Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla."— Sunum transkripti:

1 Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla tasarlanmış eğlendirici, ilginç ya da bilgilendirici mesajların yaratılması olarak tanımlamaktadır.

2 Viral pazarlama, “en yeni platform olan internet üzerinden yapılan ağızdan ağza iletişim şekli olarak” tanımlanmaktadır.

3 Viral reklam çok katlı pazarlamanın işleyiş mantığına sahip olup, kartopuna benzetilebilir. Mesaj, kartopuna benzer bir şekilde tüketiciden, potansiyel tüketiciye, ulaşılan toplam kişi sayısını arttırmak amaçlı bir yol izler.

4 Ürünü tüketen birey, ürünle ilgili bilgileri sosyal çevresindeki diğer bireylere aktarmaya başladığı andan itibaren, hem tüketicilik deneyimlerini aktarmakta, hem de ürünü pazarlamaya başlamaktadır. Bu yeni pazarlama yöntemi, iletişim süreci içinde yer alan kaynak ve alıcı ilişkisinin de değişmesine yol açmakta, tüketicilerin de iletişim sürecinde aktif hale gelmelerine, sürecin karşılıklı geri dönüşüm içinde gerçekleşebilmesine olanak sağlamaktadır.

5 Birey, zamanla çevresine duyduğu güvensizlikle karşı karşıya kalmakta, dışarıdan gelen mesajlara kayıtsız kalabilmektedir. Ancak pazarlanan ürünün, bireyin yakın çevresi tarafından desteklenmesi, tanıdık ve bildik kaynaklar tarafından gönderilmesi potansiyel tüketici nezdinde güvenilir bir mesaj niteliğindedir. Bu yolla ürünü üreten ya da pazarlayan kaynağın değil, yakın çevrenin ürüne/markaya kefil olması durumu, ürünün potansiyel tüketici tarafından kabul edilmesinde önemli bir etken olarak görülmektedir.

6 2008'de çekilen "Ah Anam Lahanam" Viral filmiyle GittiGidiyor, Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği tarafından düzenlenen Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nda Gümüş Effie 2009 ödülünü kazandı. "Ah Anam Lahanam" ayrıca 21. Kristal Elma Ödülleri'nde viral kategorisinde 3'üncü oldu.

7

8 Viral kampanyaya ait istatistikler GittiGidiyor.com’un “Fulya’nın İntikamı” viral kampanyası Facebook’da görülmesinden 24 saat geçmeden ana haber bültenlerine en az 10 dakika haber konusu olmuştur. Ertesi gün ulusal gazetelerin baş sayfalarında “Sevgilisinden İntikamını Alan Genç Kız” olarak haber konusu olmuştur. Bir ay içerisinde kişiye ulaşmış, Facebook’ta hayran sayfasında 24 saatte 68 bin arkadaşlık teklifi gelmiştir. Bir ay içerisinde video paylaşım sitelerinde ’in üzerinde izlenmiş, bloklar üzerinde 6300 yazıya konu olmuştur. İnternet kullanıcıları tarafından 47 farklı cevap videosu çekilmiştir. Yayınlandığı 24 Temmuz tarihinden sonraki hafta sonu sitenin genel trafiğinde önceki hafta sonuna göre %21’lik, haftanın tamamındaysa önceki haftaya göre %8’lik bir artış meydana gelmiştir. Yeni kayıtlı kullanıcı sayısı ise %97 artış göstermiştir. Projeden sonra kullanılan “İntikam” profili kere ziyaret edilmiş, site Türkiye genelinde en çok ziyaret edilen siteler arasında 19. sıradan 15. sıraya yükselmiştir. Viral filmin yayınlanmasından sonraki 3 gün boyunca “gitti gidiyor” kelimesinin Google’da aranması %200’den fazla artış göstermiştir.


"Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları