Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PROJENİN PAYDAŞLARI KOP BÖLGESİ Konya, Karaman, Niğde ve Aksaray illerini içine alan KOP Bölgesi, 65.000 km 2 alanıyla Türkiye yüzölçümünün yaklaşık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PROJENİN PAYDAŞLARI KOP BÖLGESİ Konya, Karaman, Niğde ve Aksaray illerini içine alan KOP Bölgesi, 65.000 km 2 alanıyla Türkiye yüzölçümünün yaklaşık."— Sunum transkripti:

1

2 PROJENİN PAYDAŞLARI

3 KOP BÖLGESİ Konya, Karaman, Niğde ve Aksaray illerini içine alan KOP Bölgesi, 65.000 km 2 alanıyla Türkiye yüzölçümünün yaklaşık %8’ine, yaklaşık 3 milyon hektar tarım arazisi ile de Türkiye tarım arazilerinin %12’sine sahiptir. KOP Bölgesinin Türkiye üretimi içerisinde büyükbaş hayvan varlığında %7, küçükbaş hayvan varlığında %10, süt üretiminde %9 ve yumurta tavuğu varlığında %15’lik paya sahip olduğu görülmektedir. Bölge sahip olduğu hayvan sayısı ve kültür ırkı oranı ile Türkiye hayvancılığında önemli bir yere sahiptir.

4 Devlet kurumları ve çiftçi örgütlerinin “Tarımsal eğitim ve yayım” konusunda mevcut durumlarının ortaya konulması, Eğitim ve yayım faaliyeti yapan personel profilinin ortaya konulması, Eğitim ve yayım faaliyeti yapan eğiticilerin eğitime ihtiyaç duydukları konuların belirlenmesi, Çiftçi eğitim konularının belirlenmesi PROJE HEDEFLERİ

5 Bu proje ile; Bu proje ile; Çiftçi eğitiminin zamanında, güncel, uygulanabilir bilgilerle uygun yöntemlerle verilebilmesi için bölgedeki tarımsal eğitim ve yayım analizinin yapılması amaçlanmaktadır. PROJE AMACI

6 PROJE EVRELERİ EVRE 1. DEVLET KURUMLARI, ÇİFTÇİ ÖRGÜTLERİNİN VE STK’LARIN “TARIMSAL EĞİTİM VE YAYIM” KONUSUNDA MEVCUT DURUMLARI ORTAYA KONULMASI EVRE 1. DEVLET KURUMLARI, ÇİFTÇİ ÖRGÜTLERİNİN VE STK’LARIN “TARIMSAL EĞİTİM VE YAYIM” KONUSUNDA MEVCUT DURUMLARI ORTAYA KONULMASI EVRE 2. EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETİ YAPAN TEKNİK PERSONELİN EĞİTİME İHTİYAÇ DUYDUKLARI KONULARIN BELİRLENMESİ EVRE 2. EĞİTİM VE YAYIM FAALİYETİ YAPAN TEKNİK PERSONELİN EĞİTİME İHTİYAÇ DUYDUKLARI KONULARIN BELİRLENMESİ EVRE 3. ÇİFTÇİ EĞİTİM KONULARININ BELİRLENMESİ EVRE 3. ÇİFTÇİ EĞİTİM KONULARININ BELİRLENMESİ

7 AKSARAY İLİ TARIM PAYDAŞLARI  Aksaray Üniversitesi Veteriner Fakültesi  Aksaray Üniversitesi Güzelyurt Meslek Yüksek Okulu Bitkisel ve Hayvansal Üretim Bölümü  Aksaray İl Millî Eğitim Müdürlüğü  Aksaray İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü  Aksaray İl Özel İdaresi  Aksaray Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü  Aksaray Ticaret Borsası  Aksaray İli Ziraat Odaları  Aksaray Veteriner Hekimler Odası  Aksaray İli Tarımsal Yayım ve Danışmanlık İl Teknik Komitesi  Aksaray Üniversitesi Veteriner Fakültesi  Aksaray Üniversitesi Güzelyurt Meslek Yüksek Okulu Bitkisel ve Hayvansal Üretim Bölümü  Aksaray İl Millî Eğitim Müdürlüğü  Aksaray İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü  Aksaray İl Özel İdaresi  Aksaray Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü  Aksaray Ticaret Borsası  Aksaray İli Ziraat Odaları  Aksaray Veteriner Hekimler Odası  Aksaray İli Tarımsal Yayım ve Danışmanlık İl Teknik Komitesi  Aksaray Merkez Süt Üreticileri Birliği  Ağaçören Süt Üreticileri Birliği  Eskil Süt Üreticileri Birliği  Gülağaç Süt Üreticileri Birliği  Ortaköy Süt Üreticileri Birliği  Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği  Damızlık Koyun Keçi Üreticileri Birliği  Sulama Birlikleri  Aksaray İl Bazında (Ortaköy İlçesi ) Kanola Üreticileri Birliği  Aksaray İli Özel Tarım Danışmanları (Ferdi, Firma)  Aksaray Merkez Süt Üreticileri Birliği  Ağaçören Süt Üreticileri Birliği  Eskil Süt Üreticileri Birliği  Gülağaç Süt Üreticileri Birliği  Ortaköy Süt Üreticileri Birliği  Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği  Damızlık Koyun Keçi Üreticileri Birliği  Sulama Birlikleri  Aksaray İl Bazında (Ortaköy İlçesi ) Kanola Üreticileri Birliği  Aksaray İli Özel Tarım Danışmanları (Ferdi, Firma)

8 Çalışma alanı ve bölgesi Teknik personel sayısı Eğitim ve yayım faaliyetine katılan kişi sayısı (sertifikalı + sertifikasız) İdarecilerin eğitim yayım faaliyetlerine bakış açısı Yayımcı profilinin çıkartılması, Yayımcı personelinin eğitim yayım faaliyetlerini sınırlayan faktörler Mevcut eğitim yayım yöntemi Teknik personellerin almış oldukları hizmet içi eğitimler İdarecilerin bölgedeki tarımın genel sorunlarına bakış açısının belirlenmesi Eğitim ve yayım faaliyetlerinde bulunan teknik personelin bölge tarımının genel sorunlarına bakış açısının belirlenmesi Kuruluşların eğitim yayım hizmetlerine ayrılan kaynakları (Araç, Teknik doküman, Eğitim salonu, Araç gereçler, vb.) Yayım faaliyeti yapan kurumun, bölgede diğer kuruluşların yaptığı faaliyetlerle ilişkisinin belirlenmesi Kurumların üniversite ve araştırma kurumları ile iş birliği durumu Geleceğe yönelik tarımda beklenilen temel sorunlar ve endişelerin belirlenmesi Yayımcıların bilgilerini yenileme durumu (yapmış olduğu aktiviteler vb.) Eğitim ve Yayımcıların hedef kitlesi nasıl belirledikleri Kurumların eğitim yayıma harcadıkları bütçenin belirlenmesi Çalışma alanı ve bölgesi Teknik personel sayısı Eğitim ve yayım faaliyetine katılan kişi sayısı (sertifikalı + sertifikasız) İdarecilerin eğitim yayım faaliyetlerine bakış açısı Yayımcı profilinin çıkartılması, Yayımcı personelinin eğitim yayım faaliyetlerini sınırlayan faktörler Mevcut eğitim yayım yöntemi Teknik personellerin almış oldukları hizmet içi eğitimler İdarecilerin bölgedeki tarımın genel sorunlarına bakış açısının belirlenmesi Eğitim ve yayım faaliyetlerinde bulunan teknik personelin bölge tarımının genel sorunlarına bakış açısının belirlenmesi Kuruluşların eğitim yayım hizmetlerine ayrılan kaynakları (Araç, Teknik doküman, Eğitim salonu, Araç gereçler, vb.) Yayım faaliyeti yapan kurumun, bölgede diğer kuruluşların yaptığı faaliyetlerle ilişkisinin belirlenmesi Kurumların üniversite ve araştırma kurumları ile iş birliği durumu Geleceğe yönelik tarımda beklenilen temel sorunlar ve endişelerin belirlenmesi Yayımcıların bilgilerini yenileme durumu (yapmış olduğu aktiviteler vb.) Eğitim ve Yayımcıların hedef kitlesi nasıl belirledikleri Kurumların eğitim yayıma harcadıkları bütçenin belirlenmesi PROJE İLE İLGİLİ BEKLENEN SONUÇLAR

9 TEŞEKKÜR EDERİZ Prof. Dr. Cennet OĞUZ Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK Prof. Dr. Süleyman SOYLU Dr. Özdal KÖKSAL Dr. Arzu KAN PROJE EKİBİ Murat KÜÇÜKÇONGAR Dr. Mustafa KAN Dr. Fatih ÖZDEMİR M. Naim DEMİRTAŞ


"PROJENİN PAYDAŞLARI KOP BÖLGESİ Konya, Karaman, Niğde ve Aksaray illerini içine alan KOP Bölgesi, 65.000 km 2 alanıyla Türkiye yüzölçümünün yaklaşık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları