar üne kavuştu ve ABD yollarının her yerinde yaygındı

14 14 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Aynı yıl Ford'un fabrikalarında yürüyen bantlı üretimi başlatması verimliliği yüksek derecede çoğalttı yılında ABD'de kullanılan arabaların yarısı Modell T idi. Aynı modelden 1927 yılına kadar 15 milyon araç satılarak 45 yıl süre tutulacak rekor kırıldı.1927 Henry Ford'un çalışanlarına karşı özel bir tutumu vardı. Çalışanların 1913 yılında 8 saatlik çalışma gününe karşı aldıkları 5 US Dollar günlük ücret, 1918 yılında o zamana göre olağanüstü miktar olan 6 Dolara yükseldi Ayrıca Ford çalışanlarına kara katılım arz ediyordu. Öte yandan fabrikalarında sendikalaşmaya kesinlikle karşı olan Ford, sendika faaliyetlerini önlemek için Harry Bennett'i işe aldı.sendika Bennett sendika örgütlenmelerini yıkmak için yıldırma stratejileri izledi.

15 15 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY United Auto Workers'in 1941'de yürüttüğü grevin sonunda bazı Ford fabrikalarında toplu sözleşmeler üzerinde anlaşılabilindiyse de, sendikal örgütlenme ancak Ford ve Bennett'in 1945'de şirketten ayrılışından sonra fabrikalarda büsbütün yayıldı.grevintoplu sözleşmeler Şirket Başkanlığına Oğlu Edsel 1943'te ölünce Henry Ford yeniden şirketinin yönetimini üstlendi. 1945'te savaşın sona ermesiyle silahlanmaya yönelik siparişlerin çoğu iptal edilince, Ford rekor sayılacak bir süre içinde barışsal üretime geçti. Temmuz 1945'te ilk binek otomobili üretim bandından çıktı. Bu, ABD'de üç buçuk yıldır üretilen ilk arabaydı. Bundan iki ay sonra Ford, şirket yönetimini torunu Henry Ford II'ye devretti. Şirketin kurucusu Ford, 7 Nisan 1947'de, 83 yaşında, Dearborn/Michigan'daki evinde bir beyin sektesinden öldü. Çok geniş araştırmalar yaptırarak hazırladığı Beynelmilel Yahudi adlı eseri büyük yankı yapmıştır.

16 16 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY HENRY FORD’un başarı sırları; 1.Her şeyden önce çalışanlarıma, insanlığın evrensel ilkesi olan sevgimi verdim. Onlara samimi davranıp sadakat gösterdim. 2.Onlara olan güvenimi daima sürdürdüm. 3.Alınlarının teri kurumadan hak ettikleri ücreti fazlasıyla verdim. 4.Onlarla aynı sofrada yemek yedim. 5.Çalışanlarımı evlatlarım gibi gözetip, onların her türlü sıkıntılarıyla içtenlikle ilgilenmeye çalıştım. 6. İnsanlara iyilik yatırımında bulunarak faydalı olmaya gayret ettim. 7.Yaradılış gayemin gereğini yerine getirmeye çalıştım. 8.Hiçbir insanı hor görmeyip hep aziz bildim, merhametli davrandım. 9.Çalışmaktan yılmadım. Bir adım attım; iki adım yaklaştılar bana. Bütün bunların karşılığı mı? İşte! Ford fabrikası

17 17 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY “Engeller, hedefinizden gözlerinizi kaçırdığınızda gördüğünüz ürkütücü şeylerdir.” Ford markasının yaratıcısı ve fabrikalarının kurucusu Henry FORD ( ) 12 yaşında annesini kaybetmiş bir çocuk. Bir süre piyasadaki değişik şirketlerde çalıştı ve sonuçta bizi daha çok ilgilendirecek olan girişimciliği devreye girdi. 1899’da Detroit Automobile Company’i kurdu. Bu ilk şirketi kuruluşundan sadece 1.5 yıl sonra iflas etti. İki yıl sonra kurduğu ikinci şirketi de battı. Ne kadar karamsar bir tablo değil mi? Genellikle bu tip bir durumda etrafınız devreye girer, size şu sözleri söylerler: “Ben demiştim.” “Maaşlı bir işin olsaydı daha iyi değil mi?” “Daha önce kimsenin aklına gelmedi de senin mi geldi?”

18 18 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Ancak Henry FORD böyle düşünmemiş olsa gerek,bu konuda şu sözleri söylüyor: “İnsanlara ne istediklerini sorsaydım, daha hızlı giden at üretirdim.” 1903’te %25,5 oranında ortak olduğu 11 ortaklı Ford Motor Company’i kuruyor. Başkan yardımcısı olarak göreve başlıyor. 1907’de tüm Avrupa’ya araba ihracatı yapıyor. 1913’te seri üretim bantını icat ediyor. Ford fabrikasına artık işçiler sabit duruyor ve arabalar önüne geliyor. Bu sayede hem zaman hem motivasyon kaybının önüne geçilmiş oluyor. Bu gelişmeyi takip eden yılda toplam araba üretiyor. O yıl bu rakam Amerika araba pazarının %40’ını oluşturuyordu.

19 19 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Başarısızlıklarından sonra geldiği noktada, Henry FORD’un önünde iki yol vardı. Birincisi, başarılı olmayan ilk şirketinden sonra ticareti başaramadığına inanacak ve maaşlı yaşama geri dönecekti. İkincisi ise başarısızlıklarını not alıp, iyice inceleyip yoluna devam edecekti. O ikinci yolu seçerek yoluna devam etti. Ancak burada bir ayrım var, ikinci şirketi de iflas ettikten sonra aynı azme sahip olup üçüncü şirketini kurmak gerçekten Henry FORD’a özgü bir hareket olmuş. Bunu, insanların çok büyük bir yüzdesinin yapamayacağını düşünüyorum. Ancak Henry FORD’un dediği gibi: “Başarısızlık, daha zekice başlama fırsatından başka bir şey değildir.”

20 20 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Fordizm nedir? Ortaya çıkış koşulları ve 20.yy kapitalizmini oluşturma biçimleri. Fordizm 1920’li yılların başlarında Henry Ford’un öncülüğünde uygulamaya konulmuştur. Bu uygulamanın ana fikri üretim bandının uygulamam sürecine dâhil edilmesidir. 1920’lerden buyana en baskın olarak kullanılan üretim yöntemlerinin başında gelmektedir. Bu sistem, niteliksiz işçilerin bir üretim bandı oluşturduğu ve üretimi bu sayede gerçekleştirdiği, kitle üretimi ve tüketimi üzerine kurulmuştur. Her çalışan bu üretim bandında gayet küçük ve vasıfsız bir işte görev almış olup, üretilen ürünün bütününün ne olduğu konusunda pek bilgiye sahip değillerdir.

21 21 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Fordist üretimin temel özellikleri; üretimin standartlaştırılması, otomasyon yöntemiyle kitlesel üretim yapılması, refah devletinin düzenleyici ve kontrol edici rolü, üretimde merkezi örgütlenme, niteliksiz kalifiye düzeyi, düşük işçilerin büyük ölçekli işletmelerde yoğunlaşması olarak sıralanabilir. Fordist üretim General Motors modelinde olduğu gibi büyük oranda aynı standart parçalar kullanılıp birkaç temel parçanın değiştirilmesi yoluyla farklı modellerin de aynı fabrikada üretilmesine olanak tanıyan, bu sayede farklılaştırılmış ürünler elde eden ve ekstra tasarruf sağlayan bir sistemdir. Fordist sistem her zaman emeğin vasıfsızlaşmasına ve dolayısıyla ucuz emek kullanımına dayalı bir sistemdir. Küresel üretim sistemlerinin temeli de yaklaşımda yatmaktadır.

22 22 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY 1900’lü yılların başından 1950’lere kadar ciddi bir göçmen nüfusu desteklenen ucuz iş gücüne dayalı Fordist sistem, özellikle 1960’lardan itibaren emeğin örgütlenmesine bağlı olarak; İşçilik ve üretim maliyetlerinin yükselerek, karlılık ve verimlilik alanlarının düşüşüne bağlı olarak yeni bir üretim örgütlenmesine yönelme zorunluluğu ile karşı karşıya kalmıştır. Diğer yandan sömürgecilik sonrası kalkınma ideali sayesinde çevre ülkelerde ortaya çıkmış, ucuza çalışmaya razı büyük bir iş gücü ve üretim potansiyeli bulunmaktadır. Aslında merkezdeki yüksek iş gücü maliyetlerinden kurtulmak için merkez ülkelerinin üretim birimlerini ucuz iş gücü merkezleri olan çevre ülkelerine kaydırma düşleri vardır.

23 23 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Ancak ulaştırma ve haberleşme maliyetleri her zaman bu eğilimin önünü tıkayan temel bir engel oluşturmuştur. Çevre ülkelerde yapılan üretimi, tekrar merkez ülkelere kaydırmak oldukça maliyetlidir. Fordizmin düşü olan ucuza çalışmaya razı az gelişmiş ülke işçisi gelişmiş ülkelerin çok uluslu şirketlerinin emrine girmeye hazırlanmaktadır. Zaten az gelişmiş ülkeler 1980’li yıllara büyük bir borç yüküyle girmişlerdir. Bu borçlar da Uluslar arası Para Fonu ve Dünya Bankası gibi uluslararası kuruluşlar tarafından yönetilmeye başlanmış ve yapısal uyum programlarıyla bu ülkelerin ne pahasına olursa olsun üretmeye başlaması, ihracat yapması, döviz kazanması ve borçlarını bu yolla ödemesinin zorunluluğu vurgulanmış ve hatta bu gereklilik az gelişmiş ülkelere dayatılmıştır.

24 24 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY 1970’lerde Fordizm ve Taylorizm kitlesel üretim sistemlerinde yaşanan krizin etkisiyle yeni bir yapılanma sürecine gidilmiştir. Fordist sistem örgütlü kapitalizm başlığı altında gelişmekteydi; fakat bu dönemle kapitalizmin gelişmesi, küreselleşmesi görülmektedir. Bu dönem üretim ve tüketim anlayışının bağlam değiştirdiği bir periyodu anlatmaktadır. Yani Fordizmden 20.yy kapitalizmine; yani post Fordizme geçişte; standart kitlesel üretim yerine tüketici odaklı esnek üretim anlayışını esas almıştır. Büyük endüstriyel örgütlerin yerini küçük ve orta ölçekli işletmeler devralmıştır. Büyük firmaları değişken piyasa koşullarına uyum sağlamak amacıyla küçülme yoluna gitmişlerdir.

25 25 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Teknolojik gelişmelerin etkisiyle üretimin mekânsal yapısının değişerek evden çalışma yaygınlaşmıştır ve genel olarak modernlikle nitelenen Fordist üretim anlayışı; Yerini kapitalist sistem olan Post-Fordist üretim anlayışına bırakması kapitalizmin örgütsel değişiminin temel göstergeleri olarak karşımıza çıkmaktadır.

26 26 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY Ford Focus Üretim Videosu; https://www.youtube.com/watch?v=VY8ZuQrEBiQ

27 27 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

28 28 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

29 29 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

30 30 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

31 31 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

32 32 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

33 33 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

34 34 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

35 35 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

36 36 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

37 37 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

38 38 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

39 39 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY

40 40 İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi Hazırlayan; Erkut AKSOY


"1 Hazırlayan; Erkut AKSOY İ.Esenyurt Üniv.2015 Yüksek Lisans / Güz Dönemi –Liderlik Teorileri Dönem Ödevi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları